Jump to content
Порталът към съзнателен живот

Прана


Иво

Recommended Posts

Прана

Праната е жизнената енергия, за която се смята, че прониква всичко живо. Тя е основна енергийна съставка на живите организми на Земята. Праната може да се възприема директно от въздуха, от силно енергетични места като водопади, гори, високи планини, а също и от храната. Повече прана, жизнена енергия, има стурин при изгрев, затова посрещанато на изгрева се смята за един от начините за приемане на повече прана.

Доказателство за това, че праната съществува е например факта, че когато човек се нахрани, малко след това веднага му идват сили за работа.

Линк към коментар
Share on other sites

Имате ли нещо против да изнесете малко повече информация за праната?

Праната - това е жизнената енергия.Праната е..... всъщност всички енергии във Вселената...но тук при нас на Земята тя се проявява като магнетизъм и електричество ...най - кратко казано, и изобщо виж по темата за Дишането...

Праната е всъщност нашата истинна храна! Праната ..за нас ..това е енегията която ни прави... и държи много живи ...! Не е просто обикновения въздух който дишаме! А малката истинска част от него! Аум

Любов + Светлина + Мир + Радост!

Линк към коментар
Share on other sites

.... :D

Не знам дали мога да изнеса повече информация за праната , но мога да се опитам да поразсъждавам върху темата за вегетарианството и в частност за праната ....

Според мене прана имат всички "неща " на планетата ни в които има живот. Според мене това са растения, животни и хора. Според "учените" хора това се нарича магнетизъм и елекричество . Според мене проявата на праната е магнетизма и електричеството. Защото самата прана "стои" малко по-високо от магнетизма и електричеството. Друг е въпроса вече тези растения , животни и хората какъв вид прана имат и какъв е произхода й , а от там и качестваота на праната.

Мисля, че праната с произход от растенията е по-лесно смилаема и по-лесно се абсорбира от организмите на животните и хората . Когато се консумират растителни продукти за храна се получават по-малко отпадъчни вещества в организма, коитосе разграждат по-бързо и изискват минимална енергия за оброботка от организма .

Животните които се хранят с растителна храна съм забелязал, че растат по-бързо , имат повече енергия и не рядко и повече сила и бързина. Но проблема при тях , че не умеят да запазят за по-дълго време в организмите си произведената прана ( аура ) . Което пък ги кара да се хранят по-често .

Мисля, че това е довело Духовете им да се прераждат в месоядни животни. За да могат да се научат чрез консумация на по-бавно смилаема храна да задържат произведената прана-жизнена енергия поддържаща живите организми живи на Земята .

И вече при човека когато сме овладели задържането на жизнената енергия ( прана ) под контрола на ума , чрез съзнателни действия и постъпки вегетарианството според мене носи повече сила и здраве. Чрез вегетарианството клетките ни са заредени с много по-мощна енергия и сила . Когато Духът ни знае как да е складира и употребява по предзнаначение без излишни разходи мисля , че вегетарианството е награда за телата и душите ни .

Това са си мои разсъждения . Може да има накои несъгласни с мене и сигурно има . Но така мисля за взаимовръзката между храна и прана . Така виждам причинно - следствената връзка в кръговрата на живота .

Поздрави на всички !!

Линк към коментар
Share on other sites

Прана е основната енергия на вселената. Тъй като тя създава всички останали сили, да схванем прана, значи да разберем Единното поле. Полето на прана манифестира всичко останало. Прана структурира времето и пространството. Тя е зад атомите, тъй като атомите са елементи от прана и е под грубата мисъл. По фини от прана са идеите, по-фините мисли и вибрацията ОМ зад тях, която структурира трите нива на феноминалното съществувание. Зад ОМ е Истина-Съзнание-Блаженство, което е дефиницията за Бог на древните риши на Индия.

Това разбира се, не е мое лично знание, до което да съм достигнал експериментално, а само бърз превод на една книжка.

Иво, приятно ми е да чета вашите публикации. Те демонстрират широките ви познания и подтикват към мислене и задаване на въпроси. Моля коментирайте това "определение" за прана.

