Jump to content
Порталът към съзнателен живот

Валентин Петров

Участници
  • Общо Съдържание

    3088
  • Дата на Регистрация

  • Последно Посещение


Репутация Активност

  1. Like
    Валентин Петров got a reaction from Кон Круз in Пророчества и очаквания за 2012г.   
    унищожението е за предпочитане пред това земята да стане адска планета

    човешкото съществуване преминаващо в различните прераждания през периоди на младост, старост и смърт повтаря, в известен смисъл, пулсиращото минаващо през периодично разрушение развитие на разумния живот на земята досега

    когато човек индивидуално и колективно достигне мъдрост и просветление, смъртта ще стане ненужна и ще бъде изживяна

    докато е подвластен на илюзията на илюзорните желания и неестествени удоволствия, всред заблудите и подчинен от тъмните сили, той ще трябва да преживява отново и отново, индивидуално и колективно този неразумен и тягостен мъртвешки завършек.

    Божиите закони няма да се променят от шантаж и вземане на заложници.

    Тази цивилизация не е образец за разумност, а по скоро за злоупотреба с разума. Неразумен живот, съответен край.
  2. Thanks
    Валентин Петров got a reaction from Кон Круз in Да бъдеш добър и компромисен   
    Компромисите могат да са на много нива или да засягат различни интереси.

    Често чуваме че някой не прави компромиси със съвестта си.

    Компромисите при бизнес сделка или политическо споразумение са съвсем нормално явление

    В семейни спорове - като цяло по трудно и мъчително постигане на съгласие

    - когато единият от съпрузите изневери, или е силно привързан към чашката, и т.н.
    - когато единият е привързан към своето хоби, спорт, работа или други занимания така, че
    силно намалява финансирането и(или) вниманието си към семейството и съпругата (съпруга).
    - несъгласия за начина на възпитание на децата и тяхното бъдеще.
    - несъгласие за пари и разходи

    Сътветно на външно ниво може да се декларира съгласие, но проблемът да остане на вътрешно ниво.
    Тогава е възможно постепенно семейството да деградира и да се разпадне.

    На религиозно или духовно ниво - в исторически план беше много трудно достигането на съгласие.
    Между Лутер и Папата не беше възможен компромис. Хугенотите във Франция не успяха да постигнат
    истински компромис с католиците. Това доведе до много войни, брат убиваше брата.

    Меншевиките и болшевиките декларираха съюз, знаем какво сполетя меншевиките, Керенски, също
    батька Махно, и т.н.
    Англия и Франция опитаха компромис с Хитлер, който също доведе до най-унищожителната война досега.

    Оттук следва че наистина с някои неща компромиси не трябва да се правят.
    Кои са тези неща?
    Мисля че това са основните идеали и ценности на хората, които ако се извадят, всичко става фалшиво.


  3. Like
    Валентин Петров got a reaction from Кон Круз in Чуждите думи   
    Навлизането на думи от други езици в българския език е голямо.
    Те внасят своето излъчване и разнородните си вибрации в него.

    Установил съм че мисля различно когато използвам български, руски, английски или френски.
    Да можеш да мислиш по различен начин е хубаво.

    А хубаво ли е в българския да идват думи които имат автентични български еквиваленти?

  4. Like
    Валентин Петров got a reaction from feya in Какво означава за вас Волята Божия?   
    Осъзнаването и мъдростта са по-бързи и красиви пътища от страданието.


  5. Like
    Валентин Петров got a reaction from Симеона in Поучителни истории от Учителя   
    По идея на Ася и Донка правим тема в която да споделяме поучителни истории които четем в Словото на Учителя.
    Желанието им е да се ограничим върху историите и техния коментар в съответната беседа.
    Молим ви за разбиране.

