Jump to content
Порталът към съзнателен живот

Постите


kirau

Recommended Posts

Здравейте!

Понеже не намерих такава тем ще пусна тази, ако модераторите решат да я местят на по-добро мяст, да го направят.

Искам да питам за КОледните пости и съответно по-следващите Великденски пости.

За Коледните: Знам, че започват на 14 ноември като тази вечер се блажи (яде се всякаква блажна храна като яйца, млечни продукти). На следващият ден е Коледни заговезни и тогава започват постите. Постите започват с тримерене- три дена не се приема никаква храна, а само вода. ПОСле се продължават постите до 25 декември. Надявам се, информацията ми да не е погрешна.

Какво се яде през Коледните пости? Имате ли идеи за ястия- например, в православни сайтове пише, че се ядат варива, но това е доста обширно понятие.

НЕ се ядат млечни продукти, яйца, месо (варианта с месо за мен отпада тъй като съм вегетарианка)- през целият пост ли не се ядат млечни или има Сирни заговезни на определена дата като при Великденските пости? От 25.12 до 04.01 се разрешавали всякакви храни - това не тежи ли на стомаха?

Чувала съм и че има няколко вида ядене, което се яде по време на постите - сухоежбина, топла храна с растителна мазнина, топла храна без растителна мазнина, студена храна. Направо съм объркана - не намерих никакви обяснения кое кога се яде и защо. :hmmmmm:

Как се процедира след краят на поста? Трябва ли да се захранвам с нещо по-специално или не- все пак сме се хранили ограничено и не знам как би било по-добре за организма?

Същото се отнася и за Великденските пости. Ще ми бъде изключително полезно да намеря още инфомрация освен намерената вече в Интернет относно постите. Надявам се и хора, които са постили да споделят опита си

Благодаря.

Линк към коментар
Share on other sites

  • Отговори 51
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

:) ПостЯ = Пост+я...на пост стоя физически + емоционален + мисловен + духовен

подробно инфо от "Църковен вестник"

Постът, каноните и спасението

Въпросът за изясняването на същността и предназ-начението на поста в Православната църква е бил предмет на разглеждане през цялата история на Църквата. Това е една от причините той да намери място в творенията на почти всички свети отци и учители на Църквата, както и в изследванията на много съвременни богослови.

По своята същност постът е неразривно свързан с християнската антропология и сотирология.

Сам Бог е поставил предписанието за поста още в Стария Завет, като е казал: “... обърнете се към Мене от все сърце с пост, плач и ридание” ( Иоил. 2:12). Чрез поста Бог е искал да научи хората на послушание и въздържание.

Като се съобразява с това повеление, св. пророк и цар Давид в псалмите казва: “Аз се обличах във вретище, изнурявах душата си с пост, и молитвата ми се връщаше в пазухата ми” ( Пс. 34: 13) и “Коленете ми изнемощяха от пост, и тялото ми се лиши от тлъстина” (Пс. 108:24).

Дошъл не да наруши закона, но да го изпълни, Господ Иисус Христос е осветил поста със Своя пример: “...и, като пости четирийсет дена и четирийсет нощи, най-сетне огладня” (Мат. 4:2, Лука. 4:2). На Своите ученици Той заповядал: “Кога постите, не бивайте намръщени като лицемерците; защото те си правят лицата мрачни, за да се покажат пред човеците, че постят. Истина ви казвам, те получават своята награда. А ти, кога постиш, помажи главата си и умий лицето си, та да се покажеш, че постиш не пред човеците, но пред твоя Отец, Който е на тайно; и твоят Отец, Който вижда в скришно, ще ти въздаде наяве” (Мат. 6:16-18).

Като потвърждение на факта, че апостолите са спазвали поста, се явява свидетелството в книга “Деяния на св. апостоли”, където се казва: “Когато те служеха на Господа и постеха, Дух Светий каза: отделете Ми Варнава и Савла за делото, за което съм ги призвал. Тогава те, след като постиха и се молиха, възложиха ръце на тях и ги пуснаха” (Деян. 13:2-3). Освен това св. ап. Павел се обръщал към християните в Коринт с думите: “Ние никому с нищо не туряме препънка, за да се не опорочи служението ни, но във всичко се препоръчваме за служители Божии, с голямо постоянство, в скърби, в нужди, в утеснение, при рани, в тъмници, в скитания, в трудове, в бдения, в пости, с чистота, със знание, с дълготърпение, с благост, с Дух Светий, с нелицемерна любов” (2 Кор. 6:3-6).

