Jump to content
Порталът към съзнателен живот

АлександърТ.А.

Участници
  • Общо Съдържание

    3115
  • Дата на Регистрация

  • Последно Посещение

  • Days Won

    184

Мнения добавени от АлександърТ.А.

  1. Две изречения по осъзнаване  духовния път . Този път се илюстира от стиха ,,И ,,духа" ще се върне при онзи който го е изпратил " ... 

    След поврата на времената , текат последните години от развитието на ,,аза: и онова мислене което имаме днес . Осъзнаването на ,,аз" отделно от всичко на около , способства чрез опита да разберем  в края на краищата , че както сме силни днес , тъй ще сме слаби утре , незнайно точно кога . И това е обективност независима от нас , това е природен закон . И е така защото всичко живо на Земята се подчинява на природата , без изключение . Изключениата биват изхвърлени , отпадат от живота на планетата , като Тя си прибира дадения материал .

    После идва осъзнаване на общото/живота във всичко , отношенията между отделнитете живи същества  . Осмислянето на този факт  води неминуемо до    отказване от боя/войните и нагласа на мислене за братство между хората , като първа стъпка . Но дори и само първа , е достатъчно трудна и изисква работа .Бих казал работа в мисленето , но термина е изопачен и е по-разбрано да се каже духовна РАБОТА . Какъв е смисъла да биеш днес , когато утре ще те бият и отнемат завоюваното ?

    Бой , война , заграбване ,победа , правда , лъжа , и много други думи са с изопачено значение . Духовна работа е намирането на първоначалното значение и същностноста им .

    пп   Интересен факт е че има разлика в описанията на света в медиината среда и в обикновенното човешко общуване . Това е част от духовната работа за разбиране както  и повдигане душевно духовните способности . На пример от правилото ,,когато пеперуда размаха крила тук , на другия край на земята се проявяват последствия" , става ясно значението за преместване на някакъв отпадък(замърсяващо производство) от една държава в друга .

  2. МОЛИТВЕНА ВЕРИГА

    за мир и разбирателство в България и между всички народи в света

    Наряд за  22. IV – 28. IV. 2024г

    Изпълнява се в 6:00 ч. и 21:00 ч. всеки ден

     

    1. Молитва за всеки ден:

    Господи, просвети ума ми, благослови сърцето ми, усили волята ми, паметта ми, вярата ми, да оправдая своето съществувание и да реша задачата, за която съм дошъл.

    Господи, моля Ти се, изпрати ми Твоя Дух да внесе в моето сърце, в моя ум, в моята душа плода на Любовта, благото на Радостта и Мира, основата на Твоето Търпение и Милосърдие.

    Амин.

     

    2. Формула за ограждане 3 пъти:

    „Огради ме, Господи, с великата броня на Божествения живот и Божествената Любов.“

     

    3. Псалом 133

    4. Песен: Вдъхновение

    5..Поздравът на Братството

    Да се прослави Бог в Бялото Братство и да се прославят Белите Братя в Божията Любов. (три пъти)

     

    Братска група с. Ярлово

  3. Неделни беседи - 1941 г.,1941

    Възпитанието (1940–1941) Том II

    В начало бе Словото

    „Отче наш“

    „Благост“

    Ще прочета само няколко стиха от първата глава от евангелието на Йоана – от първи до шести стих. /1/ В начало бе Словото, и Словото бе у Бога, и Словото бе Бог. /2/ То в начало бе у Бога. /3/ Всичко чрез него стана, и което е станало, нищо без него не стана. /4/ В него бе живот, и животът бе виделината на человеците. /5/ И виделината свети в тъмнината, и тъмнината я не обзе. /6/ Имаше человек, проводен от Бога, името му Йоан.

    „Духът Божи“

    Цитат

     

    В начало бе Словото.“ Видимият свят е една трета вероятен, т.е. във всичкия свят една трета е постижима. В духовния свят две трети са постижими, а в божествения свят три трети са постижими. Аз така разсъждавам. Някой желае нещо на физическия свят. Една трета е постижима, 25 процента, това е законът, 75 процента, това са неща извън възможностите. Когато някои, като дойдат, и мислят, че на земята всичко е постижимо, туй е неразбиране.

    Някой иска да бъде красив. За кого искаш да бъдеш красив? Тя красотата не е за самия тебе, тя е за хората. Ти искаш да бъдеш красив за хората, те да се ползват, ти няма да се ползваш. Красотата на вас може да ви донесе само нещастие. Може двама красиви хора да се оженят, ако искаш цял живот вкъщи да има спорове за красотата. Защо той обърнал внимание на еди-кого си, ти на еди-кого си. Сега аз не съм против красотата, нито искам да засягам семейния живот на хората, но зная какво е възпитателното средство на красотата. То е една разменна монета. Като ти турят красотата, ти ще платиш скъпо за тази красота. Ти се заблуждаваш, мислиш, че като си красив, може да постигнеш нещо. Като остарееш, къде отиде твоята красота? Красотата на младата мома къде отиде? Красивите ѝ очи, хубавите ѝ линии къде отидоха? Сега се набразди лицето. Устата беше свободна, червеничка, сега се свила, притиснати устни, посинели, почернели; очите – хлътнали; малко прегърбена е. Казва: „Стройна мома беше.“ Сега – като стара баба, с бастонче, лицето ѝ набръчкано, че не иска да се оглежда вече. Хората, като остареят, не искат да се оглеждат – минават за умни. Не, от страх не се оглеждат. Някой е набожен от страх; някой обича от страх. Оставете вашия страх настрана. Страхът е намясто, моите почитания за страха. Страха го дръжте отвън – като слуга. По-добър слуга от страха няма. Ако ме попитате кой е най-добрият слуга, ще ви кажа, че страхът е най-добрият слуга. Но страхът е и най-лошият господар. Ако го туриш за господар, по-лош господар от страха няма. Две крайности. Следователно, ако вие направите страха за ваш господар да ви господарува, той ще ви доведе всичките нещастия, които съществуват в Битието. Ако ме попитате от какво произтичат вашите страдания, ще ви кажа – от страха. Защото страхът ви е господар. Ако ме попитате защо не ви върви, ще ви кажа – понеже нямате страха за слуга. Само страхът може да ти служи тъй, че да ти тръгнат работите. Той е много предпазлив, дето няма опасност никаква. Казва: „Тук, господарю, има опасност.“ Мястото, дето те прекарва страхът, косъм няма да падне от главата ти.

     

    В начало бе Словото 1941 

  4. ,,Миритворците " Пращат боеприпаси с обеднен уран за Украйна .Може би е пресилено да мислим че си правят ,,научни" опити , или просто нямат нужда от хора по тези места .

     

    Цитат

     

    ЩЕ ДОЧАКАМЕ ЛИ ФИЛМ ЗА БАЛКАНСКИЯ ЧЕРНОБИЛ?

    Румен ВОДЕНИЧАРОВ
    Е-пощаПечатPDF

     

    МИНИСЕРИАЛ ЗА ГОЛЯМА КИНОПРОПАГАНДА

     

    През май т.г. се състоя премиера на най-новия ТВ сериал на американската кабелна и спътникова телевизия НВО (Home Box Office), който всъщност представлява поредица от къси и страшни новели, заснети в стил Оруел „1984“. Сериалът, който бързо нашумя и поведе с рейтинг 9.6, е най-близко до трилър. В него има всичко: ужаси, насилие, тотално пиянство, войници с автомати, ликвидатори-беззащитни жертви, семейна трагедия, самоубийствени решения на операторите на АЕЦ, цинизъм на управляващите, както и положителни герои, готови на саможертва за спасяване на стотици техни сънародници.

