Sign in to follow this  
Следващи 0
Явор Москов

Йога - предизвикателство за човешкия дух

24 мнения в тази тема

Започвам тази тема, защото съм сигурен, че на доста хора ще им е интересно да споделят или научат за различните й аспекти и цели. Споделете какво знаете за нея и нейните привърженици. Какво е тя за вас, път за аскети или не? За какви видове йога сте чували? Кои от нейните принципи приемате или отхвърляте?

Сподели това мнение


Link to post
Share on other sites

Смята се, че четирите основни видове йога са: Карма Йога, Бхакти Йога, Джнана Йога и Раджа Йога. В България е особено популярна и известна Хатха Йога. Съществуват и множество други видове йога като например: Крия Йога, Мантра Йога, Тибетска Йога , Кундалини Йога, Сурад Шабд Йога и т.н..

Рисунки с медитиращи йоги са датирани на 6000 - 7000 години. А най-ранните текстове, в които се говори за йога са от Риг Веда с предположение за датироква 1 500 – 2000 години преди новата ера.

Йога е пренесена на запад благодарение на йога учители като Парамаханса Йогананда и Свами Вивекананда.

Основната цел на йога е мокша - т.е. освобождние, просветление, себереализация.

Някои от класическите трудове в пътя на йога са: Бхагавад Гита, Упанишадите, Йога сутрите на Патанджали.

В Бхагавад Гита например Кришна описва 3 вида йога:

Бхакти йога - път на предаността (Любов)

Джнана йога - път на осъзнаването, на знанието (Мъдрост)

Карма йога - път на действието, на волята (Истина)

Явно тези три основни принципа са познати от дълбока древност и не случайно Беинса Дуно говори толкова много за тях, за тяхната проекция във всеки човек и за това, че само хармоничното съчетание на Любовта и Мъдростта може да доведе до Истината.

Думата “йога” на санскрит означава единение. А Беинса Дуно напомня, че думата има и друго значение, а имемнно, че “йог” означава “учител”.

Христос е бил запознат източните учения. (справка: НБ “Те свидетелстват”, OOK "Което Правя")

Известно е, че на Изгрева е имало хора от разни религии и учения, включително йоги. Чувал съм даже, че са идвали и йога учители. Има и един случай, при който на Витоша през зимата се е осъществила среща между Беинса Дуно и странник, за който по непотвърдена информация се предполага, че е бил безсмъртния йога Бабаджи. (справка: разкази на възрастни братя и сестри на Хр. Маджаров)

Беинса Дуно е казвал, че може да говори като индуист т.е. запознат е подробно с техните учения. (справка СБ Новото Човечество) В лекции и беседи споменава също така и за "белите йоги" чиито духовни системи са еволюционни, т.е. подходящи и за съвременния човек (въпреки че има и някои източни методи, които не са подходящи, особено за западния човек). На други места пък е препоръчвал позата лотус като поза способстваща предизвикването на вътрешен мир и спокойствие (справка “О, Господи”, изд. Астрала 2005)

В св. Влас живееше един известен български йога, ученик на свами Шивананда – д-р Чаушев. На една от стените в дома си имаше портрети на Бабаджи и Беинса Дуно.

В динамичната медитация "Паневритмия" има упражнение с текст: Аум, Аум, Аум, Ом, Ом Аумен. Това са древни мантри позлвани широко от йогите. Имат етимологична връзка с широко използваната от християните свещенна дума "амин". Има и цяла такава беседа с име "Аумен". (справка ООК, 02.12.1925)

Михаил Иванов, създава във Франция т.нар. храни йога – йога на храненето.

Предлагам в темата да съберем още информация и ликове за различните видове йога както и за по-известните йога учители, които са дали възможности за единение (йога) на търсещите с Божественото.

Сподели това мнение


Link to post
Share on other sites

Иво, благодаря за проявата на широко съзнание. Наистина е чудесно когато можем да гледаме отвисоко, да синтезираме рзличните късчета мозайка(учения) в едно единно цяло. Така стигаме до първоизточника на всички тях!

Всички истински Учители изискват интегриране в света, а не бягане от него.

