Jump to content
Порталът към съзнателен живот

veselinvalchev1981

Участници
  • Общо Съдържание

    858
  • Дата на Регистрация

  • Последно Посещение


Репутация Активност

  1. Like
    veselinvalchev1981 got a reaction from Кон Круз in Какво е достатъчно да бъде наложен бан на потребител от форума   
    В крайна сметка нищо фатално не е станало ,тези които са баннати могат да си направят други профили и да запотнат на чисто като се придържат към правилата .
  2. Like
    veselinvalchev1981 got a reaction from Кон Круз in Погребение или кремация   
    И аз съм си мислил за кремацията и ми се струва разумно решение ,много плюсове има .Не съм попадал Учителят да е споменавал нещо за в тази връзка .Знам че при светците ,тялото им изчезва или по някакъв начин се самокримираше доколкото си спомням .
  3. Like
    veselinvalchev1981 got a reaction from feya in Можем ли да се откажем от абсолютния контрол над живота?   
    "Сигурно всеки от нас е имал подобни моменти. Позволяваме ли си да бъдем хора, със слабости, с емоции?" , Емоциите за мен не са слабост в човека ,ако това имаш впредвид ,защото доста хора мислят за емоциите като някаква слабост ,и казват примерно "реагирах емоционално " ,като имат впредвид ,че са постъпили глупаво в даден момент ,те разглеждат емоциите само в негативна им страна .А нека си представим един свят без никакви емоции ,много кофти нали ,да изключим емоциите си от поведението си ,ще е много скучно да некажа и глупаво ,друг е и въпросът ,че е много трудно а и сигорно невъзможно .Емоциите са нещо прекрасно ,съвършенни са дори и в негативният им характер .
    "Можем ли да се откажем от абсолютния контрол над живота? " ,много хубав въпрос ,според мен човек има право да контролира само себе си ( и това е мисля от неписаните закони ) а опитът да контролираш даден човек или хора е първо неуважение към тях ,второ отнема ти от свободата ,отнемаш от свободата и на хората .Колкото човек се освободи по бързо от този да го наречем навик ,толкова по бързо ,ще достигне до свободата си .Ако го има за цел човек може с течение на времето да се освободи от този порок .
  4. Like
    veselinvalchev1981 got a reaction from feya in Сънуващите слепи хора   
    Чел съм от Дон Мигел Руис ,че хората сме в съновидението на Земята ,сънуваме 24 часа в денонощието без да го съзнаваме .
  5. Like
  6. Like
    veselinvalchev1981 reacted to Рассвет in 388.Аз съм - Неделна Беседа, 2 февруари 1930 г. София – Изгрев.   
    Благодаря за беседата!
    Аз съм
  7. Like
  8. Like
    veselinvalchev1981 got a reaction from Донка in Смяна на измеренията   
    Ами  като цяло все още сме в епохата на тъмните времена, може би към краят им, новите времена мисля ще ги познаем, когато по голям процент от хора се откажат от лъжите и се преместят да живеят в малки селца природосъобразно.
     
  9. Like
    veselinvalchev1981 reacted to Ани in Селото на Слънцето   
    Все си мислех, че за да се реши човек да живее сред природата (не на село), а направо в гората така да се каже, ще му трябват много средства. Тия дни изгледах една весела лекция от семинар “Дом за живеене” на Иван Андонов, в която той ни разказва за живота си сред природата. Със снимки и обяснения към тях Иван разкрива сътворяването на един интересен свят в планината - спане между върховете на дърветата, градинарство, парници, езеро, цветя, джакузи под звездите.
     
    “Човек, за да е готов да живее сред природата, трябва първо да си е извървял пътя в града. Трябва да си смирен, наистина да си смирен.” (Иван Андонов)
     
    “Идеята е да запазиш колкото може повече природата.” (Иван Андонов)
     
    Ето филмчето с разказа на Иван:
     

  10. Like
    veselinvalchev1981 reacted to yankov60 in Книгите Анастасия в Mp3   
    Тези книги прочетох преди няколко години, и до толкова ми направиха впечатление, че ги направих в mp3 със синтезатор, за да ги слуша майка ми. Но тъй като и други могат да предпочетат да ги слушат, ето адрес от където можете да ги изтеглите от моя уебсървър. Неудобството е това, че работи само когато е ми е включен компютъра. Но обикновено го включван не по-късно от 10 и го изключвам не по-късно от 22 часа.

