Jump to content
Порталът към съзнателен живот
Guest Мона

Рекламата

Recommended Posts

Guest Мона

Историята на Рекламата:

"В древни времена най-общо формата за реклама се свеждала до метода “от уста на уста”. Рекламни съобщения за гладиаторски битки са намерени в руините на Помпей. Египтяните използвали папируси, за да правят съобщения за продажби и “плакати” по стените. Рекламни папируси са намерени и в Гърция и Рим. И до днес в много части на Азия, Африка и Южна Америка се срещат стенни рисунки с комерсиална цел, представляващи древна форма на реклама. Стенните рисунки в Индия датират от 4000 г. преди Хр.

С развитието на печатарството през 15-16 век в рекламирането се включват и рекламни листовки. През 17-ти век в Англия се появяват първите реклами в седмичните вестници." (Любомир Стоилов)

В наши дни:

"През 60-те години на миналия век на мода излязла визуалната реклама. Осланяйки се на науката, използвайки неочаквани съобщения се създавал интерес към рекламираното (например Фолксваген извежда рекламно послание “Мисли малко”). За да се асоциира марка с определена идея в текстов, аудио или визуален вариант се въвежда неповторим “лозунг” (слоган). Днес рекламата отива отива много по-далеч..." (същият автор)

Рекламата е едно от най-въздействащите визуални изкуства, това е безспорен факт. В тази тема няма да се обсъждат рекламни стратегии, нито креативни техники. Ние отвсякъде сме заобиколени с рекламни материали и рекламен подтекст, дори и самите ние се превръщаме в продуктова реклама на самите себе си.

Как рекламата се отразява на нашия живот, вярваме ли на това, което виждаме, склонни ли сме на доверие и кое е по-важно - рекламата да ни въздейства емоционално, или икономически? Какво мислите?

И после, кои са ви любимите реклами, с кое те са ви направили дълбоко впечатление или напротив - са ви отблъснали?

През всички тези години, по един и същи начин ми въздейства една реклама на известна марка джинси; авторът вероятно е получил едно от най-големите си прозрения за човешката психика, особено на младия човек; затова ето я нея.

Сподели това мнение


Link to post
Share on other sites

Образ на жената според съвременните реклами :

Жената е задължително добра съпуга и има две деца.

Къщата и винаги блести от чистота, дори и да има куче или котка, ако оттам мине някоя хлебарка, тя може само да съжалява, че е направила тази грешка. Да не говорим за микробите, които са изтребени до крак.

Въпреки това тя продължава да чисти, и затова е достатъчно да си подсвирне една вълшебна песничка и помощникът пристига и разбира се, чистенето се превръща в най-любимото и занимание.

Жената е винаги усмихната, не се ядосва на петната по дрехите на сина си, защото е магьосница и знае как да изчисти петното само с едно потапяне в чаша с вода и някакъв вълшебен прашец.

Може да прави салати - "домашна е, нали?", така че никой да не се усъмни в нейните качества. Може да готви като "Маги", дори по-добре, и пак никой няма да се усъмни.

Въпреки, че е много заета , жената ще намери време да пие кафе с приятелки, докато баницата и се пече сама в къщи по метода "свирни ми като си готова".

Когато си избира прах за пране, винаги го избира съобразно съотношението -"ниска цена-високо качество", и никога не греши. Даже спестява.

Изпитва ужас, когато види, че нейната блузка не е толкова бяла и се втурва към първия магазин, за да си купи ...естествено единствената белина, която не прилича на никоя друга.

Когато използва омекотител, той е толкова добър, че мирише дори у съседите, а ютията започва да глади сама.

Когато си избира шампоан, го избира така, че да става за цялото семейство. Разбира се, нали е пестелива.

Тя непрекъснато мие чинии с най-добрия миещ препарат, но намира време да отскочи до маникюристката си, за да се похвали.

Използва боя за коса и започва да изглежда толкова добре, че мъжът и се чуди дали не е объркал апартамента си с някой друг.

.............

Сподели това мнение


Link to post
Share on other sites

...

Как рекламата се отразява на нашия живот, вярваме ли на това, което виждаме, склонни ли сме на доверие и кое е по-важно - рекламата да ни въздейства емоционално, или икономически? Какво мислите?