Като се уповават на Свещ. Писание и установената църковна традиция, за повечето св. отци постът е основа на всички добродетели, защото чрез него се запазва чистотата на ума и сърцето. Според тях който пости искрено и нелицемерно, подражава на Господ Иисус Христос, уподобява се на ангелите, подражава на пророците, влиза в общение с апостолите, прави неправедното праведно и злото ­ добро, нечестивото ­ благочестиво и така придобива Христос в себе си.

Църквата е постановила спазването на четири продължителни поста през църковната година ­ Велик пост (Света Четиридесетница), Петров пост (от първата неделя след Петдесетница до 29 юни), Богородичен пост (от 1 до 14 август) и Рождественски пост(от 15 ноември до 24 декември). Освен това за постни са определени всяка сряда и петък и дните ­ 5 януари (срещу Богоявление),

14 септември (Кръстовден) и 29 август (отсичане главата на св. Йоан Кръстител).

Въпросът за спазването и продължителността на Великия пост никога не бил подлаган на разискване и спорове в историята на Църквата.

За неговото установяване и съблюдаване говорят св. Игнатий Богоносец, Ориген, бл. Иероним, св. Кирил Александрийски, а св. Василий Велики и св. Григорий Нисийски казват, че той е спазван навсякъде в Църквата.

Неопровержимо доказателство за древността на този пост се явява пасхалният кръг на св. Иполит Римски.

Постановка на въпроса за поста намира място и в каноническия свод на Църквата. Като се опира на Свещеното Писание и древната практика, Църквата в изработените от нея канони включва общите принципи заложени в тях и регламентира основни положения за поста.

Така например в 69-о апостолско правило е казано: “Епископ, презвитер, дякон, иподякон или певец, който не пости в светата Четиридесетница пред Пасхата, или в сряда и петък, освен когато на това му пречи телесна немощ, нека бъде низвергнат, а мирянин да бъде отлъчен.” Като изяснява това правило в контекста на установената църковна практика (вж. и 10-о пр. на св. Тимотей Александрийски) средновековният канонист Валсамон подчертава, че въпреки задължителния характер на правилото се прави изключение за хора, които имат здравословни проблеми. По снизхождение, за тях се допуска употребата на риба, но в никакъв случай (дори и на смъртно легло) не се разрешава употребата на месо и месни продукти.

За съществуването и спазването на Великия пост свидетелства и 5-о правило на Първия вселенски събор, където се казва, че за решаването на въпроси от дисциплинарен характер е необходимо два пъти през годината да се свикват епископски събори, като единият да се извършва преди Четиридесетница, а другият през есента. В същия контекст са и текстовете на 29-о и 52-ро правило на Трулския събор.

От своя страна Лаодикийският събор определя, че през дните на Великия пост не трябва да се извършват приноси, тайнството брак, нито да се празнуват рождени дни (пр. 49, 50, 51 и 52).

Относно въпроса кога трябва да се прекрати постът, св. Дионисий Александрийски в своето 1-во правило определя, че това не може да става “преди полунощ” на Велика събота (изключение се допуска само за “ония, които са се трудили много да прекарват дните без храна и от слабост изнемогват”).

По същия начин 89-о правило на Трулския събор, като се опира на св. евангелия от Матей и Лука (Мат. 28:1, Лука. 24:1), постановява, че верните, които са прекарали дните на спасителното страдание в пост и молитва, трябва да прекратят поста “около среднощ на Велика събота”. Цитираните правила на вселенските и поместните събори и на някои св. отци показват, че установената църковна практика за спазването на Великия пост води началото си от апостолско време. С дадените є правомощия Църквата санкционирала тази практика чрез църковните канони.

По отношение на поста в сряда и петък, следвайки текста на 64-то апостолско правило, където се казва, че не трябва да се пости в съботните и неделни дни (единствено във Великата събота) и постановлението на 69-о апостолско правило, св. Петър Александрийски в своето 15-о правило споменава, че същият е предаден по традиция и трябва да се спазва, защото той се свързва с важни събития от земния живот на Господ Иисус Христос: срядата ­ “по причина на съставения от юдеите съвет за предаването Му”, а петъка ­ “понеже Той е пострадал заради нас”.