     

    Създателите на сериала „Чернобил“ Крейг Мазин (автор до този момент на сценарии за посредствени комедии) и Йохан Ренк (режисьор на телевизионни клипове) твърдят, че техният филм е художествен, а не документален. Подобно твърдение би могло да бъде валидно за филм като „Тримата мускетари“, но не и за „Чернобил“, защото документалният елемент е по-въздействащ на младите зрители от художествените внушения. Акад. Валери Легасов, инж. Анатоли Дятлов и Борис Щербина са истинските имена на персонажите, участвали в ликвидиране на последствията от голямата техногенна катастрофа. Обстановката и битът на 80-те години на СССР са предадени точно. В сериала истината се смесва с лъжата толкова фино и в такива пропорции, че да се отдели едната от другата е много трудно. Трябва да се признае, че създателите, може би неочаквано за самите тях, са го направили майсторски и това е главната причина темата да стане печеливша.

    Но както казва проф. Андроник Мигранян: „Няма независими СМИ. Те винаги преследват някаква политическа цел“. НВО е СМИ и нека се замислим случайно ли се подсилва трагедията в Чернобилската АЕЦ с опашати лъжи като следните:

    Хеликоптер пада вследствие на силната радиация;

    Миньорите прокопават тунел под реактора съвършено голи, а точно под земята няма никаква радиация;

    Не е възможно за един ден да падне кожата на облъчен човек;

    Поголовното пиене на водка по време на сух режим е измислица. Съветската армия е представена като сборище от пияници;

    Не е имало автоматчици, които под дулото на АК-47 да изпращат ликвидаторите на явна смърт;

    Няма никакви „биороботи“. Роботите на практика са се оказали неефективни. Хората разчистващи покрива от радиоактивния графит са били доброволци;

    Всички жители на Припят, наблюдаващи пожара от моста, загинали от свръхдоза радиация. И т.н.

    Всички тези наглед невинни „художествени похвати“ подменят истината в сериала „Чернобил“ и я погребват за милионите неинформирани зрители на НВО - като IV блок на АЕЦ - в саркофаг. Благодарение на тази успешна пропаганда младите възприемат бившия СССР като „империя на злото“ и като „концлагер“, в който са живели добри, но страдащи хора. А тъй като президентът Владимир Путин е обявен за диктатор, Руската федерация за агресор към който има санкции, то сериалът внушава, че 33 години след аварията в Чернобил Русия продължава да има ужасно правителство, следователно няма право да владее огромната територия и ресурси.

    Чувствата при гледане на сериала „Чернобил“ са смесени. Става въпрос за един експеримент, завършил като трагедия, която засегна много европейски страни. Съчетали са се съдбоносни грешки при проектирането, изпълнението и управлението на атомния реактор РБМК-1500. Т.нар. добра производствена практика (GMP) в технологии, свързани със здравето и живота на хората, изисква стриктно следване на написани инструкции за избягване на необратими човешки грешки. През 1986 г. инструкциите са били променяни в хода на експеримента при атомен реактор, който е нямал днешната автоматична система за независимото му спиране (RPS-Reactor Protection System). Груба грешка е да се оставят в активната зона само 6 пръта поглъщащи неутрони, след като минималният брой по инструкция е 15. Абсурдно е да се намалява охлаждането след като се знае, че преди изключване на реактора за кратко време ще се отдели експлозивно излишна енергия. Анализът на аварията показва, че и преди 33 години в правителството на Горбачов е имало „калинки“, които са прехвърляли АЕЦ от министерство в министерство, както и „калинки“ сред отговорния персонал, които са били твърде самонадеяни. Резултатът е голямата авария в най-голямата АЕЦ в европейската част на СССР и преждевременната бавна смърт от радиацията на стотици, а може би и на хиляди хора. И изводът, че „мирният атом“, при лошо управление, може да бъде опасен и да руши човешки съдби.

    Кинопропагандата е поднесена професионално. Младите зрители, родени след промените, са потресени, но съвременниците на аварията в Русия са на мнение, че сериалът „Чернобил“ е културна агресия и част от кампанията срещу Руската федерация и в частност срещу „Росатом“, който в момента строи 2/3 от атомните реактори в света.

    Убеден съм, че Русия е длъжна да отговори на НВО.

    Всяка държава може да бъде критикувана, защото по принцип е репресивна машина. Това важи и за Съединените щати, които в стремежа си да бъдат и да останат световен лидер не веднъж са прибягвали до откровени лъжи и до разпалване на войни за унищожаване на цели държави и народи. Разбира се най-опашатата космическа лъжа са полетите по програмата „Аполо“ до Луната.

    Ако радиоактивният облак от Чернобил беше резултат от човешка грешка, то има една друга радиация, подарена ни от САЩ, за която малко се говори, но затова пък ще бъде вечна и на Балканите, и в Близкия изток. Става въпрос за боеприпасите с глави от т.нар. обеднен уран (ОУ), които бяха употребени във войните срещу Ирак и Югославия.

    Съединените щати са единствената държава в света, която е водила 3 атомни войни: 1945 г. в Япония, 1991 г. в Ирак и 1999 г. в Югославия. Последните две са с ниска интензивност, а именно с употреба на ОУ. Нека накратко да припомним на читателите какво представлява този невидим, тих убиец като в същото време предложим на сценаристите от НВО сюжет за един нов сериал-трилър.

    Когато оловото в куршум, бомба или снаряд се замени с много тежък метал като волфрам, злато или уран-238, се получава боеприпас, който е по-компактен, лети по-бързо и с лекота пробива танкова броня и бетонни укрития. Американците използват златото и волфрама за „по-хуманни“ цели. Те обаче са се досетили да се освобождават от отпадъка уран-238 при производството на ядрени бомби като го включват като глава в боеприпасите с ОУ, въпреки че им е много добре известно, че този метал е радиоактивен и токсичен. Но знайно е, че Съединените щати не воюват на своя територия.

    При сблъсък с твърда преграда кинетичната енергия на боеприпаса се превръща в топлинна и при 3000 оС част от него се разпрашава на частици от 5 до 50 микрона. Няма що – съвременна нанотехнология. Разпрашеният уран-238 се разнася от вятъра и може да попадне в организма на човек с вдишването или храната. Бомбата със закъснител започва да цъка и след време излизат наяве и резултатите от радиацията: малформации на новородените, рак, левкемия и психически разстройства.

    Лично съм наблюдавал последствията от радиацията на ОУ в болниците на Багдад на деца и бебета, родени в местата, където са обстрелвани танкове и бомбоубежища. Малформации като деца без нос, с по 6 пръста на крайниците, с подути кореми, с левкоза. Ужасяваща гледка. Пострадаха и няколко хиляди войници на САЩ почиствали въоръжението след операция „Пустинна буря“, в която бяха разпръснати 320 тона снаряди с ОУ. От Първата война в Залива води началото си т.нар. „иракски синдром“. На 70% от хората с такъв синдром се раждат деца с генетични отклонения. Нараства броя на психическите отклонения у бившите военнослужещи. Статистиката е застрашителна. Докато раковите заболявания в Ирак преди Първата война в Залива са 40 на 10 000 души, то през 1995 г. те са вече 800, а през 2005 г. достигат 1600 на 100 000 души.

    Заключението на специалистите е категорично: „Замърсяването на околната среда с реакторен уран (U-235) и с ОУ(U-238) е по-опасно от обикновена атомна бомба“.

