Jump to content
Порталът към съзнателен живот
Sign in to follow this  
Guest Системен

Сидхи и Бани

Recommended Posts

Guest Системен

Здравейте,

Темата е свързана с йога и по скоро с овладяването на сидхи - способности.

Сидхи - осъществяване, съвършенство, постижение.Целта на йога не е да бъдеш обсебен от тези свръхестествени способности, а да се издигнеш над тях.

Някой от вас да е запознат с това умение. То пак си личи че по напредналите йоги го владеят, но я си представете колко езици ще знам ако го усвоя. Това пак ли става с кундалини и връзка с някаква памет от предишен живот, откъдето да се черпи езикът. B)

77. Бани (Вани)

Способност да отговаряш на какъвто език те заговорят. Сидха има способността да се настройва на ума на човека, който се обръща към него, и да му отговаря на същото ниво на интелигентност. Ако говорещият фъфли, сидха също ще фъфли, и ще използва същата интонация. Обикновено сидха има общо понятие за разговора, но не и за пълната му умствена стойност. Способността му да отговаря е по спомени от предишни прераждания, когато е знаел този или подобен език. Често сидха може да чете или превежда непознати ръкописи. Един прочут южноиндийски махариши писал книги на 13 езика и множество съвременни йоги могат да отговарят на няколко чужди езика.

Страхотно е направо

Сподели това мнение


Link to post
Share on other sites

Това е леко изменена версия на третата част от йога сутрите на Патанджали отнасяща се за сидхите. Текста с коментари към него го има тук. Предполагам, това че текста е на английски, няма да се окаже препятствие за тебе. Все пак ако си упорит в желанието си да развиеш сидхи, не би се спрял дори и ако текста беше на санскрит. Приятно четене и упражняване!

1. Concentration is the fixing of the chitta (mind stuff) upon a particular object. This is dharana.

2. Sustained concentration (dharana) is meditation (dhyana).

3. When the chitta becomes absorbed in that which is the reality (or idea embodied in the form), and is unaware of separateness or the personal self, this is contemplation or samadhi.

4. When concentration, meditation and contemplation form one sequential act, then is sanyama achieved.

5. As a result of sanyama comes the shining forth of the light.

6. This illumination is gradual; it is developed stage by stage.

7. These last three means of yoga have a more intimate subjective effect than the previous means.

8. Even these three, however, are external to the true seedless meditation (or samadhi) which is not based on an object. It is free from the effects of the discriminative nature of the chitta (or mind stuff).

9. The sequence of mental states is as follows: the mind reacts to that which is seen; then follows the moment of mind control. Then ensues a moment wherein the chitta (mind stuff) responds to both these factors. Finally these pass away, and the perceiving consciousness has full sway.

10. Through the cultivation of this habit of mind there will eventuate a steadiness of spiritual perception.

11. The establishing of this habit, and the restraining of the mind from its thought-form-making tendency, results eventually in the constant power to contemplate.

12. When mind control and the controlling factor are equally balanced, then comes the condition of one-pointedness.

13. Through this process the aspects of every object are known, their characteristics (or form), their symbolic nature, and their specific use in time-conditions (stage of development) are known and realized.

14. The characteristics of every object are acquired, manifesting or latent.

15. The stage of development is responsible for the various modifications of the versatile psychic nature and of the thinking principle.

16. Through concentrated meditation upon the triple nature of every form, comes the revelation of that which has been and of that which will be.

17. The Sound (or word), that which it denotes (the object) and the embodied spiritual essence (or idea) are usually confused in the mind of the perceiver.. By concentrated meditation on these three aspects comes an (intuitive) comprehension of the sound uttered by all forms of life.

18. Knowledge of previous incarnations becomes available when the power to see thought-images is acquired.

19. Through concentrated meditation, the thought images in the minds of other people become apparent.

20. As, however, the object of those thoughts is not apparent to the perceiver, he sees only the thought and not the object. His meditation excludes the tangible.

21. By concentrated meditation upon the distinction between form and body, those properties of the body which make it visible to the human eye are negated (or withdrawn) and the yogi can render himself invisible.

22. Karma (or effects) are of two kinds: immediate karma or future karma. By perfectly concentrated meditation on these, the yogi knows the term of his experience in the three worlds. This knowledge comes also from signs.

23. Union with others is to be gained through one-pointed meditation upon the three states of feeling-compassion, tenderness and dispassion.

24. Meditation, one-pointedly centered upon the power of the elephant, will awaken that force or light.

25. Perfectly concentrated meditation upon the awakened light will produce the consciousness of that which is subtle, hidden or remote.

