Jump to content
Порталът към съзнателен живот

Какво да включва подготовката на преподавателя по Паневритмия?


Светла_Б

Recommended Posts

Всеизвестно е, че онези, които искат да преподават Паневритмия трябва да минат през дълъг подготвителен процес на обучение и самообучение. (минимум 7 години) Процесът включва: усъвършенстване на движенията, вникване във вътрешния смисъл, развиване на уменията за работа в група, развиване на усет за групова енергия, музикален усет.... може да се изброят и още неща. Тогава, уместно ли е да се създаде школа, където да се усвояват тези неща или в поредица семинари да се повишава квлификацията на преподаващите и на онези, които се подготявт да преподават? Как мислите, кой може да бъде преподавател?

Редактирано от Светла_Б
Линк към коментар
Share on other sites

 Преподавателят по Паневритмия трябва да е стъпил на здрава почва. Основание твърдо. Как, ако не с плодовете на своя живот;  преподавателят може да покаже на учениците ,че това ,което преподава той го  живее? Това е в основата на всичките му постижения. Само по плодовете ще може да се познае истинският преподавател. Що се отнася до подготовката на преподавателя;иска се на първо място сърце и всичко онова ,за което говори Светлето ,и много труд.

Линк към коментар
Share on other sites

Първо за един преподавател по Паневртмия най-важно би било да живее и преподава в Словото на Учителя и да черпи сили и вдъхновение, разбиране и проникновение от Него. И да не го прави от суета.

Линк към коментар
Share on other sites

Много е важно, според мен, един преподавател по Паневритмия да носи в себе си, но и не по-малко да се учи на мекота, толерантност, разбиране за индивидуалните черти на всеки ученик и за процеса на развитие .

Линк към коментар
Share on other sites

Много е важно, според мен, един преподавател по Паневритмия да носи в себе си, но и не по-малко да се учи на мекота, толерантност, разбиране за индивидуалните черти на всеки ученик и за процеса на развитие .

:thumbsup::thumbsup: :thumbsup: много мекота и толерантност, и в никакъв случай морализаторстване.

Всеизвестно е, че онези, които искат да преподават Паневритмия трябва да минат през дълъг подготвителен процес на обучение и самообучение. (минимум 7 години) Процесът включва: усъвършенстване на движенията, вникване във вътрешния смисъл, развиване на уменията за работа в група, развиване на усет за групова енергия, музикален усет.... може да се изброят и още неща.

Тогава, уместно ли е да се създаде школа, където да се усвояват тези неща или в поредица семинари да се повишава квлификацията на преподаващите и на онези, които се подготявт да преподават? Как мислите, кой може да бъде преподавател?

Според мен 7 години практика не са гаранция, може някои да има качества и без този "стаж".

Годините от една страна може да значат опит и вникване, но от друга - закостенелост и "окопаване" в "само моето е правилно". (Имам конкретни хора пред вид.)

Много е хубаво, ако един учител може да пее хубаво!!!!

Да, хубаво е да има Школа, в която се обменя опит и конкретни казуси и подходи при различни ситуации.

Ето моя личен опит, вие сами си правете изводите:

* На Рила на палатки ( преди 12 години) сме група млади хора, бедни студенти. Отиваме на Паневритмия в проливен дъжд - една от малкото Паневритмии на Третото Езоро. Да, там - питаме една жена дали може да опитаме. Тя ни похвали за ентусиама и ни обяснява накратко за идеите на кръга; казва мило да се опитаме да играем като нея, след нея.

Влизаме в кръга опитваме, вали все по-силно, музикантите вече се притесняват. Една гръмогласна баба ни се развика, че не сме били "бели", " да не сме харчили пари за цигари, а да си купим бели дрехи" ( никой не пушеше) и "по-добре да се махаме, да не рарушаваме хармонията".

Пиша, за да изкажа благодарност към тази неизвстна жена, която ми бе първата учителка по Паневритмия и да й благодря за мекотата и толерантноста.

Пиша и за да кажа, че много хора са се отказали да играят именно, защото някой все им се кара, че правят грешки. А то човек като погледне "учителите" - ами и те все различно играят.

Някой каза, че времето/дъжда "чистило". ..

Дъждът се усили, появи се бурен вятър със силни коси пориви - музикантите не можеше да свирят. ...и изчисти/изгони всички от полянката. После казваха, че рядко е имало случай да не се доиграе ПАневритмия. Обикновено времето се оправяло, пеквало слънце, а този път....странно, нали?!