Въпрос: казвате че тя "прониква всичко живо" - кое е живо и кое не? Камъните, металите, водата, въздуха не са ли живи и ако не, как можем ние - живите, да я "възприемаме директно от тях"?

Моля, споделете вашите позиции.

С уважение

Линк към коментар
Share on other sites

Смята се че ума (умственото сетиво(манас на санскрит), праната(жизнената енергия) и възпроизводителната сила имат обща същност, и затова постигайки степен на обладяване на едно от трите, това влияе и на овладяването на останалите)

С праната май е по-лесно да се започне и май така трябва да се прави:)

>Въпрос: казвате че тя "прониква всичко живо" - кое е живо и кое не? >Камъните, металите, водата, въздуха не са ли живи и ако не, как можем ние - >живите, да я "възприемаме директно от тях"?

Именно от въздуха може да възприемаме пряко прана - по-пълно усвояване става при упражнения за дълбоко дишане.

кристалите и водата също са свързани със специфични енергии,

за възприемене - от водата като я пием(желателно да е чиста и нестудена)

кристалите - като ги носим или медитираме на тях.

Линк към коментар
Share on other sites

Здравей! Като че ли няма "живи - неживи"....има форми в различно състояние ...и степен на съзнателно възприемане и трансформиране на различните видове енергии в случая праната .... камъните не почервеняват и не ползват крем против изгаряне от слънчевата енергия... и те не мооогат да се придвижват, цветята са "живи" ....и неподвижни! За директното възприемане ...сподели първо ти ако си чела и/или практикувала нещо по темата! Важно е не какво аз знам....а това от което ти имаш конкретна ясна нужада и да си намериш бърз отговор....Иначе да обсъждаме и цитираме цялото човешко познание е ..........безумна загуба на време и разход на средства за интернет...не говоря за тези които го правят през работно" време....за да убият време или да се разнообразят за сметка на работодателя си...хе хе !

Аз не съм от тази категория и ми се иска когато вляза във форума ...да сме си взаимно полезни и приятни!

Когато си хапваш сладко и бавно ...морков или жито...или круша...и т.н. вкуснотии или пиеш добра вода .....възприемаш прана...директен метод, от слънчевите лъчи при изгрев.... директен метод....и т.н. ! - има литература и теми по този въпрос и лични преживявания и опитности безброй ..!

Сподели опитности !

Благодаря за гимнастиката, надявам се да съм ти отговорила поне малко !

Любов + Светлина + Мир + Радост

Линк към коментар
Share on other sites

  • 7 months later...

:v: Здравейте , приятели!

В Упанишади, Шат-чакра –нирупана и не знам още къде , имало описани различни по цвят видове енергия :

прана - жълта,

апана - оранжево-червена,

самана - зелена,

удана - виолетово-синя и

вяна - розова.

А това от Бхагават гитта :

Някои в прана — в издишването

изгарят апана — вдишването,

или обратното, или задържат

и двете — отдадени на пранаяма.

Някой нещо да е повече да е чул, чел , преживял :smarty:

:feel happy: Любов + Светлина+ Мир + Радост :feel happy:

Линк към коментар
Share on other sites

Някой нещо да е повече да е чул, чел , преживял

Чел съм някои неща, ама е сложна материя, сгъстена, а не я владея...направо да си кажа - мързи ме да пиша за различните видове (апана, самана, удана, вяна). Но ги има. :)

:)

Линк към коментар
Share on other sites

  • 2 months later...

Има два вида прана, като този, който се познава по принцип е диалектичната... Само че има и един друг вид, който идва непоследствено от Христос и служи за възвръщането на първоначалния Микрокосмос. За приемането му обаче има нужда от съвместимост, която се получава след определено развитие във вертикална плоскост. След това самата Прана спомага този процес......

Линк към коментар
Share on other sites

  • 3 months later...

:) Здравейте, приятели!

"Светлината на Слънцето  не идва от самото Слънце, но от Божествения Дух.СВЕТЛИНАТА е израз на онази мисъл, която Великият отправя към всички същества на земята. Тази СВЕТЛИНА възраства и подкрепя. Без нея няма живот, няма мисъл, няма знание. ..." Свещените думи на Учителя /1153

1167 - Светлината е движение. Светлината води към едно по-висше състояние - Виделината. Ученикът трябва да ходи в светлината, която има от Учителя си.