26. Through meditation, one-pointedly fixed upon the sun, will come a consciousness (or knowledge) of the seven worlds.

27. A knowledge of all lunar forms arises through one-pointed meditation upon the moon.

28. Concentration upon the Pole-Star will give knowledge of the orbits of the planets and the stars.

29. By concentrated attention upon the center called the solar plexus, comes perfected knowledge as to the condition of the body.

30. By fixing the attention upon the throat center, the cessation of hunger and thirst will ensue.

31. By fixing the attention upon the tube or nerve below the throat center, equilibrium is achieved.

32. Those who have attained self-mastery can be seen and contacted through focusing the light in the head. This power is developed in one-pointed meditation.

33. All things can be known in the vivid light of the intuition.

34. Understanding of the mind-consciousness comes from one-pointed meditation upon the heart center.

35. Experience (of the pairs of opposites) comes from the inability of the soul to distinguish between the personal self and the purusha (or spirit). The objective forms exist for the use (and experience) of the spiritual man. By meditation upon this, arises the intuitive perception of the spiritual nature (the purusha).

36. As the result of this experience and meditation, the higher hearing, touch, sight, taste and smell are developed, producing intuitional knowledge.

37. These powers are obstacles to the highest spiritual realization, but serve as magical powers in the objective worlds.

38. By liberation from the causes of bondage through their weakening and by an understanding of the mode of transference (withdrawal or entrance), the mind stuff (or chitta) can enter another body.

39. By subjugation of the upward life (the udana) there is liberation from water, the thorny path, and mire, and the power of ascension is gained.

40. Through subjugation of the samana, the spark becomes the flame.

41. By the means of one-pointed meditation upon the relationship between the akasha and sound, an organ for spiritual hearing will be developed.

42. By one-pointed meditation upon the relationship existing between the body and the akasha, ascension out of matter (the three worlds) and power to travel in space is gained.

43. When that which veils the light is done away with, then comes the state of being called discarnate (or disembodied), freed from the modification of the thinking principle. This is the state of illumination.

44. One-pointed meditation upon the five forms which every element takes, produces mastery over every element. These five forms are the gross nature, the elemental form, the quality, the pervasiveness and the basic purpose.

45. Through this mastery, minuteness and the other siddhis (or powers) are attained, likewise bodily perfection and freedom from all hindrances.

46. Symmetry of form, beauty of color, strength and the compactness of the diamond, constitute bodily perfection.

47. Mastery over the senses is brought about through concentrated meditation upon their nature, peculiar attributes, egoism, pervasiveness and useful purpose.

48. As a result of this perfection, there comes rapidity of action like that of mind, perception independent of the organs, and mastery over root substance.

49. The man who can discriminate between the soul and the spirit achieves supremacy over all conditions and becomes omniscient.

50. By a passionless attitude towards this attainment and towards all soul-powers, the one who is free from the seeds of bondage, attains the condition of isolated unity.

51. There should be entire rejection of all allurements from all forms of being, even the celestial, for the recurrence of evil contacts remains possible.

52. Intuitive knowledge is developed through the use of the discriminative faculty when there is one-pointed concentration upon moments and their continuous succession.

53. From this intuitive knowledge is born the capacity to distinguish (between all beings) and to cognize their genus, qualities and position in space.

54. This intuitive knowledge, which is the great Deliverer, is omnipresent and omniscient and includes the past, the present and the future in the Eternal Now.

55. When the objective forms and the soul have reached a condition of equal purity, then is At-one-ment achieved and liberation results.

Сподели това мнение


Link to post
Share on other sites
Guest Fut

Тази тема ме заинтригува :) . Тези неща винаги са били много далече от мен, но като прочетох поста на Системен установих, че въобще не са ми чужди, а и Учителя някъде в беседите си е казал нещо подобно :) . И понеже любопитството (което ще преобразя в търсачески хъс :) ) ме загложди, реших да ползвам Google преводач, за да разбера за какво става въпрос. Незнам колко е точен превода, но ето какво се получи:

1. Концентрацията е определянето на chitta (ума неща) при определен обект. Това е dharana.

2. Приема се концентрация (dharana) е медитация (dhyana).

3. Когато става chitta абсорбира в това, което е реалност (или идея въплътена във форма) и се знае изолираност или лична самооценка, това е съзерцание или samadhi.

4. При концентрация, медитация и съзерцание представляват един последователен акт, след което е sanyama постигнати.

5. В резултат на sanyama идва блестящи излезе от светлината.

6. Тази светлина е постепенна, но се развива поетапно.

7. Тези средства за последните три йога имат по-интимна субективния ефект от предходния път.

8. Дори и тези три, обаче, са външни за истински семена медитация (или samadhi), което не се основава на даден обект. Той е свободен от ефекта на отличителен характер на chitta (или има неща).