    http://78.83.202.67/Famali%20book/
  11. Like
    veselinvalchev1981 got a reaction from Кон Круз in България. Ще я бъде ли?   
    Стига с тия инсинуации ,че не сме работили ,че сме били мързеливи и така нататък ,мога да кажа спокойно че Българинът си е работохолик ,и направо се учудвам на трудолюбието му ,за това че работи повече и за това възнаграждение което не е реално за изработеният му труд .Дори наскоро имаше статистика ,че в Европа мисля бяхме на 1-во място по часовете които отделяме за работа месечно ,и въпреки това в икономиката няма подобрение спрямо тия икономики които имат нормална работна седмица от 35-40 часа седмично .Има много малък процент Българи които са мързеливи ,може би са към 5 % ,виждал съм такива хора но са рядкост .Виж циганите при тях е нормално да не им се работи ( но дали ги мързи ,или просто си ценят труда и недават да ги експлоатират ) ,защото ходят по Гърция примерно и са ми казвали че там на полето за 6 часа си искарват 25 евро ,пак не са много парите ,но тука при нас ще им дават 200 - 300 лв месечно ,и я им ги дадат я не ,при полужение че отдавна цените на стоките са равни с тези от Европа ,та дори внасяме от там и пак са по евтини от нашите стоки ,а там цената на труда е адекватно заплатена .
    Колкото до пенсиите много оплескана историята ,разбирасе може да се оправи ,но примерно повечето частници ако въобще осигоряват работниците си ,то е на 4 часа ,да неговорим че и направиха преди време ушким за да се облекчи бизнесът процент от осигуровките да покрива и работникът ,тоест работникът взима по малко пари в случаят и на практика в обръщение има по малко пари ,с което се задълбочава кризата .Нали вече сме в пазарна икономика и повечето хора работят в частният сектор ,тоест с тия 4 часа на които ги осигоряват и при тази смъртност която я има в България мисля беше към 69 г. смъртност ,най вероятно много от хората няма да доживеят да се пенсионират .А ако човек си направи проста сметка и примерно вместо осигоровки си заделя по 160 лв в банката ,за 30 години работа ще има заделени 57600 лв ,на които може да им взима лихвата ,която се пада 288 лв месечно ,тоест над минималната пенсия .На практика тезата че ние с нашите осигоровки плащаме пенсиите на нашите пенсионери не е така ,по скоро лихвата от нашите осигоровки им покрива пенсиите .
  12. Like
    veselinvalchev1981 got a reaction from Кон Круз in Биг Брадър   
    Нищо против предаването нямам,но имам чуството че там учасниците ги избират така,че да има повече конфликти помежду им,което не ми допада.
  13. Like
    veselinvalchev1981 got a reaction from Кон Круз in Хомосексуалност и морал   
    Много ми е забавно ,между другото покрай темата се избистриха някои истини най вече за толерантноста .Опитват да ни се наложи модел ,че толерантноста и одобрението са едно и също или че вървят ръка за ръка .А напрактика е възможно човек да не одобрява дадено поведение и начин на живот но да бъде толерантен с това и да го разбира ,но да не го подкрепя и в това невиждам нищо лошо .
  14. Like
    veselinvalchev1981 got a reaction from Кон Круз in Хомосексуалност и морал   
    Ние си ги приемаме,не ги отхвърляме,нямаме проблем с тях,приемаме ги такива каквито са,приемами ги както всеки страдащ човек,като веки болен човек,е сигорно има някакъв малък процент които ги мразят,но булшинството сме толерантни.Нека да правят каквото си искат,и с когото си искат,стига да не ни пречат да живеем.Както каза и Станимир,първо човека трябва да разбере сам за себе си че има проблем,след това вече може да роботи за справянето с болеста си.Аз лично съм разговарял с няколко момчета които са обратни,които са ме сваляли,опитвл съм да им обясня за проблема им,но повечето казват,а сега ще ми говориш,че съм болен,че не съм наред е няма да стане защото съм си много наред,(така казват и зависимите от хазарта,нежелаят да си признаят че имат проблем,докато нестане вече късно), вярно си казват може и да страдаме повече,но обичаме да го правим и нехаресваме жените а някой и ги мразят,има и някъкъв малък процент казва може и да си прав защото не се чуствам щастлив.А това че небива да отглеждат хомосексуални двойки деца е така,защото двама болни родители какво дете биха отгледали,иначе си има при хетеросексуалните семейства които също живеят в нездравословна среда,и също оказват лошо влияние на децата,това също е вид душевно заболяване.
    Нека някой,който смята обратните за нормални да ми посочи някой духовен човек като Христос,П.Дънов,Ванга и т.н. много са ,като изключим хората на изкуството,които да са били хомосексуалисти (между другото все още не съм срещнал в някой от лекциите на Дънов,да развие този проблем,но все още не съм минал и 1/4 от лекциите).Тия духовни хора поне можем да вземим за пример.Защо те не са били обратни след като е нормално ?Който ми отговори ще го призная за много изобретателен .
  15. Like
    veselinvalchev1981 got a reaction from Кон Круз in Размисли на глас...   
    За изневярата ,винаги съм се чудил ,може да съм консервативен и със стари разбирания ,кой както иска да го разбира но недоумявам как може ,когато си имаш сериозен приятел без значение мъж или жена ,да са склонни да изневерят ,тогава каква им е Любовта към човека неразбирам ,как можеш да мислиш за друг ,най вече го срещам при жените ,като ми казват че съм бил старомоден ,че имали големи сърца ,че това е нещо нормално .Пак ги разбирам донякъде де зависи от мирогледаим ,ценностната им система ,отношенията с половинката ,но все пак не ми се вижда нормално .Ако съм с някой който обичам съм с него и други не ме инересуват ,а ако не се разбираме няма смисал да сме заедно .
  16. Like
    veselinvalchev1981 reacted to Ани in Думи на Учителя за мисълта   
    Из „Най-съвършенният идеал“,ООК, „Ако говоря“, 12.12.1934 г.
  17. Like
    veselinvalchev1981 reacted to Иванка Калбурджиева in Думи на Учителя за мисълта   
    Човешката мисъл може да бъде права, само когато се влияе от закона на любовта. Никога човешката мисъл не може да бъде права, чиста, ако не се влияе от закона на любовта, няма какво да доказвам това. Това е за мен правило: чистата мисъл се влияе от любовта. Щом дойдем до чувствата, те не могат да се влияят от любовта. Чувствата трябва да се влияят от Божествената мисъл. Нашите мисли са прави и чисти тогава. Следователно любовта пречиства мисълта ни, а Божествената мисъл пречиства нашите чувства. Някой казва: „Да дойде Божията любов да се всели в нашето сърце." Най-първо трябва да се пречисти хубаво мисълта. Тя да е под влиянието на Божията любов.

