Jump to content
Порталът към съзнателен живот
Mdrya1953

Защо разсъждаваме различно върху една мисъл от Учителя

Recommended Posts

Като чета всеки ден темата "Мисъл за деня на Учителя" и разсъжденията ни по нея, разбирам колко понякога се доближават и колко се различават. Това не е лошо, но значи нещо.

Моето мнение е че Словото на Учителя подхожда индивидуално към всеки от нас и това е уникалното в него. Затова е нужно да го запазим автентично. непроменено и чисто.

Сподели това мнение


Link to post
Share on other sites

Като чета всеки ден темата "Мисъл за деня на Учителя" и разсъжденията ни по нея, разбирам колко понякога се доближават и колко се различават. Това не е лошо, но значи нещо.

Моето мнение е че Словото на Учителя подхожда индивидуално към всеки от нас и това е уникалното в него. Затова е нужно да го запазим автентично. непроменено и чисто.

:thumbsup:

Мария, абсолютно съм съгласна с написаното от теб в тази тема. Както и с написаното пак от теб, но на друго място:

Не знам дали мога да посоча точно една любима лекция. има случаи, когото като чета и си мисля, това е точно за мене, в други случаи получавам съвсем други сигнали, дори и ако се отнася за един и същ текст. Май посланията за определен период от живота ни са едни, а за друг, съвсем други.

Предполагам, че нямаш нищо напротив от това, че те цитирам? Защото и аз съм стигнала до същите изводи. :sorcerer:

Сподели това мнение


Link to post
Share on other sites

Като чета всеки ден темата "Мисъл за деня на Учителя" и разсъжденията ни по нея, разбирам колко понякога се доближават и колко се различават. Това не е лошо, но значи нещо.

Моето мнение е че Словото на Учителя подхожда индивидуално към всеки от нас и това е уникалното в него. Затова е нужно да го запазим автентично. непроменено и чисто.

:thumbsup:

Мария, абсолютно съм съгласна с написаното от теб в тази тема. Както и с написаното пак от теб, но на друго място:

Не знам дали мога да посоча точно една любима лекция. има случаи, когото като чета и си мисля, това е точно за мене, в други случаи получавам съвсем други сигнали, дори и ако се отнася за един и същ текст. Май посланията за определен период от живота ни са едни, а за друг, съвсем други.

Предполагам, че нямаш нищо напротив от това, че те цитирам? Защото и аз съм стигнала до същите изводи. :sorcerer:

Разбира се че нямам. Това според мен говори, че в определени области от развинието ни, сме на близко ниво. :3d_046:

Сподели това мнение


Link to post
Share on other sites

Според мен Словото на Учителя докосва всички нива-съзнание, подсъзнание... Като по спирала. И наистина, всеки намира това, което му е нужно, според нивото си на развитие...

Сякаш те хваща за ръка и ти показва точно твоя си път... :wub:

Сподели това мнение


Link to post
Share on other sites

Да... Като лекарството на Мери Попинз... За всеки- различно... Това си има и друго обяснение- не само различното ниво и стъпало. Но и различните страни на действителността. Не може да се видят от един човек само. Затова една група може да бъде много силна. Но трябва да има обща основа, за да бъде наистина силна и насочена накъдето трябва. И тази основа, като истинска, е само една. Ако са много- не са истински. :)

Сподели това мнение


Link to post
Share on other sites

Понякога нашето разсъждение,може да зависи от това на каква вълна сме днес.Цялостта на мисълта може би търсим.Понякога като разглеждам някой форум имам чувство ,че 10 човека са ми спестили писането и са ме улеснили с точното формулиране на нещата. :3d_139:

Редактирано от ris_78

Сподели това мнение


Link to post
Share on other sites

Понякога нашето разсъждение,може да зависи от това на каква вълна сме днес.Цялостта на мисълта може би търсим.Понякога като разглеждам някой форум имам чувство ,че 10 човека са ми спестили писането и са ме улеснили с точното формулиране на нещата. :3d_139:

Точно така мисля и аз. Една и също мисъл ми създава различни асоциации в различните дни. :3d_122:

Сподели това мнение


Link to post
Share on other sites

Ани, и аз като тебе, обикновено чета цялата беседа. Като цяло си мисля, че беседите на Дънов, макар да са интересни, те нямат някаква ясна тема. В една беседа той говори за много неща . Прехвърля се от идея на идея, освен това доста често оставя някои свои изказвания незавършени и недообяснени, като самият той казва: "Това сега няма да го обяснявам.." Е, кога ще се обясни?