По същество всички и всичко е Йога, но в тесния аспект, на който се спираме тук, за Йога мога да кажа:

Имаме Индийска йога, Китайска Йога(Дао Йога), Тибетска Йога. Йога похвати използват всички религии и религиозно-философски системи. Кратко споменаване на основните Йога течения:

Индийска Йога:

1) Хатха Йога - обикновено западнякът точно това възприема за Йога, но Мъдреците само поклащат глава с учудване на невежеството на децата(каквито сме ние)

2) Бхакти Йога - Пътят на безкористното предано служене - пътят на емоционалният екстаз, на пълното отдаване на Космическата Любов

3) Раджа Йога - пътят на волевото и ментално усилие

4) Джнана Йога - Йога на познанието - не само това от книгите, но един вътрешен себеанализ и самоизучаване

5) Карма Йога - Йога на ритъма на труда, на осъзнаването на висшите истини в самото ежедневие

Има разновидности на Йога, такива като Крия, Кундалини, Лая, Тантра, Сахаджа, но всички те се включват в по-горните системи. Във всички системи се набляга първо на моралното очистване, на молитвата и волевата дисциплина, за да бъдат допуснати учениците до същността на практиките-работата с вътрешното енергийно тяло, овладяване на съзнанието, отделяне от тялото ...

Дао Йога:

Една изключително синтетична и практична система, свободна до голяма степен от метафорично символичното представяне на съкровените идеи и ритуалността карактерни за Индийската и тибетската Йоги. Практикуващият, след като се прецени че покрива определени нравствени критерии, бива инструктиран във вътрешните похвати на развиване на енергийното тяло, т.н вътрешна алхимия. С напредването в практиката се стига до аналогични на индийските системи резултати. Въобще, кмогато човек се запознае с различните йога системи, разбира че разликите са само привидни и повърхностни.

Тибетска Йога:

Също една много действена система, хибрид между Индийската и Китайската. Представлява практичната страна на тибетският будизъм. Характерна е работата с митологичните архетипни образи на страх, гняв, похот, обуздаването им и впрягането им на работа за по-висшите способности на човека. Също както и предните две системи, в основата си е идентична с тях и работи със същите структури - вътрешното тяло на дъгата(светлината, двойникът).

Всички Йога школи изискват чистота и безкористност, алтруизъм и стремеж към сливане с цялото, с Космическият Порядък. Ако това не е налице, се превръщат в черна магия.

В Йога не съществува дуализма на доброто и злото - има само причинно следствена връзка. При дуализма съществува една вечна борба, докато Йога свързва нещата - впряга злото на служба на доброто. Иначе се получава "разделяй и владей", с тази подробност че човек бива владян от този който му е наложил дуализма.

:feel happy:

Сподели това мнение


Link to post
Share on other sites

За последен етап от земното развитие на един йоги се смята Бхакти Йога, която не е друго, а абсолютна преданоотданеност на Бог - и това ако не е Духовен мост...

Сподели това мнение


Link to post
Share on other sites

Здравейте. Благодаря, че се включихте в темата. Много ми беше интересна информацията за връзката на Бялото братство с източните учения и по специално с йога. Не бях съвсем точен, защото няма видове йога, а по-скоро аспекти, тъй като независимо от философската принадлежност на конкретната йога школа, истинският йога учител използва всичките за да води ученика си напред, но разбира се в различно съотношение спрямо способностите му и характера. Бих искал да разгледам един слабо осветен аспект на йога и тантра, а именно Йога Нидра. Йога Нидра е практика, която може широко да се използва в съвременният свят за да се повиши качеството на човешкия живот и да се достигне до степен на щастие. Тази техника се използва в средните области:

1)Релаксация -йога нидра е най-добрият, най-евтиният и най-дълговечен метод за достигане на дълбоко разслабване на целият организъм и личността на човека.

2)Медитация: това е медитативна техника.

3)Психологически проблеми: йога нидра е способна непосредствено да отстранява дълбоко вкоренени психологически комплекси, неврози, психически притискания и т.н. Тя е съвършен психиатричен инструмент.

4)Психосоматични заболявания: йога нидра помага да се отстранят голямо число заболявания, които имат предимно психологичен характер, като херпес зостър, някои разновидности на хипертонията и т.н.

5)Сън: йога нидра предизвиква и подобрява дълбокия сън. Това е нехимичен транквилизатор, който бързо отстранява безсънието.