    Ето оригиналното предложение от Ася -





    Има един пример, който често съм привеждал, но малцина са го разбрали. Една кметица, жена на един български чорбаджия от старо време още, което се случило някъде из България. Докато бил жив кметът, тя имала на разположение много слуги, които вършели всичката ѝ работа. Не се минало много време, кметът – чорбаджията – умрял, и работите му се така оплели, че кметицата се видяла в чудо, не могла с нищо да си помогне. Пък и ненаучена сама да работи, тя се затруднила много. Един ден отишла при един от своите съседи и го помолила да отиде в гората да ѝ донесе малко дърва. Тогава съседът ѝ казал: „Иди сама в гората, набери си дърва, вържи ги на един вързоп и започни тогава да викаш към Благата съдба. Тя е една много добра жена, която веднага се притичва на помощ.“

    Кметицата отишла в гората, събрала си дърва, направила си един вързоп и когато трябвало да го дигне и да го занесе в село, тя започнала да вика Благата съдба. Викала един, два, три пъти, но Благата съдба не дошла. Слънцето залязло вече и започнало да се мръква. Тогава кметицата си казала: „То се вижда, че Благата съдба няма да дойде, ами аз да си взема сама вързопа и да го занеса на село.“ Тя дигнала вързопа дърва на гърба си и поела пътя към селото.

    Благата съдба, това си ти сам. Дигни товара си, да видиш колко е тежък, да заместиш тези, които са ти слугували. Ти се оплакваш, че Бог взел мъжа ти. Защо Господ взе мъжа ти? За да те научи да учиш и да слугуваш. Мъжът пита: „Защо Господ взе жена ми?“ – За да се научиш да слугуваш и да учиш. Ти не обичаше жена си. При тебе тя беше цяла слугиня: готвеше ти, чистеше къщата, оправяше леглото ти и в края на краищата никаква любезност не отправяше към нея. Сутрин му държеше палтото да се облече. Мисли ли мъжът, че жена му е негова робиня? Ни най-малко тя не му е робиня. Затова именно Господ я прибра при себе си.

    Днес навсякъде виждаме, че мъжът и жената спорят помежду си кой от двамата има по-голямо право. Казвам: И двамата имате право, но имате право да учите, имате право да слугувате – никакво друго право нямате. Тъй щото, дойде ли въпрос до правото на човека, казвам: Човек има само едно право – да учи и да слугува. И мъжът, и жената имат само това право, никакво друго право нямат. За другите работи нямат никакво право. – „Ами нямам ли право да обичам жена си?“ – Нямаш право да я обичаш, понеже Господ я обича. – „Как така?“ – Така е.

    Да сторя
  6. Like
    Валентин Петров got a reaction from Слънчева in Мисли от Учителя за Истината   
    Истина
    От книгата Учителят говори

    Да се говори на грешните хора за Истината е все едно някой математик да говори на един неук човек за висшите математически проблеми.

    Любовта е снизходителна към грешките на хората, към техните слабости. Истината обаче е строга и неумолима. Истината не търпи невежеството, слабостта, нечистотата. В това се състои нейната съвършена красота. Ето защо, който е слаб, да отиде при Любовта. Който е невежа, да отиде при Мъдростта. Който е онеправдан, да отиде при Правдата, а който иска да бъде съвършен, да отиде при Истината.

    пак там
  7. Like
    Валентин Петров got a reaction from АлександърТ.А. in Желанията, егоизма и духовно развитие …   
    Да, страхът отшумява защото не е на фокус.
    Той може пак да се появява и тогава е важно да се усети в началото
    по усещането за дискомфорт което причинява.
    Люби Бога с цялото си сърце, цялата си душа и с всичката си сила.
    Ти си роден от Бога свободен от страх и каквото и да е друго ограничение.
  8. Like
    Валентин Петров got a reaction from Иво Бонев in Относно редактирането на словото   
    "Вие ще живеете два живота, ще поддържате два метода. С хората ще работите както се работи със светските хора - доколкото може ще им се предаде истината на светски език...
    В Божествената наука има и една вътрешна страна, която е за посветените."
    Учителят, Свещеният час - Акордиране на човешката душа, Архив на Боян Боев
  9. Like
    Валентин Петров got a reaction from Иво Бонев in Относно редактирането на словото   
    'aorhama'



    Много благодаря за хубавото и ясно разяснение, братко
  10. Like
    Валентин Петров got a reaction from Лиула in Прошка   
    Моля простете ми и забравете волните и неволните ми грешки.
    много обич
  11. Like
    Валентин Петров got a reaction from Слънчева in Мисли от Учителя за Истината   
    Истина
    От книгата Учителят говори

    Да се говори на грешните хора за Истината е все едно някой математик да говори на един неук човек за висшите математически проблеми.