И така.....си остава необяснено и се минава на друг проблем. И това в една и съща беседа. Аз лично не намирам някаква опорна мисъл, върху която той да разсъждава и да обяснява в една и съща беседа. В този аспект ми се струват малко хаотични и разхвърляни.... ..Вероятно човек трябва да се запознае подробно с цялото му Учение, и тогава ще намери някаква връзка в беседите

Мод. забележка: Мнения # 8 и # 9 са преместени от тук

Редактирано от Ася_И

Сподели това мнение


Link to post
Share on other sites

Права си, mvm,

На пръв поглед нещата изглеждат разхвърляни и хаотични. В едни беседи смисълът, който Учителя влага в една дума е един, в друга - друг. Прави ми впечатление, че много често е говорил иносказателно, но в този случай всеки възприема смисъла по начина, който е най-близо до него.

Няма съвети за това как да се четат беседите и как да се тълкуват - Учителя е говорил пред голяма аудитория. А и до нас достига само написаното, преписаното, друго е да виждаш човека, движенията му, да чуваш интонацията с която произнася една дума. Както казват учениците му " те били събрани от кол и въже". Но може би това, че в повечето случаи това са били хора с различни знания, различна възраст и социален статус, различен произход и съответно - различен начин на възприемане на казаното, прави беседите му да изглеждат така? Той все пак е говорил на всички, които са искали да го чуят.

Понякога, един текст предизвиква в мен въпроси, отговора на които намирам в друга беседа. Всъщност при мен отговорите не винаги идват когато си задам въпроса, а когато съм готова да чуя отговора. Мисля си, поне за мен, че има един много дълъг период на натрупване на знания, после вече започваш да ги осмисляш вътрешно и едва след това може да говориш по дадения въпрос, т.е. да ги прилагаш. А и Учителя много е държал на това - да опитаме знанията, които ни дава, преди да ги приложим. Това е един много дълъг процес. Отнемащ години понякога.

За мен лично беседите от книгата Великата майка са много по-лесни и разбираеми. Те са и по-кратки. И ако преди две години ми беше попаднала тази книга, със сигурност щеше да ми е по-лесно. Ако сега трябва да започна отнякъде, бих започнала от нея.

Сподели това мнение


Link to post
Share on other sites
Guest Fut

Цитатите по-долу са от ИЗГРЕВЪТ на ББ пее и т.н...., т. ІV, стр. 187-8, ISBN 954-90041-4-7

Въпроси към Учителя:

"1. Защо сте подбрали беседата като форма на Словото?

2. Не смятате ли, че Словото би звучало по-убедително в динамичната форма на прозата или поезията?

3. Защо лекциите на окултните класове не изграждате по правилата на професорите и учителите, в които да има динамичен заряд с определени педагогични изводи?

4. Защо в лекциите си много често застъпвате тези, отдалечени от съвременното човечество?

5. Защо си служите с понятия от древни и неизвестни за историята езици?

6. Защо така уверено изграждате беседите си въз основа на текстове от Свещените Книги - Библията и Евангелията, изписани преди векове от израелските пророци и Христовите ученици?

7. Къде е изворът на неизброимите примери, разкази, повести, легенди, митове, намерили място в беседите?

Отговор на Учителя:

Въпроси от подобен характер са ми задавани не само от вас, които ме слушате или от тези, които заемат дружелюбно отношение към Учението, но и от другите, които не скриват отрицателното си становище и направо ни отричат като застават срещу нас.

Всички, които ме слушате с внимание или заемат позицията на опоненти, не знаят най-важното условие - не познават моята аудитория, не виждат нейния многолик състав, не долавят диалога ми с присъстващите. Аз съм изправен пред най-чудната лектория, непозната и необхватна както по състава, така и по състояние на съзнанието, което е степенувано и то твърде различно по степени.