1695 - Вие още учите за ВЪЗМОЖНОСТИТЕ на ЖИВОТА, още не  учите за ПОСТИЖЕНИЯТА и няма да  знаете за тях, докато не минете в друга фаза. Защото в постиженията трябва да има ВИДЕЛИНА - да виждате.

1266 - Светлината е език на слънчевите жители, те като си говорят, образуват светлината.Светлина значи проявения Бог.Светлината е отражение на Виделината.ВИДЕЛИНАТА е вторият Божествен елемент.

Съществува във вид на съвременния ЕТЕР  и е проводник в духовния свят.

Светлина за ума,Топлина за сърцето и душата, Чистота за тялото и клетките.

Само Съвършения живот дава Чистотата.Само съвършената Любов дава Топлината. Само Духът носи пълната Светлина.

От нас се иска ПОСТИЖЕНИЕ в ПРИЛОЖЕНИЕТО.

:v:

Има два вида прана, като този, който се познава по принцип е диалектичната... Само че има и един друг вид, който идва непоследствено от Христос и служи за възвръщането на първоначалния Микрокосмос. За приемането му обаче има нужда от съвместимост, която се получава след определено развитие във вертикална плоскост. След това самата Прана спомага този процес......

:v: Прана - два вида: "цивилизациииийна"/ диалектична и Божествена / изначална :v: цвят и структура - Христови - светлина и етери :) на втората, на диалектичната ...според както и когото...тук има доста варианти значи.Като че ли по ми харесва изказа - микрокосмична прана и макрокосмична прана :smarty: Праната = Етер = Виделина :sleeping:

Етер: знам, че има четири състояния на етера:

Светлинен - въздуха -кислород- принципа на Любовта, цвят - червен/розов по Учителя,цветът е жълт по Щайнер.

Топлинен - огън - азот - принципа на Мъдростта , цвят - жълт / червен при Щайнер.

Химичен - вода - водород - принцип Истина, цвят - син

Жизнен - земя - въглерод - принцип Добродетелта, цвят - бял,виолетов при Щайнер.

Жизненият етер е синтез на всички други етери.

Има и друг вариант за ЕТЕРа - пак са четири- нервен и други три....

:smarty: Размишлявам значи...Прана - Етер - Виделина ...Сещам се за елементите - водород + кислород + азот + въглерод...Сещам се за първичния водород - Ignis , за другите ...ми е мрачкаво ...засега - ще си ги изясня :v: Учителят е говорил премного за тези неща...Прана - Етер - Елементи - Виделина - отивам да си ги "допрочета" + доподредя + доооизясня

Но със сигурност знам, че самата Прана ще спомага този процес :thumbsup2:

:feel happy: Мир + Любов + Светлина + Радост :feel happy:

Линк към коментар
Share on other sites

Аз разбирам много малко.

Наблюдавал съм, че когато дишам и си мисля нещо мога или да се чувствам силен или слаб. Като че ли колкото повече прана имаме толкова по-добре вършим работата си и сме по-добре.

Ако искате може да пробвате да наблюдавате себе си и Праната, която допускате в себе си. Дали сте силни или слаби, дали вършите работата си добре или я оставяте недовършена, дали сънищата ви са хубави или лоши и ви се промъкват в съзнанието през деня. Вярвам, че има какво да се спечели от това. Аз сега се уча на това също. Който иска нека ми напише един ПМ ще му пратя нещо любопитно.

Линк към коментар
Share on other sites

Как много искам да задам един въпрос :

/дано само да не сметне за глупав/

Праната ,не са ли всички онези блещукащи точици във въздуха ,които се носят заедно със всички микроорганизми. Мога да я видя дишайки. И микроорганизмите също.

Линк към коментар
Share on other sites

Точиците са някакви въздушни елементи или частици. Всички ги виждаме, но ако не им обърнем внимание, не ги забелязваме. Мисля че в по-силни места с повече енергия са по-лесно видими и повече, но съм ги виждал навсякъде.