    Любовта е снизходителна към грешките на хората, към техните слабости. Истината обаче е строга и неумолима. Истината не търпи невежеството, слабостта, нечистотата. В това се състои нейната съвършена красота. Ето защо, който е слаб, да отиде при Любовта. Който е невежа, да отиде при Мъдростта. Който е онеправдан, да отиде при Правдата, а който иска да бъде съвършен, да отиде при Истината.

    пак там
  12. Like
    Валентин Петров got a reaction from Благост in Крайната цел на живота   
  13. Like
    Валентин Петров got a reaction from Кон Круз in Да се опознаем   
    не рискувай да дразниш млади магьосничета,
    че нервичките им са обикновено слабички

    току виж решили да ни омагьосат
  14. Like
    Валентин Петров got a reaction from Надеждна in 01. Ето човека   
    Ето човекът
  15. Like
    Валентин Петров got a reaction from Надеждна in 01. Ето човека   
    Ето човекът
  16. Like
    Валентин Петров got a reaction from Надеждна in 01. Ето човека   
    Ето човекът
  17. Like
    Валентин Петров got a reaction from petia.p in Мисли от Учителя за Любовта   
    Отвали камъка
  18. Like
  19. Like
    Валентин Петров got a reaction from Латина in Камерен хор в София. Покана за участие   
    Ядро от бивши хористки с разнообразен музикален опит основава нов дамски камерен хор в София под ръководството на диригент Галина Попова. Освен активната подготовка на певчески репертоар и добре прекараното време, ще има възможност по желание и за посещаване на медитативни и творческиупражнения за освобождаване на гласа.
     
    Заниманията ще се провеждат в 
    читалище „Акад. Андрей Стоянов” на ул. Искър
    (на ъгъла с бул. Васил Левски, с/у Първа математическа гимназия).
     
    Първо прослушване се организира на 26.2.2013 г. от 19 часа на указания адрес.
     
    За повече информация,
    моля, обадете се на телефон : 0885581768
  20. Like
    Валентин Петров got a reaction from Диана Илиева in Свободната воля   
    слаб аргумент за мен

    вземането на някакво решение не идва случайно в съзнанието ти
    ти си свързан с много други съзнания и свободната воля е всъщност колективна
    от друга страна няма как да се избере "случаен" човек

    свободна воля има само човекът който може да оперира от нивото на причините
    такива хора не са много

    докато имаме земна карма, никое "решение" не може да се нарече напълно свободно
    то е винаги най-малко ограничено, а обикновено напълно предопределено
  21. Like
    Валентин Петров got a reaction from Розалина in Мисли от Учителя за качествата на ученика   
    "Някой казва: „Аз съм честен и благороден човек. Никому досега не съм направил какво и да е зло – праведен човек съм“. Не, колкото и да е праведен този човек, той още не е ученик. Той не разбира смисъла на живота от гледището на ученика, от гледището на цялото. И праведният човек живее още за себе си. Той иска да застави хората да познават и признават неговата праведност, затова казва: „Не знаете ли, че аз съм праведен човек, и всички трябва да се отнасяте към мен с почитание?“ Старозаветният човек иска почитание. Новозаветният човек иска почитание. Праведният иска почитание. Единственият, който не иска почитание, това е ученикът. Когато човек престане да иска почитание, той става ученик. Само ученикът учи, а всички други се занимават, те живеят един физически живот. Наистина, праведният седи по-високо от новозаветния, но още не е ученик. Новозаветният седи по-високо от старозаветния, но още не е праведен. Животът на ученика, обаче, е идеалът на човешката душа.

    Да кажем, че баща ви и майка ви са били болни хора и са вложили във вас слаба, нечиста кръв. Какво ще бъде вашето положение? – Докато тази кръв не се пречисти, докато не се усили, вие не можете да бъдете здрав човек. Тази кръв е на един старозаветен човек, и тя трябва да се преобрази. Вие трябва да създадете нова кръв във вашето тяло, да минете в живота на новозаветния човек. Докато си старозаветен човек, ти си един търговец, който взима пари назаем. Казвам му: Ти ще се освободиш от дълговете си! Старозаветният живот е живот на човек, който прави заеми и оперира с чужд капитал. Кой е новозаветен човек? Новозаветен човек е този, който оперира със свой капитал. Кой е праведен човек? Праведен човек е този, който е пласирал своя капитал в чужди банки и дава пари назаем. Кой е ученик? Ученик е този, който не се занимава вече с нищо, т.е. нито дългове плаща, нито със свой капитал оперира, нито свой капитал дава някъде в обръщение.

