Jump to content
Порталът към съзнателен живот
Sign in to follow this  
Латина

05. Явлението на Духа

Recommended Posts

Молитвен наряд за начало:

Добрата молитва

Духът Божи, песен

Да пребъде Твоят Дух в нашите сърца, формула

Преди беседата се прочита 1 Коринтяни 12.

Беседа: Явлението на Духа, Неделна беседа, 20.04.1914г.

Прочее, ако искате да се прояви Божествената Любов, трябва Духът да бъде във вас, да Му дадете място да се прояви. Но Духът е много деликатно същество; да не мислите, че ще дойде да чука силно на вашата врата. Не, Той ще потропа тихичко на вратата на вашето сърце и ако му отворите, веднага ще измени издъно вашия живот, ще ви покаже как да живеете; ако похлопа на вратата на вашата воля, ще ви каже какво трябва да вършите и да го вършите съзнателно. А ако не му отворите, вие ще разберете скоро какво нещо сте изгубили.

...

Твоите недъзи ще се махнат, когато сърцето ти се отвори, Духът дойде и душата ти се съедини с Него.

Явлението на Духа

Молитвен наряд за край:

Господи, Ти всичко можеш, формула

Фир-фюр-фен - Благославяй, песен

Господнята молитва

Сподели това мнение


Link to post
Share on other sites
Guest Fut

Откровение 3:20

Ето стоя на вратата и хлопам; ако чуе някой гласа Ми и отвори вратата, ще вляза при него и ще вечерям с него, и той с Мене.

С пожелание всеки да отвори вратата на сърцето си, за да влезе Духът. Старото естество да бъде разпънато, за да възкръсне новият Христов човек!

п.п. т.е. Христовият принцип да оживее в нас :)

Редактирано от Станимир

Сподели това мнение


Link to post
Share on other sites

Духът има пряко общение с нашата душа. Именно чрез промените, които стават в нашия душевен мир, ние добиваме понятие за Неговия произход. Без душата не щяхме да имаме никакво схващане за Духа. Душата със своя начин на мислене представя в нас Божествения свят. И ако има у нас нещо Божествено, то е светлата душа, която мисли. Ето защо, когато говорим за човека, трябва да разбираме нея.

Сега, понеже Господ знае, че на Земята съществува известен мрак, който причинява вреда (мракът винаги причинява вреда; ако бихме живели постоянно в мрак, той щеше да атрофира всички наши чувства, очи, уши и прочее, както има известни риби, които са живели с години в подводните пещери и са изгубили способността да виждат), Той е изпратил именно този Дух да реагира върху нас, върху нашите мисли и чувства, върху тялото, за да мислим правилно за нещата и да си съставим вярно понятие за тях. На първо място трябва да си съставим правилно понятие за себе си, сиреч какво трябва да бъде нашето отношение към Бога. Според моето схващане Земята е едно Училище само за индивидуалната човешка душа. Ако има нещо реално в света, то е човешката душа.

Първото нещо, което трябва да правите всеки ден, то е да си зададете въпроса: „Какъв плод трябва днес да посадя?“ Ако посадите един орех, той след време ще принесе своите богатства в изобилие. Тази притча бихте разбрали само когато се върнете (както ще се върнете) на онзи свят, откъдето сте дошли; тогава ще забележите каква полза са принесли ония добри желания и мисли, които сте посели, добрините, които сте направили на вашите ближни, приятели, жена, деца. Сега тия неща още ви са тъмни.

Храната е потребна за тялото, но потребна е храна и за ума и душата; ще рече, трябва двояко да се храним. И когато говорим, че не е хубаво човек да преяде, разбираме, че еднакво трябва да се нахранят тялото, умът и душата. То е цял трояк кръг, който образува човека.

Ето това е нещо което мисля, че недостатъчно се осъзнава. Всичко, ама абсолютно всичко има нужда от съответстваща му храна. Мисловното тяло има нужда от чисти мисли за да бъде изградено по-красиво и хармонично, астралното тяло се нуждае от чисти емоции, човешката душа се нуждае от воденето на добър живот. Предоставяйки по-фина и чиста храна за изграждане на нашите тела, ние наред с това създаваме условия за по-пълно проявяване на Духа в живота си и ставаме по-възприемчиви за проявите му в света около нас. Обратно грубите мисли, страсти и желания водят до загрубяване на сетивността ни и правят невъзможна връзката с Божественото, правят ни слепи за проявите му.