Праната се складира в долната част на стомаха. С дишането може да се получи малко прана, но бързо се губи. То се прави по-скоро като упражнение за овладяванме на ума, понеже той е свързан с дишането... Истински прана се натрупва не с дишане, а с дисциплиниран жертвен живот за божественото. Това е тази недиалектичната прана за която споменава Венци! Целият духовен път е алхимичен процес и представлява натрупване и развитие на тази фина духовна прана, шакти, която се оформя като самостоятелен носител, в който се прехвърля съзнанието. И оттам нататък развитието пак продължава ...

Линк към коментар
Share on other sites

Не мисля, че праната се вижда. Във въздуха има много примеси, прахоляк и какво ли не и минаващата светлина се отразява в тях.

Линк към коментар
Share on other sites

Ако говорим за едно и също, не става дума за прахоляка. Аз за пръв път видях тези частици преди 10-на години. Една екстрасенска от Пловдив ми ги показа и оттогава си ги виждам. Трябва да е ясно и светло, да има слънце, желателно сред природата. Едни такива кръгчета бели с черно вътре, да кажем 5мм. в диаметър. Много хора ги виждат. Не е ясновидство, а е просто незначително по-разширен спектър на физическото зрение. Като се наблюдават, те бягат на всички страни разнопосочно, точно като молекулите на гореща вода - нещо такова. :dancing yes:

Линк към коментар
Share on other sites

Да, и аз ги виждам от 12- 13 години. Наред с тях има и едни "структури" (незнам как да ги нарека точно), които следват погледа на човека.

Линк към коментар
Share on other sites

:) Здравейте!

Малко от Учителевото слово от беседата " Закон на движенията " МОК първа година -има я в мрежата.

Сега, ще турите мисълта у вас, че известни мъчнотии, каквито и да са те, вие може да ги преодолеете. От чисто окултно гледище нещата се обясняват по два начина: едни от съществата, които са излезли от безграничното и са забравили, че са излезли от безграничното, а други са излезли от граничното и са влезли в самозаблуждение, че те са тъй безгранични и вследствие на туй са паднали. Сега, някой път, за да изгоните вашите илюзии от ума си, някой може да каже: „Аз зная, нека той си представи, знае ли той какво става сега на слънцето“. Защото, ако каже: „Аз зная“, трябва да знае какво става по целия космос. Туй същество, което знае, трябва да знае какво става навсякъде. Вие мислите някой път, че знаете; задайте си въпроса: Какво става на месечината? Какво съм аз? Едно божество. Щом си едно божество, безгранично, какво става с мозъка и понеже мозъчните клетки са вътре в тебе, какво става в слънцето, с ближните звезди? Щом не можеш да разрешиш този въпрос, ще знаеш, че си една малка част от общото съзнание на битието, едно малко проявление.

Сега ние се натъкваме на закона за моралното развитие на човека.

А от окултно гледище, моралните сили на човека зависят от първичната енергия, която индусите наричат прана.

Силният човек всякога прави погрешки. Който е по-силен, в смисъл по-учен, той прави погрешки. Затуй ще пристъпите да проучите закона на праната. Вашите настоящи форми, това е прана в движение.

Вие сте всички прана в движение. Когато праната не е еднакво разпределена в тялото, раждат се болестите;

когато праната не е еднакво разпределена в чувствата, раждат се недоволства;

когато праната не е еднакво разпределена в мозъка или човешкия ум, ражда се безсмислието.

Ще направим този закон ясен чрез движение.

Ще ви дам едно упражнение сега. Ще си забележите, ще го правите сутрин, обед и вечер, преди да си легнете.

