Jump to content
Порталът към съзнателен живот

Дамян

Участници
  • Общо Съдържание

    219
  • Дата на Регистрация

  • Последно Посещение

Статия Коментари добавени от Дамян

  1. Паневритмията е наука за 2000 години, дадена ни от Учителя. Мисля, че полемиката в духовния танц не се води научно. Има архивни снимки, в които ясно се вижда , че Учителя е отварял и на десен и на ляв крак. Но тъй като подхода на един Миров Учител към учениците му е дълбоко бащински и тънко педагогичен, той не ни е обяснил всичко. Дал ни е поле за действие за две хилядолетия. А хората, че са играли покрай него паневритмия не се знае в кой вариант са попаднали. И в който са попаднали за тях това е "правилният".  Учителя не е показвал и ръководил  само танца, той едновременно е регулирал теченията на България и цялото земното кълбо. И когато е играел различно, околните са се учудвали и питали : Учителю, ние можем ли така да играем?  И са играели, макар че не им е било ясно защо. Щом Учителя разрешава, играли са ...и толкоз.   Във всяка една точка, Дъхът се проявява като две основни течения и от пропорцията на двете течения зависи резултантния поток. Като се отваря на десен и на ляв крак, се регулира съотношението на двата потока. Това е описано в окултните лекции.  Паневритмията е инструмент за съзнателни и знаещи хора. Но явно ние сме далече още от нейното дълбоко познание. Засега я играем по литературному още, по лични предпочитания и приятелски симпатии .

  2. Печатни грешки: 1. "Росен е само по техническата част" да се чете -"Това е само по техническата част"

    2."Като двама такава работа". да се чете "Като всяка такава работа".

    Съжалявам,че това пречи на гладкостта на коментара,но пиша на телефон и нямам възможност за корекция. Благодаря.

  3. Сестра Йоана,написаното ме развълнува.Не толкова с тематиката( и тя важна ), колкото с отношението. Чисто,непринудено,искренно и изчистено от фанфарност.Думи на градивна загриженост и деликатност. Трябва да се поучим от неповторимия ти начин на споделяне. Още в стила на израза е заложена половината свършена работа.

    Та и на мен ми дойдоха някои стари идеи за общите молитви.

    Общата молитва е общо мероприятие,а щом има повече от двама българи на едно място, то подсъзнателния българин винаги бута братятата си от по горните етажи и иска

    да е първи.Затова трябва да като в оркестъра и хора -диригент и партитури.То и там въпреки,че ги има понякога се получава разминавания,а камо ли в едно молитвена говорилня. Общата молитва е едно речитативно музикално произведение. Трябва да има отделно написани текстове за общи молитви.В тях да се разделят молитвите на фрази,които се изгоеарят на един дъх,да се поставят паузи за вдишвания.Да се тренира височината на тона с който се изговаря молитвата,вината на говора,взаимното слушане.Мисля,че като чуваме собствения си глас над гласа на останалите,това е знак за нарушен баланс. Росен е само по техническата част,но тя е условие,база на която стъпва мисълта и чувството.Там всеки сам твори,но общите условия за добър изказ трябва да са на физическо ниво добре тренирани и синхронизирани.

    Да не забравяме ,че има шепнеща молитва,за душата, и мисловна молитва,обърната към духа.Говорещата молитва работи повече в телесния,физическия свят.Затоеа и трябва според мен,като във двама такава работа и ред и тренировка.

    Това мисля,благодаря за споделеното и възможността да споделя.

  4. Тази статия ме впечатли с искренноста на споделения изстрадал опит в разпространението на Паневритмията/ПЕР/.

    Възприемам я като близка,защото се стреми да прокара балансиран творчески подход към танца.

    Има и някои моменти,които ме спъват да я приема като чисто братска статия.Това са:

    1." ...Достоверната информацията идва единствено от Общество Бяло Братство, което е естествен приемник на наследството на Школата "

    2."През последните години наблюдаваме една млада жена от София...."

