Jump to content
Порталът към съзнателен живот
Sign in to follow this  
Иво

Вегетарианство и фитнес

Recommended Posts

Традиционно някои вярват, че за да тренира човек фитнес не може да е вегетарианец.

Практиката обаче май показва друго :)

Ако сте вегетарианец и тренирате фитнес, моля споделете опит.

Дайте примери за известни фитнес разбирковци - вегетарианци.

Сподели това мнение


Link to post
Share on other sites

Аз лично не тренирам сега, но има достатъчно примери за такива хора.

- Bill Pearl (веган) - Mr. Вселена (1971г.) и Mr. America (1953г.) по културизъм

- Andreas Cahling - Mr. International (1980г.) по културизъм

- Sharon Hounsell - Miss Wales Bodybuilding Champion

- Jack LaLanne (веган) - Fitness guru, Mr. America

- Louis Freitas

- Lindford McFarquar

- Alexander Dargatz (веган) - натурален бодибилдер (не взимащ допинг), шампион в NABBА-фитнескласата (2007)

...

Сподели това мнение


Link to post
Share on other sites
Guest Veselin

А може ли да се разбере каква трябва да е диетата на редовно трениращ фитнес, който е и вегетарианец? Някакви предложения?

Сподели това мнение


Link to post
Share on other sites

Veselin,

според мен е достатъчно да се намерят храни подобни в състава си на месото, най-общо казано. Такива храни са: на първо място кълноветe, после варива (боб, леща, грах, нахут, соя), млечни храни, яйца, ядки и семена, микроводорасли... Животинските храни е добре да не са от конвенционалното животновъдство. Вече има много и надеждна информация в интернет.

Редактирано от Mindfield

Сподели това мнение


Link to post
Share on other sites

Личният ми опит е че вегетарианството и фитнеса се съчетават чудесноthumbup2.gif Не ям месо 18години, от които 5г. бях в залата 4 дни в седмицата, тренирайки поне час и половина най-вече кардио-пътека,степ,колело.Чувствах се прекрасно,не съм се хранила по специален начин- каквото организмът ми поиска,много зеленчуци,плодове и ядки.Бъдете здрави!3d_047.gif

Сподели това мнение


Link to post
Share on other sites

Наблюдавала съм,че тези хора приемат протеини на прах,от тези в магазините за фитнес храни и добавки.

Тези протеини обикновено са изолати-млечни,яйчени,смес от двата и соеви изолати.Има и супер концентрати.

Колкото е по-чист протеина-има по-малко други примеси,толкова е по-скъп.

Аз изкарах около 1г. в режим на хранене по Зоната на Бари Сиърс и понеже съм вегетарианка,

замествах месото с такива шейкове.Теорията е,че мускулите се хранят с протеин и любителите на фитнеса приемат

дози протеинови шейкове преди и след тренировка за мускули.

Сподели това мнение


Link to post
Share on other sites
http://www.vbox7.com/play:79af728d - В клипа са показани много шампиони от различни спортове. Това напълно опровергава хората, които казват "Няма добри спортисти вегетарианци."

Сподели това мнение


Link to post
Share on other sites

Откакто съм в Германия, се записах на фитнес. Тренирам три пъти седмично големите мускули за маса минимум 1 час. Има доста добри резултати! Вегетарианец съм от 20 години, също не вярвах че ще има смисъл да се захващам с фитнес. Но фактите са следните за последните 6 месеца: увеличение на гръдната обиколка с 3 см, на бицепсите с 2 см, на общото тегло с 15 кг (от 63 на 78 кг.) без да изглеждам напълнял. Това са явно мускули, които тежат. Това е тегло, което вече съответства на моя ръст (180 см), допреди 6 месеца поддържах около 62...63 кг в продължение на 17 години и изглеждах слаб. Тук не се храня повече, отколкото в България. Дори на обяд рядко ям...понеже няма кой да готви :) За ръст 180 см е необходимо да се приемат на ден по 180 гр. протеини. Те не трябва да се приемат наведнъж а на порции по 30 гр, разпределени през деня. Повече от 30 гр. на едно хранене са излишни. Протеините приемам основно от Кварк, това е немската Извара. Тя струва много по-евтино от българската и е с консистенция и вкус на изцедено мляко. Тя съдържа по 16 гр. протеин на всеки 100 гр. Една кофичка от половин килограм излиза 55 цента. На ден са необходими не повече от 2 кофички, при положение че не приемаш друг протеин. Поне 50% от протеина трябва да бъде от животински произход, останалата част може да бъде соев. Ще добавя, че не консумирам и яйца, който се смятаха за важни при фитнес.