Ще изнесете ръцете си напред хоризонтално с допрени палци и показалци, да се образува един триъгълник; много красив, дланите хоризонтално, надолу. След това бавно ще разтворите ръцете настрани – един полукръг; дланите се обръщат нагоре и ръцете се превиват до лактите като с първите три пръста се хване най-горната част на ухото (палецът е отпред, а другите два пръста отзад; след туй с пръстите се прави едно движение по ръба на ухото до долната му част (при туй движение палецът се движи по ръба на ухото, показалецът – от задната страна, а средният пръст – от предната страна). След туй ръцете пак се изтеглят напред. Туй ще се прави 10 пъти и най-край ръцете се свалят отпред, на долу, като върхът на палеца е хванат, допрян с върха на показалеца. Туй хващане горната част на ухото ще създаде един морален подтик. Хващането долната част има отношение с вашия стомах. Аз ще искам да зная какви са резултатите на състоянията. Сега няма да философствувате, няма да чоплите. Ще направите упражненията, ще наблюдавате какви резултати може да се произведат в ума ви, в чувствата ви, във волята ви, ще си записвате. Защото, докато нещата не се опитат, полза няма. Тези упражнения са свещени и ще ги пазите, никому няма да ги казвате. Ако вие издадете; аз ще се науча, ще узная.

Тия упражнения ще ги правите, докато имате резултат от тях. Да. Защото, щом ви се каже да не съобщавате, като на Адам и Ева, дяволът ще ви каже: „Защо не ядете от този плод, за да им кажете“. Няма да казвате, разбирате ли?

:feel happy: Любов + Светлина + Мир + Радост :feel happy:

Линк към коментар
Share on other sites

Има ли някаква илюстрация на самото упражнение ?

Линк към коментар
Share on other sites

:) Не знам за илюстрация.Туй е лесния път :D и моя тарикатски ум все пита за яснота - от А до Я :D ама не дааават баш така - опитът бил важен :v:

:v: Заедно с вътрешния учител ще я създадеш.

:feel happy: Любов + Светлина + Мир + Радост :feel happy:

Линк към коментар
Share on other sites

  • 4 weeks later...

:) Хармонично да ни е по всички нива и на всички тела :v::)

Днес нещо много ме вдъхновява Свети Григорий ПАЛАМА ( 1296 - 1359) , а и е баш по темата, затова имам импулс да споделя...

Съчинението "Апология срещу Варлаам и Акиндин"съдържа защитните тези на св.Григорий Палама пред съборите от юни и август 1341г.Апологията се състои от три книги, първата от които е написана веднага след първия събор,на който Палама като обвиняем е принуден да се защитава и да отговаря на упреците на калабриеца Варлаам срещу учението за несътвореността на Божествените енергии.

Основната защитна теза на Палама е твърдението, изказано в третото писмо до Акиндин: «едно е Божията същност, друго – същностната Божия енергия» Формално съчинението може да се раздели по следния начин:

1.Пролог (1 - 4). Проблемът се актуализира чрез цитат от св. Дионисий Ареопагит: «посветените в тайните на нашето богословско предание казват,че Божествени единявания са скритите и непроявяващи се свръхпребивания на свръхнеизречимата и свръхнепознаваема постоянност, а Божествени различавания - благоподобаващите прояви и изяви на богоначалието. И като следват Писанията, говорят отделно за споменатото единеняване, а сетне и за различаването, че имат някои особености, които също така са единявания и различавания.

2. Изложение (5 - 32). Темата се доразвива, като се разглеждат последователно1) съвместното съществуване на единяването и различаването у Бога и 2) се дефинират отделните им характеристики.

3. Епилог (33 - 35).Разглежда се въпросът защо след св.Дионисий богословите мълчат по проблема за различаването в Бога.

Палама е убеден, че Ареопагит е именно ученъкът на св. апостол Петър и Павел и предхожда във времето св. Григорий Богослов и преп. Максим Изповедник.Корените на учението за различаването в несътворените енергии Палама открива още у пророк Исаия.Варлаам и Акиндин се противопоставят на учението за несътворените енергии, понеже според тях Бог е проста същност и всяко Негово свойство,което се разглежда около същността (per' ou}si/an) 3, е вече сътворено. Когато някъде в светоотеческите съчинения се среща понятието несътворена енергия,тогава става дума за същността, а не за нещо различно от нея. Варлаам сякаш пропуска, че неведнъж отците говорят и за несътворени енергии, което би било чиста проба многобожгие, ако енергия тук означава същност.Според противниците на Палама несътворена енергия е синоним на същност, а всички останали свойства на Бога, които отците наричат също енергии, са сътворени и следователно са извън Самия Бог, Който е само същност и нищо друго.Палама достига до извода, че Варлаам и Акиндин са по-лоши дори от Арий, Евномий и Македоний,понеже онези проповядвали, че само някой ипостаси са сътворени, а тези тук учат, че всички ипостаси- наред с проявите и енергиите (благостта, Божествеността, премъдростта и т. н.)-са сътворени, защото са около същността, но не са същност (гл. 3). Всичко това противоречи на простото логическо правило, че от сътворена същност произхожда сътворена енергия, а от несътворена същност – несътворена енергия (гл. 9), защото същност без енергия не може да съществува. От енергия е лишено само небиващото.

