Донка

Глобални Модератори
  • Общо Съдържание

    7851
  • Дата на Регистрация

  • Последно Посещение

  • Days Won

    229

Донка last won the day on June 1

Донка had the most liked content!

За Донка

Метод за Връзка

  • Website URL
    http://sites.google.com/site/psihogimnastikazadeca/
  • Skype
    dani59666

Профил Информация

  • Пол
    Жена
  • Местоположение
    Хасково
  • Интереси
    философия, психология, литература, социо- и психолингвистика, педагогика

Последни Посещения

67411 посещения на профила
  1. Вярвайте на тях, не на своите мисли и летви за прескачане. Оценката, която Небето ни поставя никога не идва през нашите си мисли, а през случайни думи на случайни в живота ни хора....
  2. Поздравления за напредъка Аз ще взема отношение като педагог. Винаги ми е било болно, когато родителите приемат живота на детето си като "домашни, уроци, контролни, оценки, обещания, задължения..." Но вие нямата вина, това е вашата беда... А какво знаете за детето си отделно от изброените по-горе неща? Влюбен ли е? Кои са неговите приятели? За какво разговаря с тях? Какви мечти таи в душата си? Какви страхове измъчват ума му? На какво се радва и кое го прави щастлив? Какво е за него страданието и смъртта? В кое е най-силен и умел, а кое му е трудно? Бъдете сигурни, че на неговата възраст момчетата се вълнуват от всичко това.... А дали може да го сподели с вас? Защо не? Всъщност бихте ли го изслушали, ако започне да ви разказва "вредни глупости"?
  3. А питали ли сте други хора дали това, което сте правили дори и не специално за тях, им е било полезно? Възможно е вашият критерий за "полезен съм на другите" да е твърде различен от техния. Всъщност винаги е така. Да поясня с пример, който е класически за моя личен и професионален живот и вече съм писала някъде тук... А. беше на 9 г., когато майка му го доведе в школата ми. Тееежък случай. Опитвах какво ли не - всичко изтичаше като пясък между пръстчетата му и нямаше никакъв ефект от часовете ни. Накрая реших да бъда честна с майката и да и кажа да не го води повече и да не си харчат парите за уроци, от които няма никаква полза. Вече си репетирах думичките, когато А. влетя в стаята ми и ме прегърна и се залепи за мен, очичките му ме гледаха с такава любов, че забравих думичките си и вместо тях се надигнаха сълзи. Чувствах се некадърна, глупава и дървена... И тогава майката (чийто интелект не надвишаваше особено този на детето) ме погледна с молба и надежда и ми каза няколко прости думички - че знае колко е трудно с детето и, че не очаква да направя чудеса и само много много ме моли да не ги връщам, защото А. отбелязвал в календара кога ще дойде при мен и всяка сутрин питал днес има ли урок..... Никой друг учител не му бил дал такова внимание и любов като мен.Прегръщах детето и стоях като в безтегловност... А. ме научи на най-важния урок в живота и професията ми.... Пожелавам ви и вие да преживеете подобно просветление.
  4. И от всичко казано и разказано не ми стана ясно едно - по какъв начин смятате, че можете да сте полезен дори на един човек? Бог е вложил във вас много и добри качества, когато ви е пратил тук, сред нас хората. Ползвали ли сте някое от тях някога в полза на други хора? Ако да - как? Ако не - защо?
  5. Здравейте, balthazar, и добре дошъл при нас! За мен по-горе е скрит отговорът на вашия въпрос. Ако и когато вярата в Бог и Божията Воля са "все велики излюзии", приравнени към " кариера, семейство, родители, пари, влияние, ", човек няма шанс да открие и реализира смисъла на живота си тук на тази планета. Мисля, че ще ви бъде полезно (и не само на вас, но и на всички нас и хората около вас) да инвестирате очевидната си интелигентност в задълбочено проучване и реализация именно на тази част от вашите интереси и разсъждения. Поне в моя личен случай това изигра решаваща роля да открия себе си, мястото и пътя си тук.
  6. Благодаря Откъсът е от книгата на Боян Боев Учителя за образованието, в която той излага основните принципи на Училището-живот. След като се започне реалното прилагане на тези принципи, обаче, са необходими специални усилия, за да се подготви материала буквално за всеки час и дейност.
  7. Казваме едно и също нещо, според мен. Писах по принцип - двата възможни варианта. Ако ние сме тръгнали с една нагласа за нашето партньорство, но после обстоятелствата се променят, то преразглеждането може да означава и това, което е описано в 1 вариант. Условието е преразглеждането да се изживее с любов към човека, който го е предизвикал.
