Jump to content
Порталът към съзнателен живот
Sign in to follow this  
Guest Христо

Пътят на Воина

Recommended Posts

Guest Христо

А има ли духовни пътища, които не са път на воина, а може да бъдат обозначени с нещо друго, но пак са си духовни ?

Редактирано от Христо

Сподели това мнение


Link to post
Share on other sites

Според скромните ми познания по българския правопис, думата се пише с И - воИн и е с ударение на О. Следователно приема членуване за м.р., запазва си ударението и гласните в корена си. Думата, изписана в заглавието на темата - война - е от женски род и ударението е на последната сричка. Двете имат сродство, но означават различни неща. Иронията е, че и с двете думи словосъчетанието има смисъл, естетствено, различен. Предполагам, че авторът е искал да напише "Пътят на воина" (доколкото съдя по съдържанието от линка, даден във втория пост - там също е направена правописна грешка и допускам, че авторът на нашата тема я е копирал оттам).

Можем да редактираме заглавието, ако авторът изрично посочи какво точно е имал предвид.

Лично моето мнение: пътища, включващи война изключват духовността изцяло.

Идеята за човека - воин е разработена в много книги и имаше време, когато бе много на мода. Лично аз не се чувствам воин, не защото не мога да отстоявам нещо, а защото според мен воинът е воин, когато трябва да се бори, да воюва с нещо или с някого. Това нещо или някой очевидно трябва да е от "лошите". Според мен духовността се състои в осъзнаването на единството ни, а не на делене "добри - лоши". Стигнем ли до него, духовността си е отишла. Е, ако има някакъв начин да стане човек воин без да воюва и без да си търси враг - тогава да ... Само лично мнение, разбира се.

Редактирано от Донка

Сподели това мнение


Link to post
Share on other sites
Guest Христо

войн - воин (дублетни форми)

Явно не може да се напише "война" и да е със смисъл на "воина" ? Или ? Понеже преди малко и на друго място видях "война" в смисъл на "воина" ?

и допускам, че авторът на нашата тема я е копирал оттам).
Грешка, бъркаш, не си права. Редактирано от Христо

Сподели това мнение


Link to post
Share on other sites
Guest Христо

В християнството се говори за небесни войнства.

Има филм "Пътят на мирния войн". Хем войн, пък хем мирен - това май е оксиморен. Или не е ?

П.п.: Срещал съм и "воини на светлината".

Редактирано от Христо

Сподели това мнение


Link to post
Share on other sites

Искаш ли да бъдеш воин? Защо?

Сподели това мнение


Link to post
Share on other sites
Guest Христо

Зачетох книга, в която се споменава този път и затова реших да пусна тема. Дори не съм прочел всичко по темата в интернет. Любопитно ми е какво знаете/смятате за този път, знаете ли нещо. Даже не съм преполовил книгата.

Сподели това мнение


Link to post
Share on other sites

В християнството се говори за небесни войнства.

Има филм "Пътят на мирния войн". Хем войн, пък хем мирен - това май е оксиморен. Или не е ?

П.п.: Срещал съм и "воини на светлината".

Има и "воини на Христа"...

Сподели това мнение


Link to post
Share on other sites

Да се воюва с нашите слабости, а не с другите хора, защото воюването е доказване на Его-то, не на мисъл и любов... Такива "велики" войни има много в гробищата, но дали са стигнали Небето, въскресението?...

ВоИн може да е всеки, който е решил да гони завистта, злобата, чревоугодието от себе си... Но е мирен, защото това се прави само с любов и разбиране, както към себе си, така и към света, хората... И, докато върви по Пътя си, учи...

Сподели това мнение


Link to post
Share on other sites
Guest Христо

В християнството се говори за небесни войнства.

Има филм "Пътят на мирния войн". Хем войн, пък хем мирен - това май е оксиморен. Или не е ?

П.п.: Срещал съм и "воини на светлината".

Има и "воини на Христа"...

Знам, но не сметнах за подходящо да го споменавам. Понеже това си е земна, човешка организация - секта са, може би не са особено осъзнати и светли. Докато "небесни воинства" предполага хем святост, хем воинственост (поне така изглежда от името). А относно заглавието на филма - струва ми се оксиморон. Може би е мирен воин, защото воюва само със себе си, но с любов.