    Но вместо да изоставят тази престъпна технология за геноцид, Съединените щати продължиха употребата на снаряди с ОУ във войната с бивша Югославия през 1999 г. Този път нови 300 тона снаряди бяха изстреляни по сръбските танкове М-4 (по лиценз на руския Т-72), които в сраженията в Кувейт се оказали по-добри от американските „Абрамс“. Основната цел е заводът-производител в Хаджичи близо до Сараево. Сръбските танкове се оказват шперплатови, но ОУ си остава истински. След примирието сърбите емигрират в Братонац, тъй като много хора на средна възраст заболяват от рак.

    Странни болести нападат и италианския контингент разквартируван до Призрен, където са били заразени с ОУ питейни води. Това е причината през 2000 г. да бъде направен първи опит за създаване на Комисия за проучване на последствията от ОУ. НАТО продължава да убива. Не само Чернобил. Сега, след като измина „гратисен“ период от 15 години, става ясно, че „Балканският Чернобил“ ще продължава и в бъдеще.

    Лъжите на военнопрестъпниците, извършили престъпление срещу Човечеството, също безцеремонно продължават. Американският посланик в Белград Кайл Скот твърди, че „ОУ изобщо не представлява опасност за здравето на населението на Балканите. Високото ниво на онкологичните заболявания се дължи на застаряващото население, неконтролирани сметища и нездравия начин на живот“(?!). Интересно защо, след като няма опасност, в Айдахо „погребват “ заразени транспортни средства от войната в Кувейт.

    Проф. Слободан Чикарджич, председател на обществото за борба с рака, е категоричен: „Това е престъпление срещу Човечеството без аналог!“.

    За престъпления срещу Човечеството давност няма. Ето защо в Ниш през февруари се проведе Съвет за подготовка на иск срещу 19 държави членки на НАТО, участвали в коалицията срещу Югославия. Дали този иск ще завърши с процес, така както завършва серия 5 на сериала Чернобил, предстои да видим. Може би и българският консул в Ниш ще бъде принуден да проговори.

    Г-н Мазин, след минисериала „Чернобил“, Вие вече сте изкушен на теми, представляващи политически трилър. Събарянето на кулите-близнаци в Манхатън през 2001 г., както и изпускането на няколко термоядрени бомби в Испания и Гренландия по време на дежурните полети на авиацията на САЩ по време на Студената война, са събития също съпроводени с опашати лъжи от страна на американското правителство. Те биха могли да станат вълнуващи сюжети за нови сериали. Но те са, така да се каже, вътрешна работа на свръхсилата САЩ и след „Чернобил“ не е прилично или от съображения за сигурност, е рано да се проявява чак такава културна агресия.

    Но казусът с обеднения уран (ОУ), описан по-горе, засяга не само американския народ и американските войници. И тук имаме генерали, които лъжат собственото си правителство, дипломати, които заблуждават международните институции, както и стотици невинни жертви от различни народи на тихия убиец ОУ.

     

    Някой трябва да хвърли камък в блатото, защото по всичко личи, че в Сирия отново се стреля с ОУ.

    Е, този някой, ако имате претенции за безпристрастност, защо да не бъдете Вие, г-н Мазин. Защо Вие, след като показахте професионализъм в сериала „Чернобил“, не се опитате да влезете в кожата на акад. Валери Легасов, който казва:

    „Ако дълго време слушаш лъжи, забравяш как изглежда истината“.

    Уверявам Ви, че рейтингът на един нов документален филм за ОУ може да достигне 9.7.

    https://www.zora-news.com/index.php

     

     

  5. Наряд за 15. IV – 21. IV. 2024г

    Изпълнява се в 6:00 ч. и 21:00 ч. всеки ден

     

    1. Песента "Радост".Радост, Радост, Радост на Живота ми, ти веселиш сърцето ми, ти веселиш сърцето ми."

    2.Добрата Молитва

    3. Псалом 91

    4.ЛОЗИНКА за идването на Божия Мир  

    „Желая, Господи, във всичката Твоя пълнота да дойде Твоят Мир в моето сърце и в сърцата на всички,за да носим мир и радост на всички страдующи, на всички онези, които Те чакат и са готови да извършат всичко на Земята, за Твоята Слава.   

    Благослови, Господи, нашето дело, което сега предприемаме, да е за слава на Името Ти на Земята.   

    Да бъде, Господи, тъй както си казал:"Мир ви оставям, Моя Мир ви давам."

    5.Молитва за запазване на България:

      „Господи, смили се на България,изпрати Божествените Си Сили да я пазят от разруха, земетресение,наводнение, киша, суша, глад, град, и други природни бедствия.Мир и Любов да настане по лицето на цялата земя.“ (три пъти) 

    Амин

     

      6. Формула  "В изпълнение Волята на Бога е силата на човешката душа." (три пъти)

    Изготвил: гр. Гоце Делчев

  6. тези неща трябва да се преживеят . Особено ние българите дето се чувстваме все подтиснати от 6 века вече . Но мисля че периода на слободия скоро ще приключи . Поне на мен ми изглежда че хората стават все по адекватни и макар да има стремеж към небето по малко летят в облаците :) . А Русия сега я пазят от разложение , но и Тя ще мине по пътя на личната свобода като и дойде времето .Сега трябва да спаси славянската култура (ако може така да се каже ) :) 

  7. Неделни беседи - 1941 г.,1941

    Възпитанието (1940–1941) Том II

    Ще ви даде царство

    „Ще се развеселя“

    Ще прочета само един стих от двайсет и втора глава от евангелието на Лука: „Затова аз вам завещавам царство, както Отец ми завеща на мене.“

    „Духът Божи“

    Живеем в един свят, който има нужда от насърчение. Живеем в един свят, дето има много болни хора. Във вестниците, в книгите, навсякъде се разглеждат все патологически животи. И в религията едни ги пращат в рая, други ги пращат в пъкъла. Кого как срещнеш, все съди: туй криво, онова криво. Че е криво, така е, не е организиран светът. Аз ще погледна на правата страна в света. Какво е да се живее без закон, без човешки закони. Човек сам да е закон на себе си. В своята карма да създаде закон, по който да живее, че и той да е доволен, и окръжаващите да са доволни. Сега имаме закон, по който ние не сме доволни. Като се случи добро на човека, сега казвате: „Добър е Господ.“ Щом се обърнат събитията, тогава вече не мислите така.........................................

    Ние, съвременните хора, мислим, че като остарее човек, няма какво да учи. Че той още не е учил. Той е остарял от невежество. Всичките хора остаряват от невежество – нищо повече. Остаряват от безпокойство. Той се безпокои как ще отгледа децата си, какво ще прави с жена си, с къщата си. Безпокои се и казва: „Остарях.“ Че това не е живот, да остарееш от безпокойство.

