Jump to content
Порталът към съзнателен живот
Sign in to follow this  
Надеждна

13.Призваха Исуса

Recommended Posts

Молитвен наряд за начало:

Духът Божи(песен)

Господнята молитва

В начало бе словото(песен)

Псалом 23

Беседа:Призваха Исуса

Бележка:Преди беседата е добре да прочетете Евангелие на Йоан,глава 2

Молитвен наряд за край:

Всичко в живота е постижимо(песен)

Тайната молитва

С Бога всичко мога да направя(формула)

Бог ме прави силен(формула)

Редактирано от Моника13

Сподели това мнение


Link to post
Share on other sites

„А призваха и Исуса, и учениците негови на сватбата.” Йоана 2:2

Обаче под думата сватба в дълбок смисъл се разбира започване на нов Живот. Тази дума произлиза от старосанскритски език, от корен, който означава „това, което става и се проявява като съзнателен Живот”. Сватбата е процес, който извежда човека от едно състояние и го води в друго, т.е. излизане от един живот и влизане в друг, при което се напущат старите идеи и се заживява с нови.

Сватбата е начало на един нов Живот. Момъкът и момата излизат от дома на баща си и заживяват един нов, самостоятелен живот – тази аналогия може да я приложите навсякъде в Живота.

Символиката на сватбата – Учителят ни кара отново да се замислим за по-дълбокия смисъл на тази важна в живота на всеки човек промяна.Всъщност предмет на беседата е не сватбата в нейното външно значение,с което си служим обикновено,а онази важна вътрешна промяна,която настъпва след определени външни събития.

Но главното нещо, от което трябва да се пазите, когато сте на сватба, е да не давате ход на вашата алчност. Един Ангел бил изпратен от Бога на една сватба като представител, но той много харесал царската дъщеря, която

била невестата, и пожелал да я вземе за себе си. Когато вие присъствате на една сватба, не пожелавайте никога мястото на невестата, нито самата невеста, защото с това започват всички раздори и падания. Аз виждам между вас неуспехи, раздори, несъгласия, защото искате да заместите царската дъщеря, невестата. Казвате: „Ние искаме да бъдем на нейно място!” Може, но в някоя далечна епоха, а засега сте сватбари. Да сте сватбари, значи да работите.

В моменти на съдбоносни избори,носейки в ума и сърцето си Христа и неговите ученици и техните Божествени принципи на Любов към Бога и ближния,ние трябва да сме сигурни,че всичко,което имаме е най-доброто,което ни се полага и да не проявяваме алчността да пожелаваме онова,което имат другите,защото всичко е разпределено по Божия воля така,че да има равновесие и баланс за всичко наоколо.

Грешите ли, или правите добро, това е за вас – всеки се повдига чрез своите действия. Спазвате ли този Божествен принцип – умът и сърцето ви да са в съчетание, вие ще имате в себе си Христа и учениците Му. Тогава, като прилагате Христовото Учение, ще разберете Божествения живот, който се изразява в Природата, и ще знаете как да възпитавате вашите домашни. Защото синовете и дъщерите ви, които трябва да се родят, ще минат през тази сватба. С това аз обяснявам защо се раждат добри синове и дъщери. Ако сватбата не е сватба, а свада, ще се родят лоши синове и дъщери. Когато ви дойде някоя мисъл или желание, те ще зависят напълно от вашия ум и сърце. Каквото съотношение имат те, такава ще бъде и вашата мисъл. Ако умът е покварен, и мисълта ще бъде такава; ако сърцето е покварено, и желанието ще бъде покварено. Не мислете, че мислите и желанията са фантастични неща – те си имат свой образ и тяло и си живеят самостойно. От тези именно ваши мисли и желания ще бъдат изтъкани в бъдеще вашият мозък, бели дробове, стомах и т.н. Някои питат: „Защо да мислим добре?” За да може в бъдеще да си изтъчете нова дреха. Следователно ние приготвяме нова дреха, в която в бъдеще ще облечем Духовното си тяло.

Никой не може да мисли, да чувства и да действа вместо вас. Вие ще мислите, ще действате, ще чувствате за себе си. Ако мислите, действате и чувствате добре, ще имате Божието благословение. Когато съчетаете вашия Живот с този Божествен принцип, вие ще можете да поправите много несгоди, които срещате. Трябва да намерим начин, по който да повдигнем Живота си и всеки търси такъв начин. Ако сте ябълкова семка, ще молите Бога да ви даде всички условия, за да пораснете най-напред и после да се развивате. Ако сте в положение на една човешка душа, ще изисквате благоприятни условия за своето развитие. Това, което страда, което въздиша у нас, това е душата, която е затворена. Често ние искаме да премахнем страданията. Страданията не трябва да се премахнат, но да се превърнат в Радост. Превръщания могат да стават навсякъде в Природата. Например въгленът може при специални условия да се превърне в диамант, диамантът после може да се превърне в семка, после – в дърво и после – пак във въглен.

