Jump to content
Порталът към съзнателен живот

Стимулите да се образоваш


Guest Христо

Recommended Posts

Избройте всички възможни стимули за образование, за които се сещате : без значение колко са материални или духовни според вас тези стимули. Стимули за образование или самообразование.

Линк към коментар
Share on other sites

Избройте всички възможни стимули за образование, за които се сещате : без значение колко са материални или духовни според вас тези стимули. Стимули за образование или самообразование.

За да можеш да си изкарваш прехраната.:angel: За мен това беше единствения стимул: да имам професия, с която да мога да си изкарвам прехраната и да бъда материално независима.

Визирам светското образование...За духовното, там е друго.:)

Линк към коментар
Share on other sites

Не е ли гадно,че на този свят, на повечето хора им се налага като че ли да отделят повече време за спечелването на срества за прехраната си и тази на семействата си, вместо за духовно израстване. Една камара усилия, за да оцелеят физически и да съществуват по - дълго на този свят. <_<

Линк към коментар
Share on other sites

Не е ли гадно,че на този свят, на повечето хора им се налага като че ли да отделят повече време за спечелването на срества за прехраната си и тази на семействата си, вместо за духовно израстване. Една камара усилия, за да оцелеят физически и да съществуват по - дълго на този свят.

Линк към коментар
Share on other sites

- образованието те поставя в позиция на силата - знанието е сила

- непрестанното учене, и светско, но и вътрешно, е нормална част от живота ни като съзнателни същества и израз на стремежа на душата ни по черпене на елементи от този свят и сублимирането им, усвояването им до нейното ниво. Човек се учи докато е жив, че и след това.

- ученето е радост, когато учиш това, което резонира с житейската ти мисия, с призванието ти. Тогава учиш непрестанно и знаеш, че така ще бъде до сетния ти дъх.

- ученето издига ума ти до надемоционални нива, допира те до чистия ментален свят на спокойна светлина. Дори университетското образование го прави.

- образованието като духовно учене е път по себеовладяване - трудно, но най-възнаграждаващо с истинско щастие.

- образованият човек гледа отвисоко, прави мащабни интегрални аналогии, знае, има предпоставки за по-ясно виждане и преценка.

- повече образовани хора, по-малко популация. Защото планетата плаче от количествения ни бум икачествения ни регрес, а е установена пряка корелация между образованието и минимизирането на популацията. Последното според мен зависи не само от решението на родителите, но някакси много по-трудно се дават деца отгоре на по-интелигентни и знаещи хора...

- образованието в по-висш смисъл образува човешкото в теб, оформя сливанетъо с духа отвътре. Така погледнато, образованието в духовен смисъл е джнана йога, път към единство със Себе си.

Линк към коментар
Share on other sites

Други стимули : да имаш парички за да ходиш от време на време на почивка, да не просиш, да не умреш от глад, да не мизерстваш.
Всъщност, няма гаранция за нищо, но колкото си по - образован ( зависи и от образованието), толкова по - вероятно е да станат едни неща и да не станат други. Други стимул : колкото си по - умен, толкова по - малка е вероятността някой да ти каже, че си много тъп. :lol:
Линк към коментар
Share on other sites

Други стимули : да имаш парички за да ходиш от време на време на почивка, да не просиш, да не умреш от глад, да не мизерстваш.
Всъщност, няма гаранция за нищо, но колкото си по - образован ( зависи и от образованието), толкова по - вероятно е да станат едни неща и да не станат други. Други стимул : колкото си по - умен, толкова по - малка е вероятността някой да ти каже, че си много тъп. :lol:

Не мисля така.

Колкото повече един човек превъзхожда с нещо други хора,толкова по-голяма е вероятността да го обидят тъкмо заради това му качество с което ги превъзхожда като го отрекат.Малцина биха го уважавали за това,че знае или може повече от тях.

Колкото до образованието и самообразованието - според мен най-важният стимул е вътрешната необходимост от знания.