Сподели това мнение


Link to post
Share on other sites

Вегетарианството е хубава диета за тялото и духа.Ако ,наблюдавате тялото си ,ще забележите как се отразява месото на организма.Още повече при съвременните начини на отглеждане на животните с изкуствени смески и антибиотици .Всички животни отглеждани за мляко и месо само си мечтаят за прясна зелена тревичка и дълга разходха по моравата.Кокошките се отглеждат при денонощно осветление за увеличаване на производството на месо и яйца.Наистина и зеленчуците и плодовете са пълни с нитрати ,но са по-малкото зло.60.gif

Сподели това мнение


Link to post
Share on other sites
Guest Veselin

Много благодаря за разясненията! Вече съвсем сериозно обмислям идеята за вегетарианско хранене, още повече,че досега с това често приемане на месо често не се чувствам много добре и често ми е тежко.

Веднъж споменах тази идея на фитнес инструктора ми, пък той се намуси. Никъде го било нямало такова нещо. Как ли пък не!!! mad.gif

Ех, сигурен съм, че в Германия със сигурност храната е по-качествена от тук. sad.gif

Сподели това мнение


Link to post
Share on other sites

Според мен вегетарианския начин на хранене е за предпочитане при практикуване на фитнес.Пълноценни белтъчине могат да се набавят от ред бобови храни-червен боб(от всички видове боб съдържанието на белтъчини в него е най-високо),соя,леща,както и от млечните продукти-извара и обезмаслени млека.Прекомерният прием на месо и яйца неминуемо води до натрупване на токсини в организма,което води до заболявания.

Сподели това мнение


Link to post
Share on other sites

Бях писал в един форум за фитнес, с въпроси. Оттам ми отговориха специалисти, че ако приемам достатъчно протеини няма проблем да имам успехи. Посъветваха ме и някакви аминокиселини да вземам, и аз вземах но само 1 месец, повече не съм. Витамини не съм вземал на таблетки също. Тук има съдържанието на протеини на всички млечни продукти. Най-много протеин има кашкавалът, около 20...23% в 100 гр. съдържание. Но кваркът може да се яде в по големи количества, отколкото кашкавалът, и освен това е обезмаслен! Което е много важно, за да не трупаш заедно с протеините и мазнини! В сиренето и кашкавала има много мазнини и ако ги ядем в големи количества, се напълнява. Съдържанието на протеин в различнитевидоме Käse, което в буквален превод е сирене, но по същество е жълт и е де факто кашкавал 20..23% /100гр. е толкова, колкото и в кобасите! Например в Гауда е 20% протеина. Така че нищо не се печели от това, че се яде месо... В българия в Билла се продава една извара Фитнес, която има дори 25% протеин, тя обаче е скъпа 1.50 лв. за 300 гр. и е във вид, неприемлив за консумация, каквото и да я правиш. Соевото мляко има съвсем малко протеин 3% и не върши особена работа. Жалко, че в България не се продава такава извара/кварк, като в Германия.

Снимка на кварк, много разпространен и евтин в немските супермаркети. Може да е смесва със сок, да се подслажда и така е най-вкусен, подобно на плодово мляко. Съдържа 15% протеин и само 0.5% масленост. http://www.nordmilch..._Magerquark.jpg

Редактирано от Максим

Сподели това мнение


Link to post
Share on other sites

Витамини могат да се вземат,но според мен добавките(аминокиселини,протеини и др.) са вредни за организма.

Самата аз не ходя на фитнес,но имам интереси в областта на здравословното хранене.Познавам и млади хора които буквално разрушиха здравето си в стремежа си да натрупат колкото се може по-бързо и колкото се може повече мускулна маса с помощта на добавки,препоръчани им от инструктурите.

Сподели това мнение


Link to post
Share on other sites

Много хора които ходят на фитнес употребяват билката бабини зъби.Тя влияе върху мастната обмяна,но има много странични ефекти-може да причини тежки проблеми в храносмилането и повишаване на кръвното налягане.За жени е противопоказна-повишава нивата на тестостерона,като по този начин предизвиква хормонално нарушение,което от своя страна води до нарушения в месечния цикъл,дори до пълното му спиране.

Сподели това мнение


Link to post
Share on other sites

Максим, протеините се вземат не според ръста а според килограмите, понеже човек расте на килограми а не на ръст. С други думи, 180 гр. е малко множко според мен, и могат да имат не само положителен ефект. По принцип се препоръчва за спортисти около 1,2-1,6гр. протеин на килограм тегло на ден.

Виж напр. тук абзац "Спортисти": http://www.vegebg.or...eriali/ada.html

Поздрави.

Редактирано от Mindfield

Сподели това мнение


Link to post
Share on other sites

Направете си регистрация или влезте в акаунта си, за да коментирате

Трябва да сте регистриран участник, за да можете да оставяте коментари

Направете регистрация

Регистрирайте се в Портала. Лесно е!

Нова Регистрация

Влизане

Вече имате регистрация? Влезте тук.

Влизане Сега
Sign in to follow this  

×