Jump to content
Порталът към съзнателен живот

Мисли от Учителя за прераждането


Recommended Posts

Ако не знаете, че освобождаването ви седи в любовта, вие казвате като индусите:

Работите ни в този живот не вървят добре, но при второто прераждане всичко ще тръгне по-добре. Тогава ще работим съзнателно.

Колко прераждания се минаха, и вие все обещавахте, че в бъдещето прераждане ще се изправите.

Колко възвишени и благородни желания сте отложили все за бъдещето прераждане.

Колкото пъти и да се прераждате, ако не дойде любовта, нищо не можете да постигнете.

Прераждането е условие, т. е. момент, в който Божията Любов може да се прояви.

Любовта не зависи от времето, нито от външните условия. Любовта иде от контакта на човека с Бога.

Любовта се предава чрез вътрешен тласък, чрез вътрешен импулс. Който се подаде на този вътрешен импулс в себе си и създаде здрава връзка между първичната причина и своята душа, той ще се измени коренно.

С благодат и истина (Неделни Беседи, 16.03.1930 Неделя, София)

***

И тъй, чрез злото вършиш това, което е угодно на тебе;

чрез доброто – което е угодно на другите,

а чрез любовта – това, което е угодно на Бога.

Казваш, че Бог приема молитвата ти. Една молитва е приета, когато има предвид Божията воля. Следователно, върши само това, което е благоприятно на Господа! Само тогава ще имаш добро разположение, мисълта ти ще бъде светла, чувствата ти – възвишени, благородни, а волята ти – силна, за да преодолява всички мъчнотии. Само така ще бъдеш здрав.

Ако нямаш предвид Божията воля, законът на кармата ще дойде и ти ще се натъкнеш на големи противоречия. Векове ще минат, докато се справиш с тях.

В Евангелието се разказва за онзи длъжник, който паднал пред нозете на господаря си и молил да му се прости дългът. Господарят му простил дълговете.

И вашата карма може още днес да се ликвидира.

– Как?

– Чрез закона на любовта.

– Това е закон без любов. Докато живееш в безлюбие, ще се раждаш и прераждаш.

Щом дойде любовта, прераждането престава. Тогава ще влезеш в закона на вселяването.

Малките неща

(Утринни Слова, 26.12.1937 Неделя, София)

***

Вратата на Царството Божие ще бъде широко отворена за тебе, защото ти роди дете на истината. Песни и музика те очакват. Венци и хваления ще има.

Ангели ще те носят на ръце, защото пред тебе върви детето на истината.

– Ще се преродя ли?

– Ако не родиш детето на истината, ще се раждаш и прераждаш, колкото пъти искаш.

Родиш ли детето на истината, ще имаш свобода: ако искаш, можеш да се преродиш; ако не искаш, ще останеш на небето.

Прераждането е условие за развитие, но не е смисъл на живота.

Детето на истината

Линк към коментар
Share on other sites

– Защо ни е създал Бог?

– Да се учите.

– Защо идат страданията?

– Защото не учите. Страданията са резултат на вашия живот.

И противоречията се дължат на нежеланието ви да учите.

Ако учите, и страданията, и противоречията ще имат друг смисъл.

Две сестри се съберат на едно място и не могат да се спогодят. Как си обяснявате това? Казвате, че не се обичат. Ето една задача, да приложите любовта. Като казвате, че не обичате някого, пазете се да не изкривите устата си.

Онзи, когото не обичаш, е препятствие в твоя живот – ти трябва да го преодолееш.

Не мисли, че това е проста работа.

Кажеш една дума не на място, и нещо те измъчва. Откажеш да услужиш на някого, пак се измъчваш. Като не можеш да изправиш грешката си, казваш: В друго прераждане ще я изправя. – Това е механическо разбиране.

Трябва ли цял живот да грешиш и да чакаш в другото прераждане да се изправиш?

Започни още сега да изправяш живота си, т. е. да се прераждаш.

Щом осъзнаеш грешката си и започнеш да я изправяш, ти се прераждащ вече, т. е. влизаш в нова област, в нови условия на живота. Ако не изправяш грешките си, ти не се прераждаш.

Казвате: Как живеят светските хора, като не мислят за изправяне на грешките си? Те не мислят и за прераждането. – Оставете този въпрос настрана. Аз зная, как живеят тези хора. И вие още живеете като тях. Тъй както живеете, вие не можете да влезете в Царството Божие.

....

Старият човек казва: Свърши се моята работа, повече няма какво да правя.

– Отново ще се подмладиш, и сам ще избереш формата – мъж, или жена, в която ще дойдеш. Следователно, още сега можете да определите бъдещето си. Това зависи от вашите мисли, чувства и желания. Каквото мислите, това ще стане; каквото чувствате, това ще стане; каквито желания имате, това ще реализирате. Като се раждате и прераждате, ще постигнете всичко, което желаете.

Не се страхувайте от прераждането, но работете, за да използвате всички благоприятни условия, които ви се дават.

Можеш да се прераждаш физически, духовно и умствено или Божествено.

Правилно прераждане е това, за което Христос говори: „Ако не се родите от вода и Дух, не можете да влезете в Царството Божие.“

Не се отказвайте от сегашния си живот и да разчитате на бъдещия.

Каквото сегашният живот ви предлага, използвайте го разумно и съзнателно.

Прави разсъждения (Общ Окултен Клас, 03.05.1933 06:00 Сряда, София)

***

"Роди се" - това е най-ободрителната дума в живота на земята.

Какво съдържа тази дума?

Раждането съдържа възвишеното, мощното и силното, което подтиква цялото човечество към съвършенство. Често запитват:

"Как може да се влезе в Царството Божие?"

"Как можем да се освободим от ограниченията на законите, на природата, и можем ли да ги владеем?"

Аз отговарям: "Когато се родите."

Говоря за думата "раждане", а не за "прераждане".

Човек се е прераждал хиляди и милиони пъти. Започнал своя живот от микроб, увеличавал се, преработвал се, за да се роди, най-сетне, като човек в пълния смисъл на думата.

Прераждането е процес, а раждането - един завършен цикъл от този процес.

Като се казва в Евангелието "Днес се роди", разбира се, че онзи, който е заченат преди милиони години, най-сетне се е родил.

Рождението

(Неделни Беседи, 07.01.1915 Сряда, София)

***

Вижте, как се дегизират актьорите на сцената. Там младият става стар, а старият – млад, без да са такива всъщност.