    Новозаветният не може да се лекува по начина на праведния, и праведният не може да се лекува по начина на ученика. В природата съществува строг закон, който следи за изпълнението на това нещо.

    По-нататък, като се дойде до науката, и там има четири начина за учене, четири вида наука: наука за старозаветния, наука за новозаветния, наука за праведния и наука за ученика. Науката на старозаветния не е наука за новозаветния; науката на новозаветния не е наука за праведния, и науката за праведника не е наука за ученика. Науката на ученика е особена. Това трябва да знаете! Ако някой старозаветен иска да стане новозаветен, той трябва да измени начините и методите, по които живее; той трябва да измени своите схващания и разбирания в новозаветни.

    Да учи човек, в това седи смисълът на живота. Новият живот изисква от всички ви да бъдете ученици. Това е най-великото и най-славното, което можете да направите.

    „Колко е добро и колко угодно да живеят братя в единомислие!“ Този стих е основата на това, което осмисля живота. Този закон се отнася не само за обществото, но той е верен и за нашия духовен живот, той е верен и за физическия живот. Когато всички части на едно колело са сплотени и работят заедно, това колело има смисъл. Но когато всяка част се индивидуализира, в това колело се образува триене, търкане... Така и ние често се разхалтавяме и трябва да отидем при Бога, да се поправим. Трябва да знаете, че от тази гъста материя, в която живеете, често спиците на вашия живот се поразслабват, разхалтавят, и трябва да се молите, трябва да отидете при Бога да ви се поправят.

    Молитвата е непреривно стремление да работим заедно с Бога. Тогава нашите интереси и интересите на Бога ще бъдат едни и същи.

    „Никой слуга не може на двама господари да слугува, защото или едного ще намрази и другиго ще възлюби, или до едного ще се прилепи и другиго ще презира. Не можете да работите на Бога и на Мамона.“ ... Вие не можете да примирите тия две положения в живота си. Някой казва: „Нали трябва да живеем за себе си?“ Ние ще живеем за Бога, а Бог ще живее за нас. Такъв е великият закон на Битието. Когато апостол Павел премина в новозаветния живот, той научи този закон и каза: „Сега вече не живея аз, но Христос. Аз умрях, а Христос живее в мен“.

    Всеки, който напуща жена си и се ожени за друга, прелюбодейства; и всеки, който се ожени за напусната от мъж, прелюбодейства.“ ... който напуща Божията Любов, напуща Бога и прелюбодейства. Жената е символ на Любовта. Затова всеки, който напуща Бога и започва да живее с тази или онази жена, с този или онзи мъж, прелюбодейства. Такъв човек е изгубен вече. Най-ужасното престъпление е това духовно прелюбодеяние! Когато напуснем Любовта, т.е. великия принцип на живота, тогава, именно, смъртта иде. Това е истинското прелюбодеяние... разбираме отношенията ни към Бога.

    Всеки, който не върши волята Божия, не е смирен. Защо? – Понеже частта се е индивидуализирала. Тя мисли, че е общ център, около който всички трябва да се групират, и е недоволна, че не може да върши, каквото си иска. Тя казва: „Аз мога да употребя благото, което Бог ми е дал, за себе си“. Не, Бог ни изпитва с благото, което ни дава. Ако не употребим това благо за Бога, ще го изгубим.

    Когато човек добие смирението, всякакво терзание изчезва от него, и той добива едно вътрешно спокойствие в душата си. Докато човек няма смирение, той търси почит и уважение от хората. Христос казва: „Не търсете слава от человеците, но търсете слава от Бога!“ Нека Бог има добро мнение за вас, и Той ще ви научи на всичко.