Пред мен сте не само вие, които ме слушате. Пред мен са вашите души, които са прекъснали директния контакт с Мен от дълго време, от векове. А душите ви жадуват за нови мисли и идеи, съответни на настоящото развитие. Пред мен са много често и вашите роови духове, които имат много неразрешени проблеми. Техният живот е също така динамичен и те се нуждаят от знание да превъзмогнат много неразрешени проблеми, натрупани през живота им, когато са били на земята. А наред с голям брой души пред Мен са застанали и проповедници, адепти и светии, посветили се векове наред за търсене на Истината. И те сега искат изясняване на много идеи, погрешно разбрани и станали причина за спъване на човечеството в неговия път. Тези духове искат ново разбиране, търсят път, за да изправят своите грешки, защото и на тях се държи сметка и те трябва да платят за проведените и прекарани заблуждения на човечеството.

Пред Мен не сте само вие, а са всички онези заминали души на цялото човечество, което търси път към Истината. Не е лесно да се предадат Истините с човешки думи. Не случайно съм избрал българския език и чрез него да се предадат. Както вие сте седнали в салона с тетрадки и бележници и записвате, така над вас имам невидима аудитория, наредена по етажи съобразно своето развитие. Те са по-добри слушатели от вас. Ето къде е отговорът на въпроса защо съм избрал беседата като форма на Словото Ми. Аз водя разговор с вас, с вашите души, Аз отговарям на вашите въпроси, които ми задавате мълчаливо. Аз водя разговор с всички представители на невидимата Школа и с нейните наредени безбройни десетки етажи, които са над вас.

Аз разговарям с обитателите на Невидимия свят чрез тази беседа и с техните представители на ангелски йерархии - и на тях трябва да се предаде Божествената Мъдрост. Вие слушате и се учудвате на Словото Ми, което е от такъв висш порядък, непознат за човечеството, а се предава чрез символи, също непонятни за вас. Това Слово е предназначено за тях, обитателите на ангелските светове. Аз говоря на всички. Разговарям със всички. Божественият Дух, Който сега се изявява, поднася Слово, Което разкрива нови страници от живота на Битието. Когато изкажа една дума чрез символи, тя обема еволюцията на всички души, обхваща и посочва възхода на всички духове. Това Слово създава Новото Човечество, което трябва да дойде.

Когато Словото трябва да се изрече, Аз обикновено казвам така: "Рекох". Когато произнеса думата "рекох", тогава Духът на Словото започва да се произнася от Моята уста. Така са правили и пророците. Те са казвали така: "И Слово Господне дойде или биде към мен". На друго място казват: "И рече Господ". Има и други форми. Но винаги онзи, който изрича Божието Слово, оповестява на слушателите, че това не е негово слово, а Слово на Господа.

И Аз сега, когато разговарям с вас и когато трябва да изкажа Словото на Господа, казвам така: "Рекох, и след това казвам това, което трябва да се каже." Така започвам и беседата. Но стенографките решиха, че това не е литературен израз и го махнаха. А това бе тяхна грешка. Ако беше запазено, тогава по-ясно щеше да се разбере, че това не е Мое Слово, а е Слово на Духа, Който обитава в Мен и Който се изявява чрез Христовия Дух и проявява чрез Господния Дух. Тогава щеше да се разбере, че Словото Ми е съградено от Божествената Троица - Божествения Дух, Христовия Дух и Господния Дух.

Край."

http://www.beinsadouno.com/board/index.php...ost&p=41493

Сподели това мнение


Link to post
Share on other sites

Като чета всеки ден темата "Мисъл за деня на Учителя" и разсъжденията ни по нея, разбирам колко понякога се доближават и колко се различават. Това не е лошо, но значи нещо.

Моето мнение е че Словото на Учителя подхожда индивидуално към всеки от нас и това е уникалното в него. Затова е нужно да го запазим автентично. непроменено и чисто.

