Jump to content
Порталът към съзнателен живот
Sign in to follow this  
B__

Чакри, музикални тонове и вибриране.

Recommended Posts

В доста статии на Учителя се говори за чакрите и съответстващите им музикални тонове.

Има различни техники за изчистване на чакрите при които се вибрира някое Божие име в съответната чакра (или предпочитана дума или буква).

Никъде не се казва, но силно подозирам, че вибрирането трябва да е в тона на съответната чакра.

Та въпросите ми са:

Доколко целия процес е ефективен, ако вибрирането се разминава със съответния тон?

Доколко нетренирания човек може да се научи да пее тоновете на гамата, без да си служи с помощни средства като камертон?

Сподели това мнение


Link to post
Share on other sites

В доста статии на Учителя се говори за чакрите и съответстващите им музикални тонове.

Има различни техники за изчистване на чакрите при които се вибрира някое Божие име в съответната чакра (или предпочитана дума или буква).

Никъде не се казва, но силно подозирам, че вибрирането трябва да е в тона на съответната чакра.

Та въпросите ми са:

Доколко целия процес е ефективен, ако вибрирането се разминава със съответния тон?

Доколко нетренирания човек може да се научи да пее тоновете на гамата, без да си служи с помощни средства като камертон?

Във Великото Училище Живот,никога не е късно човек да започне ,да изучава нещо. Що се отнася до правилното изпълнение на музикалната гама "тоновата стълбица",при нея е важно да се спазват отношенията между тоновете ,а не толкова физическото им съпоставяне към зададена честота в херци. През последните сто години поне три пъти е променян еталона за измерване,честотата на трептене на тона Ла-440 херца.Хроматичната гама е един велик компромис,който улеснява музицирането в голям музикален състав,но от това се губи най-ценното ;музикално излъчване ,предназначено за духовния ни мир.Вярната гама е вълрос на хармонични отношения с всичко, с което си взаимодействуваме.

Сподели това мнение


Link to post
Share on other sites

На първа чакра съответства тонът ДО 1 октава, както и звучната гласна дълго "У".

На втора чакра съответства тонът РЕ,както и звучната гласна късо "О".

3 чакра-тон МИ,дълго "О" и късо "О".

4 чакра-тон ФА и "ЕЙ".

5 чакра-тон СОЛ , къси "Е","Ъ","А".

6 чакра-тон ЛА,късо "И",дълго "И".

7 чакра- СИ и дълго "И".

8 чакра(трансперсонална или наричана още Душевна звезда) съответства горно "ДО".

Вибрирането не трябва трябва да да се разминава с вибрацията на съответния тон.Не всеки има дарбата да пее,но всеки може да възпроизвежда правилно звучните гласни.

Гласът освобождава енергия по посока на мислите ни,като я изпраща в съответната част на тялото ни.

"Всяка енергия следва мисълта."Накъдето насочим мислите си,натам отива и енергията.Накъдето насочим звуците и гласа си,натам се насочват и вибрациите.Гласът принадлежи на тялото,но той е инструмент и на духовния ни Аз.Чрез собствения си глас можем да хармонизираме енергията на чакрите си и да постигнем по-висше съзнание и по-добро здраве.

Сподели това мнение


Link to post
Share on other sites

да, ставаше въпрос за намиране на "своето" ДО, след което тониране с тризвучието ДО- МИ-СОЛ, след което изпяване на тоновата стълбица. аз лично за себе си намирам разлика - свиря по-правилно след като съм направила тези упражнения.

любопитно ми е обаче дали все пак след добро тониране собствените "до" на хората съвпадат. по-лесно е да се провери с ла - поне всеки има камертон ла. пробвал ли е някой?

и друго исках да разбера, според вас като се говори за "чисти" тонове се смятат тоновете от темперираните инструменти ,така ли е? и друго - ако е така защо в музико-терапията се използват и песни с модулации? ако не се сеща някой-бия накъм темата за грешните вибрации - в нетемперираните строеве имаме и други обертонове ( с модулациите също) - е тогава излиза, че човек трябва да си пее на воля без да се притеснява от "грешни вибрации" :)

поздрави на всички! и простете за "балистичният подход към пунктуацията"

Сподели това мнение


Link to post
Share on other sites
Guest Кристиян

В доста статии на Учителя се говори за чакрите и съответстващите им музикални тонове.

Има различни техники за изчистване на чакрите при които се вибрира някое Божие име в съответната чакра (или предпочитана дума или буква).

Никъде не се казва, но силно подозирам, че вибрирането трябва да е в тона на съответната чакра.

Та въпросите ми са:

Доколко целия процес е ефективен, ако вибрирането се разминава със съответния тон?

Доколко нетренирания човек може да се научи да пее тоновете на гамата, без да си служи с помощни средства като камертон?

Относно тоновете, хармонични на чакрите има доста написани предположения, но повечето от тях са кажи-речи са в сферата на предположенията, но всъщност, за хармонията на една чакра не е важен толкова тонът- като честота и дължина на вълната, а прости неща като ритмиката например. Ако човек разполага с чифт тарамбуки и маракаси- пак може да си хармонизира чакрите, въпреки че тоновете при ударните инструменти сами посебе си не са важни а интервалите между тях. Две тарамбуки биха звучали хармонична ако се настроят (опънат кожите им) така, че интервалът между основния тон в центровете им да е кварта или квинта (квартите се предпочитат при по-голям брой ударни инструменти)- така че с два основни тона, всяка чакра може да се хармонизира, но с правилен ритъм...т.е., както по-комерсиално съм излагал мнение- да им се регулират оборотите...

Сподели това мнение


Link to post
Share on other sites

Направете си регистрация или влезте в акаунта си, за да коментирате

Трябва да сте регистриран участник, за да можете да оставяте коментари

Направете регистрация

Регистрирайте се в Портала. Лесно е!

Нова Регистрация

Влизане

Вече имате регистрация? Влезте тук.

Влизане Сега
Sign in to follow this  

×