Jump to content
Порталът към съзнателен живот
Жива

Хомеопатия при дислексия

Recommended Posts

Здравей, Александър!

Посъветваха ме да потърся мнението ти във връзка с дислексията на моя син. Отначало ми прозвуча еретично, но после си казах: "Защо пък не?" И ето ме с конкретнен въпрос:

Може ли с хомеопатия да се повлияе дислексия?

Благодаря предварително.

Сподели това мнение


Link to post
Share on other sites

Ако причината не е органично увреждане на мозъка причинено от инсулт, тумор и др.под. дислексията може да се дължи на разнообразни причини и изобщо не е признак за умствено изоставане.

Спомням си един излекуван случай, при който причината беше прекалената възбудимост на детето. Очевидно мислите му се движеха многократно по-бързо от обикновено и езикът му не смогваше да ги произнесе. И така, чрез подходящото за този индивидуален случай хомеопатично лекарство тази "задъхана" припряност беше туширана и детето постепенно започна да чете правилно.

Сподели това мнение


Link to post
Share on other sites

Ако причината не е органично увреждане на мозъка причинено от инсулт, тумор и др.под. дислексията може да се дължи на разнообразни причини и изобщо не е признак за умствено изоставане.

Спомням си един излекуван случай, при който причината беше прекалената възбудимост на детето. Очевидно мислите му се движеха многократно по-бързо от обикновено и езикът му не смогваше да ги произнесе. И така, чрез подходящото за този индивидуален случай хомеопатично лекарство тази "задъхана" припряност беше туширана и детето постепенно започна да чете правилно.

Благодаря за отговора, Александър!

Много съм далеч от мисълта за умствено изоставане. Синът ми изглежда съвсем "нормално" и е спокоен и ведър по природа. Все пак може да му се отрази положително едно "забавяне" на мисловния процес. Според една от теориите (метода Дейвис) хората с дислексия мислят не с думи, а с картинки/образи, което обяснява многократно по-бързия им мисловен процес. Според медиците-класици, това е недостатъчна синхронизация между полукълбата, може да се установи недвусмислено с ядрено-магнитен резонанс и е наследствена. Според метода Дейвис, това е дарба, която имат образно мислещите хора.

Може ли да посочиш някои от разнообразните причини за дислексия?

Слънчеви поздрави!

Сподели това мнение


Link to post
Share on other sites

Да, други причини с които съм се срещал е силна, внезапна уплаха не само на самото дете, но и на майката по време на бременноста.

Сподели това мнение


Link to post
Share on other sites

Мисленето в образи се нарича ИМАГИНАЦИЯ:

Имагинативно/образно/познание при Р.Щайнер.

:3d_122: Те се появява при напреднали души по Пътя към Светлината.Другите две познания са Интуиция и Инспирация:3d_132:/вдъхновение/.

Цитат:Другата страна засяга връзките на човешкото същество с духовния свят и практически съдържа в себе си достатъчно надеждни средства, за да възпре подобна намеса в душевния живот. Всеки човек е в състояние да проникне в духовния свят, ако в едно или друго от своите прераждания осъществи новите степени на свръхсетивното познание - Имагинация, Инспирация, Интуиция. Духовната същност, която е залегнала в основата на представите, "може да бъде изживяна единствено с помощта на ясновиждащото познание". Тази духовна същност се разкрива в Имагинациите. Духовната същност, която е залегнала в основата на чувствата, може да бъде изживяна с помощта на това, което Щайнер нарича "Инспирации". А волята? - За "ясновиждащото съзнание" тя нахлува от духовния свят благодарение на това, което Щайнер нарича "Интуиции".

Карл Унгер

Редактирано от Мария-София

Сподели това мнение


Link to post
Share on other sites

Благодаря ти, Мария-София!

От всичко, което пишеш, ми е ясно едно:

Има още мнооого да чета :3d_016:, но все пак се надявам и аз да се понауча :smarty:

Мисленето в образи се нарича ИМАГИНАЦИЯ:

Имагинативно/образно/познание при Р.Щайнер.

:3d_122: Те се появява при напреднали души по Пътя към Светлината.Другите две познания са Интуиция и Инспирация:3d_132:/вдъхновение/.

