Jump to content
Порталът към съзнателен живот
Sign in to follow this  
Димитрина_

Таро - въведение

Recommended Posts

 - Защо Таро?

 

  Предлагам в тази тема да се обсъждат основните принципни и функционални положения по методологията на работа с картите, за да се изличи неведението, което в общия случай мнозинството си е съставило за работата на Таро като такова. Ще е трудно да се систематизира цялата необходима информация, при все че дори аз не мога да го направя на един дъх, но ще опитам да подбера най-важното. Темата е тук, за да посочи в допълнение на архивирания форум, какво е важно да знаем и какво да подлагаме на съмнение.

  Първо, важно е да се знае какво имаме предвид под карти Таро и с каква "мисия" ги натоварваме - е, натоварваме е силна, дума, но за начинаещия ще звучи странно. И не на последно място, а може би и най-събирателното - контекста в който се появяват като наши помощници и способ за събиране на знания, а именно настоящия български исторически контекст :)

  Важно е да се знае, поне според мен, че с разпада на предишния държавен строй, започват да се разпространяват както положителни или неутрални тенденции (от всякакъв род!), така и не толкова полезни. Езотеричната тематика, съвсем правилно може да се твърди, е заляла пазарите, разпространява се идилично и безкритично из интернет, така че напълно спокойно попада в полезрението на много хора. По един или друг начин местната социална предпоставка и нагласи изваждат на преден план определени тенденции, като нарицателно за една от тях е врачеството. Врачки, магове, шамани, екстрасенси, викачи на духове, и прочие представители на тази социална извадка :) Не искам да насърчавам сляпо изтриване на доверието у някого от този тип хора, но искам да предразположа към размисъл и критичност. Да си зададем по-често въпроса "Защо?" и "Може ли да се разчита на това?". 

  И най-вече, дали Таро трябва да попада под ударите на тази стигма. 

  Нека разширим кръгозора, защото Таро ни кара да вникваме у световете на другите, но и в своя ако суъмеем, и не е подчинено на илюзорните масови представи за магически практики. Религиите не са негова майка, т.е., не бива и да бъдат. Практиката, емпирията е най-важната съставка за човек, насочил вниманието си и желаещ да изучава системата.

Редактирано от Димитрина_

Сподели това мнение


Link to post
Share on other sites

Нека посоча още нещо. В подхода към разбиране на културите, но чуждите, човек се стреми да отбелязва най-важните точки, стълбове, около които се гради и сътворява култура. Страничната гледна точка не винаги е обективна, затова се и подчинява на структура и принципи, които изследователят следва.

Като противоположност, сам представител на една култура не би могъл да се оцени обективно. Той трябва да излезе навън, встрани, далеч от своите рамки, но тук социалните науки дават отговор в подкрепа на неуспеха културата сама да се оцени. Тя трябва да се подложи на сравнение, фокусът да се измества.

Така е и с картите, и с принципа който следват - да обменят информация и да трансформират, стига погледът да е насочен в правилната посока.

Сподели това мнение


Link to post
Share on other sites

Добре, отиваме към друга култура и най-вече към разбирането й, например към юдаизма, където има практика да се работи само с 35 карти Таро: 22, от които представят еврейската азбука, а другите 10 са сефиротите от дървото на живота, оставащите 3 карти са рефлексия на Hamseh.

 

Защо тази култура се е спряла на подобен вариант за анализ и визуализация? 

И това Таро ли е?

Сподели това мнение


Link to post
Share on other sites

Лиула, не мога да обясня значението и смисъла, който се влага в символиката на Хамса. Признавам че съм я виждала, но не и тълкувала.

А сега, ако мога да цитирам едно пословично обяснение за Хамса, като лично аз не разбрах за създание ли е считано. Случайно попаднах на него:

 

 

 

The Hamsa represents perfect union, balance and life. A constant repetition of the word "hamso" changes it to "Soaham", which means "That I am". Hence the hamsa is often identified with the Supreme Spirit or Brahman. The flight of the Hamsa also symbolizes the escape from the cycle of samsara. With the emergence and consolidation of the Hindu scriptures of Upanishads, hamsa acquired more attributes, including being treated as symbol of purity, detachment, divine knowledge, cosmic breath (prana) and highest spiritual accomplishment.

 

 

 

Such a high level of symbolism was attached to hamsa as it transcends the limitations of the creation around it: it can walk on the earth, fly in the sky, and swim in the water. Lake Manasarovar in Hindu mythology, is seen as the abode of Hamsa. It is said to eat pearls and separate milk from water from a mixture of both. In one of the Upanishads, a hamsa is also said to possess the sacred knowledge of the Brahman. It is also the 'vehicle' of goddess Saraswati.

 

Пояснявам че въпросното Хамса е тълкувано в контекста на индийската култура. Юдеите може да са пренесли това название и да са го натоварили с още символика.

 

И, ако трябва да потърся паралел на митичното същество Хамса, то бих го свързала със значението на символиката, която предлага и носи Умереността като аркан от таро.

(Знанието откъдето идва или е дошло - оттам се връща, в историческия си път)

Редактирано от Димитрина_

Сподели това мнение


Link to post
Share on other sites

Всъщност, има го и в Уикипедия, дори разбрах, каквото ми трябваше. Хамса е птица, най-често - гъска, и е алегория, подобна на тази с лотоса. 

Ти може да продължиш, уточни откъде точно е дошла Хамса-символиката. И в двете традиции също се свързва с петицата.

Сподели това мнение


Link to post
Share on other sites

Направете си регистрация или влезте в акаунта си, за да коментирате

Трябва да сте регистриран участник, за да можете да оставяте коментари

Направете регистрация

Регистрирайте се в Портала. Лесно е!

Нова Регистрация

Влизане

Вече имате регистрация? Влезте тук.

Влизане Сега

Sign in to follow this  

×