Диана :

Искаш ли да бъдеш воин? Защо?
Не знам дали искам. Но ми стана интересно дали има и други подобни духовни означения, щом има "път на воина". Помислих си за "път на монаха", "път на лечителя" - измислих си в момента.

...................................................................................................................

П.п.: Говори се за окултен ученик, може би е подходящо да се каже :"път на ученика", сигурно има и път на учителя ? Но погледнато по - общо, всички сме и ученици, и учители в живота, особено ученици. Но ако се говори за път на ученика, то сигурно ще е в някакво по - тясно значение.

Редактирано от Христо

Сподели това мнение


Link to post
Share on other sites
Guest Христо

За първи път се замислям, че търговците от храма може да са символ на нещо. :)

П.п.: Като стана дума за християнството : виждал съм изображения на ангели с мечове, копия.Но както стана дума и по - горе, те символизират вътрешни борби. От друга страна, сякаш е трудно да се върже борба с любов. Понеже по принцип борбата като че ли не се свързва с любов, но може да има и борба с любов, знам ли.

Редактирано от Христо

Сподели това мнение


Link to post
Share on other sites

Защо? Търговците просто нямат място в храма. Какво противоречи изгонването им с любовта? Десета глава от Матей вече сме я коментирали. Има отделна тема за нея.

34 Да не мислите, че дойдох да поставя мир, а нож.

35 Защото дойдох да настроя човек против баща му, дъщеря против майка й, и снаха против свекърва й;

36 и неприятели на човека ще бъдат домашните му.

37 Който люби баща или майка повече от Мене, не е достоен за Мене; и който люби син или дъщеря повече от Мене, не е достоен за Мене;

Написаното по никакъв начин не противоречи на любовта. То просто означава, че всяко нещо трябва да е на правилното си място. Ако искаме в нас да настъпи някаква положителна промяна, ние трябва да се откажем от нещо, старо, което е заемало въпросното място. Не може едновременно и Христос, и близките ни да заемат първо място в съзнанието ни. Първото място е или за Христос, или за близките ни, но не и за двете заедно. Ако желаем да утвърдим една добродетел, ние трябва да се откажем от съответстващия й порок. Двете не могат да съществуват едновременно в нас. Ако искаме да утвърдим едно желано от нас бъдеще, ние трябва да се освободим от нещо в миналото. Вчера пуснах едни мисли в една друга тема:

Борбата, която става в човека, е неизбежна. Не се смущавайте от тази борба. Както сте създали миналото, така трябва да го подчините на новото, да му станете господари. Спасението седи в това, да станете господари на миналото. Какво значи, да стане човек господар на своето минало? Това значи, да преодолее всички спънки, всички мъчнотии, които той сам е създал. Мъчнотиите, спънките и слабостите на човека са остатъци от неговия минал живот. От желанието и съзнанието на човека зависи справянето му с мъчнотиите на неговия живот.

(
Правилно разрешаване
)

Сподели това мнение


Link to post
Share on other sites

А защо се смята, че пътят на воина означава война и смърт?!?!?!??!?!?!?!?!?!?!?

Учил съм Катори Шинто Рю.....изкуство за бой с мечове.

Научих три важни неща:

- Истинското знание се предава без думи

- Не можеш да победиш, ако искаш да победиш

- Смисълът на пътя на воина е да победиш себе си. Което не е точно победа. Как да го кажа - воинът не може да си позволи да се замозаблуждава и да крие тъмните си страни от себе си - така би загинал.

А чували ли сте за пътя на търговеца? .....

Сподели това мнение


Link to post
Share on other sites
Guest Христо

А защо се смята, че пътят на воина означава война и смърт?!?!?!??!?!?!?!?!?!?!?
Защото воините и войната са свързани със смърт.

А чували ли сте за пътя на търговеца? .....
Не съм.

П.п.: Чувал/чел съм, че "джихад" означава война с неверника в себе си. Но мюсюлманин ми е казвал, че означавало и война с външни неверници :D (не знам доколко е запознат с нещата, които Мохамед е искал да каже, но е възможно да е и призив за външни битки...).

Редактирано от Христо

Сподели това мнение


Link to post
Share on other sites

Нещо интересно за смъртта. Май битката едва тогава започва :).