6)Психофизиологично обновяване на целия човешки организъм може да бъде достигнато с помощта на йога нидра. Тя осигурява непосредствено зареждане на физическото, праническото и менталното равнища на човека.

7)Изследване и пробуждане на ума: йога нидра разкрива потенциалните възможности на ума и пробужда интуитивните способности.

8)Обучение, образование и интелект: йога нидра представлява мощен образователен инструмент, който се изследва и проверява в различни части на света. Било е установено, че тя необичайно подобрява усвояването и задържането на информация от външни източници, а също така улеснява достъпа до знанията, които се съхраняват в собствения ум на човека. Тя повишава умствените способности, като цяло. Широко се използва в йогийските ашрами в Индия.

Най-хубавото при нея е, че не изисква никаква вяра или привързаност към догми. Йога нидра може да се определи, като йогийски сън. Най-висшата и степен е сън без сън. В това състояние човек балансира между екстраверсията и интроверсията. Това е пътя на сушумна, който съответства на пробуждането на кундалини. Това е блажено и мистично състояние на йога, което съответства на свръхсъзнанието. Него са го описали безчислен брой йоги, светци, бхакти и мъдреци. Във великия текст на Шанкарачаря -„Йогатаравали“ е написано:

„Когато се изкоренят санкалпа (желанията) и викалпа (капризите и фантазиите), кармата повече не влияе на човека. Когато санкалпа и викалпа се отстранят посредством постоянната практика на йога, настъпва състояние на вечното блаженство на йога нидра“.

Йога нидра е метод за изследване на пластовете на ума. Според някои школи на съвременната психология, умът притежава три измерения: съзнателно, подсъзнателно и безсъзнателно. Текста „Мандукя Упанишада“ също разделя в ума три пласта: джаграт, свапна и сушупти. Термините на йога и психологията може непосредствено да се съотнесат едни с други по следния начин:

1)джаграт – съзнателен ум, състояние на бодърстване, повърхностни мисли и възприятие на външния свят, стхула (грубо измерение);

2)свапна – подсъзнателен ум, състояние на сънуване, индивидуална памет и ум, сукшма (тънко измерение);

3)безсъзнателен ум, състояние на дълбок съзнателен сън, овладяна памет, карана (причинно измерение).

Йога нидра започва от състоянието свапна – тоест с изследването на подсъзнателния ум. В процеса на усвояване на йога нидра дълбочината на възприятието може да се увеличи и човек да се докосне до сушупти, или космическия ум и може да го изследва. Великите йогини отиват още по-далече: те прекрачват състоянието на ума и влизат в състояние на свръхсъзнание. В „Мандукя Упанишада“ това състояние се нарича турия (четвърто измерение на битието). Това е най-високото състояние на йога нидра, до което достигат съвсем малко хора. В текста „Йогатаравали“ се казва: „След предела на тези три състояния (джаграт, свапна и сушупти) се намира турия. Това е чисто, просветено съзнание. Тази йога нидра вече не част от пракрити (природата), а представлява проявена форма на пуруша (съзнанието)“.

По принцип съвременните индийски школи по йога са адаптирали традиционната йога нидра за изискванията на съвременния свят, но иначе в традиционния и вариант не се нарича йога нидра, а Йога Няса. Няса означава нещо, като „събиране вътре“ или „вкарване“. Това е практика, в която различни мантри се „вкарват“ и осъзнават в различни части от тялото. Докато йога нидра може да се учи спокойно и от новак и даже от аудио запис то йога няса с четирите и разновидности са извънредно сложни и доста опасни понякога затова няма да се спирам на нея. Аз лично съм изучавал една виетнамска разновидност на йога няса, но и на мене ми се случи едно доста неприятно изживяване и т.к. човекът (не бих го нарекъл учител, защото и той беше ученик, макар и доста напреднал), който ме учеше си замина от България, аз реших да спра. Сега се занимавам само с йога нидра, но все по-рядко, защото ежедневието те увлича и нямаш време за истинските неща. Макар, че от йога нидра са премахнати мантрите много съзнателно, тя съхранява способността да преобразува личността на практикуващия. Този аспект на йога е един от по-напредналите етапи в духовното развитие. Хатха- йога има за цел само да оздрави йогина до такава степен, че да върви по пътя към освобождението без да се притеснява за здравето си, защото здравия дух е в здраво тяло. Надявам се да съм ви бил полезен.

