Jump to content
Порталът към съзнателен живот
Sign in to follow this  
Guest Дриада

Техники на рисуване

Recommended Posts

Guest Дриада

Реших да отправя питане към художниците във форума.Голяма магия е изкуството.Особено изобразителното, въздействието му е невероятно.Попадах на много художници във виртуалното пространство.Хареса ми стила на Павел Митков.При контакт със моя позната художничка, същата ми сподели, че техниките му на рисуване са твърде сложни, рисковани за прилагане.Техниката му е масло върху платно.Но използвал две- три нанасяния на боите.Също впръсквал газ или прилагал възпламеняване.Някой знае ли повече за този метод на изобразяване.Странен, нестандартен, рисков?

Сподели това мнение


Link to post
Share on other sites

Реших да отправя питане към художниците във форума.Голяма магия е изкуството.Особено изобразителното, въздействието му е невероятно.Попадах на много художници във виртуалното пространство.Хареса ми стила на Павел Митков.При контакт със моя позната художничка, същата ми сподели, че техниките му на рисуване са твърде сложни, рисковани за прилагане.Техниката му е масло върху платно.Но използвал две- три нанасяния на боите.Също впръсквал газ или прилагал възпламеняване.Някой знае ли повече за този метод на изобразяване.Странен, нестандартен, рисков?

Дриада,публикувай снимки на Павел Митков или на художници ,които работят в тази техника ,която те интересува.

По принцип маслената живопис има две основни техники ,вилатурно и пастьозно . Или вилатурното рисуване е с нанасяне на прозрачни слоеве,близки до акварелното полагане ,прави се с повече терпетин ,докато при пастьозният начин се използва много паста ,много от консистенцията на маслото ,с много малко терпентин или дори без.

Всичко останало ,което е свързано с инплантирането на други материли ,като различни видове хартия,дърво или метал се нарича асамблаж . Има и колажна техника ,която се съчетава с масло . Но тук основният материал е хартията .

Използват се също за фактури различни видове пясъци ,моделини и така нататъка ,в зависимост от ефекта ,който търсим .

Често изпозлвано е и лепилото ,оцветено или смесено с масло или само като фактура ,различни видове безири ,които също са лесни запалими.

ЗА използване на газ и горене на повърхността на платното също съм чувала ,но не съм фен на тази техника,защото се губят много от живописните стойности на картината. Изобщо съм привърженик на чистата техника в живописта. Ако се търси някаква уникалност на техниката ,то трябва и материалите да бъдат алтернативни .Което измества цялостно произведението на изкуството в графата приложни . Тук може да се говори и за функция и т.н.

Редактирано от Inatari

Сподели това мнение


Link to post
Share on other sites

Техники на рисуване

Поздравления за темата!

Ето нещо което ме впечатли тези дни -

Рисуването "Ебру" очарова малки и големи в Пловдив

***

ИЗКУСТВОТО ЕБРУ – РИСУВАНЕ ВЪРХУ ВОДА

Редактирано от Eлф

Сподели това мнение


Link to post
Share on other sites
Guest Дриада

Инатари, благодаря ти за изчерпателната информация, за познанията , които ми даде.Наистина имах нужда от това, от мнението на специалист в тази област.Контакта с хора на изкуството, е много полезен, обогатява , дава нови измерения за техниките на рисуване.Може ли да се приготвят платна, произволен размер, какво покритие трябва да имат?Предпочиташ ли фазера като вариант, по траен ли е от платното?Какви марки маслени бои използваш ти?Добър разредител ли е белия спирт/терпентиновото масло/?

Елф, твоята информация е впечатляваща, благодаря ти!:thumbsup2:

Сподели това мнение


Link to post
Share on other sites

Инатари, благодаря ти за изчерпателната информация, за познанията , които ми даде.Наистина имах нужда от това, от мнението на специалист в тази област.Контакта с хора на изкуството, е много полезен, обогатява , дава нови измерения за техниките на рисуване.Може ли да се приготвят платна, произволен размер, какво покритие трябва да имат?Предпочиташ ли фазера като вариант, по траен ли е от платното?Какви марки маслени бои използваш ти?Добър разредител ли е белия спирт/терпентиновото масло/?

Елф, твоята информация е впечатляваща, благодаря ти!:thumbsup2:

Във всяка една специализирана книжарница за художници ,могат да се поръчат платна в какъвто искаш размер ,или поне близък до желания .Преди години повечето български художници сами са изпъвали канвацата и са си грундирали платната ,но вече всичко това е на пазара и няма нужда от самоделни истории . Препоръчвам ти да си купиш готово платно в какъвто искаш размер,маслени ,бои и разредител . Аз лично предпочитам боите Ван Гог,защото имат уникални нюанси ,а и след рисуване ,не избеляват ,нито потъмняват. Просто са качествени .Можеш да използваш е френските бои на Льо Франк и Буржоа ,които също са хубави . Добре е поне бялата ти боичка да е хубава ,маркова ,за да можеш да получаваш добри тонове. И също така ти препоръчавам по- голяма разфасовка за бялата боя. Тя е най- нужна в живописта.

По отношение на фазерите изобщо не ги одобрявам ,нито една сериозна галерия не излага картини на фазер . Това е непрофесионално ,рисувай на платно. Такова понятие като "бял спирт " няма . Нарича се терпентин . Има и терпентиново масло ,двете неща са различен вид разредител за маслените бои и се получват различни ефекти .

За по -постен ,а и класически начин на живописване ,препоръчвам терпентина,има боров терпентин ,който е хубав и не мирише толкова много ,разпространен е в художническите магазини . Терпентиновото масло прави боите по мазни и по- трудно съхнещи ,но всичко става по- маслено и също е интересно като ефект ,но това е техника за напреднали . Стандартното живописване е с терпентин само.

Има и различни сикативи ,които се нанасят след като живописната работа е вече изсъхнала . Те правят по- ярки всички стойности и гланцират повърхността на платното . Това е от мен.

Сподели това мнение


Link to post
Share on other sites

Реших да отправя питане към художниците във форума.Голяма магия е изкуството.Особено изобразителното, въздействието му е невероятно.Попадах на много художници във виртуалното пространство.Хареса ми стила на Павел Митков.При контакт със моя позната художничка, същата ми сподели, че техниките му на рисуване са твърде сложни, рисковани за прилагане.Техниката му е масло върху платно.Но използвал две- три нанасяния на боите.Също впръсквал газ или прилагал възпламеняване.Някой знае ли повече за този метод на изобразяване.Странен, нестандартен, рисков?

Прегледах и аз работата на Павел Митков и наистина е добър художник. Личи си, че използва сложни похвати.

Сподели това мнение


Link to post
Share on other sites

Направете си регистрация или влезте в акаунта си, за да коментирате

Трябва да сте регистриран участник, за да можете да оставяте коментари

Направете регистрация

Регистрирайте се в Портала. Лесно е!

Нова Регистрация

Влизане

Вече имате регистрация? Влезте тук.

Влизане Сега
Sign in to follow this  

×