Jump to content
Порталът към съзнателен живот

sawme

Участници
  • Общо Съдържание

    88
  • Дата на Регистрация

  • Последно Посещение

1 Следващ

Профил Информация

  • Пол
    Мъж
  • Местоположение
    Пловдив

sawme's Achievements

  1. http://www.youtube.com/watch?v=8O1wpASivow Сексът до нашата ера - Египет. Това е филм за ролята на секса в Древен Египет. За египтяните сексът е свещен и чрез него са създадени всички богове и целия свят. От първоначалното небитие се оформя първото върховно същество. Чрез мастурбация то се превръща в бога на слънцето Ра, а от семето му възникват Шу, богът на въздуха и светлината (и на пространството между небето и земята), и сестра му, богинята на водата Технут. Техните деца са богинята на небето Нут и богът на Земята Геб. По подобен начин целият Космос е сътворен, а след това започва и историята на Египет. Нут над Геб: Богът на нощното небе над богът на земята Геб, който се занимава с орална мастурбация и в чието лице тук е изобразена и самоподдържащата се плодовитост: П.П. В християнството сексът също е свещен. Интимните отношения между мъжа и жената в православното християнство придобиват своя тайнствен, истинен и висш смисъл. В богатия език на Свещеното Писание глаголът “да позная” обозначава две действия – да узная нещо и да се съединя с някого. Именно в това се крие висшата радост от интимността – във възвишения цикъл – опознаване-докосване-сливане – вечно, несекващо опознаване. Християнство и интимност Разпространено е мисленето, че християнството е враждебно на тема секс. Това е така само когато става въпрос за секс извън брачните взаимоотношения.
  2. Келтски или старогермански - не е ясно, може да се окаже едно и също... Келти е имало из цяла Европа и не вярвам да са останали без наследници. Келти има в Ирландия (ирландският език е единственият келтски език, който е официален, макар че се говори от малка част от населението). Във Франция келтите са наричани гали (Астерикс и Обеликс, които се защитават от нашествениците римляни, са гали/келти). http://nauka.bg/forum/index.php?showtopic=7261 http://nauka.bg/forum/index.php?showtopic=7266 *** Древните автори са си представяли доста зле разликите мужду келти и германи и често са ги омешвали. Друг въпрос, че очевидно те са си се омешвали. Но имаше описани няколко триумфа, в които поради липса на достатъчно германски пленници са карали келтски роби да играят тяхната роля. Отбелязва се външното сходство между тях. Имаше даже една книга с такова заглавие "Келтите - другите германци". Цялата работа опира около неизяснените и все по-заплетени въпроси около произхода и разселването на индоевропейските народи. По принцип германците дори археологически се появяват като че ли "от нищото". Първата археологическа култура, която може етнически да се свърже с германците, ясторфската, има неясен генезис. Уж произлиза от културата на бойните брадви (или шнуровата керамика) ама как точно не е ясно. *** Много уместно уточнение. Фактически келтите са известни от древни времена докато германците са идентифицирани на историческата сцена доста по-късно. Славяните пък да не говорим. Мъка, мъкааааа..... Според мен германците се формират на източната граница на келтските племена под силно тяхно влияние (езикът им е кентум). И по-скоро трябва да бъде "германците - провинциалните келти". Макар че не трябва да се бъркат съвсем (няма да ставаме римляни) - рикс не е конунг . Славяните пък се оформят в същия район, но като западен форпост на скитския свят (те са от група сатем). Карта на келтските територии: Historical Atlas of the Celtic World, page 6:
  3. "Орфей идва за да въведе ред сред все още дивите Гърци и за да ги научи на изкуствата на мира" Фреска на купола на библиотеката в Националната асамблея на Франция, Париж. Йожен Делакроа, 1847 Orphée vient policer les Grecs encore sauvages et leur enseigner les Arts de la Paix Plafond de la bibliothèque dans l'Assamble Nationale, Paris. Delacroix, 1847 Orpheus Comes to Civilize the Savage Greeks and to Teach Them the Arts of Peace. Cupola in the Assemblee nationale (Palais-Bourbon), Paris [url="http://www.lessing-photo.com/dispimg.asp?i=40121412+&cr=34&cl=1"]http://www.lessing-p...412 &cr=34&cl=1[/url] [url="http://www.assemblee-nationale.fr/histoire/bibliotheque-delacroix-paix-1.asp"]http://www.assemblee...roix-paix-1.asp[/url]