На пръв поглед сякаш правилата обръщат внимание единствено на едната страна на поста ­ телесната. Но, разбира се, това не е така. Правилата санкционират установената практика, според която постът включва още две важни съставки (духовния пост и молитвата), без които сам по себе си постът губи своя смисъл и предназначение и се превръща в обикновена диета. Както казва св. Йоан Касиан, само телесният пост не е достатъчен за чистотата на ума и сърцето, а необходим е и духовен пост. Църквата е установила и благословила поста, при който тези три части са неразделно съчетани в едно, защото, както казва св. Йоан Златоуст, постът е лекарство, което е полезно само ако се прилага както трябва. За тази страна на поста говори още св. пророк Исаия: “Те всеки ден Ме търсят и искат да знаят Моите пътища като народ, който уж постъпва праведно и не оставя законите на своя Бог; те искат от Мене праведен съд, желаят да се приближат към Бога: “защо ние постим, а Ти не видиш? смиряваме душите си, а Ти не знаеш?” ­ Ето, в деня, когато постите, вие изпълнявате своята воля и от другите изисквате тежки трудове. Ето, вие постите за караници и разпри и за да биете с дръзка ръка другите; вие не постите в това време тъй, че гласът ви да бъде чут във висинето. Такъв ли е постът, който съм Аз избрал, ­ денят, в който човек изнурява душата си, когато навежда глава като тръст и под себе си постила вретище и пепел? Това ли ще наречеш пост и ден, Господу угоден? Ето поста, който избрах: разкъсай оковите на неправдата, развържи връзките на ярема, и угнетените пусни на свобода и всеки ярем разкъсай; раздели хляба си с гладните, и скитниците сиромаси заведи у дома си; видиш ли гол, ­ облечи го, и от еднокръвния си не се крий. Тогава твоята светлина ще се яви като зора, и твоето изцеление скоро ще процъфти, и твоята правда ще тръгне пред тебе, и слава Господня ще те придружава” (Ис. 58:2-8).

Проследявайки текстове от Св. Писание и каноните на Църквата, виждаме, че целта на поста е смиряването на човека пред Бога и усмиряване на плътските похоти и страсти.

Това още веднъж доказва, че постът е не само благочестива традиция; той е Божествено установление и средство за общението ни с Бога. Той е част от пътя на нашето спасение. Затова основанието за спазване на поста не бива да се търси в някакво законничество, а в Божия промисъл за спасението на човека. Жасмина ДОНКОВА

:feel happy: Любов + Светлина + Мир + Радост :feel happy:

Линк към коментар
Share on other sites

Балгодаря, Благост!

Полезна информация. Но отново имам въпрос - казва се "хляба раздели с гладния". Според мен това означава да даваме парите, които не използваме за хранта, която не ядем през пости на просещите. Но тогава се питам как да отделим нахалните от нуждаещите се наистина. Първо, много често съм срещала добре облечени възрастни жени, с покупки, минаваш си спокойно покрай тях и те изведнъж се обръщат с умолителен глас "Дай, баби, няколко стотинки". :blink: Или циганета, които вървят с лепило в ръка, просят, за да си намерят следващата доза. Да не говорим, че когато дадеш на просещо дете топла и току-що купена закуска, то с пренебрежение и псувни я хвърля след тебе :blink:

"Не това, което влиза в устата скверни човека, а това, което излиза"- така и ще направя- ще се опитам с мисли и думи да следвам духовния пост и се надявам ренебрежението ми към гореописаните случаи да бъде простено.

А относно яденето- постът може да бъде и библейски (не се яде никаква храна, нито се пие вода), но смятам че тази алтернатива не е за мен. Затова и питам какво по-точно се яде по време на пости?

Надявам се и други хора да споделят мнението си :) Приятен ден :D

Линк към коментар
Share on other sites

:) примерен вариант на продуктите с полезна ВРЪЗКА МЕЖДУ ДНИТЕ НА СЕДМИЦАТА (ПЛАНЕТИТЕ) И ХРАНИТЕ:

ПОНЕДЕЛНИК - ЛУНА: зеле, лапад, лобода, зелен фасул, маруля, краставица, зелена царевица, бакла, печурки гъби.