    Сега ще ви говоря за царството. Трябва да има човек царство. Това значи да разбира законите на Божията любов. Целият свят е създаден за човека. Съвременните хора грешат, когато имаме най-хубавите възможности да бъдем най-добрите хора, да бъдем всички щастливи. И всеки един очаква щастието си от другите. Щастието на човека е отвътре. Аз не съм против стомаха. Стомахът е един много добър слуга, само не трябва да го претоварвате да работи по четири часа по три пъти на ден – дванайсет часа, но дайте му три пъти по един час на ден. Повече работа дайте на дихателните си органи. Най-голяма работа дайте на ума. Някои хора мислят, че много мислят. Често хората се объркват и казват, че от учение се обърква някой. Учението носи здраве на човека. Когато човек се безпокои, тогава се умопобърква. Всичкото побъркване иде от тревоги, тревожат се хората. Един артист се тревожи как ще изнесе ролята си, дали ще му ръкопляскат. Ако не му ръкопляскат, скъсат го. Един певец се безпокои как ще пее. Той да пее на себе си. Ти пей, слез от сцената, като слезеш, смятай, че публиката даром те слуша. На един истински певец не трябва да му плащат. Когато цялата земя е на мое разположение, какво ще очаквам да ми плащат. Какво ще очаква един син от баща си, като му работи, да му плаща. То ще бъде смешно. В плащането влиза всичката лъжа. Господарят кани един слуга и слугата се цани. И двамата искат да си играят. Господарят иска да отбие малко, по-малко пари да му даде. Слугата иска по-малко време да му служи, да намали времето иска. Слугата всякога иска да намали времето. Господарят няма да бъде съгласен.

    Та казвам сега, не искам да критикувам – криво разбираме у нас. Ние, съвременните хора, страх ни е какво ще стане, като мине този порядък. Чудни сте. Четири порядъка има в света. Порядъкът на зимата, порядъкът на пролетта, порядъкът на лятото, порядъкът на есента, и пак на зимата. Като мине порядъкът на зимата, какво лошо има, като дойде пролетта. Дойде пролетта, цветята цъфтят. Дойде лятото, какво лошо има. Тия цветове вече завързват. Дойде есента, плодовете узреят. Тъй щото всяка една епоха има своя добра страна на живота. Но трябва да схващаме, когато у нас е зима, пък на друго място е пролет. Казвам, ние, съвременните хора, нямаме една максима за онова здравословно състояние, в което трябва да се намираме...................................

    Има една нова светлина, която иде. Тази светлина ще открие в света ония причини, които сега са скрити. Ние правим добро, но не знаем защо правим добро. Ние правим зло, и не знаем защо го правим. Ние туряме известни закони, и не знаем защо ги правим. Ние сме дошли до положението, искаме да оправим света. Никакви нови закони не трябва да се пишат в света според мене. То е моето мнение. Всичките закони са написани вътре в човешкия ум, написани са вътре в човешкото сърце, и тия закони са написани в човешкото тяло. Ако аз изпълнявам ония закони, на които аз съм построен, животът ми ще тече като по мед и масло.

    Ще ви даде царство

  8. Ето малко насоки от книгата ,,Култура на мира" продукт на общноста , на конфликтолозите .

    А иначе информация има всякаква , по всички въпроси .  Но това само по себе си е само условие за различни гледни точки в зависимост от развитието на  на съзнание у отделния човек .За това толкова се набляга на медитацията в днешно време , по различни поводи , както здравни тъй и културни , философски и др. . Защото не от информацията а от човека зависи неговия мироглед . И от там , на всичко което прави .

    Цитат

     

    КОНСТРУИРАНЕ И ГАРАНТИРАНЕ НА СИГУРНОСТТА ОТ ПОЗИЦИЯТА НА СОЦИАЛНАТА ФИЛОСОФИЯ

    1. Философски поглед към социалното конструиране на сигурността Известен философски факт е, че възприятията за действителността още не са самата действителност и може да не отразяват тази действителност такава, каквато е. Нещо повече, формирането и насочването на тези възприятия от заинтересовани лица и групи е ключов инструмент в отношенията на власт. Самата философия възниква като инструмент за разобличаване на неистинността на човешките възприятия и показване как зад нашите представи за нещата се крие нещо съвсем различно. От ХIХ в. насам това се свързва пряко с развитието на теориите за идеологиите и представите за тях като „фалшиво съзнание“, зад което се крият определени интереси. При проблема за сигурността обаче нещата се усложняват, защото става дума за възприятия, които са силно емоционално, културно, ценностно натоварени, и това води до ситуация, при която едни хора виждат опасности там, където други не виждат. Типичен пример в това отношение е страхът да се пътува със самолет, който е много по-често срещан от страха да се возиш в автомобил, макар че второто, както показва статистиката, е много по-опасен транспорт. Всъщност конструирането на сигурността е свързано с различни измерения, които участват в този процес – психологическо, културно, политико-идеологическо и пр.

    Психологически – според схемата на потребностите на Маслоу – потребността от сигурност е сред най-важните потребности. Психологичес- ката сигурност предполага усещане за спокойствие и увереност. Нейните проявления обаче у отделните хора може да бъдат съвсем различни поради индивидуалните особености и биография и да се разминават значително с реалностите. Някой личности са по-малко уверени и по-малко се страхуват, други – много повече. Психологическото възприятие на сигурност и неси- гурност или факторите, които предизвикат страх, могат да бъдат манипу- лирани в различни посоки. Те реално могат да допринасят за повишаване на сигурността, а може да имат и противоположните следствия. Надписът в магазина или на улицата, че определен район се наблюдава с камера или в даден обект има сигнална система, може да повиши сигурността на този район дори реално да няма видеонаблюдение или да няма такава система.Още по-голямо значение има това предупреждение, ако съществува такова, тъй като предварителното знание за този факт оказва възпиращо въздейст- вие у евентуални нарушители. Проблемът за конструирането на сигурността като процес, чрез който се появяват възприятията за сигурност и „заплахи за сигурността“ в един или друг специфичен политически контекст, се свързва преди всичко с т.нар. Копенхагенска школа и нейните основни представители Бари Бузан и Оле Уйвър, както и с дискусията на т.нар. Парижка школа в изследванията на сигурността с основен представител Дидие Биго. Те задават аналитич- ната рамка, в която по-общата вълна на конструктивизъм в най-различни социални науки, включително и на общото равнище на изследвания на на- уката, се интерпретира в рамките на изследванията на сигурността. Мето- дологическата битка на конструктивизма срещу реализма се разгръща при анализа на конфликтогенната роля на религията, културата, морала, иден- тичността. Типичен пример в това отношение са кризите и конфликтите, свързани с алтернативни интерпретации на историята. Есенциалисткият подход разглежда историята като готова даденост, като продукт на действи- ето на стабилни колективни субекти от рода на нацията или цивилизацията (субекти, които най-често са носители на конфликти поради различията по- между им, исторически претенции или пък поради характеристики, произ- тичащи от тяхната културна същност). Източници на такова есенциалистко мислене могат да бъдат открити още в моделите за линейно развиваща се универсална история на класическата философия на историята. Напротив, конструктивисткият подход възприема историята през проблема за писането на история и оттук – като продукт на интерпретация, ситуирана в конкретен исторически и политически контекст, като конст- рукция, подчинена на определени прагматични задачи и политики. Но това предполага възможности за конструирането и на съответни идентичности и субекти, опиращи се на историята и на възприятията за заплахите за тези идентичности и субекти. Разбира се, дилемата конструктивизъм-антиконструктивизъм се про- явява по различен начин по отношение на различни типове заплахи. Можем да разграничим заплахите на „меки“ и „твърди“. „Меките“ заплахи предполагат опасности не за физическото, а за социалното оцеляване на индивидите. Те могат да бъдат обаче и заплахи от природни феномени, но с висока степен на неопределеност, създаващи дискусия сред научната общност, както е например с климатичните промени и страховете от глобалното затопляне. Тогава явно или не влизат в действие различни ценностни, идеологически, морални предпоставки, участващи в процеса на възприятие на рисковете и конструирането на сигурността. Конструирането на заплахи във висока степен е обусловено от факта, че сигурността е свързана със социални индивиди и общности ...................