Смъртта не е нищо друго, освен борба на човека с дявола. В тая борба един от двамата побеждава. Ако победи дяволът, човек умира и отива в ада; ако победи човекът, дяволът пропада. Човек казва: Победих, и отново живея! Сам извоювах свободата си. Ето защо, като умираш, извади ножа си и бъди готов за сражение. Смъртта е най-голямото, най-страшното сражение. Не мисли, че умираш, но че си повикан на сражение. Ако победиш, ще влезеш в небето, като герой. Ще ти турят венец на главата. Ако не победиш, никакъв венец няма да получиш. Ще погледнеш към раните си и ще се засрамиш.

(
Първият предвестник
)

Интересен аспект на неизбежната борба с Пазача на Прага е описана тук. А от нея няма отърване, колкото и да ни се иска.

Редактирано от Станимир

Сподели това мнение


Link to post
Share on other sites
Guest Христо

Пътят на воина, дали има общо с архетип воин (в рекламата на една книга прочетох за това, че има 6 човешки архетипа и като един от тях беше посочен воинът; другите са невинен, сирак, скитник, мъченик,магьосник). Преди малко, попаднах на тази статия за тях :

"Архетипове и човешкото развитие"

http://www.sexnature...o-razvitie.html

Редактирано от Христо

Сподели това мнение


Link to post
Share on other sites
Guest Христо

Може и да е така.

Още не съм наясно, но може да се окаже, че има поне две тълкувания на това що е "път на воина".

Сподели това мнение


Link to post
Share on other sites

Знаете ли нещо за този духовен път ?

Аз бих добавила още два източника:

http://knigi.start.bg/article/Voinyt_na_svetlinata__-_narychnik/2159

http://www.yoga108.info/inspiration/the_prophet1.html

Два разкошни труда за пътя на воина. Даже сега се сетих и за това http://www.taiji-bg.com/articles/mixed/m12.htm . И то е доста полезно! Успех! :)

Сподели това мнение


Link to post
Share on other sites
Guest Христо

Малко от личните прозрения на един воин :

"Едва след време осъзна, че една от причините воините да имат толкова врагове е тяхната нагласа да воюват. Така той разбра, че освен воин трябва да бъде медиатор и да следва Пътя на мира. Всяко насилие над Вселенската душа поражда голяма съпротива от нейна страна. И осъзна, че всеки воин, освен до воюва, трябва да може да се вслушва и да се съобразява със заобикалящото го.

Така разбра следващото си име - Медиатор."

Из "Притча", Токораз Исто.

Сподели това мнение


Link to post
Share on other sites

Броят и силата на враговете се определя от силата на човека, а не от нагласата му да воюва. Колкото по-силна е светлината, която човек излъчва, толкова по-голямо внимание ще привлече към себе си от страна на тъмните сили, които ще се опитат да потушат огъня му. Тук може да няма никакво желание за воюване от страна на човека, въпреки че е нормално да има готовност.

Можем да разгледаме още една битка в Библията, и това е когато самият дявол изкушава Христос в пустинята. Къде тук е желанието на Христос да воюва. И въпреки това го прави, просто защото със своята сила, той привлича дявола като свой противник. Това са неизбежни сблъсъци просто защото проявата на единия полюс води задължително след себе си аналогична проява от страна и на другия полюс. Колкото по-силно човек проявява доброто и светлината, толкова по-яростно ще е противодействието на злото и тъмнината.

Сподели това мнение


Link to post
Share on other sites
Guest Христо
Броят и силата на враговете се определя от силата на човека, а не от нагласата му да воюва.
И нагласата има влияние, още повече ако е придружена с воинствени действия. Редактирано от Христо

Сподели това мнение


Link to post
Share on other sites
Guest Христо

"Човек реши да стане духовно същество. С учудване видя, че всички хора с нисш дух започнаха да го атакуват. Всеки се опитваше да го принизи, уязви и да го стъпче в калта. Не можеше да разбере защо толкова го мразят. Отначало реши, че е виновен и с нещо предизвиква тяхната омраза. По - късно прозря, че това е закон на Пътя - всеки различен и висш духом предизвиква омразата на тълпата и тя се опитва да унищожи различните, за да си докаже, че никой не я превъзхожда."

Из "Притча", Токораз Исто.

Редактирано от Христо

Сподели това мнение


Link to post
Share on other sites

Направете си регистрация или влезте в акаунта си, за да коментирате

Трябва да сте регистриран участник, за да можете да оставяте коментари

Направете регистрация

Регистрирайте се в Портала. Лесно е!

Нова Регистрация

Влизане

Вече имате регистрация? Влезте тук.

Влизане Сега
Sign in to follow this  

×