    Според мен достоверната информация идва от много висок източник,само Бог е единствения Учител,ние сме негови съработници.Може някой да е много ревностен събирач и издател на информацията върху книжен носител,но това е много важно за този ,който го върши.Защото той мисли,че това може да прави и го прави по най добрия начин.Тези понятия,като ...единствен...естествен приемник....не звучат хармонично.Нека бъдем добри и внимателни един към друг,дане омаловажаваме или надценяваме приноса на нито един от нас,защото така се цепи кръга.

    Нефизическия душевен кръг е първичния,мислите се материализират във форми,а пренебрежителното отношение няма образа на кръга.Значи ние не играем правилно ПЕР на чистите мисли още преди да сме подредили телата си около музикантите.Има вече съвременна апаратура,която "вижда" мислите и чувствата ни и те имат форми.Свещенните форми на Живата геометрия,която Учителя преподава в ОКК и МОК, са източника и ключа към разумно възприемане на движенията в танца,според мен.И те,движенията са отражение на нашето възприятие,нашето отношение към околния свят.Но това е магичното на ПЕР,че движенията индуктират прави мисли и чувства от по висшите измерения в нас.

    Така че за мен това е един тристранен подход към танца-мисъл,чувство,движение.Те взаимно се допълват и преливат и самокорегират и самоизкривяват и пак се изправят.

    В хода размислъл съм си задавал и други тези за братски дискусии,като:

    Тази статия ме впечатли с искренноста на споделения изстрадал опит в разпространението на Паневритмията/ПЕР/.

    Възприемам я като близка,защото се стреми да прокара балансиран творчески подход към танца.

    Има и някои моменти,които ме спъват да я приема като чисто братска статия.Това са:

    1." ...Достоверната информацията идва единствено от Общество Бяло Братство, което е естествен приемник на наследството на Школата "

    2."През последните години наблюдаваме една млада жена от София...."

    Според мен достоверната информация идва от много висок източник,само Бог е единствения Учител,ние сме негови съработници.Може някой да е много ревностен събирач и издател на информацията върху книжен носител,но това е много важно за този ,който го върши.Защото той мисли,че това може да прави и го прави по най добрия начин.Тези понятия,като ...единствен...естествен приемник....не звучат хармонично.Нека бъдем добри и внимателни един към друг,дане омаловажаваме или надценяваме приноса на нито един от нас,защото така се цепи кръга.

    Нефизическия душевен кръг е първичния,мислите се материализират във форми,а пренебрежителното отношение няма образа на кръга.Значи ние не играем правилно ПЕР на чистите мисли още преди да сме подредили телата си около музикантите.Има вече съвременна апаратура,която "вижда" мислите и чувствата ни и те имат форми.Свещенните форми на Живата геометрия,която Учителя преподава в ОКК и МОК, са източника и ключа към разумно възприемане на движенията в танца,според мен.И те,движенията са отражение на нашето възприятие,нашето отношение към околния свят.Но това е магичното на ПЕР,че движенията индуктират прави мисли и чувства от по висшите измерения в нас.

    Така че за мен това е един тристранен подход към танца-мисъл,чувство,движение.Те взаимно се допълват и преливат и самокорегират и самоизкривяват и пак се изправят.

    В хода размислъл съм си задавал и други тези за братски дискусии,като:

    1.Колко е минималния брай на играчите,за да има енергийно покритие и плътност на полето?

    2.Какво трябва да е разстоянието между кръговете,така че да има вълново синфазно препокритие и усилване?

    3.Трябва ли да има препускане в галоп след 28-те упражнения за Слънчеви лъчи.Всеки мисли ,че да е в 12 лъча е много важно.Предвижването между дяловете на ПЕР не е ли част от хармонията?

    и т.н..........

    Това е полезна статия,дано да се множат.

×
×
  • Добави...