  8. 1. Понятието "мъжът МИ (моят)" вече не съществува. Приятели сме и партньори в живота. 2. Ако ние сме такива, то щом откровено си казва какво се е случило как се е почувствал (щастлив), значи ние сме приели това като възможно още в началото на нашето приятелство и партньорство. Същото би могло да се случи и с мен и аз бих го споделила и бихме разбрали как се чувства другия. Най-вероятно сме се издигнали над този тип дребни удоволствия и ценим партньорството и приятелството си повече от тях. (познавам такова семейство.) 3. Между временна наслада и щастие има огромна разлика. Описаният случай по-скоро прилича на първото. Ако все пак човекът до мен приема временните наслади за щастие, ще се наложи да преразгледаме партньорството си. Или аз трябва да съм на неговата вълна на щастието, или да не сме партньори в живота. Ако ние не сме партньори, то за мен няма да е проблем да приема с любов неговата представа за щастие.
  9. Включително и това! Благодаря за ценната идея! Другото, ежедневното направление за разработване е от самия практически живот. Например: Самостоятелно приготвяне на здравословна закуска включва: - придобиване на знания за продуктите и тяхната полза за тялото ни - за растенията/животните, които са допринесли те да попаднат на трапезата ни. - математически понятия и операции, свързани с дейността (теглене, купуване, разпределяне, измерване...) - естетическо оформяне на закуската - песен и благослов преди хранене и след хранене Нещо такова - това беше импровизация. Сега знанията са класифицирани според научните критерии и се очаква детето, родителите и все по-рядко педагогът да намерят тяхната връзка и приложимост. Идеята е да се обърне това наопаки - всъщност то сега е обърнато наопаки - да се постави в реалния процес...
  10. Благодаря! Да известят на учениците Му Тя звучи така: Само проявената любов е любов. Само проявената мъдрост е мъдрост.
  11. Благодаря!! Първата запалка
  12. Опитностите, свързани с прилагането на идеите на Учителя в съвременната образователна среда ме доведоха до мисълта за острата нужда от задълбочено проучване и разработване на образователния и възпитателен потенциал на естествените житейски ситуации. Без добре проучен и подреден материал всеки опит да се състави програма на училището-живот е обречено на фрагментарност, добронамерено дилетантство и работа на парче. Не че отричам ролята и на малкуте зрънца добро, но сериозната промяна изисква сериозна професионална работа. Търся съмишленици и сътрудници за реализацията на този проект.
  13. Правилно разрешаване Напоследък забелязвам много силен уклон точно в тази посока - на тоталното свеждане на нещата към конкретния човек, конкретното събитие, конкретния проблем. Може би го налага съвременният начин на общуване, наложен от социалните мрежи? Форумите поставяха в центъра на вниманието темата и мненията на участниците по нея. Те задържаха (и задържат с години тези теми и мнения достъпни за широката публика. Социалната мрежа извади на преден план подробностите от личния ни живот. Дори и да има теми, те бързо се давят в потока дребна ежедневна информация и мненията в тях потъват в хронологията. Хората от второто десетилетие на 21 век се отказват да виждат по-дълбоко и принципно процесите и законите, да се учат от тях как сами да управляват своя живот в неговите конкретни измерения и ежедневие. От друга страна го има и загърбването на личния проблем и маскирането му с празно философстване и/или заместването на работата върху самовъзпитанието с "хапчето" на красиви фрази, формули, магически практики и ритуали. Бягството в обсъждането на чужди проблеми и изграждането на фалшив образ за себе си пред останалите, взет от книга, филм или религиозна доктрина... Къде според вас е границата, която дели личните опитности и задачи на всеки от нас от желанието да свеждаме нещата към себе си?
  14. Вътрешното богатство Всички обичаме нашите хора - имат сякаш магия в себе си. Имате ли случаи, подобни на описания в беседата? Кои хора ви се струват лично на вас най-магични?
  15. Здравей invincible93 Какво е състоянието на кръвното налягане? Сънливост и непрекъсната безпричинна изтощеност често съпровождат ниското кръвно налягане. Изследвани ли са нивата на серотонина и допамина?