  4. Филмите са бледо и непълно подобие на написаното от Толкин. Моето лично мнение е, че да се говори добро за филмите на Джаксън без да са прочетени книгите "Хобитът" и "Властелинът на пръстените", е същото като да се възхвалява светлината от една свещ вместо да се излезе навън и да се погледне слънцето .
  5. Още материали: клик Много добра е тази книга (на руски я има като pdf): Тантрический секс. Практическое руководство - Ма Ананда Сарита, Свами Ананд Гехо
  6. То пък някаква разлика има - щом звучат по един и същи начин имената, значи имат общ произход. Естествено, не славянски, защото термина "славянство" е измислен преди 100-на години и нищо не означава. Келтите са живели много близо до нашите земи в миналото. Сигурно те са занесли на запад това онова от културата и езика ни. За готите - ето нещо от форума на nauka.bg - "Да не говорим ,че на запад само немците още си мислят ,че готите са немци....е и нашите лингивисто-белетристи." Тоест, готите всъщност са траки. ------- Историческите корени в романите на Толкин са древните митове и легенди за създаването на света (мисля, че става въпрос за келтските такива, но Толкин сигурно е запознат и много от другите). "Силмалириона" е книгата, която е най-важна и с най-голямо значение от написаните от Толкин (това е неговото собствено мнение). В нея се описва подробно как чрез музика и мелодия е породено всичко съществуващо. Песента на Led Zeppelin "Stairway to Heaven" ("Стълба към небето") има същите мотиви за свирача (гайдара) и за мелодията му, с която той те вика при себе си. http://vbox7.com/play:9f0abb5e П.П. Анализ на текста на "Stairway to Heaven": http://ran.blog.bg/drugi/2011/03/09/stylba-kym-nebeto.702652
  7. Упанишадите: http://chitanka.info/serie/upanishadi 10. Действително, отначало това [вселената] беше Брахма. Той позна себе си: „Аз съм Брахма (ахам брахмасми)“; така той стана всичко. Тези от боговете, които се събудиха, станаха такива, също от мъдреците, също от хората. Виждайки това, мъдрецът Вамадева разбра: „Аз бях Ману и Суря“. Така и сега този, който така знае: „Аз съм Брахма“, той става всичко това; нему и боговете не могат да попречат, защото той става техният атма [тяхното себе]. А който почита друг бог: „Друго е той, друго съм аз“, той не знае. Той е като домашно животно на боговете. Както многото животни са полезни за човека, така също всеки един човек е полезен за боговете. Неприятно е да се изгуби дори едно животно, а колко повече, ако са много; затова на тях е неприятно хората да знаят това. Брихадараняка упанишада 50. Съвършенството постигналият как достига Брахма накратко чуй от мен, о, Каунтея, който висшето стъпало на мъдростта е. 51. Със разум чист, съединен, твърдо себе си контролиращ, отречен от звуците и другите обекти на сетивата, отказал се от обич и омраза, 52. в усамотение живеещ, леко хранещ се, речта, тялото, ума си подчинил, в съсредоточеност и съединение винаги установен, безпристрастен, 53. насилието, егоизма, надменността, страстта, гнева и алчността оставил, несебичен, умиротворен, той годен е да стане Брахма. 54. Тъждествен с Брахма, удовлетворен във аза, той не тъгува, нито пък желае. Към всички същества еднакъв, той висшата любов към мен достига. 55. Мен като обича, узнава той какъв съм аз и кой съм аз във същност. Тогава, като действително ме знае, той веднага във мене влиза. 56. Всички действия като извършва винаги отдаден в мен, чрез мойта милост той достига обиталището вечно на нерушимостта. 57. Съзнателно от всичките дела отречен става той заради мен, аз съм висшата му цел; съединен чрез разума, съзнанието му във мен е винаги установено. 58. Ако съзнанието ти във мене е установено, чрез мойта милост всичките препятствия ще надделееш. А ако от егоизъм ти не ме послушаш, ще пропаднеш. 59. Ако, на егото покорен, ти решиш „Аз няма да се бия“, напразно твоето решение ще бъде, защото твоята природа ще те застави. 