И после, кои са ви любимите реклами, с кое те са ви направили дълбоко впечатление или напротив - са ви отблъснали?

...

А, рекламата определено ни влиза под кожата, дори и да я игнорираме. Тя ни действа изключително на емоционално ниво - дори и тогава, когато уж е икономическа, тя на практика пак подръпва емоционалните ни струни.

Мисля, че по-възрастното поколение е малко по-неподатливо на рекламите (все пак през последните години ни залива такова огромно количество реклами) и по не им вярва, докато децата ни ... са буквално пропити с тях.

Аз лично харесвам, когато в рекламите има някаква интересна идея, особено ако е предадена по един въздействащ начин, като примера, който е дала Мона. Другият тип реклами, които ми харесват са тези, при които има някаква остроумна закачка, някаква хрумка, но интелигентно поднесена ... в момента не се сещам да дам подходящ пример, защото са сравнително малко. Не са ми приятни силно натрапчивите реклами, тези в еснафски стил (повечето за прахове за пране, омекотители, кафета и др.), а има някои, които са с такива негативни идеи и внушения, че се чудя тези от СЕМ, по каква причина не реагират. В същност ясно ми е по каква.

Сподели това мнение


Link to post
Share on other sites

Доскоро първенството за най-тъпо рекламно мото държеше рекламата на салама Санчо

"Свободата, Санчо е в салама" хехехехе, каква глупост

Въпреки това рекламата изпълни предназначението си, да се запомни този салам - Санчо

От известно време се появи една още по-тъпа реклама, не помня обаче...и тук е проблема ....за какво ставаше въпрос, за някакви депозити май беше. Нали рекламата трябва да ни накара да запомним продукта, а не самата реклама. Това са реклами-вампири, така се наричат в рекламниея бизнес. Ето я и нея:

"Е, не цялата съм в шлюпки", "Да, и аз"...."Адаме, ти къде мойто момче?"

Къде наистина?

От рекламите, които гледам, особено ме впечатляват тези на Кока-Кола и Спрайт и Швепс също. Защото са много нестандартни.

Освен това от всичките реклами за банки, кредити, депозити и още подобни неща........които са толкова много, ми се набива на очи една на Райфанзен Банк, за кредита до 30000 лв без поръчители.

Ако я помните с едно куче играчка, което си клати главата. Това е пример за добра реклама, която ни кара да обърнем внимание не само на рекламата като клип, а най-важното да запомним продукта.

Сподели това мнение


Link to post
Share on other sites
Guest Мона

Предлагам да видите една реклама на парфюм, която на мен лично, ми направи страхотно впечатление. Ново, интересно, различно като визия. Намесата на вълка в рекламата носи дълбоки арехтипни съдържания - за всеки според свободата за лична изява.

Редактирано от Мона

Сподели това мнение


Link to post
Share on other sites
Guest Мона

Предлагам ви да видите един оригинален пример за скрита реклама - еротиката и смешното умело се преплитат, но напомнят в кой свят живеем като модерни хора. :D

Сподели това мнение


Link to post
Share on other sites

Най- важното нещо за рекламата ,графичния ,рекламния дизайн и плаката е ВИЦЪТ.

Онези няколко секунди сентенция ,които ще откриете навсякъде ,които изнасят основната идея.

Вицът ,основната идея в рекламата придава целия вид на авторският замисъл .

Аз обичам ясните, кратки и арт реклами .

Една идея може да бъде изказана с 3,4 секунди графичен образ .

За съжаление в България по - трудно влязоха тези тенденции на отношения между клиент и пазар на продукта.

Западните реклами винаги са били по - цветни ,с повече ефекти и по - убедителни .

Но през последните 5 години наблюдавам сериозно развитие в това отношение . Все повече се появяват реклами и рекламни материали ,които са направени професионално ,от художници . Винаги си личи ,когато не са ..... :3d_069::3d_123::3d_025:

Редактирано от Ина Трифонова

Сподели това мнение


Link to post
Share on other sites
Guest Мона

Най- важното нещо за рекламата ,графичния ,рекламния дизайн и плаката е ВИЦЪТ.

Вицът ,основната идея в рекламата придава целия вид на авторският замисъл .

