Jump to content
Порталът към съзнателен живот
Кон Круз

Не мир, а меч?

Recommended Posts

Как трябва да се тълкуват следните Христови думи?

„Не мислете, че дойдох да донеса мир на земята; не мир дойдох да донеса, а меч” (Мат. 10:34).

Какво се има предвид?

Да не би да става дума за воюване с недостатъците ни, вътрешна война?

Редактирано от Кон Сивобелев

Сподели това мнение


Link to post
Share on other sites

Мирът не е нещо, което можем да получим отвън. Всеки трябва да намери мира вътре в себе си, за да бъде този мир истински и нерушим.

Мечът може би показва разрушаване на илюзорните ни представи, че нещо външно може да ни повлияе в духовен план. Външни трудности може да се допуснат за изпитание и усилване на Духа - даже друг начин няма. Раят не е безделие и безцелно съществуване.

Мечът може би показва борбата нужна за надживяване на старото ни аз, за да можем да утвърдим новото. Граница в развитието няма. Винаги, на всеки етап от развитието ни има нещо старо в нас, което следва да надградим и да обновим.

Сподели това мнение


Link to post
Share on other sites

Някакви трудности обаче може да не са ни пратени за развитие на духа ни? Може ли да е такова положението? Най - доброто, което бихме могли да направим е да израснем духовно (без значение дали тези трудности са ни пратени свише или не).

Понякога човек може да се чуди дали съответните трудности са част от даден план или не, дали няма да му навредят на здравето, ако не избяга от тях. Дали пък не подценява силите си за справяне с тях и да трябва да остане при тях, а да не бяга.

Сподели това мнение


Link to post
Share on other sites

Да, така е. Освен това може би трябва да правим разлика между изпратени ни трудности и такива, които е допуснато да ни се случат. Ако някой иска да ни навреди, това си е негово недобро намерение. Но ако това съответства на кармата ни или може да подпомогне растежа на Духа, съществата направляващи кармата ще допуснат трудностите и проблемите да ни се случат.

Сподели това мнение


Link to post
Share on other sites
Цитат

„Не мислете, че дойдох да донеса мир на земята; не мир дойдох да донеса, а меч” (Мат. 10:34).

мат. 10;35-------- защото дойдох да разлъча , човек от баща му.................

        10;36 ----------и врагове на човека са неговите домашни  .

Защо ни трябва меч ?Това  е работа за войн , болезнена , ежедневна . И не е за собствено усъвършенстване . Пак ние сме в центъра на събитията но не като цел . Целта е там където да бъдем . За тука е цитата : ,,който се откаже от живота си , печели живот вечен" .

Аз го разбирам така :) Време е да се откажем от куклите и се заемем с по--реалния живот . А меча е символ за сериозноста на настоящето . ,,в царството Божие със сила се влиза "

пп       

Цитат

Сега, когато аз говоря за постижението на живота, подразбирам следующото. Онази гъсеница трябва да живее дотолкова, докато си образува условия да стане пеперуда. Щом образува условията за пеперуда да стане, тя не трябва да живее нито един ден повече! Ако остане, тя губи. Трябва едно трансформиране! Трябва един начин за промяна на вашите възгледи. Трябва да промените вашите възгледи. Всеки ден трябва да променяте вашите възгледи! С Онзи, Живия Господ, Който живее в човека, с Него трябва да се запознаете.

 

Непреривните постижения

 

Редактирано от АлександърТ.А.

Сподели това мнение


Link to post
Share on other sites

В един свят - сцена, всеки от нас се проявява в съвкупност от роли - син, баща, слуга, господар, любовник, приятел и т.н. Тези роли ни свързват и определят нашата светска самоличност. Няма лошо... Но това НЕ Е истинската ни самоличност. Това е окръжността от точки около нашия истински център. Мечът на Христос разкъсва тези обвързаности. Аз си го представям като мартеничка, на която двете пискюлчета освен горе, са вързани и долу. Горе ни връзва Небето - ние всички сме деца Божии. Долу ни връзват ролите в обществото. Разсъждавала съм върху разликата, която има между любовта между мен и децата ми в ролята на родител и дете, и любовта между мен и децата ми като братя с един баща - Бог. Много ми беше полезно.... 