60. От собствената ти природа породено, Каунтея, от собствените ти дела е предопределено как ще постъпиш. Дори ако не искаш от заблуда — ти по неволя пак така ще сториш. 61. Бог във сърцата на всички същества, Арджуна, обитава, и всички същества върти чрез свойта Мая като завързани на колело. 62. При него ти убежище търси със цялото си същество, Бхарата, Чрез неговата висша милост ти вечната обител на мира ще имаш. 63. И тъй, на теб аз мъдрост ти изложих — от тайните по-тайна. Като я обмислиш ти дълбоко, прави, каквото пожелаеш. 64. Най-тайното от всичко отново чуй от мойто висше слово. Любим си ти на мене много и затова аз ще ти кажа кое е най-добро. 65. Ума си в мен установи, обичай мен, за мене жертвай, на мене се покланяй и в мен ще дойдеш. Наистина ти обещавам, защото ти си ми любим. 66. Всички дхарми изоставил, в мен единствено убежище търси. Аз от всички грехове ще те освободя — ти не тъгувай! Шримад Бхагавадгита упанишада
  8. Светиите имат не само жена, деца и дрехи. Освен това те са издигнати в обществото. Винаги до владетелите в повечето народи по света има жреци (суфии, друиди, колобри, шамани, брахмани и други), които са там заради познанията си за света и уменията си да работят с духовното. Често и самите владетели/управници имат такива способности и образование. Има например в Индия Ведически текстове или вид Йога (не си спомням точно), предназначени да се изучават специално от управляващите в страната. Древната арийска кастова система в Индия е добър пример за това къде е мястото на истински духовно просветените:
  9. Преди няколко дни свърших с четенето на книгата "Роксолана" от Павло Загребелни: http://chitanka.info.../1705-roksolana . Тази книга има място в темата за суфиите въпреки че главните действащи лица са не те, а турският султан Сюлейман Великолепни и неговата жена, украинката Роксолана, която се издига от робиня в харема му до владетелка на сърцето му ... Както и да е, книгата е много добре и увлекателно написана. В нея суфиите имат и друга роля освен тази на хора, облечени в парцали, които се смеят и опияняват в танците си . Суфии например са издигнати и мъдри съветници на султана, които участват в управлението на страната като част от съвета на везирите. Суфии са авторите на стиховете, които вдъхновяват любовта и въображението на самият султан и жена му. Суфи е определен за наставник на сина на султана, бъдещият владетел, за да му предава познанията и мъдростта си. Поемите и книгите, написани от Руми и другите големи суфии, се изучават и ценят от най-високопоставените хора в Османската империя, която по това време е в разцвета и най-голямото си могъщество.
  10. @Inseparabile Първо - ако искаш само да се въртиш без да постигаш нищо повече, то не трябва да пишеш в раздел "Духовни мостове". Темите тук са свързани с духовното израстване и осъзнаване, а не с някакви начини на танцуване. Второ - няма простосмъртни и майстори. Има хора, които искат да разберат нещо, и хора, които не искат (и вече изяснихме за кой от тези два вида хора е предназначен разделът). Ако искаш да научиш нещо или трябва да прочетеш думите на някой суфи (книги има), или трябва да го чуеш как говори същите неща, но на живо. И двата варианта вършат работа. Трето - на човек, който изглежда, че не познава нито суфизма, нито исляма, не му отива да обяснява на другите кое било визитката на тези учения и до къде можело да се стигне в опознаването/практикуването им. Визитка са много повече книгите и поезията на Руми и на другите суфии, които са изключително популярни и четени по света. Докъде може да се стигне по пътя на суфиите зависи от човека, който върви по него. Непроходимостта е само във въображението ти, понеже явно не си запознат/а/ дори и с една по-задълбочено изследваща суфизма книга.
  11. Уикипедия-та не е нещо, на което може да разчиташ. В суфизма танците са най-вече изразно средство за постигнатото вътрешно осъзнаване, пречистване и вътрешна радост, а не начин за постигането им. Ето списък с книги и материали за суфизма: Поезията на Руми, Хафиз, Омар Хаям, Ибн ал-Араби The Sufi Path of Love - The Spiritual Teachings of Rumi (by W. C. Chittick) Океанът Руми The Mathnawi of Jalalu'ddin Rumi (by R. A. Nicholson) The Imprint of the Bezels of the Wisdom - William C. Chittick Travelling the Path of Love - Sayings of Sufi Masters Хазрат Инаят Хан — Космическият език — Учението на суфиите Хазрат Инаят Хан — Мистични медитации — Учението на суфиите Четиридесетте правила на Любовта из книгата "Любов" на Елиф Шафак