Някои казват: „Искаме да видим Духа.“ Ами че единственото нещо, което виждате, то е Духът. Той говори, но понеже вашите уши са тъпи, не чувате, както когато говорите на глухи хора, не чуват. Искате да чуете; е, добре, нагласете ухото си да схваща това, което Духът му говори. – „Аз искам да видя Духа.“ Хубаво, ами ако вашето око е премрежено, как ще Го видите? Единственото нещо, което ние виждаме в света, повтарям, то е Духът. Ето това цвете, което държа – то е Дух и ако бихте могли да видите, ще съзрете цялата човешка фигура в него. Сега защо не виждате? Понеже вашето зрение е ограничено, вие виждате само сгъстените части, а несгъстените не виждате. Например някои неща ви се показват валчести – орехът; но ако го посадите, валчесто ли стъбло ще изникне? Веднага ще прояви своята същност. За да познаете нещата, трябва да ги посадите в тяхната почва. И ако можете да посадите това цвете по този начин, веднага ще видите, че и то е разумно същество.

Явлението на Духа

Сподели това мнение


Link to post
Share on other sites

Ще приведа една аналогия, за да разберете отде произтичат кривите понятия за нещата:

например давам на едного орех и му казвам да прави изследване върху него.

Един ще направи изследване върху вкуса му – ще опита неговата външна зелена обвивка, ще го захапе и ще го хвърли.

Давам ореха на друго лице; то вече доста благоразумно снема горната, зелената му обвивка, обаче като опитва втората, изпотрошава си зъбите и го захвърля и той.

Давам ореха на трето лице; то обаче още по-благоразумно махва най-горната обвивка, счупва с камък костеливата черупка, изважда ядката и я изяжда.

Ако съберем тия трима и ги попитаме какво нещо е орех,

единият ще каже, че орехът е плод стипчив, лют, отровен;

вторият – че е плод корав, който чупи зъбите на хората,

третият – че е нещо вкусно и приятно.

Тази аналогия може да се приспособи и към нашите погрешки – всички неща в света са облечени с обвивки и ако нямаме достатъчно знания, ние няма да намерим същността.

и тримата ония, които се произнесоха за ореха, не са достатъчно умни. Онзи, който изяде ореха, мисли, че е най-умният. Не,

давам ореха на четвърти – той взема, но вместо да го изяде, го посажда и след десет или петнадесет години единият този орех дава хиляди ореха. Тъй че имаме четири категории хора в света, които мъдруват –

едни казват: „Светът е калпав, развратен, не заслужава да се живее“;

други казват: „В него царува егоизъм, по-лош не може да бъде“;

трети: „Светът е хубав, приятен“ – те са по-близо до истината.

А четвъртите кои са? Ония, които са влезли в Божественото училище и са почнали да се учат, т.е. да насаждат хубавите неща. Най-отличното понятие за човека е да знае, че Земята е Божествено училище, в което е поставен да се учи – да се научи да снема горната и долната обвивка на ореха, черупките, и да не изяжда ореха, а да го насажда. И когато научи свойствата на всички неща, ще разбере същинския смисъл на земния живот.

Явлението на Духа

Какво означава да "посадим ореха"?

Може би да го поставим в най-подходяща хранителна за него среда, да се грижим за него и да го оставим да се развие свободно такъв, какъвто го е замислил Бог. Едва когато даде плодовете си, ще разберем какво е било скрито в него.

Може би ученичеството се състои в това да се откажем да даваме оценки на другите и на света според своите мерки, сетива и по техните черупки.

Да насаждаме добрите си мисли и чувства - да ги прилагаме в ежедневието си търпеливо и спокойно.

Сподели това мнение


Link to post
Share on other sites

Направете си регистрация или влезте в акаунта си, за да коментирате

Трябва да сте регистриран участник, за да можете да оставяте коментари

Направете регистрация

Регистрирайте се в Портала. Лесно е!

Нова Регистрация

Влизане

Вече имате регистрация? Влезте тук.

Влизане Сега
Sign in to follow this  

×