Съгласен съм.Задължетелно е информацията да се предава точно,неподправена и истинна.А това че информацията е възприета и се тълкува различно ни показва колко сме различни хората и колко сме далече/близки от/до Бога.

Сподели това мнение


Link to post
Share on other sites

Аз наричам умен човек онзи, който може да служи на своята душа. Сега ние сме дошли до тази степен на развитие, когато човек не трябва да служи на своя ум, но умът трябва да служи на нас. Ние не трябва да служим и на сърцето си, нито на волята си. Дойдем ли до душата си обаче, ние трябва да й служим. На душата всички трябва да й служим.

Вас ви нарекох приятели

Редактирано от Надеждна

Сподели това мнение


Link to post
Share on other sites

icon12.gifИз беседата "Аз ви нарекох приятели":

"...Който е намерил Любовта, той е намерил всичко. Любовта е основа. Който е намерил Любовта, той ще намери и интелигентността. След като намери интелигентността, на трето място иде истината. Като намери истината, ще намери и доброто в света. Този е пътят, по който трябва да се върви. Ако ти нямаш в себе си Любовта, ако нямаш интелигентността, ако нямаш истината и ако нямаш доброто, ти нищо не можеш да постигнеш. Всичко друго е безпредметно. Без тези четири неща човек го няма там. Там няма и никаква наука, никаква основа.Казвам: Ние сме дошли до една област, дето Любовта може да се постави на изпит.

...човекът на Любовта влезе между хора, които не обичат истината и правото, тези хора ще почнат да се стесняват от него, и постепенно ще започнат да говорят истината. Любовта навсякъде внася едно преобразование.

...Човек в себе си може да води Бога. Казвате: В Бога вярвам, но в тебе не вярвам. Ами ако вярвате в един човек, в какво в него ще вярвате? Ако вярваш в човека, ти ще вярваш в неговото сърце, т. е. в неговата Любов, в неговата интелигентност, в неговата истина и в доброто, което той носи в себе си. Това съставя човека. И за Бога същото. Човек е подобен на Бога, и Бог е подобен на човека. Така трябва да кажа, за да ме разберете. Като казвам, че човек е подобен на Бога, не разбирам неговото тяло, както е сега. Като казвам, че човек е подобен на Бога, ето каква аналогия, какво сравнение правя. Запример, дали един човек е богат или учен, това не може да се заключи само от неговата къща. Един богат и учен човек може да живее в една колиба, ако (е) скромен. И един богат и учен човек може да живее в един палат. Това не значи, че първият не е богат, нито учен, а вторият, който живее в палат, е учен човек. Учен, богат човек наричам този, който може да се преобрази, който може да тури на работа своето сърце, своя ум и своята воля. Аз наричам умен човек онзи, който може да служи на своята душа.

...сега ний сме дошли до тази степен на развитие, когато човек не трябва да служи на своя ум, но умът трябва да служи на нас. Ние не трябва да служим и на сърцето си, нито на волята си.

...Дойдем ли до душата си, обаче, ние трябва да ѝ служим. На душата всички трябва да ѝ служим. Аз взимам думата служене в най-добър смисъл.

Аз разбирам такова служене, както майката може да служи на детето си, както професорът може да служи на своите добри ученици. Такова служене, такова поведение трябва да имате всички.

...Каквото мисли човек, това става от него. Човешката мисъл е магията на съвременното човечество. Бог е дал ума на човека като магическа тояжка, но човек е направил в това отношение една погрешка. Той и досега още не е употребил тази тояжка.

...И тъй, мъчнотиите, които срещаме в живота си, не са нищо друго, освен онзи бик, който ни заставя да употребим тоягата си. При борбата с мъчнотиите, тоягата ни ще се счупи, но като се счупи, ще започне от нея да изтича злато. Все ще излезе нещо от тоягата. Следователно, по-добре е криво да мислиш, отколкото нищо да не мислиш. Казвате, ами като мислим криво, можем да се заблудим. Оставете тази ваша философия. Първо трябва да поставите в ума си мисълта, че всички трябва да мислите. Първо трябва да мислите, защо Господ създаде въздуха, защо създаде водата, защо създаде светлината и защо създаде хляба. Това са четири елементи, които играят важна роль в живота. За тях човек трябва да си отговори. Въздухът е създаден, за да накара човек да мисли. Всички органически същества се нуждаят най-много от въздуха. Човек може да има знания, може да е силен, но ако само за три–четири минути спре дишането си, той изгубва и знание, и сила.