    Това е пътят, през който всички трябва да минете. Аз не говоря на присмех, но така е в действителност. По този път съм минал и аз, по този път ще минете и вие. Този път е създаден от живата природа. Природата е създала пътя на старозаветния човек, на новозаветния, на праведния и сега създава пътя на ученика. Пътят на ученика е новият живот, който иде в света. По нямане на по-добър, по-съответен термин, аз наричам този път „нов живот“ или „живот на ученика“ в най-хубавия смисъл на думата. Вие ще имате предвид тия разграничения в живота. Като преминавате от старозаветния в новозаветния живот, всички ценно от този живот ще пренесете в новозаветния. Като преминавате от новозаветния живот в живота на праведния, всичко ценно от този живот ще пренесете в живота на праведния. И най-после, всичко ценно от живота на праведния ще пренесете в живота на ученика. Само по този начин може да се създаде онова вътрешно единение между всички хора. Думата „единение“ означава всички хора да живеят за Бога.

    Сега, за да се създаде у вас хубавия, красивия живот на ученика, вие трябва да елиминирате от себе си първите три вида живот, да ги оставите настрана и да заживеете само с идеала на ученика. Само по този начин всеки от вас ще носи своето благо.

    Когато едно нещо у вас се пълни, друго нещо трябва да се празни. Човек не може едновременно да богатее и материално, и духовно. Това е невъзможно! Не казвам, че трябва да сте сиромаси, но като ученици, вие трябва да изпразвате торбата с вашите блага и да учите законите на новия живот, или по-право, да учите живота на великата Любов. Любовта носи всички методи, всички начини, чрез които светът може да се изправи, чрез който животът ви може да бъде щастлив.

    Ученикът се отличава с голямо смирение, с голяма отстъпчивост – и на мравята прави път. Навсякъде той е последен, не мисли за себе си, готов е на пълно самоотричане. Старозаветните хора навсякъде са първи. Гледате ги, влезли в някой вагон, първо място заели. На второ място седят новозаветните, на трето място – праведните, а на последно място – учениците. Ученикът обикаля тук-там и пита: „Тук има ли едно местенце и заради мен?“ Качва се във вагона и заема най-последното място. Тази е отличителната черта на ученика. Не можеш ли да заемеш последното място, ученик не можеш да бъдеш.

    Кошницата, която ви дават, е пълна с големи и с малки ябълки. На старозаветните ще дадете най-малките ябълки; на новозаветните – по-големите; на праведните – още по-големите, а на учениците, които са най-малко, ще дадете най-големите ябълки. Вие не можете да постъпите другояче, не можете да дадете на ученика малък плод. Ако намерите, че този символ не е сполучлив за разяснение на мисълта ми, ще ви дам друг символ. Представете си, че ми дават една чанта, пълна с различни книги: граматики, читанки, сметанки, разни научни и философски книги. Какво трябва да правя с тези книги? – Да ги раздам. По какъв начин? Трябва ли да дам философските и научните книги на онова дете, което сега влиза в първо отделение? – Не, на това дете аз ще дам буквара. Под малък плод, малка ябълка, аз разбирам този буквар. Кому ще дам философските и научните книги? – На онзи ученик, който е напреднал вече, който може да ги чете, разбира и прилага. Това значи голям плод, голяма ябълка. Аз ще раздам тия книги съобразно степента на развитието на всеки ученик. Това се подразбира и от примера с ябълките. Тук може да се постъпи само по един разумен начин. Другояче не може. Този начин е неизбежен.

    Христос казва: „Животът не седи в неговото външно благо“. Външните блага са относителни неща. Че имаш много или малко, причините се крият другаде. Ти ще желаеш да имаш, но главно ще желаеш да бъдеш ученик, да учиш, защото само ученикът има бъдеще в Царството Божие. Когато Царството Божие дойде на земята, ученикът ще заеме най-почтеното място. Този живот има свой израз, затова трябва да се подготвят за него. Иде едно велико бъдеще за хората, в което всеки ще заеме своето определено място: старозаветните ще бъдат орачи, новозаветните – говедари, праведните – готвачи, а учениците ще заемат най-високите длъжности. Защо? – На тях се дават тия места. Първите три категории хора ще бъдат ли доволни от своите служби? – Не, те постоянно ще викат, ще се сърдят.

    Всички трябва да работим над себе си. Тази нова работа има своето определено време, има своята сила, има и своите помощници. Ако спазвате този велик закон, да четете и проучавате свещената книга на живота, да изучавате живота на великите хора, които са я писали, тя ще ви даде ценни упътвания. Новата наука започва да чертае велики методи и пътища на бъдещето. Само един човек с просветен ум, който се е решил да служи на Бога, може да види бъдещето. Пред вас седи велико бъдеще! По-хубави времена за учениците от сегашните не са наставали, но ако те не използват условията, и по-лоши времена не са наставали.