Сподели това мнение


Link to post
Share on other sites

Сила, Топлина, Светлина - Любов, Мъдрост, Истина - Брама, Вишну, Шива - Трите свята, трите основни Дан Тяна - Трите основни чакри, делими до седем - Хара, Сърце, Мозък - Действие, чувство, мисъл - Преживяване, емоция, съзнание!

Трите качества на огъня - три в едно неделимо цяло! Стремим се към ясно съзнание и виждане, но не можем да ги имаме без една бликаща от нас Любов! Не можем да имаме Любов обаче ако нямаме мощна стабилна сила, енергия, воля! Всъщност силата е в основата на всичко - на човека и Вселената! Вибрация - Омкара - Ом! Целомъдрие, емоционална чистота, ясно вибриращо съзнание! Пост, молитва, медитация! Път ... Ом Намаха Шивая :feel happy:

Сподели това мнение


Link to post
Share on other sites

Йога е интересен и - според мен - може би най-добрият метод за духовно развитие.

Метод, който не спира да се развива и до днес.

Ефекта му е поразителен! Укрепва тялото, създава положителни навици у практикуващите, принизява егото, успокоява ума, отпушва енергийните канали, засилва вниманието и концентрацията, създава спокойствие и увереност... доближава човек до Смисъла.

Бъдете здрави, умни и добри!

:smarty::yinyang::smarty:

виж също: разговор чрез ЛС относно Изтока и Запада, включително йога

Сподели това мнение


Link to post
Share on other sites

Преди години срещнах школата Изкуството на живота, на индийският просветлен учител Шри Шри Рави Шанкар. Тя съчетава елементи от хатха-йога: асани, пранаями, йога нидра; вегетариански начин на живот, с елементи от джнана йога-йога на знанието, крия йога-йога на служенето, и елементи от бхакти йога-пеене на санскрит. И разбира се медитация-от типа медитация с мантра. След което в учението на Беинса Дуно видях много сходства между двете. Пеене на Аум, или Ом. Дихателни практики. Принципът за ритмичността в природата (при Паневритмията от една страна, и при техниката Сударшан крия в източната школа). Схващанията за карма, прераждане, за Бога, вегетарианския и въздържан живот са едни и същи и в двете учения. В беседите на Беинса Дуно често виждам същите схващания като тези в лекциите на Шри Шри Рави Шанкар. От които ключови прилики са идеята за безусловна любов, служба и принадлежност, единство. Всички тези сходства правят безконфликтно моето участие и в двете школи.

Сподели това мнение


Link to post
Share on other sites

Видове Йога

Съгласно общоприетото мнение съществуват пет вида Йога, а именно Хатха, Раджа, Джнана, Карма и Бхакти. Такова мнение, разбира се, не е напълно точно, ако се основава на указанията на Тантрите, които делят всички видове Йога на два големи класа:

* Дхиана Йога, сиреч Йога на размисъл, към която се отнасят Бхакти, Карма и Джнана Йога, и така наречената

** Кундалини Йога, към която се отнасят Мантра, Лая, Хатха и Раджа Йога, общата цел на които е да вдигнат Кундалини, както показва и наименованието на тази втора група.

* При първата група Йога (Дхияна) за достигане на крайната цел (Освобождаването) се използува: било силния религиозен екстаз (Бхакти), било самоотвержения труд (Карма), било дълбокия размисъл на мъдреца (Джнана). Всички видове Кундалини Йога приемат и в четирите случая един и същ метод на психична тренировка единствено средство, а и цел, на които е пробуждането и издигането на Кундалини.

** По този втори път (Кундалини Йога), според свидетелството на Тантрите, само могат да бъдат постигнати психичните сили (Сидхи) разкриване на съзнанието и свързаното с това блаженство (бхога, което не могат да дадат другите видове Йога на Дхияна, които, макар и да довеждат до освобождение, не пробуждат Кундалини и свързаните с това постижения (Сидхи и др). Обаче съвременните Йоги (като например Свами Вивекананда и Свами Рагхавананда) не споделят тези ограничения и твърдят, че е възможно по пътя на Дхиана да сe вдигне Кундалини.