Цитат:Другата страна засяга връзките на човешкото същество с духовния свят и практически съдържа в себе си достатъчно надеждни средства, за да възпре подобна намеса в душевния живот. Всеки човек е в състояние да проникне в духовния свят, ако в едно или друго от своите прераждания осъществи новите степени на свръхсетивното познание - Имагинация, Инспирация, Интуиция. Духовната същност, която е залегнала в основата на представите, "може да бъде изживяна единствено с помощта на ясновиждащото познание". Тази духовна същност се разкрива в Имагинациите. Духовната същност, която е залегнала в основата на чувствата, може да бъде изживяна с помощта на това, което Щайнер нарича "Инспирации". А волята? - За "ясновиждащото съзнание" тя нахлува от духовния свят благодарение на това, което Щайнер нарича "Интуиции".

Карл Унгер

Сподели това мнение


Link to post
Share on other sites

Здравейте,извинявам се ,че пиша в тема с въпрос към хомеопат.

Споделям тук моето мнение,като майка на дете което имаше дислексия.

Дъщера ми пишеше думите отзад напред и огледално, по този повод не можеше и да разпознава числата(дисграфия).

Беше на 5г. тогава.Кагото споделих проблема със специалисти,те ми отговориха че по принцип дислексията се диагностицирала в учебна възраст и още е рано да се правят заключения.Аз естествено нямах нужда от това да чакам две години за да ми каже някой ,че детето ми има проблем и се захванах сама .

Отначало ми беше много трудно ,защото нямах търпение ,ядосвах се ,че детето не проумява,не можех да разбера как нещо толкова лесно за нея представлява трудност. После се взех в ръце и с много постоянство и най-вече като на игра започнахме да правим много упражнения.Пишех двусрични думи -(ма ма ) примерно и я карах да ги казва разделени,а след това да се опитва да ги слива.Много тренировки и някак си нещата се случваха неусетно.След това дойдоха и по-сложните думи и така.

Най-трудно ми беше с някои букви като и ,в,р,я и др.,но с натрупването на опит предполагам ги е автоматизирала.

Понякога и сега бърка някоя буква,най-често Е със З ,но това не ме притеснява ,защото големият проблем е зад гърба и .Започна училище със самочувствие на дете което чете гладко и не е имала проблеми с усвояването на материала.

По мои наблюдения на децата от класа и при които откриха в хода на учебния процес този проблем, им е доста трудно.Първо ,че някои родители не искат да осъзнаят ,че детето има подобен проблем,други не обръщат внимание или пък не намират добра квалифицирана помощ.Във всичките изброени случаи децата страдат.

Аз лично действах интуитивно. Нека всеки родител който усети че при детето му има подобен род проблеми, потърси незабавно помощ от специалист .Учебният материал залива като лавина децата , а те се опитват да преодолеят всеки урок.

Не знам дали има смисъл да търсим къде е причината това да се случи -може би да,ако това би помогнало на проблема да се разреши,аз не съм специалист Александър е прав ,че една от възможните причини е бременността или уплаха ,стрес в ранната детска възраст. Този факт поне при мен е на лице.

Факторите може да са много и най-вероятно невидими за нас,но в нас е силата да преодоляваме препятствията.

Жива,желая на теб и на сина ти този проблем скоро да бъде зад гърба ви!

П.п. Определено смятам,че хомеопатията има място в решаването на този проблем и при всички случаи би улеснила процеса на израстването му,ако мога така да се изразя.

Редактирано от nina7705

Сподели това мнение


Link to post
Share on other sites

Здравей nina7705,

Ти си майка-героиня! Звучи банално, но наистина се възхищавам на всичко, което си направила за твоята дъщеря! Рано си открила проблема, не си се оставила да те подведат с изчакването и най-вече си намерила сили да се справиш със ситуацията сама! Аз, за съжаление, се провалих през първите няколко години главно поради два фактора: 1. Нямах никаква представа за явлението дислексия; и 2. Синът ми се бореше с два чужди езика едновременно, като основен в училище му беше този, който знаех най-малко.