ВТОРНИК - МАРС: коприва, червени чушки, лук, чесън, хрян, бяла ряпа, репички, спанак - храни, които съдържат лютивина и желязо.

СРЯДА - МЕРКУРИЙ: моркови, леща, зряла царевица, магданоз, чубрица, круши и други жълто обагрени плодове.

ЧЕТВЪРТЪК - ЮПИТЕР: праскови, картофи, тикви, бамя, фъстъци, орехи, бадеми, маслини, жито, праскови, растително масло, мляко.

ПЕТЪК - ВЕНЕРА: череши, вишни, ябълки, сини сливи, смокини, ягоди, малини, дини, грах, сусам, мащерка.

СЪБОТА - САТУРН: орехи, бадеми, лешници, кестени, сини патладжани, зрял боб, черна ряпа, маслини, боровинки, шипки, кафе, какао и други черупкови плодове и зеленчуци.

НЕДЕЛЯ - СЛЪНЦЕ: грозде, стафиди, портокали, мандарини, ориз, леща, слънчоглед, овес, ръж, ечемик.

:v: Житце + орехи + медец...салатка от морков + червено цвекло + лучец + копър.. много е добре и препечен хлебец с компот :D

:feel happy: Любов + Светлина + Мир + Радост :feel happy:

Линк към коментар
Share on other sites

Благодаря за прекрасната информация - ще ми бъде от полза. А да речем, ако в сряда си сготвя леща и остане, мога да си я ям и в четвъртък, нали? Все пак менюто е примерно, но ми дава страхотни насоки :D

:feel happy: А да знаеш, Благост (явно другите не са се престрашили да пишат още), дали яденето се готви с растителна мазнина (олио,зехтин) или не и в кои дни се прави това? Мисля, че до определено време се ядеше с растителна мазнина, а после се ядеше храна, която не е приготвена с такава. Или това няма значение? :hmmmmm:

Още от началото на Коледните пости ли се изключват млечните продукти и яйцата?

И най-накрая, но не по важност- може ли постът да се спазва от некръщаван човек? Може би е прекалено фанатизиране от моя страна, но искам да изпълня всичко правилно, макар и да знам, че Бог гледа с усмивка към приелите го човеци и не се сърди, когато не си спазил и последната буква. Той гледа желанието, а моето е да направя постите правилно, за да изразя уважението си към Христос и неговата Жертва :)

Благодаря за отговорите и приятен ден на всички :D

Линк към коментар
Share on other sites

:dancing yes: Ох, по тази тема се въздържам да пиши, че има какво още да чистя. Хапвам си кашкавал, сирене, рибка... Месото вече не ми е проблем, но все пак това не пост :feel happy: Опитвам, знам, че ще се получи, но :dancing yes::smarty:
Линк към коментар
Share on other sites

kirau

А да речем, ако в сряда си сготвя леща и остане, мога да си я ям и в четвъртък, нали?
Можеш разбира се, но имай предвид, че престоялата сготвена храна повече от 6 ч., се превръща в тамасична, т.е. вече не е полезна и в нея няма никаква прана, и започва ферментация.

Тамас-една от трите гуни(качества на природата) според източната философия, води до инертност, леност, липса на острота на ума, безразличие, мудност.

xameleona

Хапвам си кашкавал, сирене, рибка... Месото вече не ми е проблем

А рибката какво е? Не е ли месо? :)

Линк към коментар
Share on other sites

Пост е пост към илюзията!

Как разбираме "света" - чрез сетивата си.

Пост трябва да се насочва към петте сетива за де се развие шестото и чрез него да познаем Истината - Истинският Свят.

Когато спрем да се отъждествяваме с тялото на илюзионната материя, а забележим енергията, която прави тялото ни живо, ще открием Смисъла на Живота.

:smarty:

Линк към коментар
Share on other sites

Благодаря за отговаора, Макс!

Синева, какво имаш предвид? Не схващам много-много :hmmmmm: Разбира се, че трябва да обръщаме повече внимание към вътрешното, :hypocrite: но аз си мисля, че не го усещам добре. :feel happy: Затова да започна първо от физическия пост, съчетан с духовния, а после (да се надяваме) ще разбирам повече от вътрешното си тяло :D

Притяна вечер :v:

Линк към коментар
Share on other sites

Благодаря за отговаора, Макс!