Аз обичам ясните, кратки и арт реклами .

Една идея може да бъде изказана с 3,4 секунди графичен образ .

В тази връзка, как би рекламирала ти наприемер прахосмукачка, пароловител или нов прах за пране :) Какво според теб би било артистичното в тези продукти и има ли разлика дали е презентирано в електронни или в печатни медии, отделно в интернет. На какво би заложила?

:)

Сподели това мнение


Link to post
Share on other sites

Абсурдното при мен е, че запомням клипчето като съдържание, ако ме е впечатлило, понякога дори изпитвам задоволство от интересната фабула. Но - почти никога не запомням марката, на която е посветено :) :) :). Затова не мога да си купя нещо заради рекламата.

Дори Пурлан, обектът на първата реклама по българска телевизия, още не е бил сред препаратите у дома. Просто намирам пуловерите си за достатъчно меки без излишна химия.

Напоследък изключвам звука по време на рекламите. От една страна - за да можем да си поговорим спокойно в къщи, от друга - защото се изхитриха да ги пускат с по-висок говор, а аз не съм съгласна някой да ми надува ушите.

Сподели това мнение


Link to post
Share on other sites
Guest Мона

Абсурдното при мен е, че запомням клипчето като съдържание, ако ме е впечатлило, понякога дори изпитвам задоволство от интересната фабула. Но - почти никога не запомням марката, на която е посветено :) :) :). Затова не мога да си купя нещо заради рекламата.

Дори Пурлан, обектът на първата реклама по българска телевизия, още не е бил сред препаратите у дома. Просто намирам пуловерите си за достатъчно меки без излишна химия.

Напоследък изключвам звука по време на рекламите. От една страна - за да можем да си поговорим спокойно в къщи, от друга - защото се изхитриха да ги пускат с по-висок говор, а аз не съм съгласна някой да ми надува ушите.

А каква реклама би ти харесала :)

Сподели това мнение


Link to post
Share on other sites

Ох, а не може ли без реклама? :rolleyes:

Шегувам се, рекламата е нужна, разбира се, именно така можем да се информираме за нов продукт или услуга например, но просто с годините става все по-агресивна, което поне на мен не ми харесва.

Лично аз ценя кратките и информативни реклами. И да няма подвеждащо съдържание - тогава автоматично отхвърлям информацията. Например четка или паста за зъби, която помага ДО 90% срещу кариеси?!? - какво значи това: от 0% до 90% и как са стигнали до цифрата 90? А рекламите за болкоуспокояващи лекарства и такива, които само подтискат симптомите на грипа, но в никакъв случай не го лекуват, са направо извън всякаква етика.

Хубаво е, когато в рекламата има оригинална хрумка, но тогава е много важен баланса, защото понякога се получва ефекта, описан от късметче, просто един много интересен и приятен за гледане клип, (което говори добре за автора му) но почти не забелязваме/запомняме продукта, който рекламират.

Сподели това мнение


Link to post
Share on other sites

Лично аз ценя кратките и информативни реклами. И да няма подвеждащо съдържание - тогава автоматично отхвърлям информацията. Например четка или паста за зъби, която помага ДО 90% срещу кариеси?!? - какво значи това: от 0% до 90% и как са стигнали до цифрата 90? А рекламите за болкоуспокояващи лекарства и такива, които само подтискат симптомите на грипа, но в никакъв случай не го лекуват, са направо извън всякаква етика.

:thumbsup2: Първото, което е важно, е рекламата да не е грубо дезинформираща. Всичко друго е на заден план, що се касае до интересите на хората.

Сподели това мнение


Link to post
Share on other sites

Понеже подфорумът е за изкуство, искам да напомня, че изкуството винаги е насочено към разкриване на истината. Акцентът при изкуството е върху красотата, а не върху практическата полза от обекта, въпреки че не я изключва. Изкуството е насочено към одухотворяване и възвисяване на човека, а не към формиране на зависимости и манипулиране. Целта на изкуството е да стимулира висшата природа в човека.

Сподели това мнение


Link to post
Share on other sites



Най- важното нещо за рекламата ,графичния ,рекламния дизайн и плаката е ВИЦЪТ.

Вицът ,основната идея в рекламата придава целия вид на авторският замисъл .