    Съвременният постиндустриален етап в развитието на социума често се определя като информационно общество (ИО). Разкриването на закономерностите на неговото формиране, установяването на съпровождащите този процес изменения в разбирането на същността и формите на реализиция на националната и международната сигурност, определянето на пътищата и начините за нейното гарантиране и ролята за това на държавата и на специалните ѝ институции – всичко това заема важно място в спектъра на актуалните проблеми на политологията, социологията, правото и други области на обществознанието като неразделна част от съвременните теории за обществено развитие. В представата на много хора информационното общество играе ролята на историческо отрицание на предшестващите етапи на обществено развитие с породените от тях автокрация и междудържавна конфронтация, които довеждат ХХ век до две световни войни и създаването на оръжие за масово унищожение. Днешната практика обаче показва, че съвременното информационно общество не само не носи в себе си развитието на демокрацията като иманентно качество и не ознаменува само по себе си приключването с войните и другите конфликти, но и не премахва заплахата от прилагането на сила при тяхното разрешаване. Развитието и повсеместното внедряване на информационни и телекомуникационни технологии (ИТК), формиращи нова социална онтология, вече пораждат и цял комплекс от проблеми, свързани преди всичко с появата на реална възможност за използването на тези технологии за целите на насилието, включително и на войната. ИТК не просто въплъщават в себе си силата – те се превърнаха в сила, включително и военна. Благодарение на прилагането на информационно оръжие, което съответства на новите условия, се появи възможност за спечелване на война без нанасяне на физическа вреда на инфраструктурата и живата сила на противника, като то бъде накарано да действа в интересите на агресора........................................

    Огромното количество глобални проблеми и преди всичко проблемът за оцеляването, който на прага на третото хилядолетие връхлетя човечест- вото, предизвикват резонния въпрос в състояние ли е то изобщо да пречупи тенденцията на самоунищожение. Преди 15 години академик Н. Н. Мойсе- ев нарече ХХ век „Век на предупреждение“. В последните си работи той уточни своята диагноза-прогноза – „Времето на предупреждението мина“. Анализът на главните параметри, които характеризират жизнеспособност- та на съвременния световен социум, ни дава основание за заключението, че той е навлязъл във фазата на планетарна цивилизационна криза. Има ли някаква фундаментална причина за тази криза, от която про- изтичат и се определят другите? Безусловно има. Тя се вмества в понятието „култура на войната“, която и до днес е определяща за развитието на чове- чеството, а нейна движеща сила е културата на насилието. Като цяло соци- алният прогрес винаги се е осъществявал посредством сила, посредством прилагането на сила, в името на демонстрирането на сила (военна, науч- но-техническа, интелектуална...). Но силовите ресурси за осигуряване на по-нататъшния прогрес, както и на демонстрирането на превъзходство, хе- гемония, стремеж към унищожаване, потискане и експлоатация на другите, са на практика изчерпани. Всичко, което се случва днес в света, при цялата несъпоставимост и разнопосочност на събитията и процесите, означава, че е настъпило времето за осъзнаване, че е пагубно да се залага на силата, на култивирането на войната като средство за водене на политика, че е настъ- пило времето на усвояване на консенсусен стил на мислене и нови форми на ненасилствено взаимодействие. Световната общност е изправена пред необходимостта от кардинално ревизиране на философията, идеологията, логиката и стратегията на съществуването и развитието си, от смяна на са- мата парадигма за разбиране на света и промяна на света. Става дума за не- обходимостта от осъществяване на главния исторически проект на ХХI век – прехода от културата на войната към културата на мира. Значимостта на глобалната трансформация в това направление, общочовешкият преход от култура на войната към култура на мира в програмните документи на ООН и ЮНЕСКО се определя като форма на ценностна революция, интелектуално озаряване, един вид тектонично разместване в мисловната схема на човечеството.

     

    Значи накратко да обобщим :)  Културата на войната се състои от всякакви деиствия за манипулиране и подтискане на хора . Сега най яростните битки са за умовете на хората . Всеки с власт желае да се настани в мислите като верния човек/фракция/партия или група .

  9.  

    Наряд за 8. IV – 14. IV. 2024г

    Изпълнява се в 6:00 ч. и 21:00 ч. всеки ден

    Песен на светлия път

    Молитва на благодарността

    Молитва Лозинката – сутрин, обед, вечер

    Изпълнява се: сутрин 1-а част - 6:00ч

    обед 2-а част – 12:00ч

    вечер 3-а част - 21:00ч

     

    Изготвил: Бр. група Петрич

  10. Човек живее едновременно и най общо казано , в три области . Минералната с най елементарните чувства и мисли отнасящи се главно до съществуването  като хранене и потдържане на вида . Душевната с преобладаващо влияние на душевните преживявания , като напред излизат взаимоотношенията между хората и отношението към природата  . И духовната , с преобладаващо влияние на духа  носещ идеите и мислите .Тук преобладава значението на Бога , на единоначалието и единния път както на човечеството , така и на цялата вселена .

    така че е просто 

    пп . Но важното е , че значението на човека се определя от делата му . А какво сам за себе си мисли си е за негова сметка .

     

  11. Неделни беседи - 1941 г.,1941

    Възпитанието (1940–1941) Том II

    Новото откровение

    „Отче наш“

    „Иде, иде“

    Ще прочета само тринайсети стих от дванайсетата глава от евангелието на Йоана: „Взеха вейки финикови и излязоха да го посрещнат и викаха: „Осанна, благословен, който иде в името Господне.“

    „Духът Божи“

    Цитат

     

    Идат светлите дни, дето хората се възпоменават. От две хиляди години християните правят все възпоменания как е дошъл Христос, как е влязъл в Йерусалим. Ние мязаме на онзи, когато дойде някой гостенин. Казват: „Откъде идеш?“ Казва „Ида от Варна.“ „Ами кога ще си ходиш?“ Виждам, някои хора са много прецизни, много чисто се поддържат. Обличат се хубаво. Гледат кал да нямат. Да няма нищо на очите. Вчесват се хубаво. Косите са огладени, отвън – всичко изрядно, но като погледнете отвътре – тази изрядност я няма.

    Казвам, ние живеем в един свят, дето има много работи да ни радват. Историята на земята е пълна само с преврати – такива, каквито светът никога не е виждал. Преди години, когато дърветата се радваха на хубави климатически условия, стана такава промяна, че цялото растително царство го събориха. Затрупаха го и се образуваха сегашните въглища, почерняха. А ние се радваме, че имаме гориво. Горим, но тия въглища, тия дървета, сега като ги пуснем, внесоха туй размирие. Сегашното размирие се дължи на освобождението на тия немирните същества, които тогава ги затвориха под земята. Ние ги освобождаваме сега.

    Търсим неприятеля някъде. Казваме: „Кой е причината?“ Търсим да хванем някой човек. Казваме: „Той е причината. Открадна.“ Той не е откраднал. Дилафът, който е турил въглена някъде, той е виноват. Конят, който пренасял крадените пари, не е виноват, даже не му трябват тия пари.Искате да знаете кой е причината. Търсите дявола някой път. Дяволът е облечен с модни дрехи. Той е най-изящно облечен днес. Като го срещнете, по-изящно облечен от него няма. Облечен добре, като консул е отвън. Обходата му такава – като на дипломат. Втори няма като него. Много любовен е. Че му турят опашка. Никаква опашка няма. Отличен ум има. Познава много добре историята на хората, слабостите им, кавалер е на жените. Като говори, като срещне една дама, поклони се и ѝ казва: „Моите почитания към тебе. Ти си спасение заради мене. Тебе като те видях, сърцето ми заби.“ Разбива се неговото сърце – като види една жена, става му радостно на сърцето. Изгонен от небето, иде една жена, ухилва се насреща му, стане му драго на сърцето. Искате да знаете причината. В човека всичко произхожда от много малки пожелания. Всичко в света е произлязло, всички нещастия в света произтичат от едно малко пожелание. Ти искаш да имаш един револвер, да се пазиш....................................