    Из беседата "Развитие на справедливостта", ООК XIV, 1934-1935, том "Ако говоря" II
  18. Like
    veselinvalchev1981 reacted to Ани in Думи на Учителя за мисълта   
    Здраво мислене – 27 лекция, 16 май 1926 г. МОК „Време и сила“
  19. Like
    veselinvalchev1981 reacted to Станимир in Думи на Учителя за мисълта   
    „Сегашните хора се намират при особени условия на живота, когато цялото човечеството е подложено на големи изпитания, на специална матура. Всъщност, човешкото сърце минава в нова фаза – във фаза на служене. Много хора имат криво разбиране. Те считат, че с ума си човек служи на Бога, а със сърцето си се учи. Там е грешката. Със сърцето си ще служат, с ума си ще учат. – Защо страдаме? – От сърцето си. Не служите правилно. Значи, грешките и страданията идат от неправилното служене на сърцето, а не от неправилното учене. Не служиш правилно със сърцето си, а държиш отговорен ума си. Не дръж отговорно сърцето си за грешките на ума. Прави разлика, кога греши сърцето и кога – умът. Само така може да се самовъзпитавате. Ако смесвате дейността на сърцето и на ума, няма да постигнете добри резултати. Имаш желание да направиш едно добро, но не знаеш, как да го направиш. Разбираш, че имаш грешка в учението си, но не знаеш, как да я поправиш. Чувстваш, че имаш грешка в служенето, но не знаеш, как да я изправиш.“

    „Научете се да отличавате своите мисли и чувства от Божествените. Където е Божественото, там грешките са изключени. Ако мислиш, че и Бог греши, трябва да се намери друг, по-силен от Него, за да оправи работите.“

    Из „Учение и служене“ – УС, 30 януари 1938 г.


    „Човек не може да роди една възвишена идея ако той сам се занимава с дребнавостите на живота. Хората сами създават възвишените идеи; те сами създават и обикновените идеи. Да служим на Бога, това е велика Божествена идея.