Впрочем, варлаамитите в крайна сметка, според Палама, учат за някакъв безенергиен Бог (гл. 10).Тълкувайки За Божествените имена на Дионисий, Палама учи, че има Божия същност и различна от нея енергия (затова говори за различаване), която съотвества на същността по несътвореност: «при все че Божествената енергия се е различила от Божествената същност, една и съща е божествеността на Бога както в същността, така и в енергията»4. Единяването, т. е. същността-в-себе-си, има няколко аспекта: 1) единно съществуват прибавянията и отнеманията в именуванетона Бога, съгласно учението на Дионисий; 2) единно съществуват и ипостасите в едно взаимно-биване и 3) в неизменно пребиваване – (гл. 20 - 23). Въпреки че всичко тук се формулира с езика на философията, при все това то остава неизказано и свръхразбираемо (гл. 25).Различeността също има различни аспекти: 1) различаване в имената, 2) в ипостасите и 3) в проявите (респ. енергиите). Тъй като първите два аспекта на различаването са неизказани, предмет на дискусията са възпяваните от Дионисий прояви, т. е. енергиите, които имат много имена: начала – (гл. 18), образци – paradei/gmata (гл. 13), отдавания – metado/seij,причастия – metocai/ (гл. 15).

Енергиите са много не сами в себе си, а от гледна точка на творенията, понеже Божията воля се проявява на различни места и в различно време по различен начин. Същностната енергия е една и за трите ипостаси (гл. 16).

Следователно разликата между същността и енергиите не е в отношението сътвореност – несътвореност, а в това, че същността е непричастна (a}me/qektoj), докато енергиите допускат причастие, поради което се наричат и причастия............................................

И малко за ВЪТРЕШНИЯ ЧОВЕК ...пак по Св.Григорий Палама:

Сьществуват различни мнения измежду светите Отци относно начина, по който душата е свьрзана с тялото. Вьпреки че Григорий споменава често мнението на Макарий, според когото душата се намира в сьрцето, изглежда, че Палама предпочита мнението на Григорий от Ниса, според когото душата е разпрьсната из тялото като динамичен елемент, който го дьржи цяло, сьдьржа неговите предвидени от Бога сили и го оживява.

Основните сили на душата: nous, logos и pneuma (интелект, разум и дух) са прости функции, изразяващи душата като цяло. Те не са сьщности. Когато и да говори за интелекта като за сьщност (viii), Григорий очевидно има предвид самата душа. Употребата на понятия от Макарий изглежда да е повлияло на някои от Григориевите антропологични формулировки и такова едно влияние може да обясни неговата настойчивост в мнението, че основния телесен орган на интелекта е сьрцето. Разбира се, тази формулировка е послужила и на други цели. Тя подчертава тясната врьзка между двата елемента на човешкото тяло, тьй като телесния елемент се храни биологически от сьрцето. Това подчертаване служи да се избегне надделяването на схоластическия интелектуализьм в теологията. Вьв всеки случай, рядкото споменаване на думата ‘сьрце’ от Григорий в по-широк смисьл, не бива да се пренебрегва .

Интерпретирайки Псалм 32, 15, той казва : “ Нека приемем тук израза “сьрце сьздадено от Него” като значещо ВЪТРЕШНИЯ ЧОВЕК.

Някой има ли идея дали ВЪТРЕШНИЯ ЧОВЕК = ВЪТРЕШНИЯ УЧИТЕЛ :unsure:

Дано цитатите да са ви от полза.

