Jump to content
Порталът към съзнателен живот
Sign in to follow this  
Кон Сивобелев

Бо Йин Ра

Recommended Posts

"Бо Йин Ра е немски поет, художник и духовен учител, роден с името Йозеф Антон Шнайдерфранкен /1876-1943/. Неговото учение е ефикасен лек срещу екзестенциалния нихилизъм, налегнал ни в последните десетилетия. Той ни показва крайния триумф на куража, на Любовта и на творчеството над необратимата наглед разруха, която носят силите на Антидуха."

"Недей казва, че имаш любов, докато все още се тревожиш за себе си!

Не бива да познаваш тревогата за самия себе си, ако искаш да станеш наистина способен да постигнеш любовта в найната най-висша форма!

Ти ставаш сам роб на тези си тревоги и въпреки цялото си безпокойство не можеш да спечелиш нищо чрез него.

А най-божествената сила лежи в същото време неизползвана в теб, защото не знаеш как да я използваш!"

Цялата публикация: http://chetilishte.com/бо-йин-ра/.

Сподели това мнение


Link to post
Share on other sites

Преди години, когато прочетох за отношението на Учителя към споменатия автор и също наричащ се духовен учител, ми стана интересно какво именно е коренно различно между двете учения. Отначало ми беше много трудно да съсредоточа вниманието си - свикнала съм с лекия, образен стил на Учителя, който сякаш събужда твоите собствени мисли и усещания, дава израз на дълбоко скрити в душата ти истини, дава виделина. В книгата на Бо Ийн Ра имаше по-скоро абстрактни формулировки, крайни позиции, с които не винаги бях в хармония. Опитваше се да ме убеди как всичко в моя живот е плод на моята собствена воля и творчество. Липсваха ми най-вече позицията за ученичеството като основен смисъл и път, и понятието за Божията Воля и творение. При пръв повърхностен прочит всичко звучи супер, но замисляш се и започват да изскачат едни доста съмнителни същности и постулати. 

Ето пример, за да не съм голословна:

"Щастието в любовта може да се завоюва (??!!) само ако се стремиш с истинско свое-нравие на волята да останеш трайно щастлив с човека, когото обичаш. Не бива нито за секунда да си играеш с мисълта, че нещата биха могли да вземат някакъв друг обрат." 

Да му мисли онзи, който е допълнение, в нашето лично уравнение на любовта, в което ние, естествено, сме подлогът.

"А творбата на любовта винаги иска любимият човек да бъде щастлив благодарение на нас и ние преживяваме като свое собствено щастие удовлетворението, че можем да го направим щастлив..."

(Цитатите са от Книга за щастието - има я в Спиралата)

Звучи примамливо красиво и жертвоготовно. Някак встрани остава презумпцията, че след като това е творението на подлога, то подлогът ще смята за естествено и подразбиращо се от самосебе си обичаното от него допълнение да има идентични с неговите представи за щастие.... 

Няма и ред за свободата на всеки да разбира и живее според личните си представи за любовта и да се обичаме, без да ставаме зависими един от друг. Напротив - АЗ съм този, от когото зависи щастието на другия... Черното братство...

Бих могла и още да напиша, но какъв е смисълът - предпочитам да вложа времето и вниманието си да чета Учителя Беинса Дуно. Ето днешното Утринно слово - искрено го препоръчвам на всеки:

Цитат

Радвай се на малките блага, които Бог ежедневно и непреривно ти изпраща, за да те подкрепят в твоя път, който те води към любовта. Когато влезеш в нейните предели, тя ще ти покаже красотата на Божествения свят. Без нея Божествените блага са непостижими, с нея всичките Божествени блага са нишки, с които целият живот е изтъкан.

Единствената нишка

Сподели това мнение


Link to post
Share on other sites

Името "Бо Ийн Ра"/"Бо Юин Ра" е духовен псевдоним, който е даден на този германски езотерик от неговия гуру индус. Името няма точен превод на български език и в една книга дори не е преведено на кирилица. Трите срички са едно име. Б.Й.Р. (Шнайдерфранкен) е твърдял, че трите срички идват от древен източен език и формират едно име - неговото духовно име, което съответства на вътрешната му, душевна същност. Тоест, не е псевдоним от типа "правя се на интересен" (Може би не е...).

Ра е написал, че от преводите на четивата му човек може да придобие приблизителна представа за учението му (дадено от въпросния гуру индус и пречупено през призмата на Б.Й.Р.). Тоест, на немски можело по - добре да се схване. Може би това важи за всеки един текст, чийто оригинал е на един език, а после е преведен на друг.

И на мен Учителя ми е по - симпатичен и приятен за четене. Имам чувството, че от всички духовни текстове, които съм чел през живота ми, най - позитивно са ми въздействали тези на Учителя и сякаш те са имали най - голяма дълбочина и простор. Чел съм, че някои негови последователи чужденци учат български, за да могат да го четат в оригинал...

Преди месеци прочетох 3 книжки на Бо Йин Ра и не усещам желание да чета други... (Макар че мисля, че отделни неща от въпросните 3 си струват припомнянето.) В общи линии не научих нищо ново от тях. Ако сложа на кантар впечатленията си от книгите на швейцареца, мога да кажа, че по - скоро ми допаднаха. Доста неща ми допаднаха и не видях нищо нередно. Но не ми харесаха определени неща в стила на писане (като да речем "прасветлина"). Също така и това, че авторът се превъзнася (такова впечатление остави в мен и това най не ми хареса от четивата).  "Аз ви напътствам", "аз ви освобождавам" - тем подобни. Най - силният пример за самовъзвеличаване до който съм стигнал е този: "Тук аз те поучавам, бидейки единственият измежду всички мои братя в Прасветлината, който действува днес открито, - и като единствения земен човек, който има право да каже днес, че дава словесна форма само на родено от Вечността духовно богатство." ("Книга за любовта", стр. 13.) Това е написано от мъж, който е претендирал да е много виждащ в духовно отношение. От съвременник на Петър Дънов, Рудолф Щайнер, Едгар Кейси...

Донке, ако можеш, моля посочи къде Учителя е говорил за Бо (би ми било интересно да прочета). :)

Редактирано от Кон Миролюбиви

Сподели това мнение


Link to post
Share on other sites

Ще напиша нещо, дето ще прозвучи малко грубо. :D Още преди да почна да чета книги на Бо Йин Ра, гледайки негови снимки си помислих, че няма физиономия и осанка подходящи за духовен учител. 

Сподели това мнение


Link to post
Share on other sites

Не знам дали станалото има нещо общо с виждането, че швейцарецът е бил под влияние на тъмните сили. Но това е единственият случай, в който това което съм съм си поръчал през интернет бива доставено не в офиса, в който съм поискал да ми бъде доставено (при все, че съм бил достатъчно ясен кой офис искам да бъде адрес на доставка).

Сподели това мнение


Link to post
Share on other sites

При Бо Йин Ра срещнах мисълта, че истинските духовни учители предават на хората и информация, която изхожда от тях като от земни човеци на своето време, и непреходно божествено знание. Тоест, един духовен учител би могъл да предаде информация, която е грешна (и винаги е била грешна) или е неадекватна за някоя бъдеща епоха. Съгласни ли сте?

Сподели това мнение


Link to post
Share on other sites

Направете си регистрация или влезте в акаунта си, за да коментирате

Трябва да сте регистриран участник, за да можете да оставяте коментари

Направете регистрация

Регистрирайте се в Портала. Лесно е!

Нова Регистрация

Влизане

Вече имате регистрация? Влезте тук.

Влизане Сега
Sign in to follow this  

×