Jump to content
Порталът към съзнателен живот

Recommended Posts

Филма ме остави без дъх!Страхотен замисъл, перфектна актъорска игра, сценарий, режисура/.Много интелигентен, пипнат до последния детайл, динамичен!Мисля, че ще бъде изключително интересен и за тези които се занимават със сънища, става дума точно за това, а и за много други неща разбира се.Истински шедъовър!

Сподели това мнение


Link to post
Share on other sites

Тъкмо мислех да добавя "Генезис" като тема в тази категория, когато видях, че ти си го сложил. Напълно съм съгласна с теб. Мога само да добавя, че такъв филм - наситен със смислени послания и същевременно комерсиален - не е имало, струва ми се, от Матрицата насам, ако не броим и Аватар.

За мен основната идея на филма е колко голяма сила имат идеите и колко внимателно трябва да ги допускаме и посаждаме в съзнанието си... Филмът се развива от сън в сън, но е очевидно, че в езотеричен план може да се направи аналогия с различните нива на будност, с различните измерения и различните световете, които обитаваме.

Друго много хубаво послание, което филмът като че ли изпраща, е: "бъдете будни и не бъркайте съня (бих добавила "на Земята") с истинската реалност"! А и това, че те строяха сънищата също отпраща, поне според мен, към факта, че ние строим своята реалност. :)

С две думи: наистина много идеен филм! :)

Сподели това мнение


Link to post
Share on other sites

Здравейте приятели,

с идеята да споделям с вас интересните неща, на които попадам, публикувам материал на английски език, с извинение към модераторите за това. Приятно гледане!

 

Сподели това мнение


Link to post
Share on other sites

Прекрасно е да гледаш как "работи" и то на високи "обороти" въображението на презентиращия!

Но информацията, независимо как я изживявавме преобразувана в живота ни, си има една специфична страна. Тя е фрактална. А това е основното, което му се губи на пича. 

В случая на презентацията, идеята на Кайл Джонсън, че критиката на филма не е "видяла" по-компресираните в пластовете от смисли идеи на филма, касае и него. Защото, както посочих информацията се проявява фрактално. Един "двоен" елемент се разгражда на безкрайно множество от "двойти копия" на себе си. По същия начин и самият "двоен информационен елемент"( вече си има име - кюбит!!!) е само "копие" на по-едър "двоен елемент". Така се оформя "фрактала" и към по-голямото и към по-ситното. Това е и основата на "златното сечение" - когато два елемента в някаква пропорция(1,618..) помежду си, образуват заедно друг елемент, който се явява "по-ситния" от двата елемента, които заедно образуват още по-едър елемент(ако разглеждаме редицата в "растяща" посока)

Между другото това обаче касае единствено бинарната система. 2ката и производните й 4,8,16, 32. Това е и системата, по която най-лесно възприемаме и оценяваме сигналите от света - дуалната. Топло-студено, светло-тъмно, приятно-неприятно, и т.н. Малко се отнесох...таман като презентатора, хиххии.

Характерното на дуалното е, че на база фракталната природа на информацията, спокойно и често неусетно попадаме във "водовъртежите" на безкрайните "възпроизвеждания" на една и съща идея, описана под формата на информационен поток, пък бил той Мисли или Чувства. Макар, че от взаимовръзката им и балансираното им комбиниране, може лесно да се изведе едно предположение. Че "зациклянето в мисли" е показател за неналично изпитване на съответно чувство, а "зациклянето в чувство" е показател за недостатъчно обмисляне.  

Така де, просто исках да отбележа, а и се аргументирах малко сложно, че в презентацията на Кайл Джонсън, споделена от @no_self, пича изказва доста готини и интересни впечатления от филма, но има и други компресирани идеи, които могат да се доловят, ако се "излезне" от "водовъртежа" на творческия му "вихър". 

 Първата, пък и основна е, че "inception" го превеждат като "начало", но смислово отговаря много по-пълно на "посяване". "inception"-ът всъщност е точката, началото на "посяването" на дадена история. По тази линия на анализ могат да се "декомпресират" огромен брой  идеи, които да вдъхновяват зрителя на филма пи гледането и анализа на филма.

Друга такава е - чисто описателния режим, при който артистично ни е представена идеята за "пластовете" на психиката ни.

1.Първоначалната атмосфера, която отговаря на материалната ни реалност. Съответно - фабулата и индивидуалните истории и задачи на "екипа" на Леонардо Ди Каприо, както и обекта на мисията им и информацията, която се опитват да докопат в съзнанието му. 

2. Слоевете на "съня", в които се "потапят" участниците и съответстват на различните "слоеве от съня" на "набелязаната" им цел(забравих му името на актьора, които играе ролята на сина на индустриалеца).

3. "Ядрото", мястото, където "кътаме" съкровенното ни. Характероопределящите ни преживявания в миналото.

 

Трета такава е - идеята, че с технология може да се изгради некъв "wi-fi" и други хора да "влизат в съзнанието на сънуващия"... Те тука вече тръгват "внушенията", които много често "резонират" с некви езотерични традиции, каквите на днешно време е много модерно всеки да чете, особено с тази "ню ейдж вълна" оттатък океана. Това е и основната причина за касовия успех на филма - напипва модерните тенденции в потока от интереси в обществото и това "се отблагодарява" на продуцентите.

Има и още много други аспекти на анализа на филма, които могат да се доловят от гледащите.

Все пак това е основното качество на фракталността на информацията( многопластовостта на "смислите). Примерно във форума има цяла тема за това, че всеки по различен начин "разбира" Беседите...

Сподели това мнение


Link to post
Share on other sites

Направете си регистрация или влезте в акаунта си, за да коментирате

Трябва да сте регистриран участник, за да можете да оставяте коментари

Направете регистрация

Регистрирайте се в Портала. Лесно е!

Нова Регистрация

Влизане

Вече имате регистрация? Влезте тук.

Влизане Сега

×