Jump to content
Порталът към съзнателен живот

Recommended Posts

От известно време разсъждавам по това упражнение.

В последното издание на "Паневритмия" е посочено следното:

АУМ

"Обяснение: Има едно течение, което идва от Слънцето и минава през центъра на Земята и друго едно течение, което изхож­да от Земята и минава през Слънцето. Ко­гато протегнем едната ръка нагоре под ъгъл 45°, то чрез нея възприемаме Божественото. Чрез крака, с който стъпваме, при­емаме земни енергии. Чрез тая ръка и този крак, които са надолу, изхвърляме нечисто­то, набраните необработени, дисхармонични енергии вън от нас, към Земята."

В архивния филм с Учителя, видях че той изпълнява упражнението като ръката, която сочи надолу не е под ъгъл от 45 градуса, а е точно до тялото.

На самата Паневритмия видях, че някои хора го изпълняват както е в книгата, а други както го играе Учителят във филма.

Има ли значение за ръката, която сочи надолу под какъв градус ще е? Или има значение само за ръката, която сочи нагоре - т.е. ръката, която възприема?

Сподели това мнение


Link to post
Share on other sites

В книгата на Георги Стойчев "Паневритмията - мъдрост - философия - откровение" на стр. 40-41 пише следното:

Казахме, че чрез Паневритмията се свързваме с душата на Земята. Така ние участваме в процеса на приемане и трансформиране на силите в нейното енергийно тяло. Когато дясната ръка сочи 45 градуса нагоре, нечистата материя изгаря в огъня на Духа, а когато лявата сочи 45 гр. назад, нечистата материя се поема от нисшите същества, така ние се освобождаваме от нея. По този начин работим и за изчистване на астралното тяло на Земята. Образът на тази трансформация трябва да изпълва нашето съзнание, за което е необходима силна концентрация. (например в упражненията "Евера", "Аум", "Побеждаване") Същото се отнася и за лявата ръка горе 45 гр и дясната долу 45 гр.

:hmmmmm:

Редактирано от helen

Сподели това мнение


Link to post
Share on other sites

Има значение, но спорен е моментът. Пробвал съм и двата варианта. На мен ми идва ръката да сочи точно надолу. Защото центърът на земята е надолу, не на 45 гр. Ако е наклонена на 45гр. назад действително ще се свържеш с низшите същества. Аз предпочитам да се свържа с центъра на земята. Пък и Учителя го има заснет така. Обаче има много привърженици на другото становище....Мисля че като има спор всеки сам трябва да пробва и да си реши, кой вариант да играе...rolleyes.gif

Сподели това мнение


Link to post
Share on other sites

Преди доста време се коментираше някаква беседа ,където е пишело ,че ръцете трябва да бъдат изпънати на 45 градуса спрямо тялото.Аз не съм я чел или видял.

За мен понякога Учителите могат да играят по един начин ,а техните последователи -по друг.Целите могат да бъдат различни.А и да не забравяме ,че Учителят е казвал ,че един ''белег'' е истинен ,когато го срещнем или видим на три места.Една снимка не винаги е доказателство ,че това е правилния и валиден начин за всички.

Когато едната ръка е изпъната на 45 градуса ,а другата -не е ,се губи плавното преминаване от ръка в ръка/линията ,образувана от двете ръце не е права./ И тогава отвеждането на енергиите е по-трудно.А и когато ръката е до тялото и енергията е негативна ,негативното влияние върху тялото е по-силно.

И дланта трябва да е отворена назад, а не към крака.Принципът за откритост,искреност и отвореност е основен за Паневритмията.