Сподели това мнение


Link to post
Share on other sites

Може ли да се даде езотерично тълкуване на поговорката: "Ако искаш мир, готви се за война"? Например, ако искаш душевен мир, готви се за война със слабостите си? Тя дадена война (не говоря за същинска война) може и с любов да се води.

Сподели това мнение


Link to post
Share on other sites

Зависи от тълкуването на "готви се за война". На известни среди им изнася това да се тълкува като "въоръжавай се" - падат безконтролни фантастични печалби... После въоръжението, естествено, трябва да се позлва, за да се трупа ново... и се организира въпросната война... 

Другото тълкуване (моето лично) - предполагам, че в известен момент по някакъв повод с някого ще възникне конфликт на интереси и разбирания. Подготвям се за този момент предварително, като се опитвам навреме да осъзная естествените противоречия, избирам своята позиция така, че да избегна до максимум конфликта, или ако все пак назрее, да съм обмислила и подготвила средствата, с които да го преодолея... или да се отстраня от конфликтната точка. 

Сподели това мнение


Link to post
Share on other sites

Защото след и заедно с Мира (който се спуска за праведните) върви и Меч:

Ефесяни 6

10 Най-после, заяквайте в Господа и в силата на Неговото могъщество.

11 Облечете се в Божието всеоръжие, за да можете да устоите срещу хитростите на дявола.

12 Защото нашата борба не е срещу кръв и плът, но срещу началствата, срещу властите, срещу духовните сили на нечестието в небесните места.

13 Затова вземете Божието всеоръжие, за да можете да противостоите в злия ден, и, като надвиете на всичко, да устоите.

14 Стойте, прочее, препасани с истина през кръста си и облечени в правдата за бронен нагръдник,

15 и с нозете си обути с готовност чрез благовестието на мира.

16 А освен всичко това, вземете вярата за щит, с който ще можете да угасите всичките огнени стрели на нечестивия;

17 вземете тоже за шлем спасението и меча на Духа, който е Божието слово;

18 молещи се в Духа на всяко време с всякаква молитва и молба, бидейки бодри в това с неуморно постоянство и моление за всичките светии,

19 и за мене, да ми се даде израз да отворя устата си, за да оповестя дръзновено тайната на благовестието,

20 за което съм посланик в окови, да говоря за него с дръзновение, както прилича да говоря.

...

Евреи 4
 

1 И тъй, понеже ни остава обещание да влезем в Неговата почивка, нека се боим да не би да се открие, че някой от вас не е достигнал до нея.

2 Защото на нас се донесе едно благовестие, както и на тях; но словото, което те чуха, не ги ползува, понеже не се съедини чрез вяра в ония, които го чуха.

3 Затова ние, повярвалите, влизаме в тая почивка; както рече Бог: - "Така се заклех в гнева Си: Те няма да влязат в Моята почивка"; ако и да са били свършени делата Му още при основаването на света.

4 Защото нейде си е говорил за самия ден така: "И почина си Бог на седмия ден от всичките Си дела";

5 а пък на това място: "Няма да влязат в Моята почивка".

6 И тъй, понеже остава да влязат някои в нея, а ония, на които от по-напред се благовести, не са влезли поради неверието си,

7 затова Той пак определя един ден, "днес", като казва толкоз време по-после чрез Давида, както вече рекохме: "Днес, ако чуете Неговия глас, Не закоравявайте сърцата си".

8 Защото, ако Исус Навиев беше им дал почивка, Бог не би говорил след това за друг ден.

9 Следователно, за Божиите люде остава една съботна почивка.

10 Защото оня, който е влязъл в Неговата почивка, той си е починал от своите дела, както и Бог от Своите Си.

11 Затова нека се постараем да влезем в тая почивка, за да не падне някой в това, да дава същия пример на неверие.