Линк към коментар
Share on other sites

Права си, има нещо такова. Другият вариант е да го наричат подигравателно "Айнщайн". Абе нега да участват в някакво умствено състезание и той да ги разбива отвсякъде, пък да видим дали ще имат сили да го нарекат "тъп", особено ако има публика и превъзходството му е очевадно.Обаче ако си много тъп, също е много вероятно да те наричат "тъп". :hypocrite: Има един телевизионен герой Стойо Маймуната, той е много много тъп. :lol: Обаче ме кефи неговия образ, само кви каши забърква. Интересен тъпчо. :lol:

Редактирано от Христо
Линк към коментар
Share on other sites

Не мисля така.

Колкото повече един човек превъзхожда с нещо други хора,толкова по-голяма е вероятността да го обидят тъкмо заради това му качество с което ги превъзхожда като го отрекат.Малцина биха го уважавали за това,че знае или може повече от тях.

Колкото до образованието и самообразованието - според мен най-важният стимул е вътрешната необходимост от знания.

Пламъче!:thumbsup2::sorcerer::3d_097:

Линк към коментар
Share on other sites

Други стимули : да имаш парички за да ходиш от време на време на почивка, да не просиш, да не умреш от глад, да не мизерстваш.
Всъщност, няма гаранция за нищо, но колкото си по - образован ( зависи и от образованието), толкова по - вероятно е да станат едни неща и да не станат други. Други стимул : колкото си по - умен, толкова по - малка е вероятността някой да ти каже, че си много тъп. :lol:

Аз за себе си реших друго: работя за прехраната си, и внасям там "духовното развитие".

Така си го избрах...:hypocrite: а не да се трепя за пари, за чест и слава, и да съм по-нагоре, и да стават едни неща, а не други.:sorcerer:

Линк към коментар
Share on other sites

Между ученето на високо ниво и парите има обратна корелация! Правени са мащабни социологически изследвания за това. Според тях огромният процент от финансово успяващи предприемачи са среднисти. Висшистите се нареждат в по-средните нива на доходи, а тези с докторат като цяло са по-малко успяващи финансово. Това са само общи данни, показващи главната тенденция.

Линк към коментар
Share on other sites

Според тях огромният процент от финансово успяващи предприемачи са среднисти.
Е, човек може да не става чак милионер или милиардер.

а тези с докторат като цяло са по-малко успяващи финансово.
:lol: Те са учени, трябва да се концентират върху науката, но все пак трябва да могат да живеят нормално, а в България знам, че им плащат малко.:) Прав си, че човек може да стане богат и без да е много учил, особено ако е мутра. Обаче сигурно е много по - вероятно да попаднеш в средните доходи или да си над тях ( без да си чак богат)ако си образован. :)
Линк към коментар
Share on other sites

Аз за себе си реших друго: работя за прехраната си, и внасям там "духовното развитие".

Така си го избрах...:hypocrite: а не да се трепя за пари, за чест и слава, и да съм по-нагоре, и да стават едни неща, а не други.:sorcerer:

:3d_097: Star, и аз така,стигнала съм етапа,в който всичко друго се върти около това-да внасям в Божествената Банка.

Линк към коментар
Share on other sites

Аз за себе си реших друго: работя за прехраната си, и внасям там "духовното развитие".

Така си го избрах...:hypocrite: а не да се трепя за пари, за чест и слава, и да съм по-нагоре, и да стават едни неща, а не други.:sorcerer:

:3d_097: Star, и аз така,стигнала съм етапа,в който всичко друго се върти около това-да внасям в Божествената Банка.

:hypocrite::thumbsup2::hypocrite:

:3d_041:

Линк към коментар
Share on other sites

  • 4 weeks later...

За стимулите да се образова един голям човек съм съгласна, че трябва да се обвърже с мисълта за духовното израстване.Но при едно дете май трябва родителите да го мотивират.И то по подходящ начин.Да насочваме детето да има цел,а не с идеята постигаш това, получаваш нещо.Например шоколад, игра, велосипед или материален измерител.Самото дете трябва да има нагласа да постига краткосрочни цели, след това дългосрочни като родителя направлява интереса, дарявайки увереност на детето.Стимула да се образова детето да прерасне в начин за житейска себереализация.

Линк към коментар
Share on other sites

Въпросът изглежда неестествен. Все едно да ме питат за стимулите да дишам.

Човекът е роден, за да трупа познание и опит - затова има сетива и ум. Има ли нещо по-естествено от това, да се образова?

