Jump to content
Порталът към съзнателен живот

Неолитната култура на Балканите - „златният век“ на човечеството?


Recommended Posts

Иска ми се да споделя с вас едно малко "откритие" за мен - книгата на Юлия Боева - доктор по изкуствознание

Мъдростта на Великата майка.

korica_jboeva_velmaika.jpg

При изследването на старата езерна брегова линия на сладко-

водното езеро, останало сега на дъното на Черно море, са открити

археологически следи от селища. През 1985 г. океанологът проф.

Петко Димитров намира (за съжаление без възможност за локали-

зиране с JPS) на дълбочина около 90 м. и на около 30 км източно

от Варна редица от колове на сграда и, на друго място, съд от

пясъчник със следи от знаци по него. По време на експедицията

си от 2000 г. Робърт Балард заснима останки от праисторически

сгради, обработени дървени греди и каменни сечива върху морско-

то дъно срещу турския град Синоп, на 12 мили навътре от брега

и дълбочина около 100 м. Тези находки повдигат въпроса към

какъв тип култура могат да бъдат отнесени – в големия диапазон

от мезолит до бронз. И дали в необходимите бъдещи подводни

изследвания не се крие отговор на въпроса защо, при голямото

подобие с неолитната култура на Анатолия, на Балканите се

забелязват специфични особености - преди всичко в знаковата

система. Става дума за по-голямото, на места изключително

голямото разпространение на един знак, който прави особено

силно впечатление при общ поглед върху археологическите

артефакти от неолита и халколита на Балканите, възприема се

като особено важен в семиотичната им система: знакът znak.jpg .

Освен от материалните археологични артефакти, идеята за Балканите като неолитен цивилизационен център се подкрепя като че ли и от наблюдения за разпространението на индоевропейските езици. В своята студия „За прародината на носителите на индоевропейските диалекти“ И. М. Дяконов анализира теорията на Гамкрелидзе и Иванов за локализацията на тази прародина в Източна Анатолия. Дяконов стига до извод, че историческите

промени в индоевропейските езици могат да бъдат осмислени в научно издържана последователност само ако се приеме, че центърът, от който е започнало разпространението на индоевропейските диалекти, се е намирал на Балканите.

..

За тези, които проявяват интерес към историята и изкуството, мисля терминологията няма да представлява проблем. За мен като филолог, това е най-сериозната и интересна книга на подобна тема, на която съм попадала през последните години. Благодаря на авторката за великодушието да я сподели с всички нас!

Линк към коментар
Share on other sites

Донче, аз пък сега почнах да чета "Тракийското писмо - декодирано" на д-р Стефан Гайд (въпреки фамилията, българин е) и още не съм навлязла, но вече оставам с впечатлението, че едно от нещата, които е открил и за които има доказателства е именно това, че оня споменаван в древните книги златен век на човечеството е бил на територията на Балканите. Засега не мога даже да определя дали правилно дотук съм разбрала, защото още не съм прочела и първата част, а те са няколко, но ето че почва явно да ни се разкрива нещо :)

Между другото, на този знак попаднах в едни статии, които се занимаваха с Кораловия Замък в Америка - мегалитна постройка, която е построена от един единствен човек без никакви машини, а само с "голи ръце" (май миналия век) - Едуард Лийдскалнин - и долкото се сещам, за много кратък период от време, а е имало каменни блокове от по няколко тона, че и повече...И какво пишеше в статията - за жалост не мога сега да се сетя името на автора, който се е занимавал дълго време да открие някакви оставени улики от самия Едуард в някаква си книга, която той преживе неслучайно издава, и най-накрая стига до убеждението, че единствената улика е този знак на главната страница и още един като него, поставен наобратно срещу него - както всъщност ги има винаги на Библията отгоре и в много други книги (макар че за нас са изгубили смисъла си и са станали "украшение"). И така, този човек (а доколкото знам и други) стигат да извода, че този знак е древен код, означаващ магнитния поток и при конкретна конфигурация ще покаже как може да се преодолее гравитацията - и именно благодарение на това става лесно да се вдигат огромни каменни блокове, както в Стоунхендж и другите мегалитни структури, Пирамидите и т.н. т.н. всички знаем за тях :)

Редактирано от Преслава Петрова
Линк към коментар
Share on other sites

Преслава, кой е този знак?