Достатъчно е да обърнете страниците на вашия минал живот, да видите, колко пъти сте се качвали и слизали от сцената и какви роли сте играли.

Били сте в положение на цар и на слуга, на прост и на учен, на беден и на богат.

Като изиграете ролята си, слизате от сцената и оставате с неизменното в себе си. Всичко в живота се мени, но Божественото в човека остава неизменно и вечно.

Който не познава закона на прераждането, той се чуди, защо някой го мрази. Много просто – направил си му пакост в миналото.

Обърни една от страниците на миналия си живот и ще видиш, че си отнел несправедливо къщата на този човек. Сега ще изправиш погрешката си.

За да те обикне и прости, не само къщата му ще върнеш, но даже ще я мебелираш. Това значи, да живееш според закона на любовта.

Като себе си

(Неделни Беседи, 02.02.1919 Неделя, София)

Линк към коментар
Share on other sites

Днешната ми целомъдреност е лъжлива, но и вашата е такава, защото ние още не сме чисти, не сме в Царството Божие. Но можем в един миг да бъдем чисти.

Според закона на прераждането, пречистването може да стане за хиляди години, но може да стане и за един миг.

Има случаи, когато човек моментално пада, но има и случаи, когато моментално се повдига – и едното, и другото е вярно.

С Любов се взима

(Неделни Беседи, 22.03.1919 Събота, София)

***

Преди години при мен дойде един българин, недоволен от жена си, който се занимаваше с окултни науки и казва:

„Не се живее с моята жена, мисля да я напусна вече.”

Казвам му:

„Може да я напуснеш, но после мислиш ли да вземеш някоя друга?”

– „Да.”

Отговорих му:

„Тогава по-добра от нея не можеш да намериш. Ако я напуснеш, ще се намериш в най-голямото нещастие, а ако изтърпиш, в следващото прераждане ще се повдигнеш.”

Така и на жената, която изтърпи всичките неприятности на сегашния си мъж, в следващото прераждане Бог ще даде едно високо положение.

Ако направиш нещо, което Бог не иска, то значи да спънеш своята еволюция.

Вярата като закон

(Беседи пред Сестрите, 31.03.1932 Четвъртък, София)

***

И тъй, когато обичате някого, трябва да знаете, защо го обичате.

Обичате някого заради животворния магнетизъм, който изтича от него. Тоя човек е мек, магнетичен, предразполага хората.

Обичате зрялото грозде заради сладчината му.

Обичате добрия човек заради доброто, което изтича от него и се влива във вас.

Не обичате лошите хора заради лошото, което излиза от тях.

Ако сте ясновидци, ще се уплашите от това, което лошите хора излъчват.

При това, ако някой човек ви е причинил зло в миналото, ще го хванете за врата и ще го накарате да изправи погрешката си.

Може би, вашият лош живот се дължи на злото, което той ви е причинил в миналото.

Добре е, ако тоя човек може да изправи погрешката си, но какво ще каже, ако не може да я изправи?

Ще почне да се извинява, но понякога извинението е празна работа.

Ти си сиромах, измъчен, но извинението не подобрява живота ти. Ако извинението не ти помогне, ще кажеш, че не вярваш в прераждането. Това е друг въпрос.

Оня, който вярва, той носи отговорност за погрешките си; който не вярва, пак носи отговорност, но не знае, защо страда и как да изправи погрешките си. Всичко зависи от вярата на човека.

Умен, добър и силен

(Общ Окултен Клас, 13.10.1929 06:00 Неделя, София)

***

Аз ще ви кажа как трябва да се изповядвате пред Бога.

Например запалил си къщата на своя ближен; ще поправиш грешката си, като отидеш при пострадалия: ще му се извиниш, ще му купиш нова къща и нови мебели и ще му изплатиш дълговете. Ако не постъпиш така, никаква прошка няма.

Господ казва: "Ако си обезчестил някоя жена, във второто ти прераждане ще я вземеш като своя жена или ще ти стане дете, ще я отгледаш и така ще си изплатиш греховете."

А днешните момци си казват: "Какво от това, че съм обезчестил някоя мома?"

Новото човечество

(Съборни Беседи, 19.08.1920 Четвъртък, Търново)

***

Мнозина допущат теорията за прераждането и се успокояват, че ако този живот не реализират желанията си, в друг живот ще ги реализират. Мислят ли така, те изпадат в заблуждение.

Програмата за сегашния живот сега трябва да се изпълни. Тя не може да се отлага за друг живот.

Всеки ден, всеки час, всяка година има своя програма, която трябва да се изпълни на времето си. Който не я изпълни, той остава да повтаря класа, както правят мързеливите и неспособни ученици. Никой не може да влезе в небето ако не е изпълнил програмата на живота си правилно.

Наука за езика

(Общ Окултен Клас, 18.12.1929 Сряда, София)

***

Помнете: Всяка добра мисъл иде от Бога. Тя е в състояние да изправи десет лоши мисли.

Божията Любов знае, как да посажда.

Пазете се от отлагане.

Не казвайте, че не е дошло още времето за любовта към Бога.

– Кога ще дойде това време?

– В другото прераждане.

– Колко пъти сте отлагали за друго прераждане! Второто прераждане, за което отлагате нещата, има отношение към втория ден на Битието.

За първия ден е казано: „И стана ден, и стана нощ, и видя Бог, че е добро.“

За втория ден, обаче, нищо не е казано.

За останалите дни също е казано, че е добро.

– Защо за втория ден не се казва нищо?

– Защото е свързан с нашето отлагане. Не може да отлагаш нещата, да не свършваш работата си и да казваш, че е добро.

Безопасното място

(Общ Окултен Клас, 22.12.1943 06:00 Сряда, София)

Линк към коментар
Share on other sites

Сега и на вас казвам: Спомняйте си често за синовете на светлината, че, като дойдат големите страдания, да знаете, че те идат да ви освободят от ограниченията на живота. Понякога вие се насърчите, вдъхновите се, чувствате сила и готовност за възвишена работа, но веднага се спрете и казвате: Не е време още за това.

Днес отлагате, утре отлагате, докато един ден видите, че сте остарели, и казвате: Свърши се моята работа. Ще остане за друго прераждане.

Християните пък възлагат всичко на Христа. Те очакват да дойде Христос втори път на земята, да ги възкреси.

