Jump to content
Порталът към съзнателен живот
Sign in to follow this  
aratron

Методи за учене

Recommended Posts

Познавате ли някакви техники, които ви улесняват в процеса на учене (предимно академично). Аз само съм чувал за Метода Силва и така нареченото ''Фото четене'', но зная че има и други. Може ли някой да каже повече! :sorcerer:

Колкото до обикновените техники за асимилиране, аз използвам стандартните:

1. Правене на план

2. Подчертаване на важните места и ключави думи

3. Използване на цветове

4. Запис на Касетка или друг носител, докато говоря

5. Самозалепващи се листчета на стените у дома

6. Опит да разкажа прочетеното

7. Викторини с въпроси

Сподели това мнение


Link to post
Share on other sites

Разделяне на мнемонични единици - на общи класове. Тоест подреждаш думите, текстовите единици, обектите и т.н. в няколко - около 7 оптимално единици!

Още:

- визуализация на четеното, гледаното, слушаното - ясното представяне на ученото. Например четеш книга - виждаш всичко колкото можеш по-ясно, като на филм пред вътрешния ти екран. При четене освен това - да не се прочита мислено думата, а да се визуализира смисълът и (това е важно за бързото четене и запомняне)!!!

- Слушаш разказ, лекция - представяш си говореното ясно, с много светлина в съзнанието си!

- Поглеждаш за миг образите пред себе си - затваряш очи и се стремиш колкото се може по ясно да ги видиш, с подробностите - повтаряш докато се затвърди образът и можеш да го задържиш.

- Като вървиш по улицата - снимаш, тоест поглеждаш някой минувач, затваряш очи и ясно си представяш лицето му

- Същото, но мислено продължаваш движението му

- Вътрешно асоцииране - свързваш пред вътрешното си око обектите, които искаш да запомниш. Например ако са маса, чаша, вода, котка, долар, дърво,вятър - си представяш маса, върху която има чаша с вода, котка, която преминава и се потърква в крака на масата, а през прозореца се вижда дърво, на което вятърът полюшва клоните. При вътрешното виждане образите да са реални, с миризмите, с усещанията, със звуците...

- Представяш си нещо - животно, човек, дърво - мислено го трансформираш в друго - Например представяш си магаре - превръщаш го в камила, после в човек, после в лодка, пшосле в дръвче и т.н.

- Хвърляш 10-на кибруитени клечки пред себе си, покриваш ги с лист хартия, дърпаш го и поглеждаш за миг - покриваш пак и си спомняш ясно положението и броя на клечките.

- За имена - правиш връзка със съдържанието на името - ако е цветно име - виждаш цветето, ако е свързано с животно оил иптица - съответнот оживотно. Ако е чуждоземно име и не знаеш какво значи - свързваш го с чувството, което поражда у теб.

- Цифри - казват, че всяка цифра е добре да свържеш с дадено животно или друг образ - от едно до десет иавтоматично да правиш връзка с тези образи - това не съм го работил въобще, но е интересна идея - например едно - сух английски джентълмен, две - лебед, три - гърди,. четири- нос ...

...

Като общо упражнение и база за всички горни - визуализация на цветове, гледане на слънцето сутрин и вечер, осъзнато насочено мечтаене... Като си представяш нещо, или като учиш, изпълваш учените визуализирани образи със светлина, буквално виждаш ги ярки и пръскащи светлина - това много помага! Но най-добре да си я имаш тази светлина отвътре, разбира се. Аз според състоянието си и настройката си помня много добре или много по-зле. Ако си радостен, силен и светъл - това светлинно визуализиране става естествено и лесно - ианче става насила!

...

Горните упражнения ги прочетох скоро в един сайт - много са полезни. Упражнявам ги, но полето за развитие е огромно!

:) :) :)

Редактирано от Орлин

Сподели това мнение


Link to post
Share on other sites

Познавате ли някакви техники, които ви улесняват в процеса на учене (предимно академично). Аз само съм чувал за Метода Силва и така нареченото ''Фото четене'', но зная че има и други. Може ли някой да каже повече! :sorcerer:

Колкото до обикновените техники за асимилиране, аз използвам стандартните:

1. Правене на план

2. Подчертаване на важните места и ключави думи

3. Използване на цветове

4. Запис на Касетка или друг носител, докато говоря

5. Самозалепващи се листчета на стените у дома

6. Опит да разкажа прочетеното

7. Викторини с въпроси

Попринцип подържането на информационното натоварване тренира памета за да може в определени моменти да се запаметят големи количества информация.

Подчартаването и при мен има ефект - ала аз преписвам подчартаното съставяйки съкратен вариант на информацията. Понякога да чуеш информацията е разконцентриращо. Записването ми помага да запомня повече от слушането.

В университета открих, че постоянната подгдтовка те запознава с материятя вместо всичко на веднъж. А когато се налага бързо и качествено запаметяване - четях вече създадени съкратени записки. Ала самото запаметяване става фотографско и автоматично единствено с концентрирано внимание. Все едно се готвиш за релаксирана медитация - с разликата, че концентрациятя е на четиво. Това освен, че поставя съзнанието в концентрирано внимание, го прави отворено и възприемчиво - една попивателна за информация. Информациятя запаметена така не се забравя.

Сподели това мнение


Link to post
Share on other sites

В университета открих, че постоянната подгдтовка те запознава с материятя вместо всичко на веднъж. А когато се налага бързо и качествено запаметяване - четях вече създадени съкратени записки. Ала самото запаметяване става фотографско и автоматично единствено с концентрирано внимание.

Това е много вярно, аз също го прилагам

Спомням си за още два метода:

Мозъчна атака - много добър в група, задават се въпроси и всеки предлага решение

Мозъчен тръст - събрание на хора, компетентни в определена област

:dancing yes:

Сподели това мнение


Link to post
Share on other sites

Индивидуални методи, които съм прилагал като студент и по-късно:

1. "Прожектор" - представям си, че съзнанието ми осветява фокусирано съответната тема и после обикновено съсредоточаването е по-пълно.

2. Музика, каквото се харесваиндивидуално но да е от тонизиращите, оптимистичните, п овдигащите духа.

3. Миене на главата, вкл. ушните миди със студена вода особено за отмора след дълго учене.

4. Разменно дишане през лявата и дясната ноздри.

5. Релакс с последователно напрягане и отпускане на цялото мускулатура и после няколко минути пълен покой - за бързо "реанимиране" след продължителни занимания, когато човек е уморен, а има още много да учи.

Сподели това мнение


Link to post
Share on other sites

Има един начин да се помни вечно, хехе. Разбрах го и аз студентските години. Ужасно лесно се помнят неща, които НЕ ТРЯБВА ДА СЕ ПОМНЯТ. И така след нестройка да не е задължително помненето на определен материал, четящият го възприема с лекота и с желание и го запомня завинаги. Изпробвано. В движение. :3d_146:

Сподели това мнение


Link to post
Share on other sites

Направете си регистрация или влезте в акаунта си, за да коментирате

Трябва да сте регистриран участник, за да можете да оставяте коментари

Направете регистрация

Регистрирайте се в Портала. Лесно е!

Нова Регистрация

Влизане

Вече имате регистрация? Влезте тук.

Влизане Сега
Sign in to follow this  

×