    Всички искате да бъдете силни и щастливи, но туй щастие го искате изключително за себе си. Погрешно е това искане. В света ни най-малко не трябва да искаме да бъдем щастливи. Всеки, който иска да бъде щастлив, ще намери своето нещастие. Няма основание, понеже ние излизаме из Бога. Бог е едно благо. Излизаме из Бога и няма какво да търсим щастието. Щастието седи да изпълним Волята Божия. Да направим това, за което Господ ни е пратил на земята. Той ни е изпратил на земята за съвсем друго, не за това, което ние искаме. Туй са наши прадеди. Христос едно време, както е ходил, ние не го знаем. И той замина. Пророците дойдоха, и те заминаха. Къде отидоха? Очакват сега Христос да дойде на земята, но как ще дойде. Христос никога не е напущал земята. Че дошъл на земята, станал видим за съзнанието на хората. Именно във вас, когато имате красиви мисли, хубави чувства, много добри постъпки, то е Христос вътре във вас, то е божественият дух. Просветне нещо в ума ви, зароди се хубава идея, някое хубаво чувство, зароди се благородно чувство – то е Христос вътре. Сегашните християни чакат сега Христос да дойде, да спаси света.

    Тази война става, за да се избави един народ. Хиляди войни са ставали на земята за избавление на човечеството. Ако четете Библията, Стария завет, евреите са се били, били, и досега не са свободни евреите. Не зная дали има по-войнствен народ от евреите. Войни, войни, цялата история – от единия край до другия край – все войни. Хубаво е, но кои още не са свободни? То са евреите. Че трябва да воюваме, но във воюването справедливост трябва да има. Като воюваш, ти искаш благата, които искаш, за себе си, искаш ги и за другите. Ти искаш всички хора да живеят добре. Цитират стиха, че всички живеем и се движим в Бога, че всички от Бога сме излезли, че всичко Бог е направил. Ако Бог е направил всичко, тогава ние как трябва да постъпваме с онова, което Бог е направил? Сега сме въоръжени, сега се бият хората по един начин. Иде още една по-страшна война, която с по-малко жертви ще става. Сега германците водят една война и запазват живота на войниците, като ги турят в танкове – хубаво бронирани със стомана, че не може да ги пробие снаряд. Много малко жертви дават. Иде още една война. Онези са в бъдеще, които идат, които трябва да завладеят света. Те ще приспиват онези, които искат да воюват. Ще си махнат ръката, ще ги приспят, ще идат да им вземат оръжието, танковете, ще ги нахранят и ще ги пратят да си идат да живеят в мир. Ще кажат: „Живейте в мир с нас, понеже с нас не се воюва. Ако не искате в мир да живеете, ще заспите.“ 

    Сега всички мъже и жени обичате да воювате постарому. Всяка жена търси револвер. Вечерно време, аз съм забелязал, по София току пипат за револвера. Вървя, тропам, той се пипне. Като ме види – не съм опасен, и току сложи ръката си надолу, пипне револвера. Казва: „Да знаеш.“ Казвам: „Хубаво, че си храбър.“ Не е лошо човек да воюва. Ти като изкажеш – първото оръжие, дето човек се е научил, това е гърмежът – устата е една пушка. Казвам, с устата знаете колко пакост правим ние. Имаме едно оръжие, което трябва да е под контрола на човешката воля. Не че човек не трябва да говори. Сега някои считат, че трябва да бъдем миролюбиви. Миролюбивите хора трябва да бъдат най-силните, най-добрите хора и най-умните. Аз изключвам миролюбивият човек да бъде слаб. Той трябва да бъде най-силен, да може с една ръка да дига 250 килограма. Той трябва да има толкова сила, че като дигне, че той да се търколи на земята. Онзи като изважда кобура, той да дигне и да падне.

     Новото откровение

     

    Една много актуална за днес беседа .

  12. Ето нещо негативно за Русия (днешна) .

    Клип в които може да се отбележи видовете мислене  . Как приземяващото ,  ,,материално" мислене , търси отговори в духовното .

     

    ДОКАТО НЕ НАПУСНЕМ ГРЕШНАТА ДЪЖАВНА ПОСОКА , ПОТЪВАНЕТО ЩЕ ПРОДЪЛЖАВА .

  13. В кервана скороста се определя от най бавния .

    Евреите ходиха из пустинята до като не се смени старото поколение . 

    За това казвам , че и ние има много още да страдаме , до като не намалеят негодните дотолкова , че да не пречат .

    Цитат

     

    автори Лев Толстой, Михаил Шолохов и др. Винаги съм се възхищавала на широтата на руската душа, на нейната топлина и добрина и на силата на руския характер.

     

     

     

       royalrife   Отиди в тема за душата и чети ! Най общо душата е инструмент на духа . Тя дава направлението и силите в материялизиране на нещата . Силите и подбудите идват от вътре както в индивидуален план , така и в масов . За това голямите групи са сбор от толкова разнородни личности . Те сблъсквайки се едни с други дават условия за развитие . Както една щипка подправка променя вкуса на цялата манджа .Така и няколко престъпника променят цялото общество .Постепенно обществото става все по нетърпящо престъпленията .

    А писателите , добрите , могат да усилват това влияние и тези резултати , само с перото си . 

  14. МОЛИТВЕНА ВЕРИГА

    за мир и разбирателство в България и между всички народи в света

    Наряд за  01. IV – 08. IV. 2024г

    Изпълнява се в 6:00 ч. и 21:00 ч. всеки ден

       

        1. Песен: Аум

        2. Молитва на Времената

    Господи, Боже мой, Великий и Святий Учителю на всяка любов и мъдрост, на всяка милост и правда, чуй молбата на тези, които уповават на Тебе в това съдбоносно време. Благий Господи, заради Твоята Велика Любов прости прегрешенията на човеците, просвети умовете ни, умий сърцата ни, укрепи вярата ни, пробуди душите ни, да Те познаем всички и да изпълним Твоята Бащинска Воля. Изведи ни из тъмния дол на всяко невежество, гордост и грях. Смири ни и озари ни с Твоята Истина. Дарувай ни Твоята Любов и открий ни правия път на живота. Върни на Земята, Господи, Твоя изгубен мир. Дай светлина на всички, да напуснем всяка лъжа, всяка корист, всяка вражда и насилие, да изчезне завинаги от човешкия ум мисълта за война. Навред да  братя и Твоята Любов и Твоят Закон са правият път на живота ни. Изпрати, Татко наш, както Си някога пращал, светии, пророци и гении да бъдат глава на народите навред. Предай, според Твоя благ помисъл, Земята да е наследство на кротките и направи любовта на добрите хора да е канара на човешкото братство. Великий Учителю наш, Дух от Всеблагия Бог, възрасти ни за обилна жетва за Святото Божие Дело, за Което Ти работи на Земята. Укрепи ни по Божия План чрез всички Небесни ангели и светии, Които са верни служители от Всемирното Бяло Братство.

