Jump to content
Порталът към съзнателен живот

Идеалите


Донка

Recommended Posts

Идеален приятел?

Идеални колеги?

Идеален съпруг/а?

Щом е идеален, това не означава ли, че е измислен от нашите желания?

Ако искаме от нещо или някого да отговаря на идеала ни, то ние не ограничаваме ли собствената си и неговата свобода?

От друга страна ако нямаме известна определеност за това, което ни допада и ни носи радост и спокойствие или тръпка, може би няма да можем да го познаем или постигнем?

Помагат или пречат идеалите, които си изграждаме, когато те определят човешките взаимоотношения?

Линк към коментар
Share on other sites

Има обаче известна разлика между "идеал" в духа на използване на тази дума от Учителя и термини като "идеален приятел", "идеален колега", "идеален съпруг" и т.н.

Доколкото аз съм разбрал, Учителя позлва думата идеал, в смисъл на най-висок и чист стремеж в сърцето и душата на човека. Ето няколко мисли от лекцията "Високият идеал", която препоръчвам на всеки, който реши да участва в тази тема.

"Природата обича само онези, които имат висок идеал. Тя ги нарича свои възлюбени деца и по име ги знае. А ония, които нямат никакъв идеал, не са записани в нейната книга. Те са оставени в нейните изби за далечни дни, за далечни времена. Тъй щото, когато някой се почувства изоставен от Бога, от Природата и никой не му обръща внимание, ще знае, че причината е в самия него - няма висок идеал. Това е закон."

"Прилагай високия идеал навсякъде в живота си! Ако търсите книги за четене, намерете книгите на най-знаменития писател, на най-красноречивия проповедник. Ако искате да посетите някоя художествена галерия, идете в изложбата на най-видния художник..."