Не, първата песен „ва” ще ги възкреси. За да възкръсне, човек трябва да се новороди. Възкресението иде само за ония, които ще станат синове на светлината. Възкресението е новата епоха, в която идат синовете на светлината, да работят за създаване на нов свят, ново небе и нова земя. – Старият свят няма да се разруши, но ще се преобрази, ще се преустрои. Новият свят, това е епохата, която иде в света, в която ще се прояви Божията Любов. Проявяването на Христа на земята не е нищо друго, освен проява на Божията Любов.

Синове на светлината

(Неделни Беседи, 23.03.1930 Неделя, София)

***

Христос е дошъл на земята, именно, за това, да извади човечеството от неестественото положение, в което се намира. Той казва: „Ако не се роди отново, от вода и от дух, човек не може да влезе в Царството Божие“. Всяко нечисто нещо трябва да мине през вода, за да се очисти. Малцина разбират вътрешния смисъл на стиха, в който Христос говори за новораждането на човека от вода и дух. Които не могат да се новородят, още сега, те отлагат нещата за друг живот, когато ще се преродят физически.

Ако не могат и тогава да разрешат въпросите на живота, те ги отлагат за трето, за четвърто прераждане. Обаче, прераждането не разрешава въпросите на живота.

Прераждането има смисъл само тогава, когато човек придава нещо положително в своя живот, с което подига и разширява съзнанието си.

Не постигне ли нещо в един живот, прераждането е безпредметно.

Битие и откровение

(Общ Окултен Клас, 22.05.1929 06:00 Сряда, София)

***

Когато умът и мозъкът работят по един начин, сърцето работи по друг начин. Когато сърцето работи по един начин, умът работи по друг начин. И най-после, когато волята действа по един начин, умът и сърцето работят по друг начин. Колкото по-организиран е мозъкът на човека, толкова по-високо стои той и толкова повече знае; колкото по-неорганизиран е мозъкът му, толкова по-низко стои и толкова по-малко знае. Ако сърцето е по-добре организирано от ума, чувствата управляват човека; ако умът е по-добре организиран, мислите го управляват.

– Кой стои по-високо: който се управлява от ума, или от сърцето?

– По този въпрос не може да се говори.

– Защо някой стои по-горе, а друг – по-долу?

– И по този въпрос не се говори. Някой стои по-високо, защото е работил повече; друг стои по-долу, защото е работил по-малко. Казваш, че в другото прераждане ще стоиш по-високо. – От тебе зависи. Ако днес работиш, в бъдеще ще стоиш по-високо; ако не работиш, в другото прераждане ще имаш същите условия. Горе условията за развиване на ума, сърцето и волята са по-добри от условията на земята.

...

В подсъзнанието на човека е вложено доброто и злото. Например, някой човек е бил хипнотизиран преди 100 – 200 години. Онзи, който го е хипнотизирал, може да е вложил хубави желания, може и лоши. След сто години добрите или лошите желания ще се проявят в този човек. Той казва: Нещо ме тласка да направя това. Няма човек, върху когото не е упражнено влияние.

Грехопадението не е нищо друго, освен полухипноза. Но човек може и да се разхипнотизира. В процеса на разхипнотизирането има събуждане. Ако дарбите в нас не могат да се развият, това се дължи на тази вътрешна хипноза. Дойдеш до известно място и кажеш: Не му е времето, нека се минат 5 – 10 години. След този срок, пак кажеш, че не му е дошло времето. И като станеш на 80 години, успокояваш се с друго прераждане.

Но в друго прераждане пак може да отлагаш с думите: Както Господ е наредил.

В Бога няма отлагане. Отлагането е човешко.

Ако отложиш това, което Бог е наредил, ти ще страдаш.

И за да не страдаш, не отлагай това, което трябва да извършиш.

Всички страдания произтичат от отлагането да приложиш известни добродетели. На мястото на добродетелта дохожда лошото разположение.

Организиране на вътрешния човек

Линк към коментар
Share on other sites

Ако със старите си възгледи може да разрешавате въпросите на живота, дръжте се за тях. Ако не ви ползват, приложете новите възгледи. Казвате: Каквото не можем да поправим в това прераждане, ще го направим в следващото прераждане. – Не се разсъждава така. Ако днес не можеш да решиш задачите си, в бъдеще по-мъчно ще ги решиш. Тогава ще имате по-трудни задачи. Да се преродиш, това значи да предприемеш една експедиция, свързана с големи разходи. Можеш ли да посрещнеш тези разходи?

Теорията за прераждането е индуска. В нея има нещо истинно, но много неща не са вярно предадени.

Едно е вярно: Каквото днес ти е дадено да свършиш, не трябва да го отлагаш. Отлагаш ли днешната работа за утре, скъпо ще платиш.

Който не реши задачите си в този живот, ще остане назад.

Страшно е положението на онзи, който е изостанал в развитието си. Той попада в закона на абсолютното ограничение. Днес повечето хора живеят по този закон

Закон на ограничението и закон на свободата

(Общ Окултен Клас, 07.06.1933 06:00 Сряда, София)

***

Сега аз искам от вас, в продължение поне на един месец, навсякъде да се чува песен. Пейте сутрин, на обяд и вечер по 30 – 35 минути, тихо, без да обръщате внимание на окръжаващите. Ще видим, кой може да пее. Всеки да си избере поне по една песен, но различни, да няма еднообразие.

Казваш: Аз мога ли да пея?

– Можеш. Всички могат да пеят. Някои са доста даровити. Някои сега се учат. Те са даровити, но музикалният им център не е добре развит.

Те отлагат работата си за друго прераждане. По-благоприятно време от сегашния ви живот едва ли ще се намери.

Бъдещият ви живот има съвсем друго предназначение.

– Остаряхме вече.

– Колко години сте?

– Ако сте на 50 години, вие тъкмо сега сте за ученици.

Средство за подобряване

(Общ Окултен Клас, 27.10.1943 Сряда, София)

***

Като слушате да се говори за вяра, за истина, вие намирате, че тези неща са дълбоки и трябва да останат за друг живот, т.е. за някое бъдеще прераждане. Който отлага днешната работа за утре, той ще отложи и утрешната си работа и по този начин ще отлага само, без да има някакви резултати.

Не е лошо човек да вярва в утрешния ден, но условията са в днешния ден, и тях трябва той да използва.