            Освети ни да работим с всички добри человеци. Предай знание, вяра и  сила      на Твоите земни сеячи и на всички, които Ти Си призовал за Господа, да изпълним своята задача до край.

    Нека народът, сред който работим, избраната челяд славянска, да изпълни Волята Божия! Да бъде славянството светилник и крепост на Божието Дело между народите и да се увенчае с пълен успех Божият План на Земята!

    Да бъде Волята Божия! Да дойде Царството Божие и да се вселиш, Ти, Господи, Боже наш, в душите на човеците завинаги!

    Амин

    3. Музикална формула „Мир, Мир, Мир. Мирът носи Божията радост“ и песента „Мирът иде вече“, дадена от Учителя през 1918 година.

    „Мирът иде вече, мирът иде вече, мирът иде вече, тъй Наш Господ рече. Тъй Наш Господ рече, мирът иде вече, мирът иде вече, тъй Наш Господ рече“. Youtube.com Мирът иде вече /

    4.. Формулата : „Мир, мир, Господи просим! Разумност, Светлина и Сила в умовете на человеците!“ – 3 пъти

    5. Тайна молитва за мир

    6. Формулата:  Божият мир и Божието благословение да залеят цялата земя!“ – 3 пъти

    Изготвил:  Кресна

     
  15. Всяко постижение реализирано с тялото е продукт  на духа .Проблема се явява ,когато се забравя първоизточника .Когато станеш силен гъвкав издържлив . Когато си вкарал осъзнаване в множество свои клетки а започеш да работиш не за Бога ... Вие си допълнете ,  дали да ще се перчиш , или нящо конкретно  -- пари да изкарваш като пребиваш , да ходиш да воюваш за пари ?Има една такава поговорка ,, Докато си млад , даваш здраве за удоволствия . Като остарееш даваш всичко за здраве " . 

    В един филм на скоро чух нещо подобно :  Спорта е най чудесното занимание , стига да не е професионален .

  16. Неделни беседи - 1941 г.,1941

    Възпитанието (1940–1941) Том II

    Ще бъде развързано

    „Отче наш“

    „В начало бе Словото“

    Ще прочета само един стих от осемнайсета глава от евангелието на Матея – осемнайсети стих: „Истина ви казвам. Каквото вържете на земята, вързано ще бъде на небето. И каквото развържете на земята, развързано ще бъде на небето.“

    „Духът Божи“

    Цитат

     

    Много просто е казано: „Каквото вържете на земята, ще бъде вързано и на небето. И каквото развържете на земята, ще бъде развързано и на небето.“ Ако вържеш вола, ще бъде вързан; ако го развържеш, ще бъде развързан. Какво значи? Ако развържеш вола, ще бъде развързан, ще ходи да пасе; ако го вържеш, ще бъде в дома, ще яде слама. Питат защо трябва да бъде вързан, питат също защо трябва да живеят. Че какво трябва да правиш. Друг въпрос: защо трябва да умират. То е все същото. Който не иска да живее, умира; който не иска да умира, живее. Който не се учи, невежа остава; който се учи, учен става. Същият закон навсякъде работи. После питат някои защо са страданията. Че какво трябва да имате? На всеки един въпрос, който ние си задаваме, трябва да можем да отговорим. Човек не може да говори за нещо, което той не разбира, когато се предава. Науката трябва да бъде разбрана. Питат някои защо трябва да гледа човек. За да не се спъва. Защо трябва да диша? Ако не диша, ще се задуши.В думата развързване има нещо разумно. Само разумният човек може да се връзва и да се развързва. Следователно, ако ти сам се връзваш и очакваш другите да те развързват, ти си на кривата страна. Някой път се възразява, че умните хора проявяват известни черти. Така едно дете взело една доста голяма макара и започнало да я отвърта около дядо си. Детето се смее. Минава веднъж, минава два пъти, три, четири, пет, десет, двайсет и повече, и казва: „Дядо, я да видим, може ли да се мърдаш.“ Дядото бил умен, казва: „Я почни обратно да се въртиш, ще ти дам орехи.“ Често и ние, хората, сме като малките деца и после се свързваме. Ти имаш едно неестествено желание, ти се връзваш заради него. Имаш една неестествена мисъл, ти се развързваш. Човек със своите чувства се свързва и със своите мисли се развързва. Онези, които се връзват със сърцето, не могат да се развържат. Умът трябва да ги развърже. Ако сърцето те връзва, умът ще те развърже. Каквото умът развързва, развързано ще бъде. И каквото сърцето върже, ще бъде вързано.......................

    Сам ако се връзваш и развързваш, ще бъдеш свободен. Другояче казано: ако мислиш правилно и ако чувстваш правилно, ти едновременно се връзваш със сърцето си; правилно ако мислиш, ще се развържеш правилно. То е един вътрешен процес. Четат и Христос казва: „Каквото вържете на земята, ще бъде вързано и на небето. И каквото развържете на земята, ще бъде развързано и на небето.“ Какво ще връзваме? Този живот е вътре в нас. Ако не можем всичките мъчнотии, които имаме на земята, ако тия мъчнотии не можем да ги развържем, къде е нашата мисъл. Ако умът не може да ни развърже, къде е той. Вие имате един цирей, който побелял. Побелелият цирей е вече остарял. Тебе те е страх. Българите лесно правят хирургия. Дойде някой с някоя игла, бутне го от единия, от другия край, изстиска го, върже го – веднага ти олекне. Значи в себе си ако имаш едно неестествено желание, онова, което то съдържа, трябва да се изхвърли. Всяка лоша мисъл, всяко лошо желание трябва да се изхвърли. Всяка добра мисъл трябва да се приеме. Всяка лоша мисъл и всяко лошо желание връзва човека. Всяка добра мисъл развързва човека.Сега това е обяснение. В какво седи правилният живот? Искаме по някой път да обичаме някой човек. За да обичаш някой човек, трябва да го развържеш. Първото нещо – любовта разбира развързване. Друг е въпросът, когато вие искате да ви обича някой. Пак се разбира същият закон. Онзи, който ви обича, трябва да ви развърже. Щом не ви развързва, любовта не е правилна. Казвам, този закон е верен. Понеже Бог в света ни обича, постоянно ни развързва. Като ни развързва, ние никога не съзнаваме това и постоянно се връзваме. Бог те развърже от едно място, ти се вържеш на друго.

    Ще бъде развързано

     

    А следващото за страданията сегашни и очаквани в днешно време :

     

    Цитат

     

    Хората в света и религиозните хора често са болни. Казват, че вярват, пък са болни. Дойдат и им казвам: „Повярвай, ще оздравееш.“ Казва: „Вярвам.“ „Ако ти вярваш, според мен ти ще бъдеш здрав. Щом не оздравяваш, вярата ти е слаба.“ Казва: „Помогни ми, аз ще повярвам.“ Тогава вие ще се намерите в положението на един сприхав лекар. Иде един да го лекува. Той бил неразположен, разсърдили го и казва на болния: „Иди си, не съм разположен.“ „Моля ти се, кракът ми има нещо.“ Казва: „Иди си сега, не съм разположен нещо.“ Лекарят взел, че го наложил. Излиза навън. Като го бил лекарят, оздравял. Казва: „Благословена ръка, би ме, но оздравях – казва – и боят му лекува. Магнетизъм има, като ме би, оздравях. Верно е.“ Всички майки, които са били децата си, тези деца са станали здрави. Всички бащи, които са били синовете си, хора са станали, здрави са станали. Всички, които не са бити, обикновени са останали.