Синева, какво имаш предвид? Не схващам много-много  :hmmmmm:  Разбира се, че трябва да обръщаме повече внимание към вътрешното, :hypocrite:  но аз си мисля, че не го усещам добре.  :feel happy: Затова да започна първо от физическия пост, съчетан с духовния, а после (да се надяваме) ще разбирам повече от вътрешното си тяло  :D

Притяна вечер  :v:

Правилен подход - това е пътят!

И друго:

Ти жив ли си?

Кое те кара да се чувстваш жив?

Кое кара кръвта да се движи в сърцето ти?

И кое кара сърцето да бие въобще?

Като си отговориш на това ще разбереш кое истински живее тялото ти, или енергията живее чрез тялото ти в това измерение наречено от хората свят, а от

Учителите илюзия.

Поздрави Братко!

Братко означава че Енергията е една и Тя е пръснала Себе Си в цалото Битие.

В теб и в мен също.

Редактирано от Синева
Линк към коментар
Share on other sites

Замразяването и вакуумирането запазват храната годна много по-дълго. Когато едно време мъдрите са решили, че храната след шест часа вече е тамастична, сигурно не са използвали споменатите методи, а са имали предвид просто оставянето й в някой съд при нормална температура. За икономия на ток и време съм готвила в по-големи количества и съм прилагала следното: или замразявам част от храната в камерата, или още вряла я затварям в буркани, обръщам ги да изстинат и да се вакуумират, след което ги слагам в хладилника. Така не е проблем сготвеното в сряда постно ядене да се яде и в петък.

Не е задължително всичката храна да е свежа, има смисъл да се използва и просто за градивен материал, а живи клетки, много витамини и минерали може да се набавят от кълнове и зелени подправки, чието отглеждане не е проблем и през зимата. Използването на сушени и замразени продукти вместо на консерви също има смисъл.

Когато постех преди години добре се чувствах да хапвам хляб от цели зърна със соев кашкавал, плюс някой и друг плод, зеленчук или чай. Има и много други постни храни, които са твърде вкусни, чак понякога се питах това пост ли е, щом храната ми доставя такова удоволствие. Истинската храна си има своите предимства и в един момент човек загубва интерес към преработената и неестествената. Тъй се отвратих преди време от месото, та сега ме е страх да не би като постя пак да стане така и да се окажа чалната вегетарианка... Ей, да не се впрегне някой, шегувам се!!! Уважавам искрено хората, които имат достатъчно сила да отстояват избора си! Явно съм вегетарианка по природа, но все още нереализирана. Ама продължавам да се инатя, и аз не знам защо.

Благодаря на Благост за инфото! :feel happy::thumbsup2::feel happy:

И да не забравяме поста на душата...

Линк към коментар
Share on other sites

Пост за душата?

Душата е в пост постоянен - тоест не може да се изяви в пълнота докато е "затворена" в илюзията. За нея не трябва пост а храна - Любов, за да стане силна и да разкъса оковите си да отвори очите/то на тялото за Истинският Свят. Горката Душа, бая пост е претърпяла в телата на материята.

Пост за душата се отнася за онази вид душа най нишата - материята. По запознатите знаят името и. На мен то не ми трябва и не съм се старал да го запомня. Пост има нужда тази душа намираща се най-далеч от центъра.

Най-гъстата материя т.е. живота в илюзионния свят.

Точно това имах пред вид с предишното си мнение - пост за тялото и неговите сетива - това е най гъстата материя, където липсва светлината.

Благодаря на Бог!

:smarty:

Линк към коментар
Share on other sites

:D Добре, Синева, разбра какво аз имам предвид и ти каза какво имаш предвид за поста на душата. Моето предвид е традиционното - да постим от лоши мисли и чувства и да се храним с добри - плодовете на Любовта. Я!, ние може би мислим едно и също, само дето не сме се разбрали! :D

А душата си е душа, според моите представи нещо по-различно от фините тела с различна плътност - близо или далеч от центъра; те всъщност са съставни части от нас, наред с още няколко части. Може би трябваше да кажа пост на ума, но това ми се вижда прекалено ограничено. В душата си мисля, че остават повече следи, не само от ума. :):thumbsup:

А че душите ни направо мрат от глад за истинска Любов, си е самата истина. Нека Я потърсим, Тя винаги е била тук и ни чака.