Използвайте благата и условията, които днешният ден ви носи, за да можете да учите и да се развивате.

Не мислете, че другите хора могат да носят вашите блага и условия.

Всеки сам ще носи своите радости и скърби.

Закон е: който носи страданията си, той ще носи и благата си.

Откаже ли се от страданията си, и благата ще му се отнемат.

Да им дам живот

(Съборни Беседи, 19.08.1936 05:00 Сряда, София)

***

Христос казва: „Ако пребъдете в любовта ми, каквото поискате, ще ви се даде". Когато изучава тази любов, човек пребъдва в нея и, каквото пожелае, всичко му се дава. Които са я опитали, те знаят, какво представя Божията Любов.

Които още не са я опитали, ще я опитат. Докато не са минали през нея, те се оплакват, че са изгубили всичко в света. Не се оплаквайте, но стремете се да придобиете тази любов. Ако не я придобиете, вие ще се раждате и прераждате със сегашните си разбирания.

Когато се говори за прераждане, хората искат да се преродят, но да бъдат богати, а не сиромаси, да слугуват на хората. Значи, като богати, хората искат да имат пари, имоти, слуги, на които да заповядват. Какво ще бъде положението на богатите, които имат десетина слуги на разположение, а не знаят, как да се отнасят с тях? С тези слуги те ще се намерят пред големи изпитания.

Външна и вътрешна любов

(Съборни Беседи, 21.08.1936 05:00 Петък, София)

***

Като е дошъл на земята, човек трябва да изучава живота, да го разглежда като музика. Всяка дума, всяко движение крие в себе си особен род музика.

Коя е първата дума, с която посрещате някой ваш гост?

Вие му казвате „добър ден или добре дошъл".

С каква дума ще ви посрещнат, като отидете на онзи свят?

Вие говорите за раждане и прераждане. Като сте заминавали за онзи свят, спомнете си как са ви посрещали и какво са ви казвали.

Вижда се, че нищо не помните.

Трудни задачи

(Съборни Беседи, 24.02.1922 05:00 Петък, Езерата)

***

При сегашното състояние, в което се намирате, вие често се натъквате на някои наследствени черти, за които трябва да бъдете морално готови да ги посрещнете. В първичното тяло на човека или в тъй наречения матрикс* са складирани всички добри и лоши семена на човешките мисли и чувства, които от време на време се проявяват.

Във всяко прераждане човек дава възможност или подтик на някои от своите мисли и чувства да се проявяват, да се развиват.

За тази цел той трябва да има знания – за всеки даден случай да разбира как да постъпва.

Гордост и тщеславие

(Младежки Окултен Клас, 24.02.1922 06:00 Петък)

Линк към коментар
Share on other sites

Човешкият живот се нуждае от здрава основа, при която, всяко нещо да е поставено на мястото си. При това положение човек ще има ясна представа за смъртта и за живота, за раждането и прераждането.

Днес мнозина се произнасят повърхностно за смъртта, и току слушате някой да казва: Ще се мре вече.

-Отде дойде тази мисъл в главата му? Защо младият не мисли и не говори за смъртта? Като наближи да се ражда някое дете, всички казват: Дете ще се роди в този дом.

Какво означава раждането?

В широк смисъл, раждането има много прояви. Не е раждане, само да се яви човек на свята, Ако някой човек ви дойде на гости, и това е раждане. Докато е в дома ви, при вашите условия, той е ограничен. Щом напусне дома ви, за вас той е умрял, но за себе си – роден, излязъл от ограничените условия на вашия дом. Тъй щото, понятията раждане и смърт са относителни.

Човек се ражда, когато напусне ограничителните условия, при които е живял цели девет месеца. След това той влиза в други ограничителни условия на живота. След време напуща земята – умира, т. е. заминава за другия свят, дето отново се ражда. Значи, човек непрекъснато се ражда за едни условия, а умира за други. Това показва, че умирането и раждането са многократни процеси в живота.

На зазоряване

(Съборни Беседи, 16.08.1942 10:00 Неделя, София)

***

Христос казва: „Не съдете, да не бъдете съдени".

Не съдете нито човешката, нито Божията Любов.

В човешката любов ще минете през разочарование, смърт, раждане и прераждане.

В Божията Любов ще разберете смисъла на стиха:

„Това е живот вечен, да позная Тебе Единнаго, Истиннаго Бога и Христа, Когото си изпратил".

За оня, който носи Божията Любов в себе си, е казано:

„Роденият от Бога грях не прави". Той излязъл от областта на смъртта и влязъл в областта на вечния живот. Божията Любов прави нечистите неща чисти, а човешката оцапва чистите.

Човешка и Божествена любов

(Утринни Слова, 28.11.1943 05:00 Неделя, София)

***

Будно съзнание е нужно на човека. Ако не е будно, причината е в самия него. Съвременните хора са крайно обременени, носят големи тежести. Време е да се освободят от тях.

– Как?

– Ще отворят торбите си и ще изхвърлят навън непотребните мисли, чувства и желания. Изхвърлете мухлясалия хляб навън! Един хляб в торбата е достатъчен, но пресен, доброкачествен. Един костюм ви е достатъчен, но да бъде винаги чист, да свети. Ангелите имат само една дреха на гърба си, но постоянно я чистят. Щом се яви едно малко петно, те сядат на електрическия стол, пущат тока на любовта, и дрехата веднага светне.

Правете и вие като тях.

Чистете дрехата си с тока на любовта.

Който не знае да чисти дрехата си, постоянно ще се съблича и облича.

Събличането е смърт, обличането – раждане. Това наричаме прераждане.

Възприемане на словото

(Утринни Слова, 29.03.1936 05:00 Неделя, София)

***

Какво е прераждането?

Прераждането е закон за поправка на погрешките, които правят хората.

И човек става съвършен, когато цялата книга на неговия живот е написана без никаква погрешка, без никакво петънце или излишна чертичка.

Всяка дума там е турена на мястото, всяка картина е турена на място - само тази книга може да се нарече съвършена.

Вие като отидете в Божествената библиотека, ще ви турнат в един шкаф и двайсет години ще стоите вътре в шкафа да ви посети някой, че като ви чете, да види, че книгата е хубаво написана.