...Данте е писал едно нещо за ада, а Христос е ходил в ада и нищо не е писал за това, което видял там. Данте пише за мъчнотиите на ада. А Христос, Който е ходил там, извадил всички, които били в ада навън. Дяволите дълго време след това съжалявали, че пуснали Христа в ада. Като влязъл в ада, Данте само описал страданията на хората в ада, а Христос понеже имал знания, Той извадил вън от ада всички души, които вярвали. Има един ад, който ние сами си създаваме в ума и в сърцето си. Аз ще ви говоря за този ад, именно. В този ад, именно се крие голямото противоречие. И след това ще кажете, че науката това е създала или онова е създала. Науката това е доказала или онова е доказала. Не, това са теории. Науката е доказала все хубави работи. Електричеството, запример, е било знайно още от преди две, три, пет до десет хиляди години.

...Истината ще ни освободи от всички несгоди. Истината е за ума, а доброто – за сърцето Следователно, истината и доброто представят една фамилия. Доброто е онази чиста девица на небето. Истината е онази, за която се казва – Глава на Твоето Слово е Истината. Истината е начало. Истината е това, което освобождава, това, което дава простор, което дава мощ и сила на човека. Това самосъзнание да побеждава над всичко в човека, това е истина. И всеки трябва да има Любов към тази истина.

... Кога може да се наречете приятели на Христа? Когато придобиете истината, тогава вие ще се почувствувате свободен, ще почувствувате, че не сте вече раби. И тогава Бог за тебе няма да бъде като господар, но като Баща.

...Христос казва: „Не ви наричам вече раби“. Защо? Защото Той туря Любовта като основа на живота. Като поставя Любовта като основа на живота, същевременно Той показва начин как трябва да се употреби тази Любов. Това зависи от ума на самия човек. Като казвам, че от човека зависи, имам пред вид всички ония дарби, които Бог е вложил в него. Като е дал тия дарби на хората, Той изисква с тях да свършат някаква работа. Като излизате в планината между растения, животните, минералите, вие трябва да ги изучавате.

...Понеже от Него излиза истината, като погледнете към Него, ще почувствувате в Неговото лице Баща. Като ви е създал, Той ви е изпратил в света да учите. Това е един подтик. Той ви подтиква към хубави мисли. С това именно се отличава Той, че към всички наши прегрешения, които вършим, Той ни казва постоянно: Изправяйте, изправяйте! Каквито погрешки правим, Той казва: Нищо, че правите погрешки, но трябва да ги изправяте.

...Ако сега трябва да ви направя религиозни, вий сте закъсали. Аз говоря за Любовта, а не за религията. Религията е външната страна, а Любовта е вътрешната страна в човека. В този смисъл религията е наука за Любовта.

...Следователно, през тези симпатии ти търсиш Любовта. Нямаш ли Любов в себе си? Знайте, че една симпатия представя една буква. Хилядите симпатии представят буквите на една голяма азбука, с която трябва да говориш. Защо човек трябва да мисли, че другите хора ще му вземат симпатията? Симпатията, която Бог ни е дал, никой не може да ни я вземе.

...Заблужденията винаги се дължат на известен недоимък. Не е богатството, което ражда лошия живот в света. Идеята за богатството е родила смъртта. А сиромашията е родила лошия живот, кражбата и какви ли не още престъпления. Казвате: Блажени нищите духом. Нищите, за които Христос говори, не са тия сиромаси, които са родили и създали престъпленията в света. За каква сиромашия се говори в случая – за сиромашията на сърцето, за сиромашията в ума и за сиромашията във волята на човека. Тази сиромашия, именно е родила хилядите грехове в света.