А ето и отговорът на това защо Учителят избира именно символиката на СВАТБАТА за тази своя беседа:

Аз ви говоря за сватбата, защото мнозина обещават това, което не може да стане. Обещания за бъдеще – това са празни приказки. В Божествената икономика няма какво да се предвижда. Бог е предвидил всичко Добро за тези, които вършат Добро. Тези, които не действат добре, ги чакат злини. И едните, и другите ще носят последствията на великия закон. Не защото Бог иска да ги наказва, но следствията са плод на самите наши действия и затова ние не можем да ги избегнем.

Особено важно е,че действието на закона може да се измени в зависимост от нашите действия:

Ти си човек и може да измениш действията на закона, защото тези действия са подобни на движенията на колелото, което се движи механически и то само в две посоки – от дясно наляво и от ляво надясно.

Значи неоправдано е да вдигаш безпомощно рамене и да казваш – ами какво да направя!?Направи добро и тогава виж какво ще последва.

Няма човек с по-силна воля от този, който може да обуздае езика си. Някой път искате да кажете някому нещо, за да му покажете, че и вие разбирате някоя работа. Но какво излиза от това? Не само че не оправяте работата, но още повече я забърквате.

Ето това е нещо,върху което работя от доста време. :hmmmmm:

Някой път бащата се показва по-сериозен, отколкото е в действителност. Не трябва да става по-сериозен, но да каже: „Синко, това, което вършиш, не е добро за теб, то те води към погибел, защото не изпълняваш Божията Воля!” Не казвайте, че еди-кой си е лош, защото такива били родителите му, прадедите му и т.н. Учителят може да те обича, но когато правиш погрешки, той ще ти направи забележка. Ученикът в такива случаи апелира към любовта: „Господин учителю, ние нали се обичаме!” Да, обичаме се, но си направил грешки на няколко места и трябва да ги поправиш. В правилното решение на тази задача почива животът на мнозина, а неправилното й решение компрометира и мен.

Един добър съвет към всички родители!

Разсъжденията си засега ще завърша с упражнението за отчета за постъпките ни.Него трябва да правим всеки ден.Вечер отделяме време за разсъждения върху отминалия ден,върху отношенията ни с хората,които обичаме и онези,които не обичаме.На следващия ден трябва да се помолим: „Помогни ми, Боже, да избегна лошите постъпки и да изпълня добрите, които съм пропуснал предния ден!”

Редактирано от Моника13

Сподели това мнение


Link to post
Share on other sites

Съвременният свят е алопатичен, но днес хората са толкова хитри, че всички неща в живота ги покриват с една сладка корица. Божественият начин на лекуване е обратен: хапчетата отвън са горчиви, а отвътре – сладки. И тъй, лечението в Живота става по два начина: някой път даден човек го лекуват с горчиви думи, а някога – със сладки. Аз имам предвид нещата от обществения живот и от Природата. На някои хора обаче нито горчивите, нито сладките хапове помагат, а то е защото не са разбрали условията, при които те биха им помогнали. Не забравяйте, че в света нещата са строго математически определени. Както има определено време за сеене, тъй има определено време за лекуване. Това е Божествен принцип, Божествен закон, който е верен и по отношение на тези, които искат да изучават Христовото учение с цел да подобрят живота си, защото то е Учение на Живота.

Призваха Исуса

Какво означава хапчетата отвън да са горчиви, а отвътре сладки?

Според моите опитности горчивата корица на хапчето предизвиква неприятни усещания, стресира организма и психиката. Точно това, обаче, вдига тонуса, вниманието, активира имунната система и механизмите за ориентиране в ситуацията и избягване на опасностите.

С Ася понякога се шегуваме, че биоцитринът е толкова горчив, че само като си спомним за него и "грипа бяга".

Кое е сладкото вътре в горчивата коричка - мисля, че това е урокът, който научаваме и положителните ефекти от промяната на мисленето и поведението ни. Това е изчистването от паразитите (в пряк и преносен смисъл), които сме поели без да забележим. Усещането за чистота винаги е "сладко".

Може би сладкото вътре в горчивото се усеща и когато открием доброто в злото и установим, че имаме повече сили и способности, отколкото сме предполагали, че в хората около нас има красиви и добри страни, за които не сме предполагали дори...

Мисля и върху "определеното време за лекуване". Дали това е времето, което е подходящо за по-бързото разтапяне на горчивата корица?

Сподели това мнение


Link to post
Share on other sites

Направете си регистрация или влезте в акаунта си, за да коментирате

Трябва да сте регистриран участник, за да можете да оставяте коментари

Направете регистрация

Регистрирайте се в Портала. Лесно е!

Нова Регистрация

Влизане

Вече имате регистрация? Влезте тук.

Влизане Сега
Sign in to follow this  

×