Последният изпит

(Общ Окултен Клас, 15.05.1935 05:00 Сряда, София)

***

Например здрави сте, но дойде едно болезнено състояние, един умален интервал. Защото при болестта не може да се мърдаш. И ти, като не разбираш Божиите пътища, казваш: „Ще си умра.” Какво значи умиране? Вие мислите, че ще отидете на онзи свят и ще ви съдят, ще дадете отчет, какво сте правили на този свят. И казвате: „Дано Господ ми подари още живот, за да довърша музикалната пиеса.” Не си я написал още. Като отидеш на онзи свят, трябва да идеш с нещо, и ако не си довършил, то според закона на прераждането после пак наново ще те пращат на училище, с нови разноски и т.н.

...

Някои учени разрешават въпроса: кокошката ли е съществувала по-рано, или яйцето.

Чуден въпрос!

От гледището на физическия свят, яйцето е съществувало преди кокошката; от гледището на духовния свят, кокошката е съществувала преди яйцето, а от гледището на Божествения свят, нито кокошката е съществувала, нито яйцето. Това е въпрос само за физическия и за духовния свят.

В Божествения свят не съществуват въпроси за кокошки и яйца. Там нещата съществуват вечно.

Няма раждане и прераждане, за да става въпрос, кой пръв се е родил и кой – последен.

Божественият свят е вечен.

Там цари безсмъртието.

Добрата покана

(Съборни Беседи, 01.09.1940 10:00 Неделя, София)

Линк към коментар
Share on other sites

Ето защо, като дойде в ума ви една светла, Божествена мисъл или в сърцето ви красив импулс, красиво желание, веднага ги приложете. Отложите ли ги, вие сами се осакатявате. Кажете ли, че тази мисъл е неприложима, вие се спъвате. Ако беше неприложима, тя нямаше да дойде в ума ви. Не я ли приложите вие, друг ще я приеме.

Така хлопа Бог на човешките умове и сърца. Който не Го приеме, ще ходи от човек на човек да се предлага за съдружник, да вземе участие поне в изговарянето на звука ха. Може да вземе участие, но ще знае, че заплатата му ще бъде тин – звук, който се чува при пускане на десетачетата в тенекиената кутия.

Ако на земята не се научите да работите и да свирите, на Небето никога няма да се научите. Ако отидете неподготвен на Небето, веднага ще ви върнат на земята. Това е закон на прераждането.

Да наеме работници

(Неделни Беседи, 10.11.1918 Неделя, София)

***

Какво представлява прераждането?

- Прераждането е закон за освобождаване на човека от неговите погрешки и заблуждения. Праведният, обаче, никога не умира. Той излиза от една къща и влиза в друга. Той никога не отива и на небето.

- Защо?

- Защото за него небе е мястото, където Бог живее. Където Бог не присъства, там е адът. Земята пък е място на лошите условия, т.е. на гъстата материя. Който търси Бога, ще Го търси и вън, и вътре в себе си.

Мнозина се безпокоят в живота си, защото търсят Бога там, където не е, вследствие на което живеят без вяра. Където отиват, каквато работа предприемат, постоянно се безпокоят: какво ще стане с децата им, какво ще стане с жена им, с търговията им и т.н. Те лягат без вяра и стават без вяра.

Лягайте с вяра в доброто и ставайте с вяра.

Това не значи, че човек трябва да стане индиферентен.

Той трябва да вярва в доброто и в красивото и да не се безпокои за нищо.

Нещата стават така, както са определени.

Двете добродетели

(Утринни Слова, 24.03.1935 Неделя, София)

***

В новата психология трябва да се пазите от следното:

ако не разбирате законите в природата, дълбоките преживявания, дълбоките морални сътресения, преживени неправилно, могат да ви застарят преждевременно и да ви лишат от тази енергия на вашата младост.

И когато старият преживее една радост правилно, той се подмладява, добива нови енергии.

Второто положение:

и младият и старият мислят, но ето къде е разликата. Да кажем пред мене има една ябълка, 10-годишно развито дърво с плодове, в ръката си държа едно семе – ябълка.

Питам, семето по-голямо ли е от тази, голямата ябълка?

Не, в туй семе има смисъл, идея има в него. Младият човек е едно семе, което трябва да се развие. Той още не е проявен в своя живот.

У стария човек мисълта се е проявила и реализирала в живота, неговите енергии са изразходвани, станали са кинетически, защото, според закона на прераждането, ако той е изразходвал своите енергии, че затова е остарял, питам тогава, той, след като мине в другия свят, как се ражда наново, от где са тези енергии?

Възпитателната сила на страданията

(Младежки Окултен Клас, 02.11.1924 Неделя, София)

Линк към коментар
Share on other sites

Сега и на вас казвам: Спомняйте си често за синовете на светлината, че като дойдат големите страдания, да знаете, че те идат да ви освободят от ограниченията на живота. Понякога вие се насърчите, вдъхновите се, чувствате сила и готовност за възвишена работа, но веднага се спрете и казвате: Не е време още за това.

Днес отлагате, утре отлагате, докато един ден видите, че сте остарели, и казвате: Свърши се моята работа. Ще остане за друго прераждане.

Християните пък възлагат всичко на Христа. Те очакват да дойде Христос втори път на земята, да ги възкреси. Не, първата песен „ва” ще ги възкреси.

За да възкръсне, човек трябва да се новороди. Възкресението иде само за ония, които ще станат синове на светлината. Възкресението е новата епоха, в която идат синовете на светлината, да работят за създаване на нов свят, ново небе и нова земя.

Старият свят няма да се разруши, но ще се преобрази, ще се преустрои. Новият свят, това е епохата, която иде в света, в която ще се прояви Божията Любов. Проявяването на Христа на земята не е нищо друго, освен проява на Божията Любов.

Синове на светлината

(Неделни Беседи, 23.03.1930 Неделя, София)

***

Казвам: Така постъпват хората и със своето щастие. Едва го придобият и го заровят в земята. И като погребат човека, започват да ви убеждават, че след време той ще възкръсне. Това е друго заблуждение. Горко на онзи, който очаква да възкръсне от гроба! Има смисъл да възкръснеш, но докато си още в тялото, със своите мисли и чувства, със знанието, което имаш.

Да възкръснеш, но коренно да измениш живота си. Цял живот си бил неспокоен, недоволен, че това, онова нямаш, и в един момент да стане преврат в твоя живот, да заживееш в радост и веселие, в доволство и светлина. Това наричам възкресение.