...Ще се покаеш от какво? – Ще се покаеш от онези криви разбирания, които си имал за живота. Какво по-криво разбиране от това да желаеш да станеш богат. Да туриш пари в една банка и да се осигуриш, че за нищо да не мислиш. Че ако баща ти те обича, ти няма за какво да мислиш. Ако се осигуряваме по този начин, именно, чрез богатство, чрез пари в банките, ний никога няма да прогресираме. Щом провидението ни праща на земята, ний сме осигурени вече, но трябва да учим. Ний сме пратени на земята да учим – нищо повече; Добрите хора трябва да учат. И тогава, през всичките положения, през които минаваме, ний трябва да учим, понеже съзнанието ни постоянно се сменя. Като учиш, ще придобиеш нещо. Животът не е еднообразен. Но човешкият живот, животът на хора с простото съзнание, е еднообразен.

...Аз се унижавам, когато не мисля за хората, както трябва и не мисля това, което трябва, аз се унижавам, когато не мисля за светиите, за ангелите това, което трябва; аз се унижавам, когато и за Бога не мисля това, което трябва.

...Царството Божие е този свят, за който сега ви говоря. Съществата от онзи свет живеят на Земята, както и ний живеем на Земята, само че те имат високо съзнание за нещата. Тези същества не се безпокоят от болести, от сиромашия от лошите хора – нищо не ги безпокои тях. Вие с нищо не можете да ги обидите, но и те не дават за това никакъв повод. Ако кажете на някои от тия същества, че му се сърдите, той веднага ще извади една кесия със злато от джоба си и ще каже: Заповядайте. ...Какво донесе Христос със Себе си. Той не искаше да ни направи богати.

...В страха има обратни течения. Когато страхът дойде, кръвта нахлува във вътрешните съдове, вследствие на което човек външно пребледнява, пожълтява. Ако не знае как да се справи със страха и не знае как да се лекува, в човека ще стане една реакция, която може да го отрови. Ако не знаеш как да се лекуваш, страхът ще причини в тебе голяма омраза. Страхливите хора обикновено имат голяма омраза в себе си. Страхливият може да напакости на всеки човек, към когото изпитва известна омраза. В страха се образуват много отрови, които тровят човека. И в Писанието е казано: Страхливите няма да наследят земята. Те нито могат да мислят, нито могат да направят добро. Друг е въпросът ако страхът е във връзка с човешкия ум, с човешката интелигентност, ще се яви благоразумието. Благоразумието се дължи на човешкия страх. Ако човек съчетае причинността, която е отпред на челото, със страха, който е от страна на главата, той ще И тъй, всички се нуждаете от един отличен ум. Вий го имате, но трябва да го развиете до съвършенство. създаде в себе си едно добро качество.

...Ще платиш заради брата си. Тъй се върши Волята Божия. Какво ще ходиш да убеждаваш човека, да прости или да отложи полицата. Плати заради него – нищо повече. – Готов ли си да простиш? – Няма какво да се разправяте с човека. Ще отидеш при кредитора му и ще платиш вместо него. Всеки, който отива да примирява, той трябва да направи нещо от своя страна. Не трябва само теория. Ние трябва да се покажем силни в малките неща. От всички се изисква самообладание. Затова вие трябва да възстановите вярата си. Аз не говоря за суеверие, но за вяра. Вярата трябва да послужи за основа на вашите интелектуални сили. Интелектуалните сили ще бъдат плод на вашата Любов, те ще бъдат плод на доброто, което действува у вас.

...И тъй, всички се нуждаете от един отличен ум. Вий го имате, но трябва да го развиете до съвършенство.

...Това, което Христос изисква от нас, е да се откажем от непотребните неща. Всичко, каквото Христос е проповядвал, може да се изрази в няколко думи: Да се отречете от себе си. Какво подразбирате под думите себе си. Това значи, да се отречете от вашето невежество, да се отречете от своята завист, от своята злоба, от своето неверство, да се отречете от своето недоволство – от всичко отрицателно в себе си. Отречете се от баща и от майка си и възлюбете тогава истината и доброто. Казано е даже да възлюбиш враговете си. Христос никъде не е казал да напуснете жените и мъжете си и да отидете в някой манастир. И в манастирите има изкушения."

