Jump to content
Порталът към съзнателен живот

Recommended Posts

Привет на всички!

Работя като психолог в държавно училище. В процеса на работа възникнаха въпроси, на които ще се радвам, ако колегите с повече опит споделят мнение.

Възможно ли е поява на шизофрения при 8г. дете? Ученикът е с диагноза - умствено изоставане и р-во на активността и вниманието. При консултиране на детето, какъв ще е най-добрият подход за него? Добре ли е да го "връщам" в реалността?

Предварително благодаря!

Сподели това мнение


Link to post
Share on other sites

Най-вероятно диагнозата е тази която сте написали.Не мислете за шизофрения.Какво означава ,,връщам в реалността,,?

Сподели това мнение


Link to post
Share on other sites

Ще споделя на кратко:
Детето говори постоянно за духове, които живеят на покрива на къщата в тях. Вижда ги, говори с тях. Прави определени неща в училище, за които после забравя. Не се сеща как се казват неговите съученици или се представя за тях и т.н.

Един от родителите е с психичен проблем.

Имах предвид дали при консултиране е необходимо да му казвам, че на покрива няма никого, тъй като се опитвам да работя за по-добрата социализация на детето? За момента заниманията ми с него са предимно свързани с различни арт техники.

Сподели това мнение


Link to post
Share on other sites
преди 12 часа, Sping каза:

Имах предвид дали при консултиране е необходимо да му казвам, че на покрива няма никого, тъй като се опитвам да работя за по-добрата социализация на детето? За момента заниманията ми с него са предимно свързани с различни арт техники.

Здравей Sping, 

Аз също работя в училище като психолог. Аз по-скоро бих се присъединила към детето и неговия свят. Бих ""заживяла"" с неговите духове и дори бих ги използвала в работата си за по-добра социализация на детето.

Успех!

Сподели това мнение


Link to post
Share on other sites

Присъединявам се към Лина. Ако му кажете, че ги няма, ще загубите емоционалната връзка с него. Така или иначе, всички му казват, че няма духове, но това не помага. Резонирайте с детето, спечелете го, нека ви усети обичаща, топла, да ви се довери дълбоко. Тогава нежно, през това печелене, можете да го водите плавно към здравето му. По отношение на халюцинациите му, можете да раждате на мига подходящи приказки, в които то е герой, като постепенно може да прати с магичния си меч духовете в еди кое си царство и т.н. Резонанс и водене. присъединете и родителите към тази работа, нека съдействат. Често детските отклонения, знаете, са само следствие от нехармонични съдържания в характерите на родителите и във взаимоотношенията им, в житейските им цели, разбирания... 

Редактирано от Орлин Баев

Сподели това мнение


Link to post
Share on other sites

Добре е да се разбере дали духовете не са метафората на психичния защитен механизъм за справяне с действителността. В никакъв случай не се отрича, а се говори за тях, особено, ако е така. Това е най - прекия път до света на детето и неговата проблематика, страхове, емоции и т.н. Имам случаи с деца, които имат "лилав свят с чудесна гора", в която се скриват, когато искат да се чувстват добре. Друго, което е нон стоп в кола, за която много се грижи и паркира много внимателно, или има чудато куче, което се появява вечер, за да си говори с него и ... т.н.  Това са деца, които трудно се справят с действителните взаимоотношения с родителите и правят бягство във фантазия. Социалната адаптация в училище, ще е трудна, ако не се случи адаптацията си в семейството.

Сподели това мнение


Link to post
Share on other sites

Направете си регистрация или влезте в акаунта си, за да коментирате

Трябва да сте регистриран участник, за да можете да оставяте коментари

Направете регистрация

Регистрирайте се в Портала. Лесно е!

Нова Регистрация

Влизане

Вече имате регистрация? Влезте тук.

Влизане Сега

×