  12. Източникът на каквито и да е цитати се намира с google. Танцът е външно изражение на вътрешното аз на дервиша. Танцът е следствие на вътрешното просветление на дервиша, и на музиката на сферите, която той усеща в себе си. Танцът сам по себе си не е начин за достигане на истинския транс на дервишите. Танцът може да се използва само като помощно средство при обучението на суфи ученици за да им помогне да се концентрират върху използването на силата на мисълта и въображението (mental faculties) - същинският път в суфизма. The Sama: No drinking party would be complete without music. The word sama` means literally "audition" and alludes to sessions of listening to music. Although in general the Divine Law frowns upon music, the doctors of the Law could not come to an agreement on its being forbidden. Many of them held that listening to music was like fanning a fire. A person's substance, whatever it might be, would be strengthened by music. Hence music is permissible to those of good substance. In any case, many Sufi groups listened to music in their gatherings, and often they would dance along with it. Rumi and others even employed the dance as a means of training disciples, since it can aid in the concentration of the mental faculties and the removal of distractions. In Rumi's poetry sama` refers to listening to music, usually with the implication that dancing is also involved. He also refers explicitly to dancing by other terms (raqs, pa kuftan). In a similar way the People of God perform the ritual prayers and the sama' to display what they are doing within their inmost consciousness. They show the viewers how they follow God's commands and prohibitions given especially to them. The singer in the sama` is like the imam in the prayer: The participants follow him. If he sings slowly, they dance slowly; and if he sings quickly, they dance quickly. This is a likeness of how they follow Him who gives them commands and prohibitions inwardly. The creatures are set in motion by Love, Love by Eternity-without-beginning; the wind dances because of the spheres, the trees because of the wind. The Sufi Path of Love - The Spiritual Teachings of Rumi (by W. C. Chittick)
  13. Tанцът на дервишите не води сам по себе си до достигане на истината и до транса на дервишите. В съвременния начин на практикуването му той е повече упражнение за тялото - както йога упражненията в Индия. Основното в йога и суфийските учения е използването на мисълта, въображението, гласа, речта и дишането (естественото дишане, което идва от правилна мисъл и въображение). Танците и физическите упражненията са допълнение, сами по себе си нямат голям ефект. Те са по-скоро следствие от достигнатите вътрешен екстаз, транс и пречистване, а не самостоятелен начин за достигането им. For Rumi , movement was a spontaneous occurrence.The ritualized dance done by the Mevlevi as well as the Sufi order were formulated after his death. Such ‘dancing’ had been a spontaneous expression of many sufis before Rumi, yet none of those Sufis had “conceived” or invented such movements. Instead they found themselves overtaken by mystical ecstasy that caused them to move in particular ways which included whirling.
  14. При балансирането на мъжката и женска енергия се получава цялостност, божествено единство. Освен че мъжа и жената когато са заедно се балансират и стават като едно цяло, факт е, че във всеки човек има и мъжка, и женска енергия. И всеки човек сам във себе си може да балансира тези енергии, не е задължително да има партньор. За повече информация най-добре се запознайте с някои от тези филми и книги за тантра и кама сутра: http://forums.data.bg/index.php?showtopic=2049151 Инь и янь. Божественая природа секса Тантрический секс. Практическое руководство - Ма Ананда Сарита, Свами Ананд Гехо
×
×
  • Добави...