Прекрасна беседа!

П.П. Извинете за дългото цитиране - това е само една малка частица от беседата, не можех да махна нещо. :)

:3d_053:

Редактирано от Надеждна

Сподели това мнение


Link to post
Share on other sites

Благодаря на Надеждна, Розалина, Слънчева, Лъчезарна, Цветна дъга и всички писали в този подфорум за беседите и мислите открити в тях! :)

Наистина е прекрасна беседата "Аз ви нарекох приятели" и подбраните цитати от Цветна дъга ми харесаха много. :thumbsup:

„Не ви наричам вече раби, но приятели“. Рабът не знае каква е Волята Божия.

* * *

Казвам: Бог е вложил сила във вашите умове и във вашите сърца. Всички трябва да имате един свещен трепет към знанието. Не да се роди състезание между вас, но да се роди един свещен трепет, да придобивате знание. Колко хубаво е, когато човек знае!

Вас ви нарекох приятели

Дано се доближим малко повече към това знание! :feel happy:

Редактирано от Ани

Сподели това мнение


Link to post
Share on other sites

Момичета, благодаря ви и за мислите, и за беседите, и за подбраните цитати! С риск да се повторя, ще цитирам онова, което ме впечатли най-силно:

Сега вие сте от онези хора, които много вярват. Вие не взимате пред вид онази опасност, с която сте заобиколени. Не че тези опасности са нарочно поставени, но има нещо в живота, което не разбирате и вследствие на това могат да ви постигнат много страдания. Вземете запример идеята за Любовта, какви нещастия причинява на хората. Те я разтеглят, делят я на Любов към Бога, към майката, към бащата, към децата, към приятелите, към господарите и т. н. Каква любов е това? Туй, което хората наричат любов, е само едно отражение, привидно отражение на Любовта. То е нещо подобно на това, когато човек се оглежда в огледалото. В огледалото вие виждате само едно привидно отражение на вашия образ. Истинската Любов се основава на нещо. Любовта започва със здравето. Тя носи в себе си едно здравословно състояние на човешките чувства, на човешките мисли и тя носи в себе си един вътрешен импулс и дава условия за един вътрешен дълъг безсмъртен живот. Който е намерил Любовта, той е намерил всичко. Любовта е основа. Който е намерил Любовта, той ще намери и интелигентността. След като намери интелигентността, на трето място иде истината. Като намери истината, ще намери и доброто в света. Този е пътят, по който трябва да се върви. Ако ти нямаш в себе си Любовта, ако нямаш интелигентността, ако нямаш истината и ако нямаш доброто, ти нищо не можеш да постигнеш. Всичко друго е безпредметно. Без тези четири неща човек го няма там.
Вас ви нарекох Редактирано от Надеждна

Сподели това мнение


Link to post
Share on other sites

Мислите, които се слагат в съответните теми в подфорума "Мисъл за деня от Учителя", се взимат от книгата - "Мисли за всеки ден 2012 - 2013 г.".

В
днешната мисъл, има едно изречение, което извадено от контекста на беседата "Пак се яви", малко смущава. Имам предвид думите: "Вие поддържайте злото." Затова може би е добре да се прочете цялата, беседа. Ето малко по-разширен същия цитат:

 

 

Казва се в Писанието: „Яви им се Христос“. Това, което ви говоря, което ви описвам, не е реално. Аз го взимам в най-хубав смисъл. Вие често се спирате върху въпроса кои хора са добри и кои лоши.

 

Оставете лошите хора настрана, с тях Бог ще се разправя, няма защо вие да се справяте с тях. Освен Бог никой друг не е в състояние да се справи с лошите хора. Помнете това нещо. И Христос е казал: Не се противете на злото. Всеки, който се опитал да се бори със злото, той всякога е плащал с живота си. Бог, Който разбира закона, само Той е в сила да се бори, да се справя със злото. Вие поддържайте злото. Между вас и злото нека седи Бог на Любовта и само по този начин вие можете да опитате злото, ако искате да го опитате, разбира се. Дойдете ли в голямо съобщение със злото, няма да победите.

