Jump to content
Порталът към съзнателен живот
Sign in to follow this  
Ася_И

09.10.2007 - Качества на ученика

Recommended Posts

Мисъл за деня - 09 Октомври 2007 г.

В тази Школа, в която сте постъпили, чистота и самообладание са потребни. Без чистота и самообладание не може да се постигне съвършенство. Една от най-добрите науки за самообладанието е математиката.

Сподели това мнение


Link to post
Share on other sites

Обикновено като полза от математиката се сочи развиване на въображение и на абстрактното мислене. След което се оказва, че забравяме 90% от нея и практически много рядко се налага да я ползваме директно в живота си. За пръв път срещам описана връзка между математика и човешка добродетел.

Сподели това мнение


Link to post
Share on other sites

Математиката спомага за по-доброто разбиране на връзките и зависимостите съществуващи в едно цяло, както и за отношението между елементите, като по този начин изучаващият добива чувство за съизмеримост и взаимозависимост. Това в комбинация с разбирането и способността за проследяване на причинно-следствените връзки, са необходима основа на отговорността.

Под самообладание разбирам именно чувството за отговорност, съизмеримостта, чувството за взаимозависимост. Също целеустремеността, способността за преценка на собствените сили и съществуващите условия и потенциал на средата.

Всъщност лично мое мнение е, че математиката развива предимно логическото и по-малко отвлеченото мислене, като последното не се покрива с моята представа за абстрактно (синтетично) мислене. За мене математиката е полезна преди всичко със своята точност и логичност. За абстрактното мислене са необходими и качества, които не са свързани с ума.

Чистотата предполага култивирането на тези качества, които да насочат притежаващия самообладание да насочи менталния си потенциал в служба на останалите. В будизма се говори за любовта, като освободителка на ума. Докато мислите ни не са изпълнят с любов (пречистят), умът не може да придобие дълбочина и широта на действията си.

По принцип зад "самообладание" се крият всички положителни качества на развитият ум, а зад "чистота", тези присъщи на сърцето. Сами по себе си първите могат да се окажат разрушителни, а вторите неефективни и безполезни.

Сподели това мнение


Link to post
Share on other sites

Не става дума за математика, като алгебра само, а като едно неделимо цяло - преплетените алгебра и геометрия. Тогава се развиват и двете мозъчни половини - равномерно, има баланс.

Мъжът и жената се сливат. Геометрията, особено многоизмерната, предразполага към активност дясната мозъчна половина, получават се върховни прозрения. Спомнете си за древните гърци, за Леонардо да`Винчи, за всички символи и картини, за икони и мандали, и египетските пирамиди и въобще всички пирамидални постройки в света. Те отварят врати.

Чертаенето и пресмятането на аватара ми например е достатъчно нещо, за да се осмислят и проумеят простите числа от 1 до 10. В тези числа лежи цялото творение.

Опитайте се да начертаете например кабалистичното дърво на живота, но в триизмерен вид, след това направете същото само, че в четириизмерен вид и в такава последователност се разбира за измеренията на планетите в "нашата" Слънчева система. Също кристалните структури имат правилна геометрична форма. Дори Библията може да бъде начертана във вид на мандала... и да се вида как изглежда като форма на чертеж.

:rolleyes:

Редактирано от niki0912

Сподели това мнение


Link to post
Share on other sites

В тази Школа, в която сте постъпили, чистота и самообладание са потребни. Без чистота и самообладание не може да се постигне съвършенство. Една от най-добрите науки за самообладанието е математиката.

Математиката спомага за по-доброто разбиране на връзките и зависимостите съществуващи в едно цяло, както и за отношението между елементите, като по този начин изучаващият добива чувство за съизмеримост и взаимозависимост. Това в комбинация с разбирането и способността за проследяване на причинно-следствените връзки, са необходима основа на отговорността.

Под самообладание разбирам именно чувството за отговорност, съизмеримостта, чувството за взаимозависимост.

Също целеустремеността, способността за преценка на собствените сили и съществуващите условия и потенциал на средата.

:feel happy: :feel happy: :thumbsup2:

Да!