Аз обичам ясните, кратки и арт реклами .

Една идея може да бъде изказана с 3,4 секунди графичен образ .

В тази връзка, как би рекламирала ти наприемер прахосмукачка, пароловител или нов прах за пране :) Какво според теб би било артистичното в тези продукти и има ли разлика дали е презентирано в електронни или в печатни медии, отделно в интернет. На какво би заложила?

:)

Дори самия продукт да не носи някакво артистично съдържание ,както е в повечето случаи ,авторът би трябвало да изходи отново от вица в рекламата .Както вече казах ,това е основното ,идеята ,в която да има и малко абсурд и хумор .

В момента в галерия "Академия " има изложба "Плакат ",на специалност Плакат и рекламен и графичен дизайн ,която откри професор Иван Газдов.

И ако ти , Мона отидеш и я разгледаш ,ще видиш ,че във всеки един плакат /има дипломни и студентски работи / ,независимо дали става дума за театрален,филмов, продуктов плакат присъства вицът,или основната авторска идея,абсурдът. Ако в рекламния материал няма тази основна идея ,става ясно ,че не е продукт на професионалист.

А и в рекламите ,които ти самата си публикувала тук го има абсурдът,вицът.

Между другото на 8 октомври от 18,30 часа на Шипка 6 се открива Биеналето по дизайн ,което ще протече едновременно на всички етажи ,във всички зали до 29. Ще има и нощ на дизайна,както и много лекции и презентации .

Ще бъдат експонирани много проекти и макети ,свързани с рекламния дизайн, индустриалния дизайн и модния дизайн ,така ,че ,ако те интересува заповядай !

Сподели това мнение


Link to post
Share on other sites
Guest aorhama

За съжаление, нямам под ръка филма с наградите от Златния Барабан, който гледах наскоро.

Много ме бяха развеселили (до кикот) няколко от рекламните инвенции там.

И поради липса на оригиналите, ще си послужа с нещо по-посредствено.

Редактирано от aorhama

Сподели това мнение


Link to post
Share on other sites

Наи-известните реклами в Япония през 70-те години  ;)

Много яко клипче,много бързо минават рекламите и като е на японски трудно се схваща идеята.

http://www.youtube.com/watch?v=A-f6ZBge_ws...feature=related

Редактирано от tomodashi

Сподели това мнение


Link to post
Share on other sites
Guest Мона

С подобни рекламни постери човек бързо може да си оправи настроението и да се посмее от сърце :P

:-)

Сподели това мнение


Link to post
Share on other sites
Guest Мона

Дани, рекламата, която си пуснал е уникална.

Някаква синхроничност съзирам: моето участие в групи против избиването на делфии и китове и твоя пост, въпреки че се разминават във времето, поне не е дълго.

Въпреки, че рекламата е на мобилен телфон, акцентът е върху това да защитаваме природата и да я обичаме. Винаги съм се възхищавала на големите компании, които инвестират много пари в позитивни и хуманни реклами.

А има ли нещо по-красиво от това да помогнеш и да спасиш живот.

Благодаря ти :)

Редактирано от Мона

Сподели това мнение


Link to post
Share on other sites

Да, рекламата е наистина нещо което е направено да остави своето послание имащо смисъл, да те накара да се събудиш, да видиш, да се замислиш и разбира се да на забравиш, че можеш да помогнеш-Да Действаш, и да накараш и другите да направят същото!

Сподели това мнение


Link to post
Share on other sites

Вижте каква реклама:3d_097.gif

http://www.youtube.com/watch?v=_PHnRIn74Ag

Сподели това мнение


Link to post
Share on other sites

Още една забавна реклама на която случайно попаднах!!! :3d_146:

http://vbox7.com/play:7664078f

ПП Вендор рекламата с кита е просто уникална! Майка ми и аз дори се просълзихме на нея! :rolleyes:

Редактирано от mochito

Сподели това мнение


Link to post
Share on other sites

Направете си регистрация или влезте в акаунта си, за да коментирате

Трябва да сте регистриран участник, за да можете да оставяте коментари

Направете регистрация

Регистрирайте се в Портала. Лесно е!

Нова Регистрация

Влизане

Вече имате регистрация? Влезте тук.

Влизане Сега

×