А тъй, цял живот ще бъдеш недоволен и ще почнат да те убеждават в прераждането. Ще дойдеш втори път на земята, със същото съзнание, да направиш същите грешки. Значи, ако си женена, и мъжът ти те бие по няколко пъти на ден, като се преродиш отново на земята, пак да се ожениш и пак мъжът ти да те бие. Благодарим за такова прераждане! Прераждането има съвсем друго значение.

Питате, като се преродите, дали ще се познавате.

– Да се познавате като стражари, съдии, бакали, познаване ли е това? Да познаваш Бога, това е живот вечен. Да познаваш Онзи, Който дава живот, а не онзи, който взима живот.

Даване и вземане

(Утринни Слова, 16.10.1932 Неделя, София)

***

Един светия прекарал в уединение цели 30 години, в пост и молитва. През това време той не искал никой да го безпокои. Един ден дошъл до вратата му един пътник, похлопал на вратата и чакал да му се отвори. Светията отворил вратата и сърдито му казал: Кой ти позволи да ме безпокоиш? Не знаеш ли, че аз се моля.

Пътникът бил стар светия, но отшелникът не го приел. След известно време на вратата на светията похлопала една млада красива мома. Светията веднага й отворил, като казал: Влез, дъще. Ще кажете, че някога, в миналото прераждане, тази мома е била дъщеря или майка на светията. Според мене, светията не е постъпил добре. Той нямал нужната светлина.

Макар че прекарал 30години в уединение, той не дошъл до различаване на нещата. Грешката му се заключава в това, че като се молил на Бога, приел младата мома, а отказал да приеме стария светия. Това е лицеприятие. Може младата мома да се нуждае повече от неговия съвет, но въпреки това и тя трябваше да почака, докато си свърши молитвата. Момата влязла при него и той продължил молитвата си, но видял, че сгрешил – молитвата му не отивала нагоре като по-рано. Рече да се моли, момата изпъквала в ума му. Обърнал се на север, на юг, на запад, момата все стои в мисълта му; тя застанала между него и Бога и не мръднала от мястото си. Светията запитал: Защо, Господи, ми изпрати този ангел?

Ръцете на любовта

(Утринни Слова, 28.05.1933 Неделя, София)

Линк към коментар
Share on other sites

И тъй, на всички предстои да имате откровение.

– Кога ще дойде то?

– Когато бъдете готови.

– Кога ще дойде Господ при нас?

– Когато вашето сърце, вашият ум, вашата душа и вашият дух бъдат готови да Го посрещнат. Тогава ще дойде Бог в Своето царство и ще ви даде власт над всичко.

Но ако умът, сърцето, душата и духът ви не са готови, Бог ще отложи Своето идване. Той ще ви остави да ви изядат зверовете в рова. И царете, които ви преследват, както Данаила, ще излязат срещу вас като лъвове, вълци, мечки. Вие ще пъшкате под ужаса и мъчението, под своята тежка карма. Ще кажете, че ще се изправите в друго прераждане. Това не може да ви спаси.

Ако не използвате сегашния си живот, бъдещето прераждане не може да ви спаси.

Който не използва сегашното си прераждане, ще остане назад. Ако не използвате условията на този живот, бъдещия живот ще се намерите в Сахара.

Ако използвате сегашните условия разумно, очаква ви светло бъдеше.

Всеки ще седи под смоковницата си, от нищо несмущаван. Извори ще текат около него, птички ще му пеят. Децата, жената му ще го обичат, приятелите и познатите му ще го почитат.

Вашето добро зависи от сегашния ви живот.

– Като умрем, всичко ще се оправи.

– Аз не желая да умрете такива, каквито сте сега. Желая ви да живеете 100 – 120 години на земята, но разумно да използвате условията на живота. Само така ще разчитате на добрите условия в бъдещето.

Служене на Бога

(Утринни Слова, 28.11.1937 Неделя, София)

***

И тъй, чрез злото вършиш това, което е угодно на тебе;

чрез доброто – което е угодно на другите,

а чрез любовта – това, което е угодно на Бога.

Казваш, че Бог приема молитвата ти.

Една молитва е приета, когато има предвид Божията воля.

Следователно, върши само това, което е благоприятно на Господа!

Само тогава ще имаш добро разположение, мисълта ти ще бъде светла, чувствата ти – възвишени, благородни, а волята ти – силна, за да преодолява всички мъчнотии.

Само така ще бъдеш здрав.

Ако нямаш предвид Божията воля, законът на кармата ще дойде и ти ще се натъкнеш на големи противоречия.

Векове ще минат, докато се справиш с тях.

В Евангелието се разказва за онзи длъжник, който паднал пред нозете на господаря си и молил да му се прости дългът. Господарят му простил дълговете.

И вашата карма може още днес да се ликвидира.

– Как?

– Чрез закона на любовта.

– Това е закон без любов. Докато живееш в безлюбие, ще се раждаш и прераждаш.

Щом дойде любовта, прераждането престава.

Тогава ще влезеш в закона на вселяването.

Малките неща

(Утринни Слова, 26.12.1937 Неделя, София)

***

И тъй, всяко едно твърдение в света трябва дълбоко да се възприеме в човешкото съзнание. Човек все трябва да има нещо в живота си, на което да се осланя. Човек трябва да има една преобладающа идея в живота си която да го подтиква. Тази преобладающа идея ще бъде най-високият връх, от който той ще измерва всички други положения. Някой може да те пита защо трябва да имаме една идея? – Тя е една необходимост. Защо трябва да обичаме? – Обичта е една необходимост.

Защо трябва да живеем?

– Животът е една необходимост.

Защо трябва да се учим?

– Учението е една необходимост.

Защо трябва да работим?

– Работата е една необходимост.

А сега, някой казва: аз не искам да живея, искам да се самоубия. Самоубийството не е една необходимост. Представете си, че живеете в един свят, непоносим за вас и искате да се хвърлите от една висока скала надолу, да се самоубиете. Но онези висши, разумни същества изменят вашето твърдо вещество във въздухообразно, и вие падате от скалата, като едно леко перце, не можете да се убиете. После, искате да се хвърлите в някоя нагорещена пещ, там да изгорите. Но тия същества превръщат материята ви в огнеупорна, и вие не можете да изгорите. Навсякъде търсите смъртта, но не можете да се самоубиете.