математиката учи на наблюдателност и в никване в условията на задачите. Тя тренира използването на ума кото инструмент за решаване на проблеми. За духовния човек търсещ самоконтрол математиката е тренировка да се използва ума за разбиране.

Разбирането по конструктивен начин води до намиране на пътя от текущата ситуация към положителната и промяна в дългосрочен план.

Чистотата предполага култивирането на тези качества, които да насочат притежаващия самообладание да насочи менталния си потенциал в служба на останалите. В будизма се говори за любовта, като освободителка на ума. Докато мислите ни не са изпълнят с любов (пречистят), умът не може да придобие дълбочина и широта на действията си.

По принцип зад "самообладание" се крият всички положителни качества на развитият ум, а зад "чистота", тези присъщи на сърцето. Сами по себе си първите могат да се окажат разрушителни, а вторите неефективни и безполезни.

Чистотата включително от себични мотиви дава спокойствието и хладнокръвието необходими за точната работа на интелекта. Действията стават свободни от страх и нетърпение. Любовта, радостта и съчувствието могат да се прояват.

Сподели това мнение


Link to post
Share on other sites

Напълно съм съгласна с мнението на Ники :thumbsup: Математиката е наука, която помага да се съберат двете полукълба. Както и нумурологията, числата имат важно значение и ни показват много...

Сподели това мнение


Link to post
Share on other sites

алгебра и геометрия. Тогава се развиват и двете мозъчни половини - равномерно, има баланс.

Да :thumbsup2:

Логика, алгебра, геометрия :feel happy:

Сподели това мнение


Link to post
Share on other sites

Математиката спомага за по-доброто разбиране на връзките и зависимостите съществуващи в едно цяло, както и за отношението между елементите, като по този начин изучаващият добива чувство за съизмеримост и взаимозависимост. Това в комбинация с разбирането и способността за проследяване на причинно-следствените връзки, са необходима основа на отговорността.

Под самообладание разбирам именно чувството за отговорност, съизмеримостта, чувството за взаимозависимост. Също целеустремеността, способността за преценка на собствените сили и съществуващите условия и потенциал на средата.

Всъщност лично мое мнение е, че математиката развива предимно логическото и по-малко отвлеченото мислене, като последното не се покрива с моята представа за абстрактно (синтетично) мислене. За мене математиката е полезна преди всичко със своята точност и логичност. За абстрактното мислене са необходими и качества, които не са свързани с ума.

Чистотата предполага култивирането на тези качества, които да насочат притежаващия самообладание да насочи менталния си потенциал в служба на останалите. В будизма се говори за любовта, като освободителка на ума. Докато мислите ни не са изпълнят с любов (пречистят), умът не може да придобие дълбочина и широта на действията си.

По принцип зад "самообладание" се крият всички положителни качества на развитият ум, а зад "чистота", тези присъщи на сърцето. Сами по себе си първите могат да се окажат разрушителни, а вторите неефективни и безполезни.

Съгласна съм със Станимир, но що се отнася до обикновената, школска математика. Решаването на задачи от международни състезания и олимпиади например определено изискват развитие или предполагат наличие на интуиция и синтетично мислене! За съжаление в учебните програми обикновено не се стига до там, а и ако преподавателят по математика не може или няма желание да направи нещо по въпроса, резултатът е, че повечето хора възприемат математиката като една излишна, скучна и т.н. наука. А в нея има толкова красота и хармония. Тя наистина може да е полезна за изграждане на духовни добродетели. Ники с право споменава древните гърци, Леонардо ...

Сподели това мнение


Link to post
Share on other sites
:thumbsup2: Но всъщност, при тях не самата математика откъсната от всякакъв контекст е спомагала за развитието на тези добродетели, а цялостната система, в която тази дисциплина е било сполучливо вписана! :feel happy: Редактирано от Добромир

Сподели това мнение


Link to post
Share on other sites

Направете си регистрация или влезте в акаунта си, за да коментирате

Трябва да сте регистриран участник, за да можете да оставяте коментари

Направете регистрация

Регистрирайте се в Портала. Лесно е!

Нова Регистрация

Влизане

Вече имате регистрация? Влезте тук.

Влизане Сега
Sign in to follow this  

×