9. Последователността на психично-членки е както следва: Мозъкът реагира на това, което е видял, после следва момента на ум контрол. Тогава един миг в който произтича от chitta (ум нещата) да отговаря и на двете тези фактори. Накрая тези преминат, както и възприемането съзнание е пълен люлея.

10. Чрез култивирането на този навик на ума ще реализирам една устойчивост на духовната възприемане.

11. Установяването на този навик, както и ограничаване на ума от неговата мисъл-форма на вземане на тенденцията, резултатите от евентуално в постоянна мощност да съзерцавам.

12. Когато има контрол и на контролен фактор са еднакво балансирани, тогава идва на състоянието на една pointedness.

13. Чрез този процес аспектите на всеки обект са известни, техните характеристики (или форма), техния символичен характер, както и специфичните им употреба в условията времето (етап на развитие) са известни и осъществени.

14. Характеристиките на всеки обект се придобита manifesting или латентни.

15. Етапът на развитие е отговорна за различните модификации на гъвкави психически характер и на мислене принцип.

16. Чрез медитацията концентрирана върху тройната характер на всеки вид, идва откровение на тази, която е била и на това, което ще бъде.

17. На звука (или Word), за които тя ще означаваме (обекта) и въплътена духовна същност (или идея), обикновено са объркани в съзнанието на perceiver .. Чрез медитацията концентрирана върху тези три аспекта идват, (интуитивно) разбиране на звука издадоха от всички форми на живот.

18. Познаване на предишни превъплъщения стане достъпна, когато властта да видите обмислен изображения е придобит.

19. Чрез концентрирана медитация, мисълта образи в умовете на другите хора стават очевидни.

20. Тъй като, обаче, че целта на тези мисли не е видима за perceiver, той вижда само на мисълта и не е обект. Неговият медитация изключва осезаеми.

21. Чрез медитацията концентрирана върху разликата между форма и структура, тези свойства на организма, които го правят невидим за човешкото око, са negated (или изтеглени), както и експерт по йогизъм може да направи себе си невидим.

22. Карма (или ефекти), са два вида: незабавна карма или бъдеща карма. С перфектно концентрирана медитация върху тях, експерт по йогизъм знае срока на неговия опит и в трите свята. Това знание идва и от знаци.

23. Съюз с другите е да се получи чрез едно изтъкна медитация върху трите състояния на чувството-съчувствие, нежност и dispassion.

24. Медитацията, един-остро центрира по силата на слон, че ще се събудим сила или светлина.

25. Идеално концентрирана медитация върху Будното светлина ще произвеждат съзнанието на този, който е тънък, скрити или дистанционно.

26. Чрез медитацията, един-многозначително фиксирани върху слънцето, ще дойде съзнание (или знание) от седемте свята.

27. Знанието на всички лунни форми възниква през една-посочи медитация върху Луната.

28. Концентрирането върху полюс-Star ще даде знания на орбити на планетите и звездите.

29. До концентрира вниманието върху центъра нарича слънчев сплит, е съвършена познания по отношение на състоянието на тялото.

30. С определянето на вниманието върху гърлото център, прекратяването на глад и жажда ще последва.

31. С определянето на вниманието върху тръбата или нервни под гърлото център, равновесието е постигнато.

32. Онези, които са постигнати самостоятелно майсторство може да се види и контакт чрез съсредоточаване на светлина в главата. Тази мощност се развива в един-посочи медитация.

33. Всички неща могат да бъдат известни в ярки светлината на интуиция.

34. Разбиране на ума съзнание идва от една посочи медитация върху сърдечния център.

35. Опит (на двойки противоположности) идва от невъзможността на душата да се направи разграничение между личните самоуправление и purusha (или дух). Целта форми съществуват за използване (и опит) на духовния човек. Чрез медитацията върху това, възниква на интуитивното усещане на духовните характер (на purusha).

36. Като резултат от този опит и медитация, толкова по-висок слух, докосване, поглед, вкус и мирис се разработват, произвеждат интуитивен знания.

37. Тези правомощия са пречките пред най-високата духовна реализация, но служи като магическа власт в целта светове.

38. До освобождението от причините на робството чрез тяхното отслабване и с разбиране на начина на пренасяне (оттегляне или входа), умът неща (или chitta) може да влезе друг орган.

39. До подчиняване на възходящата живот (на udana) съществува освобождение от водата, трънлив път, и калта, и силата на възнесение е придобит.

40. Чрез подчиняване на samana, на искра става пламък.

41. С помощта на една-посочи медитация върху отношенията между akasha и звук, на орган за духовно изслушване ще бъде развит.

42. До една посочи медитация върху връзката между тялото и akasha, възнесение на въпроса (трите свята) и правото да пътуват в космоса е придобит.