Питам: защо не можете да се самоубиете?

– Не зависи от вас. Някой път е благословение човек да умре.

Защо човек иска да умре?

– Всички хора, които искат да умрат, то е затова, защото имат желание да ликвидират със старите си дългове. И действително, те забравят дълговете си, като умрат, но законът е такъв, че след като дойдат втори път на земята, пак ги хващат.

А дали приемате прераждането, или не, това за природата нищо не значи.

Някой откраднал от българската държава 10 милиона и избягал в странство. След 20 години отново се връща в България. Властта забравила ли е това? Не, ще го пипне веднага. Как? Изминали са се вече 20 години. Тия 20 години не обезличават ли 10-те милиона? Не обезличават. Ако властта не прощава, природата е още по-строга в своите изисквания.

Ти си!

(Неделни Беседи, 07.12.1924 Неделя, София)

http://www.beinsadouno.com/old/lectures.php?id=708

Линк към коментар
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Значи, в живата природа съществуват такива норми, които всеки жив човек трябва да знае. Незнанието не ни избавя от отговорности, не ни избавя и от последствията на страданията.

От какво произтичат страданията в света?

Ние определяме: всички страдания произтичат от изгубването на тези норми.

Съвременните учени хора, запример, когато разискват закона за наследствеността; или индусите, които разискват закона за прераждането; или египтяните, които са разисквали закона за преселението на душите, това са все закони, които съществуват в природата, не са някаква теория.

Туй, че в живота има някакви противоречия, то е друг въпрос. Туй пък, че душата странства, това е факт; че душата се облича в разни форми, това е факт; че душата наследява качествата на тези форми, това е факт. Следователно, тези факти може да се обяснят по един или по друг начин. Ако ние искрено търсим Истината, тия факти можем да разрешим правилно; ако не сме заинтересувани, не можем да ги разрешим.

Който иска славата

(Неделни Беседи, 25.01.1925 Неделя, София)

***

И тъй, един закон в окултизма гласи: всички блага в света са свързани с кротостта и смирението, всички Сили са свързани с електричеството и магнетизма, т.е. с мозъка и симпатиковата нервна система, а всички несполуки – с мъчението.

За да бъда ясен, ще ви обясня от какво произтича мъчението: всеки ученик, който не спази един от вечните закони, които съществуват, създава мъчение.

Обаче този ученик съзнателно или несъзнателно отхвърля факта, че е направил грешка, и върви в Живота от едно прераждане към второ и трето, а законът на мъчението постоянно си действа.

Този закон действа така, както една река си пробива път и взема ново направление, различно от това, което е имала по-рано. Следователно аз наричам мъчението метод или начин за изправяне на човешкия Живот.

Силите в Природата

(Беседи пред Сестрите, 19.02.1920 Четвъртък, София)

***

Значи има две раждания, но не прераждания. Защото прераждането подразбира всеки процес на пресекване; прераждането е закон на дисхармонията в света: да се преродиш, то значи да почнеш отново работата, която си напуснал – улавят те, затварят те и като излежиш двадесет години, останат ти петнадесет, избягаш, връщат те и ти турят още десет години, та стават пак двадесет и пет за излежаване; след пет години пак избягаш, хващат те наново, затварят те за трети път и ти налагат още по-голямо наказание.

Туй е и прераждането – човек, който не иска да си излежи затвора; или в друг смисъл: когато вие сте пратен на Земята и не искате да живеете както Бог е определил, а искате по лесен начин да избягате, тогава ще ви хванат, ще ви турят в затвора и ако все бягате, няма да се свърши вашето затваряне во веки веков.

Законът на новото раждане подразбира да изпълни човек Волята Божия.

И не е мъчно да я изпълните, мъчнотията лежи винаги в дълбоките причини на неразбиране на Живота.

Великден

(Неделни Беседи, 22.03.1915 Неделя, София)

***

Господ изпраща смъртта и казва:

"Повикайте това остаряло дете и го поставете върху диска на смъртта, за да се обнови и заживее друг живот."

Тогава се завъртва колелото на живота с 100 000 волта и не минават 50 или 100 години и същият човек отново идва, но вече обновен с нова енергия и ново име. Това е законът на прераждането и смяна на енергиите.

Душата може да възприеме много хиляди форми. Вие не сте изучавали, какво нещо е човешката душа. Ако бих казал всичко, каквото зная за нея, то би било девето чудо на света - толкова много неща има да се говорят за нея.

Учител и Господ

(Неделни Беседи, 15.06.1919 Неделя, София)

Линк към коментар
Share on other sites

Ние, съвременните хора, религиозните, мислим, че сме набожни, силни. "Туй е направил Христос заради нас." Христос заради нас може да направи нещо само при едно условие и само при закона на пълната Божия Любов. Той е казал тия думи. Ама вие седите в някоя църква и казвате тъй: "Обичам аз Христа и готов съм заради Него да пожертвам живота си."

Но вие сте свързани за църквата, седите и казвате: "Какво ще кажат нашите в църквата, какво ще каже баща ми, какво ще каже майка ми, какво ще каже народът, какво ще каже този и онзи; обичам Христа, но не му е дошло още времето, някога може, в далечно бъдеще."

Някои, които вярват в прераждането, могат да кажат: "В туй прераждане не, но в следното прераждане."

Религиозните пък ще кажат: "Като идем на Небето, Господ ще ни научи да го правим, а на земята не можахме." Не, не, който не може да служи на Христа тук, на земята, не може да му служи и на Небето, а който може да му служи на земята, може и на Небето, знаете ли вие това? Сега всички проповядват, че в небето всичко може.

То е в символистичен смисъл, значи: при по-благоприятни условия на земята, които съществуват на Небето, когато се сложи този ред и порядък, когато законите на невидимия, далечния свят... и не че той е далечен по време и пространство, но е далечен, понеже ние нямаме тия сетива, не можем да влезем в съобщение с него, и когато тия закони на невидимия свят станат достъпни за нашите умове, за нашите сърца и се приложат на земята, ще има по-благоприятни условия да може да се приложи тази Божествена Любов на земята.

Туй значи, следователно, че ние трябва да напущаме земята и да се повръщаме, за да можем да преработим тия материали, да вземем тия нови форми, чрез които да се внесе новото учение, че да може в света без насилие.