И бих попитала новите преподаватели

как те биха се отнесли към тази група млади хора. А към бабата, която явно командва с викове всички ( а бяхме шепа хора, близо един до друг)? Биха ли я възпрели? Биха ли поканили желаещите отново в кръга?

След това много мислих, един познат ми каза, че старите хора викали, защото и те не чуват. Да, ама болката остана. Чели сме книги - в тях пише за мекота и Любов, добро и разбиране. Вдигаме очи - викове и обиди. Недоумяваме!

После с когото споделих - всички ми казваха, че видите ли това било изпитание.

А само за нас ли? Или за всички?????????

Ние духовни титли нямаме.

Ние не сме " бели", а "Шарени".

Сега нещата са различни. Има квалифицирани преподаватели.

И може би именно те трябва да се постараят да "оздравят раните в сърцата" на тези, които са били отблъснати от критикарско отношение на някой специалист.

Редактирано от Viki3
Линк към коментар
Share on other sites

Хубава, слънчева полянка сред природата, подходяща книга с точните и подробни описания на движенията в Паневритмията и добри приятели, може би са по-подходящи отколкото някой салон с учител по Паневритмия.

Линк към коментар
Share on other sites

Какво да включва подготовката на преподавателя по Паневритмия?

Добре е да има познания по хата йога, тай дзи и по евритмия. Така ще има по-голямо осъзнаване на паневритмията, която ще преподава. Но от всичко най-важно е голямата му любов към паневритмията, защото така ще заразява всички със своя ентусиазъм.

П.П. Абе светлата душа си е светла - нема какво да си говорим!

Линк към коментар
Share on other sites

Колко много мнения!!! Виждате сами колко изисквания има към преподавателя и всички мнения, които прочетох досега са прави. За Viki3 - наистина онова, което се е случило е било пробен камък" . Забравете за "раната в душата". Ако след това преживяване човек отново потърси кръга на паневритмята, значи че той е за нея и тя е за него, значи че любовта му е по-силна от дребните човешки крамоли. С мен беше същото преди много години. Отидох на Рила през 1991 за пръв път с децата си. С дъщеричката ми, която беше на 10г. се включихме в кръга с много ентусиазъм и почти без никакъв опит (тя). Аз бях играла няколко пъти подражавйки на другите. Разбира се, особено на Пентаграм се оплетохме и една възрастна сестра (може би същата? :rolleyes: а може би не) ни направи на нищо, направо си потънахме в земята. Детето завърши със сълзи на очи, но аз, макар и с бучка в гърлото, си казах: "Няма нищо, ще науча паневритмия". Не затова станах преподавател, а от любов към тази магия Паневритмията. Но ми беше "пробен камък". Много години минаха, аз се запознах по-отблизо със същата тази възрастна жена и ми е мила. Не съм й разказала този спомен. Минаха повече от 10 години когато се случи следното: Бях на Рила, разболях се там (чистене - както ще ви кажат всички с повече опит). Трети ден си лежах в палатката и сутринта се бях събудила с твърдото решение, че ще ида на паневритмията, която беше този ден на Бъбрека, ако ще да пълзя. Бях си надценила силите и успях да се довлека точно когато свършваха "Слънчеви лъчи". Седнах, точната дума е наистина "довлякох се" и седнах точно преди за започне Пентаграм и почти пред един лъч, в който играеше същата тази възрастна жена. Тъкмо си поемах дъх и тя извика: "Липсва ни един човек, ела да играеш." И аз станах, играх Пентаграм. Оздравях почти напълно, здравната криза премина. Това е разказ за кармата на всяка постъпка. Всяка дума от тази история е истина, не я драматизирам, не описвам емицоналните вълни, които преживях. Има смисъл да я споделя, защото нзависимо дали един човек е бял, шарен или какъвто и да е цвят, в паневритмията има нещо толкова силно и магическо, че го докосва дълбоко и нищо не е случайно. Нищо не е случайно в тези първи срещи. Пък и после. Дано си намерите добър учител, и съм съгласна, че онази жена, която ви е поканила в кръга е първата ви учителка. Сега обаче отваряме един много дискутиран въпрос: може ли в кръга да влизат хора, които не са играли паневритмия? Моето становище се подразбира от разказа. Но повечето хора смятат, че трябва първо да си учил и после да влезеш в кръга за да не внесеш дисхармония. Така ли е?

Отделна две нови теми по повдигантите въпроси:

Може ли директно в Паневритмията да се включват хора без никакъв опит

Забележки по време на Паневритмия. Как ще реагирате?

Линк към коментар
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Добави...