Линк към коментар
Share on other sites

Става дума за по-голямото, на места изключително

голямото разпространение на един знак, който прави особено

силно впечатление при общ поглед върху археологическите

артефакти от неолита и халколита на Балканите, възприема се

като особено важен в семиотичната им система: знакът znak.jpg

Линк към коментар
Share on other sites

Благодаря, Донче, но ако знакът е този, защо Преслава пише "поставен наобратно срещу него" - ами той този знак ще изглежда по същия начин, поставен наобратно срещу него. Може би иска да каже огледално обърнат/проектиран?

Линк към коментар
Share on other sites

Завихреният флуид znak.jpg дава подходяща нагледна представа за взаимодействието между въртящите се тела, независимо от тяхната големина - от макрокосмоса до микрокосмоса, т. е. от гравитационните до квантовите взаимодействия. Така може да се стигне до извод, че С/0 е универсален знак за „пътя" който се оформя (очертава, изписва) при процесите на взаимовръзка и взаимодействие между въртящи се около оста си елементи. Той е знак за най-същностната характеристика на света, в който живеем!

В съвременните природни науки се смята, че материята съществува в две основни форми: вещество (материя в тривиалния смисъл) и поле (в частност - светлина), между които е възможен преход и превръщане. Смятам, че именно тези две форми на Съществуващото неолитните хора са определяли като Великата майка. Тя е била разбирана като една, но с две „тела" - светлинно и веществено (или, според по-традиционната терминология -духовно и материално). Човешката психика е способна, макар и рядко, да възприеме Вселената като светлинно явление, като „огнен", светлинен свят, който е жив организъм, Съзнание и Истина. Затова може да се предположи, че именно преживяване от такъв тип е поставило началото на неолитния светоглед и е било основата за хилядолетнонто му поддържане и развитие. Имам лични впечатления за тази възможност в нашия съвременен живот и смятам, че човекът от неолита в не по-малка степен от съвременния е бил способен да преживее, да „види" по интуитивен начин принципи, които съществуват в природата на микро-равнище, а в наше време се откриват от науката.

стр.23

Описания на просветлени състояния има в много култури и епохи. Те носят различни названия: просветление, таворска светлина, екстаз, самад(х)и, нирвана, мокша. Съществено в тях е, че хората най-често си ги обясняват като възприемане на „истинския облик" на Бог. Този „истински облик" е невиждано, неприличащо на нищо познато същество-свят от светлина. Възприемането му представлява отъждествяване с него и с всяка от частите му. С други думи, просветленото състояние представлява „превключване" на човешкото съзнание към коренно нов начин на възприемане, в което възприемащият и възприеманото са отъждествени. Освен това, възприема се нещо, което е напълно непознато и е извън системата на нашия триизмернен свят. Затова най-често описанията на висше просветление, които са достигнали до нас, са нещо като крайно неточен „превод", извършен между две принципно различни системи.

Състоянието на висше просветление е описвано най-често чрез образи, породени от културата на човека, който го е преживял. Именно при осмислянето на такова възприятие човек може да осъзнае, че светлината се движи като флуид с формата znak.jpg

...

Учителят Петър Дънов го оприличава на процесите, които протичат в Слънцето, но същевременно подчертава разликата между реалното и духовното Слънце.

....

Буда е достигнал до извода че „всичко е изградено от вълнички, които постоянно възникват и отминават, ... възникват и отминават трилиони пъти за едно мигновение. "1

Всичко това пряко се свързва със съвременното понятие виртуални частици и с едно от названията на знака - znak.jpgвълна.

За да разберем смисъла на знака znak.jpg, а след това и на цялата семиотична система на неолитната и халколитната художествена идеограмно-символна „писменост", трябва преди всичко да допуснем, че именно преживяването на огнения „истински облик на Бога" през неолита е било осмисляно като пряко познаване на света като Богиня-майка. Трябва освен това да приемем, че неолитното общество е притежавало някаква „технология" за постигане на видението-знание.

стр.26

Линк към коментар
Share on other sites

Дианче, мисля, че в най-различни комбинации, но това, което аз имах предвид, не можах да го намеря, нито знам как да прикача снимка, затова пращам един бокал, виж му столчето.

gfh.jpg

Също се сетих, че може би наред с много други практични причини, неслучайно го има този "завихрен флуид" и на цигулката, и всъщност май по един или друг начин се среща на повечете струнни инструменти :)

adjust.gif

Линк към коментар
Share on other sites

Много ти благодаря! Даде ми богат материал за размисъл.

Линк към коментар
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Добави...