12 Защото Божието слово е живо, деятелно, по-остро от всеки меч остър и от двете страни, пронизва до разделяне душата и духа, ставите и мозъка, и издирва помислите и намеренията на сърцето.

13 И няма създание, което да не е явно пред Бога; но всичко е голо и разкрито пред очите на Този, на Когото има да отговаряме.
...


Откровение 1
 

10 В Господния ден бях в изстъпление чрез Духа; и чух зад себе си силен глас като от тръба, който казваше:

11 Каквото виждаш напиши на книга, и прати го до седемте църкви: до Ефес, до Смирна, до Пергам, до Тиатир, до Сардис, до Филаделфия и до Лаодикия.

12 И обърнах се да видя Този, Който ми проговори; и като се обърнах, видях седем златни светилника;

13 и всред светилниците видях Един, Който приличаше на Човешкия Син, облечен в дълга дреха и препасан около гърдите със златен пояс;

14 а главата и косата Му бяха бели като бяла вълна, като сняг, и очите Му, като огнен пламък;

15 и нозете Му приличаха на лъскава мед, като в пещ пречистена: а гласът Му беше като на много води;

16 и имаше в десницата Си седем звезди; и от устата му излизаше меч остър и от двете страни; и лицето Му светеше, както свети слънцето в силата си.

17 И когато Го видях, паднах при нозете Му като мъртъв; а Той тури десницата Си върху мене и каза: Не бой се, Аз съм първият и последният и живият;

18 бях мъртъв, и, ето, живея до вечни векове; и имам ключовете на смъртта и на ада.

19 Напиши, прочее, това, което си видял, и що значи, и това, което има да стане подире,

20 тайната на седемте звезди, които видя в десницата Ми, и седемте златни светилника. Седемте звезди са ангелите на седемте църкви; и седемте светилника са седемте църкви.

...

Откровение 2
 

12 До ангела на пергамската църква пиши: Това казва Тоя, Който има двуострия меч:

13 Зная, где живееш, там гдето е престолът на сатана; и държиш здраво името Ми, и не си се отрекъл от вярата в Мене, даже в дните на Моя верен свидетел Антипа, когото убиха между вас, гдето живее сатана.

14 Но имам малко нещо против тебе, защото имаш там някои, които държат учението на Валаама, който учеше Валака да постави съблазън пред израилтяните, та да ядат идоложертвено и да блудствуват.

15 Така също имаш и ти някои, които държат, подобно на ония, учението на николаитите.

16 Затова покай се; и ако не, ще дойда при тебе скоро и ще воювам против тях с меча, който излиза от устата Ми.

...

Откровение 19
 

11 След това видях небето отворено, и ето бял кон, и Оня, Който яздеше на него, се наричаше Верен и Истинен, и съди и воюва праведно.

12 Очите Му бяха огнен пламък, на главата Му бяха много корони и носеше написано име, което никой не знаеше, а само Той;

13 и беше облечен в дреха, попръскана с кръв; и името Му беше Божието слово.

14 И небесните войски, облечени в бял и чист висон, следваха подир Него на бели коне.

15 Из устата Му излизаше остър меч, за да порази с него народите; и Той ще ги управлява с желязна тояга и ще стъпче лина на лютия гняв на Бога Всемогъщий.

16 И на дрехата и на бедрото Му имаше написано име: Цар на царете, и Господ на господарите.



 

Редактирано от Ники_

Сподели това мнение


Link to post
Share on other sites

И вътре в човека, този Меч поразява кривото, неправедното и реже, пробожда, докато не изчисти всичко недостойно.291746643_2.jpg.fca244e6d6fa4721c2ef85878866114c.jpg

Excalibur.jpgflamingsword.jpgkabbalah1.jpg

Редактирано от Ники_

Сподели това мнение


Link to post
Share on other sites

Направете си регистрация или влезте в акаунта си, за да коментирате

Трябва да сте регистриран участник, за да можете да оставяте коментари

Направете регистрация

Регистрирайте се в Портала. Лесно е!

Нова Регистрация

Влизане

Вече имате регистрация? Влезте тук.

Влизане Сега

×