Без да се впускаме в подробности по този интересен въпрос, ще си позволя да изразя мнението си по следния начин. Всяка от седемте вида Йога е Кундалини Йога. Без пробуждането на Кундалини нито един от горепосочените пътища не може да даде нещо съществено. Това именно е изразено на мистичния език на Тантрите: “Само Шакти дава Сидхи, освобождение, съвършенство”.

- Мантра Йога пробужда Кундалини чрез произнасяне на мантри, във връзка със съсредоточаване върху чакрите.

- Лайя Йога - чрез последователни съсредоточавания върху чакрите.

- Хатха Йога - чрез насочване на дихателните токове към разните средища.

- Раджа Йога - чрез развиване на сила на съсредоточаване, което изисква силен ток на Кундалини и по такъв начин я пробужда.

- Джнана Йога - чрез размисъл (медитация) също както Раджа.

- Бхакти Йога - чрез религиозен размисъл, както Джнана, с тази особеност, че цялата усилваща се любов (която е токът на Кундалини) я призовава, и накрая

- Карма Йога - чрез укрепването на силата на волята чрез твърдостта на принципите.

Тази сила на волята действува на Кундалини също така,както съсредоточаването или размисълта. Без пробуждането на Кундалини, сиреч на скрития живот, не може да има някакви сили, някакво съвършенство (Самадхи). При това, показаното в Тантрите подразделение на всички видове Йога значително облекчава задачата на изложението, ако се вземе под внимание, че за постигане на целите на йога са необходими две условия:

1) тънък психичен апарат и това се достига с тренировка в Кундалини Йога и 2) дълбоко съсредоточаване на мисълта, което е цялата тайна на могъществото на Йога. То се достига по пътя на Дхиана.

И наистина Вивекананда така разделя своето изложение: в първата част на своята “Раджа Йога” той дава Кундалини-Йога, а в афоризмите на Патанджали посочва основните начала на Дхиана-Йога.

"Доколкото тази наука е вярна, тя трябва да бъде излагана публично, на улиците посред бял ден. Всеки опит да се прави от такива неща тайна, е много опасен."

Свами Вивекананда

Източник: Йога без учител, Борис Сахаров

Редактирано от Васил

Сподели това мнение


Link to post
Share on other sites

Етапи на просветлението според Гуруджи (Шри Шри Рави Шанкар)

"Първият етап е Саарупя (да видиш безформеното във форма), т.е. да видиш Бог във всички форми. Често на човек му е по-удобно да гледа на Бог като на безформен, защото към формата човек чувства дистанция, дуалност, страх от неприемане и други ограничения. В живота за разлика от дълбокия сън и от Самади, ние винаги взаимодействаме само с форми. И ако вие не виждате Бог във форма, тогава бодърстващата част от живота ще се окаже лишена от Божественото. Всички, които възприемат Бог без форма, използват символи, и вероятно обичат символите повече, отколкото самия Бог! Ако Бог дойде и каже на Християнина да остави кръста или на Мюсюлманина да остави полумесеца, те навярно няма да направят това! Така че, преди всичко, да обичаш безформеното е възможно чрез формите.

Вторият етап е Саамипя (близост), т.е. чувство за абсолютна близост към формата, която сте избрали, и достигане на безформеното. Това ви води към чувство за близост с цялото мироздание. На този етап човек преодолява страха от неприемане и други страхове. Но той все още е свързан с времето и пространството.

Третият етап е Саанидя-чувство за присъствие на Божественото, благодарение на което вие излизате извън пределите на ограниченията на времето и пространството.

И после е завършващият етап Сааюджя, т.е. когато твърдо сте се укрепили в Божественото. Това е тогава, когато разбирате, че сте единни с Божественото. Настъпва пълно сливане с Възлюбения, и всякаква двойственост изчезва."

Синева:

Третият етап, е тава - напълно да откриеш Аза в себе си и да бъдеш едно с него.

След като си станал, с практика, достатъчно устойчив в това състояние, идва етап номер четири, в който през седма чакра в средата на мозъка между епифизата и хипофизата става срещата на Аза с Духа, което всъщност е - укрепване в Божественото, единни с Божественото и пълно сливане с Възлюбения, и всякаква двойственост изчезва!

Тоест, сама по себе си Частичката не е Цялото, а чрез нея можем да добием представа за същността Му. Цялото се чувства Цяло, когато се осъществи сливането, разтварянето и единството, напълно осъзнато при това, произлязло от личния опит!