 

Ева дойде в прямо общение със злото, но победи ли? Не победи. И двамата пропаднаха. Но когато дойде Христос, Той постъпи другояче. Между злото и себе си, Той тури и Бога и каза: „Ако е Твоята Воля“. На едно място искаха да Го направят цар, но Той си замина и каза: Царуването не е за мене. Когато хората искаха да му отдадат слава, Той каза: „Аз дойдох да изпълня Волята на Отца Си, а не своята воля“. Ако и вие изпълнявате Неговата Воля, приближавате се към Него. „Аз не дойдох да изпълня своята воля, но Волята на Отца Си“. Е всички, които ме слушате сега, трябва да имате този стих пред вид.

 

Между злото и себе си турете Бога на Любовта. Това да бъде изявлението на Бога. Казвате: Възможно ли е това? Ако знаете Божествения език, всичко е възможно. Ако не знаете Божествения език, не е възможно. Ако знаете Божествения език, това е възможно, даже след два месеца. Ако не знаете този език, това е възможно след осем хиляди години.

 

Сега ние трябва да влезем в пътя на знанието. Светът е създаден като една школа да се приготвим за бъдещия живот. Всички растителни и животински стадии не са били нищо друго, освен стадии, училища, през които е трябвало да мине човек. За да стане човек, той се е учил някъде.

 

Пак се яви

 

 

Сподели това мнение


Link to post
Share on other sites

. Ако би посветил десетина години за изучаване на човешкия череп, човек би се домогнал до изкуството да чете по черепа като по книга.    Меки и твърди вещества,

Всичко това може да се определи. Изисква се много голямо и тънко наблюдение. Ако човек посвети 20-30 години за изучаване на човешкия череп, ще се домогне до чудесата да чете.    Меки и твърди вещества,

Интересно е , че някои беседи , имат по две версии .За мен е полезно че ми буди любопитството , Да ги чета с повече внимание .Някой , може ли да ми каже нещо по конкретно по въпроса .

Сподели това мнение


Link to post
Share on other sites

Добро утро.Александър,също срещам и съм срещала различия.Включително днес сутринта.Беседата ,от която е днешната мисъл за деня "Хигиенични   правила " е датирана -27 април 1927 година.Същевременно вътре ,в самия текст на тази беседа се дава задача за десет седмици,в която се казва,че от днес (25 април  до 4 юли)........Аз си извадих няколко мисли от тази беседа и докато преписвах текста, направих грешка и смених една дума,която обаче видоизмени смисъла.С тези примери искам да кажа,че всички подобни различия, според мене, са плод на процеса и няма умисъл.Чувала съм ,че дори стенографите са променяли текстове при дешифрирането и в един момент се е наложило Учителя да направи строга забележка да не се правят произволни промени в Словото .Всяка дума е важна и казана където трябва.За да ни обърне вниманието върху това ,в  много от беседите ,Учителя дава ценни и много интересни  разяснения за смисъла на букви и думи .Тук има тема по въпроса.Така, че, това ,което ти е направило впечатление е факт.Въпросът е, как ще погледнем на този факт.Споделих моята гледна точка.А разрешението, за всеки,който има траен интерес към Словото е ,да го изучава последователно и постоянно.Това е варианта да се намерят отговорите на всички въпроси,които са ни смутили в текстовете и не сме доразбрали,В някоя следваща беседа ще намерим разрешение.Според мене много силно и мощно се разбира посланието,ако беседите се изучават в реда ,в който са давани.Хубав и светъл ден .

Редактирано от Розалина

Сподели това мнение


Link to post
Share on other sites

Благодаря . Да , макар и различни , същноста им е еднаква . Въпреки , че едната версия ми харесва повече . Но другата като че ли е по достоверна .

 

Сподели това мнение


Link to post
Share on other sites

Направете си регистрация или влезте в акаунта си, за да коментирате

Трябва да сте регистриран участник, за да можете да оставяте коментари

Направете регистрация

Регистрирайте се в Портала. Лесно е!

Нова Регистрация

Влизане

Вече имате регистрация? Влезте тук.

Влизане Сега

×