Българският език по принцип е маааалко по-благосклонен към дислектиците, защото има по-добро съответствие между звуците и буквите, с които те се представят. Английският е един от най-кошмарните. Сега (от 4-ти клас), когато синът ми премина и на английски, положението стана наистина тежко. Затова пък сега знам какво е дислексия и изучаването на това състояние доста ми помага. :dancing yes:

Не съм имала никаква уплаха по време на бременността, а и синът ми не знам да е преживял каквато и да е уплаха или страх. Той е дете, което винаги сме гледали с четири очи, както се казва. Така че, изключвам това да е причина за дислексията му. Още повече, че това не обяснява наследствения характер на дислексията. Учените вече са намерили гена за дислексия и този ген, за добро или зло, е доминантен. (Източник "Overcoming Dyslexia" - Sally Shaywitz).

Здравейте,извинявам се ,че пиша в тема с въпрос към хомеопат.

Споделям тук моето мнение,като майка на дете което имаше дислексия.

Дъщера ми пишеше думите отзад напред и огледално, по този повод не можеше и да разпознава числата(дисграфия).

Беше на 5г. тогава.Кагото споделих проблема със специалисти,те ми отговориха че по принцип дислексията се диагностицирала в учебна възраст и още е рано да се правят заключения.Аз естествено нямах нужда от това да чакам две години за да ми каже някой ,че детето ми има проблем и се захванах сама .

Отначало ми беше много трудно ,защото нямах търпение ,ядосвах се ,че детето не проумява,не можех да разбера как нещо толкова лесно за нея представлява трудност. После се взех в ръце и с много постоянство и най-вече като на игра започнахме да правим много упражнения.Пишех двусрични думи -(ма ма ) примерно и я карах да ги казва разделени,а след това да се опитва да ги слива.Много тренировки и някак си нещата се случваха неусетно.След това дойдоха и по-сложните думи и така.

Най-трудно ми беше с някои букви като и ,в,р,я и др.,но с натрупването на опит предполагам ги е автоматизирала.

Понякога и сега бърка някоя буква,най-често Е със З ,но това не ме притеснява ,защото големият проблем е зад гърба и .Започна училище със самочувствие на дете което чете гладко и не е имала проблеми с усвояването на материала.

По мои наблюдения на децата от класа и при които откриха в хода на учебния процес този проблем, им е доста трудно.Първо ,че някои родители не искат да осъзнаят ,че детето има подобен проблем,други не обръщат внимание или пък не намират добра квалифицирана помощ.Във всичките изброени случаи децата страдат.

Аз лично действах интуитивно. Нека всеки родител който усети че при детето му има подобен род проблеми, потърси незабавно помощ от специалист .Учебният материал залива като лавина децата , а те се опитват да преодолеят всеки урок.

Не знам дали има смисъл да търсим къде е причината това да се случи -може би да,ако това би помогнало на проблема да се разреши,аз не съм специалист Александър е прав ,че една от възможните причини е бременността или уплаха ,стрес в ранната детска възраст. Този факт поне при мен е на лице.

Факторите може да са много и най-вероятно невидими за нас,но в нас е силата да преодоляваме препятствията.

Жива,желая на теб и на сина ти този проблем скоро да бъде зад гърба ви!

П.п. Определено смятам,че хомеопатията има място в решаването на този проблем и при всички случаи би улеснила процеса на израстването му,ако мога така да се изразя.

Сподели това мнение


Link to post
Share on other sites

Много интересен филм за АУТИЗЪМ и ДИСЛЕКСИЯ.Пускам го тук,защото няма отделна тема за Аутизма.Но нещата са близки,всъщност едното е част от другото.

http://www.ted.com/talks/lang/bg/temple_grandin_the_world_needs_all_kinds_of_minds.html

Сподели това мнение


Link to post
Share on other sites

Направете си регистрация или влезте в акаунта си, за да коментирате

Трябва да сте регистриран участник, за да можете да оставяте коментари

Направете регистрация

Регистрирайте се в Портала. Лесно е!

Нова Регистрация

Влизане

Вече имате регистрация? Влезте тук.

Влизане Сега

×