Сподели това мнение


Link to post
Share on other sites

"Има и един случай, при който на Витоша през зимата се е осъществила среща между Беинса Дуно и странник, за който по непотвърдена информация се предполага, че е бил безсмъртния йога Бабаджи. (справка: разкази на възрастни братя и сестри на Хр. Маджаров)"

Боже, Господи - като прочетох това изпитах (и продължавам да изпитвам) невероятна радост. За мен поне, една част от планината е като свещена местност. Не помня колко пъти съм изкачвал Черни Връх от Железница, винаги мислейки за идеите, които съм получил от учители като Вивекананда и Йогананда (основно), а сега разбирам, че и безсмъртния Бабаджи се е материализирал в планината за среща с Учителя Беинса Дуно! Това е наистина чудесно място! :)

Иначе, като допълнение на написаното от Иво мога да добавя (за съжаление сега само по памет) че в йога-сутрите е написано, че Йога е успокояване на мислите. Като се постигне това, посредством научни методи за концентрация и медитация (по терминологията на Йогананда медитация е концентрация върху Бог), човек съзнателно забелязва истинската, чиста същност на душата, нейната вечна радост, блаженство и мир. Тогава се постига и сливане на заблудената от материалния свят душа с Духа или Бога. (справка: DVD - You Can Know God in This Life; лекция на Свами Анандамой за учението на Парамаханса Йогананда и неговите учители)

поздрави :)

Сподели това мнение


Link to post
Share on other sites

В допълнение искам да кажа че според Обществото на Йогананда, на Христос и на учениците му са били известни ключовите йогииски техники, посредством които се постига контакт с Божественото посредством слушане на астралните звуци на чакрите, сред които е и звука ОМ (или Амен при християните, Хум при будистите и т.н.). В Библията има пасажи, които говорят за това. Това са: Откровение 1:10, 3:14, 14:2 и др.

Поздрави :)

Сподели това мнение


Link to post
Share on other sites

Самата дума "йога" според мен означава "процес на вътрешна трансформация"...

Каква е вашата опитност?

Какво сте постигнали за себе си чрез различните йоги?

Сподели това мнение


Link to post
Share on other sites

Пускам линка, защото е определен за новина от медиите. Не препоръчвам нищо, лично аз по никакъв начин не бих отишъл на подобно мероприятие.

http://news.ibox.bg/news/id_622134433

Сподели това мнение


Link to post
Share on other sites

Йога е интересен и - според мен - може би най-добрият метод за духовно развитие.

Метод, който не спира да се развива и до днес.

Ефекта му е поразителен! Укрепва тялото, създава положителни навици у практикуващите, принизява егото, успокоява ума, отпушва енергийните канали, засилва вниманието и концентрацията, създава спокойствие и увереност... доближава човек до Смисъла.

Бъдете здрави, умни и добри!

Подкрепям. Практикувам малко позната компилация от основните видове йога. Да, това е процес на духовна и физическа трансформация. Малко инфо - тук:

http://www.pranicbulgaria.com/arhatic.php

Сподели това мнение


Link to post
Share on other sites

Не знам дали в този раздел е мястото за тази тема, но искам да запитам хората, които са в 4ас с нещата, какво ви е мнението за Сахаджа йога?

Сподели това мнение


Link to post
Share on other sites

Била съм само на едно събиране. Много силно въздействие. Процесите лично на мен и от краткия ми опит ми се струват малко внезапни... насилствени.... трудно ми е да обясня, но аз предпочитам по-естествените и плавни промени.

Сподели това мнение


Link to post
Share on other sites

Не знам дали в този раздел е мястото за тази тема, но искам да запитам хората, които са в 4ас с нещата, какво ви е мнението за Сахаджа йога?

Познавам хора,които са членове на Сахаджа Йога...:(

Не е за мен!

Сподели това мнение


Link to post
Share on other sites

ЙОГА И БЪЛГАРИЯ

Каква е връзката между тази древна наука и българския народ, чиито корени също идват от древността?

Сподели това мнение


Link to post
Share on other sites

Парамаханса Сатананда навлезе в самадхи (бг)

"Harmony of Head, Heart and Hands" Bihar School of Yoga,

Swami Satyananda Saraswati.