Сподели това мнение


Link to post
Share on other sites

В обяснението на брат Боян Боев по отношение на Аум се казва, че "когато протегнем едната ръка нагоре под ъгъл 45 гр, ръка възприемаме Божественото. Чрез тази ръка и този крак, които са надолу изхвърляме нечистото, набраните необработени, дисхармонични енергии вън от нас, към земята." При това ръцете образуват права линия, както е и в описанието, за да протекат енергиите правилно, като по проводник. Никъде в описанията не се споменава за центъра на земята. Имаше доста спорове защо не виждаме Учителя да вдига ръцете си по начина от описанието, имаше дори смешното обяснение, че костюмът му е пречил. Не знаем защо. Не знаем с какво е било заето съзнанието му в този момент. Знаем обаче как е препоръчвал да се игрaе упражнението. Наистина, както пише Солей, по една снимка не можем да съдим, нито по няколко кадъра. В първа и втора година на двата окултни класа Учителя говори много за слънчевото течение и енергиите на електричеството и магнетизма. А в 1936г. в беседата "Тайни и откровения", държана на Витоша дава ценни указания за паневритмичните упражнения. Ще я намерите в сайта за паневритмия: www.panevritmia.info.

Сподели това мнение


Link to post
Share on other sites

Като неспециалист по паневритмия мога да помогна само с това, в което съм сигурна.

Ето това е много вярно и много съществено:

Образът на тази трансформация трябва да изпълва нашето съзнание.

Енергията следва мисълта. С мисълта да се правят някои корекции на евентуална неправилна позиция на физическото тяло. ( Без, разбира се, това да е претекст за небрежност.)

Мисълта и живата представа за случващото се са много, много действащи.

Редактирано от късметче

Сподели това мнение


Link to post
Share on other sites

Светла_Б user_popup.png Може ли все пак да те попитам, имаме ли право на избор при спорни варианти на едно упражнение. Не може ли всеки сам да избира дали ръката ще бъде в права линия или надолу, както при снимката с Учителя. Нима насила ще се принуждаваме. Като казваме че сме единствено прави. Има мнения на ученици от времето на Учителя които са били лично обучавани, точно в този вариант - ръката на долу по крака изпъната.

Аз имам достатъчно опит в тия упражнения, не съм начинаещ, знам за какво говоря. Мога само да добавя, че и двата варианта са полезни, но имат различно въздействие. Лично за мен е важно хората въобще да играят Паневритмия. Всеки да си избира какъв вариант да прави. Мен не ми пречи ако ти проповядваш твоята теза, но моля не отхвърляй и другото.

Та въпроса ми е имаме ли право на избор,... или анатема?

Сподели това мнение


Link to post
Share on other sites

Анатема май стана модерна дума.

Разбира се, че всеки има възможност да избира, и това е една от разликите между нас и други общества.

Редактирано от Светла_Б

Сподели това мнение


Link to post
Share on other sites

Благодаря! Така нещата стоят вече добре. Свободата ражда истината. Някога спорехме с теб на Бунарджика, и тогава този спор си остана във въздуха. В мен остана неприятното усещане за налагане. Разбирам че има еволюция.

Поздрави на Пловдив!rolleyes.gif

Сподели това мнение


Link to post
Share on other sites

Аз продължавам с моите търсения за Аум :yinyang:

В упражненията "Възлизане", "Аум", "Красота" момента на равновесие усещаме, когато двете ръце в срещуположното си движение, в миг застанат успоредни една до друга, пред тялото, с длани надолу, на височината на сърдечната чакра. Ако успеем да отбележим този момент в нашето съзнание, в сърцето си ще усетим особено чувство на красота и блаженство. Споменатите упражнения са трудни, защото скоростта при движение на двете ръце във всеки момент е различна. Това дава обяснение на въпроса: Защо в упражнението "Аум" едната ръка на Учителя е горе под ъгъл 45 гр., а другата е успоредна на тялото. Защото ръката долу се движи с по-голяма скорост, ако приемем условно, че на снимката Учителя изпълнява упражнението "Аум".

Георги Стойчев

"Паневритмията - Мъдрост - Философия - Откровение

63 стр.

Сподели това мнение


Link to post
Share on other sites

Моля регистрирайте се, за да коментирате

Вие можете да публикувате коментар след като влезете в акаунта си



Влизане Сега

×