:feel happy: Любов + Светлина + Мир + Радост :feel happy:

Линк към коментар
Share on other sites

  • 3 months later...

:) няма движение по темата, но имам импулс и ще пиша докато не съм го стопила :lol:

преди малко, работейки със Словото на Учителя, чета:

Днес ви открих неща, за които трябва да платите. Например, обърнах ви внимание как да се секнете. То е много важно. Казва се в Писанието, че Бог вдъхнал през ноздрите на човека и той станал жива душа. Сега и вие трябва да знаете как да поемате въздух, за да продължите живота си. Индусите имат специален начин за възприемане на жизнената прана от въздуха чрез носа. Ако не знаеш този начин, ти ще дишаш и издишаш, без да приемаш праната от въздуха. Жизнената прана е необходима за дробовете. Съвременните хора се занимават с маловажни работи, а не знаят как да приемат праната от въздуха. Ако жизнената енергия се възприема правилно и отиде на определеното място в мозъка, много неща ще се изменят. Условията на живота ще се подобрят.

беседата Пътя на енергията

Мисля си за прочетеното и за това, че щом жизнената енергия се възприема правилно и отиде на определеното място в мозъка, много неща ще се изменят - условията на живота ще се подобрят.

Чувала съм, че всъщност ние дишаме чрез епифизата и че има различи видове прана. Някой нещо може ли да разкаже :)

:feel happy: Любов + Светлина + Мир + Радост :feel happy:

Редактирано от Благост
Линк към коментар
Share on other sites

Правилното дишане е много важно. Тази беседа е ценна и е хубаво каквото можем да приложим. Аз исках да попитам дали някой е виждал енергията между растенията и дърветата. Дали това е прана? Прилича на дъжд, но се вижда само сутрин и вечер. Надявам се не си внушавам. :feel happy::smarty:

Линк към коментар
Share on other sites

  • 4 weeks later...

:) не знам дали това е прана :sleeping: може би не е + малко от Словото на Учителя по темата:

Втората същина, или вторият принцип на индусите, е праната, която вечно съществува. Ние я наричаме сила и от нея излизат електричеството и магнетизмът. Тя създава техните форми. Етерът, въздухът, водата, всички планети и комети излизат все от праната и от акашите. Индусите имат школа, в която изучават законите на акашата и на праната. С това те искат да станат господари на света. Това е голяма амбиция. В това отношение индусите са много амбициозни. Като стане йога, индусът има амбиция да стане цар не само на хората, но и на цялата природа. Те имат амбиция да заповядват и на боговете. „Прана“ на български се казва „Яна“. Българите разделили тази дума на две думи: прана-яна.

За да се ползуват от енергията на акаша и на праната, индусите трябва да имат положителна основа в живота. Те нямат тази основа, затова именно тези два принципа съществуват без никакво отношение към тях. Зад праната и зад акаша седи нещо друго, което ние не знаем какво е, каква е неговата същина. Акаша и праната са изявления на една същина, която седи зад тях и за която ние нямаме ясна представа.

За да се ползува от праната, човек трябва да изучава нейните закони, защото от неправилното разпределение на праната в човешкото тяло произлизат различните болести. Когато праната не е разпределена еднакво в човешката глава, заражда се главоболие; ако не е разпределена еднакво в дробовете, явява се туберкулоза; ако не е правилно разпределена в стомаха, явява се разстройство на стомаха, вследствие на което храносмилането не става правилно; ако в мускулите не е правилно разпределена, явява се ставен ревматизъм. Изобщо, болестите произтичат от неправилното разпределение на праната в човешкия организъм. В някои органи има повече прана, а в други – по-малко, вследствие на което едни от тях са крайно бедни, а други – по-богати. Следователно, между сиромасите и богатите се явява известно стълкновение.