Swami Satyananda Saraswati Attains Mahasamadhi

DEOGHAR/PATNA, INDIA, December 6, 2009:

Swami Satyananda Saraswati, основателят на световно известният Bihar School of Yoga (Munger), първия в света йога университет, признат от много правителства, навлезе в махасамадхи в Rikhia Dham, Deoghar.

През 1943, на 19 год. той приема саняси от Swami Sivananda в Sivananda Ashram в Rishikesh.

От тогава той работи за разпространението и разбирането на йога, за научно доказване на нейния ефект.

Много българи са имали честта и щастието да посетят ашрама в Бихар, както и да се срещнат с неговия ученик и приемник Свами Нираджананда.

Парамаханса Сатянанда навлезе с махасамадхи (бг)

Mахасамадхи на Свами Сатянанда Сарасвати (англ.)

разказ от свидетел на махасамадхито (англ.)

статия от Satyananda Yoga center

(Пускам този пост като отговор на тези, които се чудят дали традицията на великите йоги има продължители.

Да. Има.)

Сподели това мнение


Link to post
Share on other sites

и аз искам да препоръчам нещо...не е директно свързано с темата и повечето от вас тук може да са чели книгата, но все пак искам да споделя с вас...на мен много ми помогна като цяло да разбера доста от нещата и да се докосна до една частица в мен, която не бях докосвала.....

изкара от мен най-доброто, спокойствието и добротата, на които всеки човек е спососбен, но за които забравя доста често....дори и за много малко успях да се докосна до усещането за вечното, безкрая и изобилието....любовта....:angel::feel happy:

желая на всички подобни и по-хубави изживявания...

става въпрос за книгата

Кундалини и чакрите на Ошо

:angel:

Сподели това мнение


Link to post
Share on other sites

Здравейте,

Учителят съветва да не се използват методите на индусите от европейците и в частност българите, защото те са инволюционни. Той казва, да не се ползва дишането на йогите, защото натрупва енергия, която европееца не знае как да употреби.

Как мислите - защо е говорил само за индусите? Дали мнението му за китайския или тибетски цигун би било същото или за други подобни системи в други азиатски народи? Или пък не е бил запознат с тях ...?

Поздрави и успехи по Пътя!

Сподели това мнение


Link to post
Share on other sites

За мистичните учения

Тематични извадки из словото на Учителя

http://www.bialobratstvo.info/index.php?option=com_content&task=view&id=2411&Itemid=33

Източните народи развиха и издигнаха мощни култури, добраха се до великото знание, но те не можаха да разберат вътрешния смисъл на знанието, затова не можаха да го използват и трябваше постепенно да отстъпят мястото си на Запада. Те бяха се добрали до окултното знание, но се възгордяха и в тях се роди егоизмът – забравиха да служат със знанието си за освобождението и издигането на човека и човечеството, което е истинското предназначение и смисъл на знанието, а се интересуваха само от личното си усъвършенстване. А това вече отбелязва един застой в тяхното развитие. Те живеят сега само с миналото, а миналото е сянката на Реалността, но не и самата Реалност. Реалността има три качества: тя носи живот, светлина и свобода... Тази Реалност е вътре в човека, това е човешкият Аз.В момента, когато съзнаваш, че си Аз, тогава се ражда Христос в тебе – това е новият човек. Сега мислят, че душата е нещо вън от човека. Всяко нещо, което е вън от човека, не е реално по отношение на човешкото битие.

Ученикът трябва да се концентрира, да развива мисълта си, но не по начина на йогите. Има много начини, методи, с които йогите си служат, но ако човек не ги разбере, той може съвършено да се осакати. Тези осакатени ученици са вън от законите на Природата. Законите на разумната Природа са строги. Аз давам методи, които са свързани с най-малки рискове за човешкия ум. Те са методите на живота, методите на разумната Природа.

Сподели това мнение


Link to post
Share on other sites

Направете си регистрация или влезте в акаунта си, за да коментирате

Трябва да сте регистриран участник, за да можете да оставяте коментари

Направете регистрация

Регистрирайте се в Портала. Лесно е!


Нова Регистрация

Влизане

Вече имате регистрация? Влезте тук.


Влизане Сега
Sign in to follow this  
Следващи 0