Второзаконие 8:3 И те смири, и като те остави да огладнееш, храни те с манна, (която беше храна непозната на тебе и непозната на бащите ти), за да те научи, че човек не живее само с хляб, но че човек живее с всяко слово, което излиза из Господните уста.

1 Йоаново 4:18 В любовта няма страх, но съвършената любов изпъжда страха; защото страхът има в себе си наказание, и който се страхува, не е усъвършенствуван в любовта.

Линк към коментар
Share on other sites

Душата обхваща всичките тела с всичките им плътности.

Най-плътното тяло на душата се намира най-далеко от центъра и.

Физическото ни тяло във физическия свят изграден от сетивността, усещана с петте сетива от тялото. Това тяло е прожекционно. Нереално и затова не е вечно, защото не е изградено от светлината, а само е неино отражение. Вечно отражение няма, защото в светлината има движение и отражението винаги променя местоположението си, затова този свят илюзионния има начало и край и подлежи на смърт и раждане, но и те са фалшиви. Как може да умре нещо което не съществува? (Направете си слънчево зайче с огледало и убиите после зайчето. Как ще го убиете? - Като прекратите отражението, а не с чук или пушка по стената :1eye: )

Сляпо "тяло" е това, което "гледа" само с петте си сетива и е заслепено от илюзионната прожекция - мнимия живот. Това тяло е сляпо за Света и Истината. Затова е нужен пост към тази сетивност опираща се на петте сетива. Тогава в тишината с Намерението и Любовта се "раждат" едно по едно другите ни сетива, с който добиваме представа за други измерения, за другите ни тела принадлежащи на другите измерения. Измерения преплитащи се едно в друго.

Тези измерения всичките изграждат Божествения Свят, в който властва Светия Дух.

Думата Светия идва от Свят - Истинския Свят - Божествения! със всичките си Измерения в Себе Си. В тези измерения живеят всичките тела на Душата и понеже измеренията се преплитат и телата на душата ни се преплитат и си взаимодействат като едно.

Само в този Свят - Измамното Измерение, тялото единствено тук подлежи на смъртта т.е. това "тяло" е измамно като "света", в който живее. Та това тяло измамното, не истинското "нашето" тяло, е заслепено и не откъсва сетивата си от този "Свят" - Измамното Измерение и в това е тънкостта да избягаме от Илюзията. - Чрез пост към нея, чрез пост към сетивата, които "живеят" "живота" - пост към илюзията. Тогава осъзнаваме Истината - вътре в нас.

Както казва един мой Приятел - Истината е само там. - Вътре в нас и всеки може да я почувства.

- тяло има пет основни сетива - зрение, обоняние, вкус, слух и осезание -(усещане)

Лека вечер, слепи и прогледнали!

Редактирано от Синева
Линк към коментар
Share on other sites

Възможно е нещата да са така, както ги казваш, но аз просто не съм в състояние да ги видя, че да ги повярвам по този начин. Това обаче не е главното според мене. Без такива знания и опитности човек може да стане съд за Светия Дух.

Мисля, че имаме някакво разминаване в понятията. Душата според мене е нещо малко и ефирно, което заедно с част от по-фините ни тела оставя материалното ни тяло заедно с още няколко по-плътни. По отношение на паметтта на душата имам две теории. Едната е, че в душата остават отпечатъци от цялата жизнедеятелност, нещо като компресиране на информация, която може да се пренася в друг вид съществуване след смъртта. Другата ми теория е, че след смъртта всичко умира, но остават следи в общото поле, нещо като комплекси информация за даден човек, които могат да взаимодействат с информационното поле на живи хора. Втората теория е съвсем материалистична и изключва възможността за някакъв живот след смъртта, остават просто следи, просто информация, нищо живо, което да живее, да се променя, да взима решения и др. под. характеристики на живота.

  Йов 14

7. Защото за дървото има надежда

Че, ако се отсече пак ще поникне,

И че издънката му няма да изчезне,

  8. Даже ако коренът му остарее в земята,

И ако пънът му умре в пръстта;

  9. Понеже от дъха на водата ще поникне,

И ще покара клончета като новопосадено.

  10. Но човек умира и прехожда;

Да! човек издъхва, и де го?

  11. Както водите чезнат из морето,

И реката престава и пресъхва,

  12. Така човек ляга, и не става вече;

Докато небесата не преминат те няма да се събудят,

Псалми 103

13. Както баща жали чадата си,

Така Господ жали ония, които Му се боят.