    Сега слушам хората наоколо – не искат да бъдат бити. Ако хлябът не го мачкаш, хляб става ли. Ако този хляб не го туриш във фурната, хляб става ли. Онова зърно, ако не го туриш в земята да го помъчиш, може ли да расте. Ще кажете: „Нещо хубаво кажете.“ Вие искате животът да бъде като един човек хубаво облечен, като рокля – да я туриш, или като една гугла – да я наденеш и да я снемеш. Не зная, мъже и жени се обличат по два начина. Някои събличат дрехите си нагоре, за да му вървяло; други – за да му върви, съблича дрехите си надолу. Хубаво. Има неща, които може да съблечеш нагоре. Ризата може да съблечеш нагоре, но как ще съблечеш гащите си. Ние по някой път мислим, че сме големи философи. Трябва да се разсъждава върху ония закони, които природата е създала. Тя е мислила милиони години и създала нещо. Ние мислим да изменим нейния ред и да вложим онова, което ние мислим. Нашата мисъл не е обоснована на някакъв опит. На всичките ония възможности, които Бог е вложил вътре в човека, човек трабва да се подчини доброволно. Като страдаш, да ти е приятно, че страдаш. Като те боли кракът, да ти е приятно. Като страдаш, да ти е приятно, не да не чувстваш болката, но да чувстваш малко. 

    Сега по някой път има хора, които имат воля, имат и търпение. Разправяше ми един лекар. Казва: „Мене ме учуди.“ Дойде един войник, който имал нещо да се оперира ръката му. Лекарят искал да намаже ръката му, да я анестезира, но войникът казал: „Не.“ Протяга ръката си и докато лекарят вършел операцията, – лекарят го наблюдавал – и не мръднало лицето му, нито един мускул не потрепнал на лицето. Седи спокоен човекът. Казва: „Свърши ли?“ Мисля, че този лекар разправя право. Има религиозни хора, като дойде страданието, свиват лицето, сълзи текат, плачене, кряскане. Той ли бил най-големият грешник? Не. Но те опитват каква воля имаш, можеш ли да носиш тия малките страдания. То е една привилегия да страдаш. Че целият свят, и нашият живот, седи на една почва от страдания, ние живеем на страдания. Хиляди и милиони същества жертват живота си, и ние живеем върху тия жертви. При това от всичките тия страдания ние придобиваме най-големите блага. Ние самите не искаме да вземем участие в тия страдания, които съществуват в природата. Следователно хубавите мисли, хубавите желания и постъпки на човека са плодове, понеже човек в духовния свят е плодородно дърво. Човешките мисли, човешките желания и човешките постъпки са плодове, които напредналите същества по някой път идат да опитват. Когато някое същество опитва този плод, тогава обръща внимание на тебе и плаща нещо за хубавите плодове, които имаш. Казва: „От мислите си, от постъпките си ще се въздигнеш в живота.“ Единственият процес, по който човек може да се въздигне, то е мисълта му.

    Ще бъде развързано

     

     

  17.  

     

    В 27.03.2024 г. at 12:46, Ahmet каза:
    Eремия 17:5 BG1940
    Така казва Господ: Проклет да бъде оня човек, Който уповава на човека, И прави плътта своя мишца, И чието сърце се отдалечава от Господа.
    ...................................................................
    "Не уповавай на човешкото в себе си, нито на човешкото в своя ближен. Не уповавай на животинското в себе си, нито на животинското в своя ближен. Уповавай само на Божественото в себе си, както и на Божественото в своя ближен." (Петър Дънов, “Упование на Божественото”, стр. 198).
    ^_^

    Това е добре . За това , като общуваш уповаваи на божественото у другия , защото Бог прави нещата по своя воля . А всеки става проводник на Божията воля независимо какво си мисли :) .Защото негативите са винаги за собствена сметка , а  Волята Божия движи света .

    А , ако ме питат , това следващото ми е много съмнително , заради словореда . Или поне , не ми харесва :)  

    Цитат

    Така казва Господ: Проклет да бъде оня човек, Който уповава на човека, И прави плътта своя мишца, И чието сърце се отдалечава от Господа.

     

  18. Мерси за клипа . Ивелин Михаилов не съм го наблюдавал .

    Ние , като търсачи на истината , имаме  метод завещан ни от Учителя и наречен ,,метод на Любовта" . Това означава че всяко нещо , не принасящо полза за всички , всяко разделящо хората , всяко отнемащо  от някого по нещо .Особенно свободата .Тези работи ги изоставяме като остарели и вредни  .Придържаме се към ,,Новото " учение според което , да правим всичко с любов .

     Когато става въпрос за доказан Човек , коментарите са излишни . Това че много  крякат от своя си гьол е показателно за големината на Човека . За мащаба на влиянието му и правотата в изявите .Изяви напомнящи всеки път , че човек е духовно същество и е длъжен да се държи като такова .

     

  19.  

    Наряд за 25. III – 31. III. 2024г

    Изпълнява се в 6:00 ч. и 21:00 ч. всеки ден

     

    1. Песен: „Духът Божи“

    2. Формула:

    Господи, да пребъде твоят Дух на Любовта, Твоят Дух на Мъдростта, Твоят Дух на Истината в нашите сърца! (3 пъти)

    3. Молитва за Мир – свещена заповед

    Господи, ние сме служители на Твоето Добро. Готови сме да изпълним Твоята Воля. Желаем доброто на цялото човечество. Твоят Божествен Мир да залее цялата земя. Твоята Истина да просвети всички управници. Твоята Велика Любов да обедини всичките човеци и да ги направи свободни. Всеки да бъде достоен, смел воин пред Отца и да изпълни възложената му работа.

    Амин

    4. Песен: „Мисли, право мисли”

    5. Първо послание на Апостол Павел до коринтяни - гл.1/10-11ст

    „ Моля ви, братя, в името на Господа нашего Иисуса Христа, да няма помежду ви разцепления, а да бъдете съединени в един дух и в една мисъл.”

    гл. 5/6-8ст.

    „Не знаете ли, че малко квас заквася цялото тесто? Затова очистете стария квас, за да бъдете ново тесто, както сте безквасни; защото Христос, Пасхата наша, биде заклан за нас. Нека празнуваме, прочее, не със стар квас, а с безквасни хлябове от Чистота и Истина.”

    6. Второ послание на Апостол Павел до коринтяни - гл. 13/11ст

    „ И тъй, братя, радвайте се, съвършенствувайте се, утешавайте се, бъдете единомислени, живейте в мир и Бог на Любовта и на Мира ще бъде с вас.”

    7. Формула:

    Отче мой, твоите пътища са вечни и неизменяеми. Ти Си Един, в когото всичко съществува и се обединява. От Твоя Живот всички ние приехме благодат за благодат, сила за сила, любов за любов. Защото Твое е Царството, Силата и Славата во веки! Амин

    8. Псалом 84 - 11-13ст

    „Милост и Истина ще се срещнат, Правда и Мир ще се целунат;

    Истината ще изникне из земята, и Правдата ще надникне от небесата;

    и Господ ще даде Добро, и нашата земя ще даде своя плод.”

     

    9. Псалом 67 (от Библията на Учителя)

    Бог да се смили над нас и да ни благослови!

    Да възсияе с лицето Си над нас!

    За да се познае на земята Твоят път,

    сред всичките народи – спасението Ти.

    10. Песента „Братство, Единство“   

    https://www.facebook.com/watch/?v=1003798203116653

    11. Поздравът на Братството

     

    Изготвил: Бр. група Разлог

×
×
  • Добави...