А какви биха били стимулите да се откажеш да се образоваш?

Не е ли гадно,че на този свят, на повечето хора им се налага като че ли да отделят повече време за спечелването на срества за прехраната си и тази на семействата си, вместо за духовно израстване. Една камара усилия, за да оцелеят физически и да съществуват по - дълго на този свят. <_<

Мнооого вреден и ограничаващ модел на мислене. Търсенето и намирането на подходящ начин за изкарване на прехраната е най-големият Университет!!! Също - Най-Истинската духовна школа!!! И никъде не пише, че човек трябва да работи една професия или в една институция 40 - 50 години. Нито пък, че някога Трябва да се пенсионира.

Редактирано от късметче
Линк към коментар
Share on other sites

  • 7 months later...

Имах предвид, какви са стимулите да си по - дисциплиниран в ученето, в случай че те мързи да учиш, но пък и нямаш по - добри алтернативи ( не си тото милионер и ти се налага да работиш). Другото което : някак си ми е трудно да вържа духовното израстване, с повечето неща дето се учат по училища и университети. Виждам че част от тях са полезни в земния живот, но като че ли има много плява, която те карат да погълнеш, а след това тази информация не намира практическо приложение, какво остава да има приложение във вечността. Може би ползата от всичкото това учене се изразява в практическо приложение на някои от знанията, по - добър интелект ( което евентуално помага в земния живот, а предполагам е нужен и за вечността), по - голяма воля ( като проявяваш упоритост да научиш нещата), може би и дисциплина. Обаче като чета какви висши същества и знания има в Космоса, някак си тия земни знания ми стават по - малко интересни, както и разните битови въпроси. Може би смисълът на ученето е в самото учене, а не в знанията, които придобиваме и повечето от които сигурно не успяваме да задържим в себе си, защото менталните ни тела се разпадат след смъртта, но способността за запомняне на повече информация, за по - бързи и точно решаване на различни проблеми, сигурно се запечатва в причинното ни тяло.

Линк към коментар
Share on other sites

Трябва ли по принцип поведението ни да бъде ръководено от стимули, възможно ли е без стимули ? Ако се стремим към някакви висши светове, висши състояния, това не идва ли от някакви стимули, стимулите не са ли свързани с желания, желанията не привързват ли, привързването не поробва ли, поробването не пречи ли на постигането на духовна свобода, духовната свобода може ли да се постигне без да имаме абсолютно никакъв стимул за нея, може ли да се получи без абсолютно никакъв стремеж към нея.

Редактирано от Христо
Линк към коментар
Share on other sites

Guest Емил от Льонеберя

Никога не съм учил, понеже съм си мислел как един ден, имайки тези знания в главата, аз ще получавам определена $$$ заплата. Учил съм си за себе си. За да мога да си обяснявам нещата, за да съм наясно със света около мен, да съм един адекватен човек.

...

Орлине, това изследване, което споменаваш, е интересно. Интересен е изводът, че хората с докторат не се справят да взимат заплати. Би ли уточнил това изследване международно ли е, европейско, регионално или национално?

Фактът, че има хора, които не им трябва образование, за да въртят алъш-вериши, е ясен. Но как се става управител на банка? Без образованието /знания и диплома/ няма как да стане.

...

Оня ден едни работяги ме питат на улицата - абе, батка, ти къв си? - И аз им викам - докторант.

И те ми викат - А, то убаво, ма образованието нема та рани.

Е, да ставам ли тираджия?

...

Какво да очакваме от един народ, който има подобен израз? "Образованието нема та храни"...

...

"Тече животъъът, не виждаш, ли... и време няяма, разбирашшш, лиии..."

...

А не бива и да приемаме образованието само като необходимост за нашата прехрана. И - със сигурност това само помага да вървим по пътя, макар че на пръв поглед да поглъща от времето ни. Защото ако само седяхме по полянките с кръстосани крака и викахме "ом, ом, омммм", щяхме да сме не хора нормални, а пуйки.

Линк към коментар
Share on other sites

Никога не съм учил, понеже съм си мислел как един ден, имайки тези знания в главата, аз ще получавам определена $$$ заплата. Учил съм си за себе си. За да мога да си обяснявам нещата, за да съм наясно със света около мен, да съм един адекватен човек.