    Христос казва: „Иде ден и сега е, когато онези, които чуят гласа ми, ще излязат вън от гробовете и ще възкръснат“. Кои ще чуят този глас? – Само учениците. Само те ще се обновят, само те ще възкръснат. Новият живот, възкресението е само заради тях. Възкресението не е за старозаветните, не е за новозаветните, не е и за праведните. То е само за учениците, за хората на бъдещето, за хората на новата култура. Те са работници в Царството Божие, те са хората на новата раса. Тя няма да бъде многобройна, но всички хора от тази раса ще бъдат мощни по ум, по сърце, по воля, по душа и по дух. Тези хора ще възстановят Царството Божие на земята и ще кажат: „Възможно е всички ние да живеем в Любовта, възможно е всички ние да живеем в Светлината, възможно е всички ние да живеем в Мира, възможно е всички ние да живеем във вечната Радост, която Бог ни е дал!“"

    ----------------------------------------------------
    Братя в единомислие
  22. Like
    Валентин Петров got a reaction from Латина in Камерен хор в София. Покана за участие   
    Ядро от бивши хористки с разнообразен музикален опит основава нов дамски камерен хор в София под ръководството на диригент Галина Попова. Освен активната подготовка на певчески репертоар и добре прекараното време, ще има възможност по желание и за посещаване на медитативни и творческиупражнения за освобождаване на гласа.
     
    Заниманията ще се провеждат в 
    читалище „Акад. Андрей Стоянов” на ул. Искър
    (на ъгъла с бул. Васил Левски, с/у Първа математическа гимназия).
     
    Първо прослушване се организира на 26.2.2013 г. от 19 часа на указания адрес.
     
    За повече информация,
    моля, обадете се на телефон : 0885581768
  23. Like
    Валентин Петров got a reaction from Латина in Камерен хор в София. Покана за участие   
    Ядро от бивши хористки с разнообразен музикален опит основава нов дамски камерен хор в София под ръководството на диригент Галина Попова. Освен активната подготовка на певчески репертоар и добре прекараното време, ще има възможност по желание и за посещаване на медитативни и творческиупражнения за освобождаване на гласа.
     
    Заниманията ще се провеждат в 
    читалище „Акад. Андрей Стоянов” на ул. Искър
    (на ъгъла с бул. Васил Левски, с/у Първа математическа гимназия).
     
    Първо прослушване се организира на 26.2.2013 г. от 19 часа на указания адрес.
     
    За повече информация,
    моля, обадете се на телефон : 0885581768
  24. Like
    Валентин Петров got a reaction from Латина in Камерен хор в София. Покана за участие   
    Ядро от бивши хористки с разнообразен музикален опит основава нов дамски камерен хор в София под ръководството на диригент Галина Попова. Освен активната подготовка на певчески репертоар и добре прекараното време, ще има възможност по желание и за посещаване на медитативни и творческиупражнения за освобождаване на гласа.
     
    Заниманията ще се провеждат в 
    читалище „Акад. Андрей Стоянов” на ул. Искър
    (на ъгъла с бул. Васил Левски, с/у Първа математическа гимназия).
     
    Първо прослушване се организира на 26.2.2013 г. от 19 часа на указания адрес.
     
    За повече информация,
    моля, обадете се на телефон : 0885581768
  25. Like
    Валентин Петров got a reaction from Латина in Камерен хор в София. Покана за участие   
    Ядро от бивши хористки с разнообразен музикален опит основава нов дамски камерен хор в София под ръководството на диригент Галина Попова. Освен активната подготовка на певчески репертоар и добре прекараното време, ще има възможност по желание и за посещаване на медитативни и творческиупражнения за освобождаване на гласа.
     
    Заниманията ще се провеждат в 
    читалище „Акад. Андрей Стоянов” на ул. Искър
    (на ъгъла с бул. Васил Левски, с/у Първа математическа гимназия).
     
    Първо прослушване се организира на 26.2.2013 г. от 19 часа на указания адрес.
     
    За повече информация,
    моля, обадете се на телефон : 0885581768
×