Науката за праната има за цел да разпредели тази енергия равномерно между всички органи и клетки, да не бъдат едни бедни, а други богати, да не страдат едни за сметка на други, но всички клетки да живеят добре. Индусите поддържат, че човек не може да има един здрав организъм, ако не разбира законите на праната. В този смисъл дишането не е нищо друго освен метод за акумулиране на праната. И мисълта, и чувствуването, и постъпките са методи за акумулиране на праната. Защо трябва да постъпва човек правилно? За да може да събере праната и да я употреби правилно. Ако умът, сърцето и волята ти не работят, ти ще се лишиш от праната, която ти е необходима. Щом се лишиш от праната в мозъка, ще страдаш от главоболие, вследствие на което мисълта ти няма да функционира правилно. Ако не мислите и не чувствувате и не постъпвате правилно, вашата дихателна, както и стомашната ви система, а също така и нервната ви система ще се лишат от праната и няма да извършват правилно своите функции. Вследствие на това ще се създадат ред противоречия.

За да се избегнат болестите, както и противоречията в живота, всички учени хора са започнали да изучават праната и акаша, да могат правилно да се ползуват от тях. Те ги изучават във всичките им форми. Сегашните хора се стремят да създадат нов свят. В какво седи новият свят? В новото разбиране на нещата. Ние казваме, че работите ще се уредят, но как ще стане това? Ние имаме пред вид един разумен начин за уреждане на работите. Срещам едно малко, но бедно дете. Виждам, че главата му е добре оформена, то има условия да стане музикант или певец, роден е за такъв. Тогава аз ще му кажа, че неговото щастие е в самия него и трябва да вярва в себе си, да работи, за да си пробие път. Щом му се дадат малко условия, то започва да работи и в скоро време се проявява.

Някои религиозни хора искат да бъдат обичани от Бога. Кого може да обича Бог? Кого може да обича професорът по музика? Като види някой способен ученик, на когото очите светят, като види инструмент, професорът разбира, че той е даровит и веднага започва да го учи без пари. Способният ученик отваря сърцето на професора си. От музикалното и даровитото дете излиза музикална енергия, от която и учителят се ползува. Учителят черпи нещо от своя способен ученик. От ученика излиза прана, с която той плаща на учителя си за уроците, които му преподава. Всеки човек трябва да има поне една дарба в себе си, от която да излиза прана. С тази прана човек плаща на хората за услугите, които те му правят.

Сега, аз искам вие да схванете научната страна, да знаете в какво се крият погрешките на съвременните хора. Мнозина са дошли до положение да очакват всичко от Бога и казват: „Господ ще промисли.“ Господ е промислил за всичко отдавна, но остава ние да промислим.

12-а неделна беседа,държана от Учителя на 24.XII.1939 г., 10 ч. сутринта,

Акаш и прана

Сега 400-та страница е начин за лекуване някои недъзи. „И тъй помнете всички болести и неразположения се лекуват с дълбоко и съзнателно дишане.“ Дишаш значи, въздуха, който приемаш да го обичаш, да знаеш, че има нещо във въздуха, което е влязло в тебе. Хиляди години са го знаели посветените, те го наричат Прана. То е онази животворна енергия, която чрез любов може да се възприеме. Онези хора, които не дишат по любов, тази енергия в тях не влиза. За всеки човек има специални методи за дишане. Човек ще се домогне до тези методи чрез своя вътрешен учител и лекар. Слушайте своя вътрешен учител и лекар, т.е. Божественото в себе си. Така ще изправите всичките си недостатъци, каквото не сте развили, ще го развиете. Ще дишате и ще пеете. Ако не пеете, не можете да дишате правилно. Ако не диша правилно, човек заминава преждевременно за онзи свят. И на онзи свят няма да го приемат за ученик, ако не диша правилно. Там ще го накарат да прочете „Добрата молитва“ с вдишване, задържане и издишване. Там няма болести, няма страдания, няма и противоречия.

9. Утринно слово 29.ХII.1940 г. Неделя 5 ч. с.

Божествена мярка

:feel happy: Любов + Светлина + Мир + Радост :feel happy:

Редактирано от Благост
Линк към коментар
Share on other sites

Благодаря, Благост. Всъщност това е енергията на Земята, на растенията...

Да, тя се вижда. До есента (края на октомври). И не само като дъжд, а като светлина в цвят. В определени моменти от деня е различна.

Наша задача е да разпределим праната правилно :thumbsup:

Линк към коментар
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Добави...