Не правете насилие

(Неделни Беседи, 04.06.1922 Неделя, София)

***

Когато влезете в закона на подобието. Тази кожа ще падне от вас, и Господ ще ви даде генералски дрехи с еполети, които ще бъдат много пъстри. Такава е християнската философия, нея можете да я приложите в Живота.

Това не е философия на миналото – то е философия, която се прилага на практика.

Вие всеки ден се прераждате от Ангели на дяволи и обратно – ето това е прераждане.

Сега спорят и казват: „Който вярва в прераждането, ще го изхвърлим от църквата.“

- Как ще ме изхвърлите, когато вярвам в законите на контрастите и подобието и живея според тях?

Когато аз живея според закона, дали ще ме изхвърлите от църквата, или ще ме държите в нея, то малко може да засегне душата ми. Когато аз живея при Бога, когато никого не мразя на Земята и се старая да обичам всичко чистосърдечно, може ли някой да ме изхвърли? Може да ме изхвърли само един Бог.

Това е учението, което ви проповядвам. И казвам ви, че само в деня, в който съгрешите, вие сте изпъдени из Божествената църква – Рая.

Духът и плътта. Приливи и отливи в живота

(Неделни Беседи, 02.11.1914 Неделя, София)

Линк към коментар
Share on other sites

  • 1 month later...

"....След като се нахранихме, Той попита нещо брат Христо, но в това време се зададе от пътеката към чешмата един мечкар с мечката си, водейки я с халка за носа. Застана точно срещу Учителя, значи до мене и до брат Христо, започна да пее и да думка на едно дайре, като от време навреме грубо разтърсваше тежкия синджир.

Аз изтръпнах от ужас и гледах кръвясалите очи на животното, конто като че ли имаха човешки поглед.

След като мечката достатъчно си поигра и сестрите му дадоха нещо, мечкарят си отиде.

Учителят каза:

— В тази мечка виждам, че е затворен духът на един владика, който изкупува по този начин грешките си и престъпленията, конто е извършил в името Божие. "

Цветана - Лиляна Табакова, "Съзвучия от бъдещето", СД Алфиола, 1992

Линк към коментар
Share on other sites

  • 2 months later...

"Човек дохожда много пъти на земята, а не само един път.
– Колко пъти дохожда? – Колкото пъти иска – от него зависи.

Обикновеният човек се преражда на всеки 45 години.
Ако той слиза на земята да се учи, разумните същества му определят,
в кое семейство ще се роди. Той няма свободен избор.
Ако човек идва на земята съзнателно, да помага на хората,
той има свободен избор, да се роди, дето иска.
Колкото по-напреднал е човек в развитието си,
толкова по-голяма свобода има при слизането си на земята.

Гениалните хора и светиите идат рядко на земята,
когато човечеството отбелязва епоха в своя живот.
Великите Учители пък идат на земята през всеки две хиляди години.
Те внасят голямо преобразование в човешкия живот"

Извор на Любовта, Неделни Беседи, 12.09.1943 г., София

Редактирано от Лъчезарна
Линк към коментар
Share on other sites

  • 8 months later...

Та сега някои питат"В следващото прераждане какво ще бъда?"В следващото прераждане ще бъдеш пак такъв, какъвто си сега.Преражда се животното, а ражда се Божественото.И казва Христос:"Ако не се родите изново"-то е човешкото.Щом се прераждаш , то е животното.Като животно ще се прераждаш хиляди пъти, но ако си роден- дето казва "изново да се родиш-това е" .Ние не сме толкова за прераждането.То е животинско."Роденото от плътта е плът.- казва Христос-, а роденото от Духа е Дух".Човек като се роди веднъж от Божественото, той вече не умира.Животинското, понеже умира, то трябва да се превъплътява.А понеже Божественото не умира, ти като се родиш веднъж, продължаваш.Може да изменяш своята форма.Та това е по- дълбокото разбиране.

Знайният бог 05.01.1936г. 16-о неделно утринно слово, "Трите родословия" УС

Линк към коментар
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Guest Дриада

Та рекох, не губете идеята в ума си, че сте даровити , и че още днес можете да постигнете нещо.Изгубите ли тази идея от ума си, вие ще мислите, че не сте даровити и ще оставите всичко за следното прераждане.Не чакайте никакво друго прераждане.Според мене, вие още в този живот, вие умряхте и утре ще се преродите.На вечерта вие пак ще умрете, а на сутринта отново ще се преродите.Всеки ден е едно прераждане.Ако човек всеки ден не се преражда, животът няма смисъл на земята.Казвате"Прераждат ли се хората?"Прераждат се , но те криво разбират идеята за прераждането.Прераждането е закон за подобрение на живота.Прераждането подразбира благоприятните условия на живота да прогресират.Днес ще свършиш една работа, утре- друга, това са прераждания.Преражданията, това са дни на живота, а смъртта това е почивка.Като се раждаш , ще работиш, за да се повдигнеш в живота.

Четирите отношения 22.08.1937г.Рилски беседи "Лъчи на живота "

Линк към коментар
Share on other sites

  • 8 months later...

„И тъй, дръжте в ума си идеята, че вие сте даровити и можете да постигнете всичко, което желаете. Кога? – Още днес. Не отлагайте нещата за друг живот, за друго прераждане. Отлагането изопачава човешкия характер. Човек всеки ден се преражда. Вечер, като легне да спи, той заминава за другия свят. Сутрин, като стане, той се връща от другия свят. Следователно ако човек не може да свърши една работа днес, в сегашния си живот, ще я свърши утре. в бъдещия си живот. Ако човек всеки ден не се преражда, животът му на Земята няма смисъл. Като не разбират закона за прераждането, хората внасят в него криви тълкувания и се успокояват, че ако в сегашния си живот не могат да постигнат нещо, ще го постигнат в бъдещия. Така те отлагат нещата и не работят. Не, прераждането е закон за подобряване на живота. Прераждането подразбира прогресиране: всеки ден човек да подобрява условията на своя живот. Той трябва днес да свърши една работа, утре – друга работа. Това значи прераждане. Прераждането подразбира денят на човешкия живот, когато човек работи съзнателно, активно. Смъртта е нощта на човешкия живот, когато той почива. Следователно, когато се ражда, човек трябва да работи, да се повдига; като умира, той почива.“

„Съществени връзки“ – СС, 22 август 1937 г.

Редактирано от Станимир
Линк към коментар
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Добави...