...

Орлине, това изследване, което споменаваш, е интересно. Интересен е изводът, че хората с докторат не се справят да взимат заплати. Би ли уточнил това изследване международно ли е, европейско, регионално или национално?

Фактът, че има хора, които не им трябва образование, за да въртят алъш-вериши, е ясен. Но как се става управител на банка? Без образованието /знания и диплома/ няма как да стане.

...

Оня ден едни работяги ме питат на улицата - абе, батка, ти къв си? - И аз им викам - докторант.

И те ми викат - А, то убаво, ма образованието нема та рани.

Е, да ставам ли тираджия?

...

Какво да очакваме от един народ, който има подобен израз? "Образованието нема та храни"...

...

"Тече животъъът, не виждаш, ли... и време няяма, разбирашшш, лиии..."

...

А не бива и да приемаме образованието само като необходимост за нашата прехрана. И - със сигурност това само помага да вървим по пътя, макар че на пръв поглед да поглъща от времето ни. Защото ако само седяхме по полянките с кръстосани крака и викахме "ом, ом, омммм", щяхме да сме не хора нормални, а пуйки.

Образование не е равно на Знание! В конкретния случай Орлин Баев е напълно прав. И не е необходимо да ти дава доказателства, защото самия живот го показва. Тук точната думичка е МИСЪЛ. За съжаление толкова прозаична, но и толкова недостижима за повечето хора. За разлика от общоприетото схващане за Интелигентност, Емоционалната Интелигентност като понятие включва в себе си, качества които не са непосредствено свързани с образованието. Какво ли значи според теб понятието "природно интелигентен" човек?

Само по-себе си, образованието не е критерии за интелигентност, и за качествата на една личност. Важно е как на практика ще приложиш научените от теб неща, в истинския живот извън университета. Това вече е изкуството, и отсяването на хора които "стават" и такива които "не стават" Да постигнеш нещо в живота си, на базата на твойте качества мисля че няма нищо по-хубаво от това. Да, може би няма връзка с духовния аспект на нещата, а ако се замислиш може и да има, въпрос на интерпретация.

Факт е, че немалка част от хората в България имат висше образование. И какво от това! Овчия манталитет, простотията, неграмотността, показват че тия хора са си губили времето в университета, и са получили образованието "щото така правят всички". Освен това, "израстването" в иерархичната система в образованието, въобще е "тъмна Индия" както се казва. Личните ми наблюдения (от два университета в които съм учил), че колегите ми които продължиха в разни докторантски програми и прочее простотии, не бяха от най-добре справящите се. Нещо повече, те продължиха защото не можаха да се реализират на пазара на труда. А в университета е по-леко. Кюткаш си, спрягаш глагола "мотам се", взимаш мизерни пари, и тормозиш студентите (ако си станал асистент), защото избиваш комплекси. Така че въпроса не опира въобще до образование, или количеството информация която си излял в главата си, а до способността да се приспособяваш, да еволюираш, и да надграждаш. Точната думичка, пак повтарям е МИСЪЛ.

Ако имаше МИСЪЛ в твоята "докторантска" персона, нямаше да ръсиш ония глупости за виртуална вода и прочее, и да "носиш от десет кладенеца" вода, само за да излезеш прав. Казвам го с най-добри чуства (да не си помислиш нещо)!

Ето и нещо за четене

http://www.democrit.com/subcategory.php?n=926&subct=32&cat_is=27&br=0&wh_n=news1%EF%BB%BF

Линк към коментар
Share on other sites

  • 7 months later...

Факт е, че немалка част от хората в България имат висше образование. И какво от това?! Овчият манталитет, простотията, неграмотността, показват, че тия хора са си губили времето и в училището, и в университета, и са получили образованието си "щото така правят всички". Въпросът не опира нито до достигнатото образователно ниво, нито - до количеството информация, която си (мислиш, че си) налял в главата си, а - до способността да се приспособяваш, да еволюираш, и да надграждаш.

Само по-себе си, образованието не е критерий за интелигентност или - за качествата на дадена личност. Важно е как на практика ще приложиш научените от теб неща, в истинския живот - извън училището и университета.