43. Когато това, което покривалата светлината е направено размине, тогава идва държавата да бъде наречен discarnate (или безплътен), освободени от промяна в мисленето принцип. Това е състоянието на осветление.

44. Една посочи медитация върху петте форми, които всеки елемент се, произвежда господство над всеки елемент. Тези пет форми са брутния характер, елементарна форма, качеството, pervasiveness и основната цел.

45. Чрез тази майсторство, прецизност и другите siddhis (или сили), са постигнати, така телесни съвършенство и свобода от всички препятствия.

46. Симетрия на формата, красотата на цветовете, сила и компактност на ромб, са телесни съвършенство.

47. Mastery върху сетивата е предизвикана чрез медитация концентрирана върху тяхната същност, характерни атрибути, егоизъм, pervasiveness и полезна цел.

48. В резултат на това съвършенство, там е бързината на действие, като това на ум, възприятието независими от органите, и майсторство през главната вещество.

49. Човекът, който може да прави разлика между душата и духа постига надмощие над всички условия и става всезнаещ.

50. С хладен към това равнище, и към всички душата сили, този, който е свободен от семената на робството, достига състоянието на изолираните единство.

51. Трябва да има целия отхвърлянето на всички allurements от всички форми на същество, дори ангелски, за възобновяване на злото контакти остава възможно.

52. Интуитивна знания е разработена чрез използването на дискриминиращ факултета, когато има една-отбеляза концентрацията на моменти и тяхната непрекъсната последователност.

53. От тази интуитивното познание е роден на способността за различаване (между всички същества) и да забелязвам техните род, качества и позиция в пространството.

54. Това интуитивно познание, което е страхотно Избавител, е вездесъщ и всезнаещ и включва миналото, настоящето и бъдещето в "Вечната Сега.

55. Когато целта формуляри и душата са достигнали състояние на равно чистота, то е най-он-та постигнато и освобождението резултати.

П.П. Общо взето човек като се концентрира, разбира за какво става въпрос.

Редактирано от Fut

Сподели това мнение


Link to post
Share on other sites

Лошото на преводача в чичко Гугъл или подобните е, че само замества думите, без да влага смисъл в текста. :(. Доста интересно четиво се получава :D .

Сподели това мнение


Link to post
Share on other sites

Хайде от мен да мине, нещо на български :)

„ ...Йогите казват, че ако концентрираме ума си върху върха на носа, след няколко дни ще започнем да усещаме прекрасни благоухания. Ако се концентрираме върху корена на езика, ще започнем да чуваме звуци. При концентрация върху върха на езика ще усещаме чудесни вкусове, а ако се концентрираме върху средата на езика, ще се чувстваме сякаш влизаме в контакт с нещо. При концентрация върху небцето човек започва да вижда странни неща. ... “

Раджа Йога - Свами Вивекананда

В текста не се споменава конкретно какво точно трябва да се види, чуе, усети, затова че ако някой види (чуе, усети) нещо дето не иска, сори.

Сподели това мнение


Link to post
Share on other sites

Аз съм жертва на такава свръх естествена сила . В мен влязоха двама навлеци искам да изляза от мен , но не знам как да ги искарам . Някой владее ли от вас сидха ? Можете ли да ми кажете как да ги прогоня от мен не искам да са в моето тяло ?

Сподели това мнение


Link to post
Share on other sites

Ами тя темата е за съвсем различно нещо, но както и да е. А ти откъде си сигурна, че в теб са влезли и то двама "навлеци" и какво да разбираме под "навлек"?

Сподели това мнение


Link to post
Share on other sites

Хайде от мен да мине, нещо на български smile.gif

„ ...Йогите казват, че ако концентрираме ума си върху върха на носа, след няколко дни ще започнем да усещаме прекрасни благоухания. Ако се концентрираме върху корена на езика, ще започнем да чуваме звуци. При концентрация върху върха на езика ще усещаме чудесни вкусове, а ако се концентрираме върху средата на езика, ще се чувстваме сякаш влизаме в контакт с нещо. При концентрация върху небцето човек започва да вижда странни неща. ... “

Раджа Йога - Свами Вивекананда

В текста не се споменава конкретно какво точно трябва да се види, чуе, усети, затова че ако някой види (чуе, усети) нещо дето не иска, сори.

след няколко дни  :)------------Развитието не скача    ...Развиват се сетивата физическите и духовните

....

Сподели това мнение


Link to post
Share on other sites

Направете си регистрация или влезте в акаунта си, за да коментирате

Трябва да сте регистриран участник, за да можете да оставяте коментари

Направете регистрация

Регистрирайте се в Портала. Лесно е!

Нова Регистрация

Влизане

Вече имате регистрация? Влезте тук.

Влизане Сега
Sign in to follow this  

×