Jump to content
Порталът към съзнателен живот
Sign in to follow this  
sv70

Дисграфия

Recommended Posts

Синът ми е в шести клас. Още от началния курс на обучение от учителката му разбрахме, че е с дисграфия. От тогава правим всичко възможно да се преборим с този негов проблем. Ходеше при най-добрият логопед в града до края на 4-ти клас, постоянно правехме диктовки. Усилията ни бяха с променлив успех. Като премина в прогимназиалния курс на обучение, нещата с неговото писане придобиха "трагичен" характер. Не пише  в час. На тестове или друг вид писмени работи все по-често учителите отказват да му ги проверяват. Пишат рецензия, че е нечетливо със съответната оценка. През следващата учебна година му предстои зрелостен изпит, като на част от изпитете се изисква писмен отговор.

При преминаването му в прогимназиалния курс на обучение се наложи на преподавателите му да обяснявам какво е дисграфия.

Дайте ми съвет как да постъпя, за да му помогна да реши проблема си.

Сподели това мнение


Link to post
Share on other sites

Здравейте :)

Съчувствам за проблема :( Момчето сигурно страда повече от вас, за съжаление :(

След като сте посещавали логопед, и то добър, вероятно сте проверили и зрението на детето. Има ли отклонения? 

Може  ли да опишете любимите му занимания в предучилищната възраст? Как се справяше тогава с действия, изискващи сръчност и прецизност - изключвам писането с ръка. А любимите му занимания в началното училище и сега - в прогимназията? На какво обичаше и обича да играе? Обича ли да се труди - няма значение къде и как? Работи ли с компютър и ако да - с какво се занимава с него? И въобще ако нещо ви хрумне - особено ме интересуват какво умее и обича да прави с ръце. Какви са мечтите му и желаните професии? 

 

Дисграфията създава сериозни проблеми на децата в нашата образователна система - не в тях е вината, обаче, тяхна е бедата. Аз познавам хора и с дислексия и с дисграфия, които в училище са били катастрофални, но после са намерили своето място в живота и се справят отлично в професията си. Така че нека гледаме по-далече от тестовете... 

Сподели това мнение


Link to post
Share on other sites

За потребителите на тази тема:

Признаци за дисграфия

Причини за дисграфията

 

Тук има ценни съвети за родителите - ако имате проблем с руски език, ще помогна.

Сподели това мнение


Link to post
Share on other sites

При преглед му установиха 1/2 диоптър намалено зрение. По препоръка на очния лекар не носи очила. Ежедневните занимания, които изискват сръчност са му проблем. Не обича да прави нещо, което е свързано с работа с ръце. Любимо занимание му е карането на велосипед. Обича да кара и картинг. Извън училище обича да гледа на телевизия предимно детски канали и по-малко музикални. Обича и да играе  и на компютъра. На въпрос какъв иска да стане от много ранна детска възраст на въпроса какъв иска да стане отговаря- пилот във "Формула 1" или авиопилот.  Не прави нищо да постигне тази си цел.

Сподели това мнение


Link to post
Share on other sites

Предполагам, че можете да разкажете и повече подробности, но не сте имали време или сте сметнали, че това е достатъчно... засега. Все пак ще съм благодарна за всякаква информация, за която се сетите. Разбира се прекият контакт е най-доброто, но ще опитаме и без него. 

 

1. Най-важната промяна, която ви предстои, е във вас - родителите. Доколкото разбирам от написаното, вие усещате полуосъзната и/или осъзната критичност към детето и може би леко разочарование от случилото се и отсъствието на адекватни усилия от негова страна; може би и от резултатите на положените от вас до момента сериозни грижи. Не мога да усетя в написаното ВЯРА в способностите и благополучното и щастливо бъдеще на сина ви. Ако греша, моля да ми простите заблуждението. Ако, обаче имам поне наполовина право, промяната трябва да започне от ВАС. Разбирам колко е трудно да вярвате, когато виждате неуспехите и непреодолимостта на трудностите. 

Затова сега ще ви дам един пример със себе си:

- Аз бях дете, обратното на вашия син - научих се да чета на 5 г.(гладко) и нямам спомен някога да съм допускала дори правописни грешки на 3те (2 чужди+роден) езика, които владея. ОБАЧЕ аз имам две леви ръце. Сериозно. Та сега представете си, че в училищата на нашия свят основни предмети за момичета бяха:

- плетене

- шиене

- бродиране

- тъкане

- свирене на акордеон/пиано

и т.н. 

Ужас, аз просто щях да съм аутсайдер, щяха да ме диагностицират като дис-незнам какво си и нямаше да мога да завърша и 8 клас дори. 

Никой нямаше да се сети и да си направи труда да разбере, че имам заложби за нещо съвсем различно и не по-малко ценно. Аз самата никога нямаше да знам колко съм добра, защото нямаше да имам книги и тетрадки, нито щях да знам, че съществуват различни езици с безкрайно интересни системи и завладяваща литература, написана на тях. Нямаше да знам какво е психология и никога нямаше да стана учителка, защото учители могат да бъдат само най-добрите в предмета си, а аз.... щях да съм най-слаба във всичко. 

 

 

Дано разбрахте идеята на сравнението ми. 

 

В подобно положение се намира вашето дете. Вие сте били принудени да го запишете в неправилното за него училище... Не е ваша вината - вие сте в бедата. 

 

И сега задача номер едно за вас - родителите: представяте си, че в нашата страна има неограничен вид училища и вие трябва да изберете за любимата си рожба онова, в което той ще се чувства щастлив, заинтригуван от всичко, с което се занимава и добър в това, което прави... 

 

Наблюдавайте го, разговаряйте с него, кажете му или му покажете това, което съм написала - той е вече голям и умен, ще ме разбере по-добре от вас. 

 

Когато сте готови, опишете ми училището, в което сте го "записали". И най-добре да го направи той - може и тук - за това няма да се налага да пише с ръка, нали?

Сподели това мнение


Link to post
Share on other sites

Здравей те!

Любимите занимания на моя син наистина се ограничават до изброените от мен в предишния ми отговор. Всичко останало са подробности, който се включват в общо изброеното от мен.

Той е в клас с разширено изучаване на информационни технологии. Насочихме го към тази паралелка поради интереса му към компютрите.    Училището, което посещава се смята за едно от добрите в града. Посещава и извънкласна форма свързана с компютърна графика.

Да си призная права си в предния отговор относно нашето отношение към неговия проблем. Относно вярата в неговите способности. Постоянно му показваме, колко добре се справя с нещата който му се отдават. Много лесно се справя с разказвателните предмети, харесва му и математиката. При математиката му се явява спънка дисграфията. И резултатите го демотивират.

Уверена съм, че синът ми ще успее да се реализира успешно и в бъдеще няма да си спомня за проблема. В сегашната ни система, за да продължи образованието си в езикова гимназия, както иска трябва да се представи добре на зрелостните изпити.

Сподели това мнение


Link to post
Share on other sites

Направете си регистрация или влезте в акаунта си, за да коментирате

Трябва да сте регистриран участник, за да можете да оставяте коментари

Направете регистрация

Регистрирайте се в Портала. Лесно е!

Нова Регистрация

Влизане

Вече имате регистрация? Влезте тук.

Влизане Сега
Sign in to follow this  

×