  14. Защото Той познава нашия състав,

Помни, че ние сме пръст.

  15. Дните на човека са като трева;

Като полски цвят, така цъфти.

  16. Защото като преминава вятърът над него, и няма го,

И мястото му го не познава вече.

  17. Но милостта на Господа е от века и до века върху ония, които Му се боят.

И правдата Му върху внуците

  18. На ония, които пазят завета Му,

И помнят заповедите Му, за да ги изпълняват.

  19. Господ е поставил престола Си на небето;

И Неговото царство владее над всичко.

Линк към коментар
Share on other sites

Няма Нищо по-голямо от Душата!

Забележете думата - Нищо.

В Нищото се съдържа Нещото.

Живот след смърта?

Що е Живот?

Що е смърт?

Пост към измамното отражение на Нещото, за да се осъзнаеш в Него.

Постът винаги започва към едно от сетивата и накрая обхваща всичките.

Следва раждане, но шестото сетиво, което съвпада с Йоан-овото Кръщение с Вода - осъзнаване на вътрешното.

И роди се Йоан - Гласът на Викащ в пустиня - най-малкият от Царството Божие и най-големият раждан някога от жена. Остава да се кръсти с огън и да възкръсне в Света. Следва Възнесение Господне.

Началото на процеса е началото на Духовната Еволюция, която следва Инволюцията, който, двете са същноста на кръговрата.

Ха сега, Добро Утро Господи!

:smarty:

Линк към коментар
Share on other sites

Здрасти, Латина!

И за мен беше така сложно до онзи ден и снощи.

Но потърсих вътре, а не вън и открих това което търся.

А дълго търсих вън и нищо не намерих. Сега проглеждам за вътрешното на външното във всичкото.

:smarty:

Линк към коментар
Share on other sites

Някога като утихна и погледна навътре може и да те разбера. Сега обаче съм на съвсем друга вълна - живее ми се тук и сега. Тук в Шумен грее чудесно слънце. Ще поошетам, ще се разходим с моя приятел, такива ми ти работи!

Желая хубав ден на всички! Благодаря за този ден! :angel:

Линк към коментар
Share on other sites

Когато се родиш ще разбереш колко е прекрасно Слънцето - Истинското и то е Едно.

Стани Лазаре от "мъртвите"! Стани и ходи! Стани за Живот!

:smarty:

Редактирано от Синева
Линк към коментар
Share on other sites

Мда, ще станем!

Някои вече са станали, но други (като мен) още не са и затова ни е нужен първо обикновеният пост - пост към илюзиите в света и нашата "значимост" в него и хранене на добротата в нас, на Божествената искра. А после да се надяваме да "постим" всяка минута и да даваме храна на Христовите действия :feel happy:

Всички казвате едно и също нещо, но по различен начин :v:

Надявам се и да сподели с нас някой, който практически е правил пости - как точно преминаха дните ви и как се справихте с изкушенията от всякакъв вид?

Приятен ден на всички :)

Линк към коментар
Share on other sites

Здравей, kirau !

А отговорих вече на това по-преди в разговора ни.

Силата идва от намерението, което е родила Любовта, която пък е плод на Вярата!

Каквато Вярата - такова намерението - такова устояването.

Трудно е, но процесът сам изгражда себе си, само трябва да го започне човек.

:smarty:

Линк към коментар
Share on other sites

Някога като утихна и погледна навътре може и да те разбера. Сега обаче съм на съвсем друга вълна - живее ми се тук и сега. Тук в Шумен грее чудесно слънце. Ще поошетам, ще се разходим с моя приятел, такива ми ти работи!

Желая хубав ден на всички! Благодаря за този ден! :angel:

Грее слънце, но е ветровито и студено. Ти значи живееш в Шумен, така ли? Идвала ли си в братската група? Днес в града, в читалището в кв. Гривица имаше концерт на брат Пантелей Пантелеев с музиката на Учителя. Току що се върнах от там.

Линк към коментар
Share on other sites

Много точно и вярно и красиво изразяваш трудни за осъзнаване истини, Николай.

Виждам че си постил както трябва на много нива. :D:angel:

Благодаря за това чудесно начало на деня.

icon12.gif

Линк към коментар
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Добави...