Това вече е изкуството - да постигнеш нещо в живота си, на базата на своите реални качества, знания и умения.

Според скорошна статистика, в страната ни има около 300 000 активно действащи фирми, като над 80% от собствениците им НЯМАТ "вишу образУвание". Те са със средно или с по-ниско образование, показва изследване на БСК. Освен това, те искат да наемат висококвалифицирани кадри, които да работят ниско квалифициран труд за малко пари. Българският работодател смята, че неговият работник в никакъв случай не може (не трябва) да знае повече от него.

Макар и да звучи невероятно, много от българските работодатели са съгласни да взимат на стаж студенти, само ако те (студентите) си платят за това. (Последното щеше да бъде много смешно, ако не беше премного тъжно.)

Каква справедливост има в този живот, след като хора без висше образование са ни работодатели?!

Как да накараш учениците и студентите си да учат и да се образоват, след като те виждат с очите си, че неграмотни, прости и тъпи хора след това им стават началници и работодатели?!...

Често явление е те да не посещават лекции, да не се готвят качествено за контролни и за изпити и въобще да им липсва мотивация за учене.

Редактирано от ISTORIK
Линк към коментар
Share on other sites

Стимул за обрзоване се изгражда още в детските години. Това е специфичен процес, който изцяло зависи от семейната среда. \колкото и да им е неприятно на повечето родители\.

Да се изгради у детето желание да ЗНАЕ и МОЖЕ, заради замия себе си. Да се докосне до силата на знанието, която отваря истинските врати.

Знаещият човек, нищо не може да го събори, с повече амбиция и инициатива и малко гръб в началото, разбира се, може да сътвори лични чудеса в живота си.

Да можеш да направиш бизнес от който да въртиш някакви пари, това е елементарно. С малко повече наглост, се използва добре корупционната схема и ето ти тебе развитие. Ама какво? това не те прави по- малко Бай Ганьо с дисагите или някой друг от многото карикатурни образи.

Във фирми ръководени от подобни личности се наблюдава явлението - излив на персонал. Т.е. идват за малко и си отиват. Тези хора не просперират, обикновено тъпчат на едно място и съществуват някак си, на гърба на някой объркал се да поостане край тях образован кадър.

Знаещият човек е търсен и ценен, знанието му дава силата на избора. той може да бъде навсякъде, може и сам да бъде и пак ще се справи с живота си.

Едно е, обаче, просто да имаш знания, дипломи и да си компетентен в областтта си и друг въпрос е да можеш да представиш и управляваш всичко това. Често на тези хора със знанието им липсва второто.

Не умеят да презентират себе си, а това е важна част в израстването.

За сметка на това пък НЕ знаещите чудесно се презентират и когато насреща им стои подобен, чак си и вярват.

И тук идва голямото объркване, няма кой да презентира Знанието.

Няма кой да обясни и да покаже, колко е важно да разбираш това което говориш и вършиш, защото ако просто правиш пари от нещо за сметка на някой друг, си паразит. А паразита, нямайки захранваща основа - умира. Захранващата основа обаче има в себе си всичко.

Интересно, колко ли от запитаните ще изберат ролята на паразит :)

Децата не познават професиите, тъжна картинка е в 11 и 12 клас. Те не могат да изброят повече от 10 професии, като никоя от тях не могат да опишат смислово, не знаят дълбочината и важността на извършваната работа при отделните професии, как да имат стимул, като те не знаят към какво да се стимулират. Стават студенти , някъде, някак, защото мама така каза или кака ми изкара там или защото трети и пети казал, че се изкарва лесно и после се правят пари.

Изкарват 4-5 години без да разберат какво точно правят в тези висши учебни заведения и супер неориентирани излизат с......ДИПЛОМИ. На които дори не знаят стойността.

И после започва голямата трагедия - " аз дадох толкова пари да уча, а сега....." , ами защо си учил нещо дето не го знаеш какво да го правиш!?

Ей това е тъжната картинка на България и всичко идва от семейството.

Няма разговор, няма интерес, няма наблюдение над детето, няма обяснение, няма добри професионални кадри.

Редактирано от didi_ts
Линк към коментар
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Добави...