Jump to content
Порталът към съзнателен живот

Порта на 4-те Аса


Recommended Posts

Основна цел на това е гледане да разгърне потенциала на личността, разпъвайки на кръст стихиите, чиите атрибути са именно Асата, чрез вглеждане в уязвимите точки и преодоляването им чрез осъзнаване и премодулиране.

 

Редят се последователно едно под друго вляво:

 

Ас чаши,

Ас жезли,

Ас меча,

Ас пентакли,

 

Отделете останалите бои – до Ас чаши, всички карти от боя чаши, до Ас жезли – всички карти от боя жезли и т.н. След това след цепене, подредете първите 9 карти, като 9-та оставете встрани, имам предвид по-вдясно. Същото направете и с останалите бои. Останалите карти, сложете настрана. Те повече не ви трябват.

 

Сега идва ред на Големите Аркани. Разбъркайте добре и след цепене сложете върху дворцовите карти, ако има такива. По този начин Големият Аркан ще покрие дворцовата карта.

Така, след това, вземете първата карта от редицата, тя е Ас чаши, Ас жезли, Ас меча и Ас пентакли, до нея сложете Големият Аркан покриващ дворцовата карта, ако има такава, до нея – деветата, която е останала по-вдясно. Така ще получите общо по 4 карти на ред с първа карта, съответната стихия в качеството си на Ас, т.е. потенцията на водата, на огъня, на въздуха и на земята.

 

Големият Аркан, покриващ дворцовата карта, ще има проекция в 9-та карта. Това е възлов момент, който се явява пречка, задръжка, дефицит.

Ако точно тя е дворцова, то зависи дали Голямата карта над нея е преходна или непреходна, ситуационна или траверсна (т.е. ще има яснота дали дефицита е породен от скорошни събития или е дълбоко вкоренен, без да бъде проявен, без да има индикации за него, освен в архетипния живот на личността). Пример:

Ас чаши, 9 чаши, Страшният съд покрива Кралица чаши (тук можем да говорим за двояко проявление на водата – затворена пред голям бент, но с мощна сила, сама неосъзнаваща силата си). Говорим за човек, тотално потиснат, не че е новина, но акцентът е липсата на мотивация за изява на вътрешните енергии и сили. Ако говорим за жена, то наяве ще е нейната абсолютна антиномия в действителността. Ако говорим за мъж, то този мъж ще е интроверт, с недобра социализация, дори и да е прекрасен музикант ... И т.н. Дори и кастрирана Анима, въпреки, че звучи опростенчески, но често е факт и то добре прикрит факт.

 

Продължаваме натам. Подредили сме всички 4 карти в 4 редици в колони. След като се направи анализ, се оставят само Асата, Големият Аркан и дворцовата карта. Ролята на картата, която отпада, защото не е дворцова, е да бъде трамплин и мост.

Оттам-насетне, според нивото на осъзнатост и желанието за промяна, се разместват местата на Асата, за да се подсили уязвената стихия, или, съответно, понижи нивото на свръх турбуленция в дадена аспект от личността. Т.е., за да се получи баланс. Разместват се, докато се получи вътрешна убеденост и удовлетвореност, че това е правилното, нужното, необходимото за личността да бъде пълноценна, да отвори потенциала си, за да бъде успешна и максимално да не зависи от никого.

 

Уточнение: възможно е в една редица да се паднат всички 4 дворцови карти, това не е проблем, просто ситуацията ще се усложни от гледна точка на анализа, но върху всяка една от тях отново се слага Голям Аркан. Така, че в крайна сметка, вместо три карти от една редица да останат отново 9 карти.

 

П.С. Гледането е за хора, занимаващи се сериозно с Таро, уверени в знанията си за картите.

Желая на всички успех.

Редактирано от Лиула
Линк към коментар
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Направих я преди няколко дни, и всъщност нареждането на наличните карти не само се оказа лесно, а самите карти се случиха така, както трябваше, за да бъдат пренаправени. 

 

Паднаха ми се доста дворцови карти. Повечето от тях се оказаха аспекти, които имат нужда да бъдат пренасочени. Дворцовите карти са потенциал, който трябва да бъде задействан.

 

Сещам се за това изказване - "ако се опиташ да накараш една риба да лети, тя ще прекара целия си живот мислейки си, че е глупава." Такова е и това подреждане - да моделираш и оползотвориш каквото имаш, намирайки му баланс. 

 

От големите аркани ми се паднаха Глупакът, Магът, Колесницата, Силата, Колелото, Смъртта, Кулата и Светът - всичко, което да задвижи картината.

 

Искам да те попитам какво мислиш за обръщането на карти, когато ги преподреждаш? 

Линк към коментар
Share on other sites

Направих я преди няколко дни, и всъщност нареждането на наличните карти не само се оказа лесно, а самите карти се случиха така, както трябваше, за да бъдат пренаправени. 

 

Паднаха ми се доста дворцови карти. Повечето от тях се оказаха аспекти, които имат нужда да бъдат пренасочени. Дворцовите карти са потенциал, който трябва да бъде задействан.

 

Сещам се за това изказване - "ако се опиташ да накараш една риба да лети, тя ще прекара целия си живот мислейки си, че е глупава." Такова е и това подреждане - да моделираш и оползотвориш каквото имаш, намирайки му баланс. 

 

От големите аркани ми се паднаха Глупакът, Магът, Колесницата, Силата, Колелото, Смъртта, Кулата и Светът - всичко, което да задвижи картината.

 

Искам да те попитам какво мислиш за обръщането на карти, когато ги преподреждаш? 

 

Всъщност, много се радвам, че си направила този математически строен модел на подредба.

Математиката е над всичко, нали така :)

Разбира се и още нещо. Това с рибата е така.

 

Аз отдавна имах идея за такава подредба и се радвам, че си я подредила.

 

И още нещо, от Големите Аркани, Глупакът, Магът и Светът, са ти напълно били достатъчни да задвижиш и трабант.

Линк към коментар
Share on other sites

  • 1 year later...

Преместих темата от подфорум Таро за напреднали, пропуснала съм да го направя преди, просто има много теми във форума и селектирането по трудност, бе значително и все още остава такова за някои теми.

 

Порта на 4-те Аса развива усета за работа с много карти в Таро, създава пространствената мисъл, абсолютно необходима при анализ и отделянето на образите, с които сме свикнали, с нови смислени конотации.

Линк към коментар
Share on other sites

  • 1 month later...
×
×
  • Добави...