    Да служим на хората със своя ум, със своето сърце и със своята воля, и това са Божествени идеи. Обаче, да продадем на хората своя ум, своето сърце и своята воля, това вече не е Божествено.“

    Из „Влизане“ – НБ, 2 януари 1927 г.
  20. Like
    veselinvalchev1981 reacted to Станимир in Думи на Учителя за мисълта   
    „Едно трябва да помните: Каквато мисъл и да ви дойде на ума, тя крие в себе си нещо хубаво. Някои мисли са лоши по причина на това, че са окаляни, дълъг път са минали; изчистите ли ги, във всяка от тези мисли ще намерите по един скъпоценен камък, дълбоко някъде скрит. На това основание вие трябва да изчистите всяка нечиста мисъл, която минава през ума ви. Смисълът на живота не се заключава в това да избягвате лошите мисли, чувства и желания и да се стремите да се освободите от тях, но трябва грижливо да ги чистите, както майката чисти малкото си дете. Кроткият човек е силен, защото постъпва така.“

    „Казвам: Хората не се поправят нито с убийства, нито с обесване. Ние не можем да изменим великия Божи закон, който казва: „Не убивай!“ Вие имате право да убиете човека само тогава, когато, като го извадите от неговата стара, нехигиенична къща, го поставите в нова, по-хигиенична къща от старата. Поставите ли го в нова къща, запалете старата! Така Бог прави с грешния човек. Той го изважда от неговото грешно състояние и го поставя в друго, по-благоприятно за неговото развитие. Следователно, и вие трябва да приложите в своите мисли и желания закона за смяна на състоянията, с които си служи Бог. Вие не можете изведнъж да премахнете едно лошо чувство което се е породило в сърцето ви, или една лоша мисъл която се е породила в ума ви, без да обмислите начина и времето за тяхното премахване. Вие трябва да работите разумно, да решите, трябва ли да ги премахнете, и ако трябва, по какъв начин да направите това. В Божествения свят съществува закон, който точно определя времето за реализиране на всека мисъл, на всяко чувство и на всяко желание. Не спазите ли времето което този закон е определил, вие ще чакате друго време. Първото време е вече пропуснато. Божественият свят е свят на пълен ред и порядък. Като естествено последствие на този живот, и разумните хора живеят в пълен ред и порядък.“

    Из „Кротките“ – НБ, 20 март 1927 г.
  21. Like
    veselinvalchev1981 reacted to Станимир in Думи на Учителя за мисълта   
    „Едно трябва да знаете: чуждото нещо е всякога чуждо. Не мислете с чужд ум, и не гледайте с чужди очи на нещата. Всеки да мисли със своя ум и да гледа със своите очи. Умът на всеки човек трябва да бъде по възможност по-трезв, по-буден и ясен, да схваща вярно и правилно всичко, което минава през него. – Трябва ли да отречем ума на великите хора? – Не отричайте великите умове, но прилагайте техните мисли, подражавайте ги в трудолюбието и постоянството им.“

    „Ако някой чувствителен човек влезе в затвор между престъпници, ще излезе оттам с тежко настроение, с объркани мисли, без да може сам да си помогне. Той се чуди, какво му е станало, защо се изменило настроението му, но, като вътрешно сляп, не разбира, че причината за лошото му настроение се дължи на мислите на престъпниците, с които е бил в контакт. Всеки човек е подобен на батерия, от която излизат особени лъчи, по-гъсти или по-редки. Който не може да ги асимилира, възприема ги в организма си като мъчносмилаема храна, която произвежда главоболие, или друго някакво разстройство. В такъв случай, българите казват, че този човек е урочасан. Това не е никакво урочасване, но той се е натъкнал на две течения с противоположни енергии, които не си хармонизират. Който вижда добре и външно, и вътрешно, лесно се справя с такива течения. Отдалеч още той ги вижда и усеща и може да ги избегне. Не ги ли вижда, лесно се натъква на тях и носи лошите им последствия. Като е дошъл на земята, човек трябва да изучава всички условия, за да се справя с тях.“

    „Ако майката е глупава, дъщерята не трябва да остане на същия уровен. Ако бащата е глупав, синът трябва да бъде умен. Ако синът е умен, и бащата ще стане умен. Това е въпрос на време, но се подчинява на закона за прераждането. Невъзможно е умен баща да роди глупав син. Синът трябва да работи върху себе си, да развива онези мозъчни центрове, които не са развити. Това се постига с мисъл, с усилена умствена работа. Като работи с ума си, човек храни клетките на мозъка, и те постепенно се развиват. Всяка сутрин, като станете от сън, кажете си: Аз искам да стана умен. Тази мисъл отива към мозъка и започва да храни клетките. Ако правите това цяла година, в края на годината ще имате малък резултат. Умът ви ще се проясни, ще схващате нещата правилно. Не става ли същото и в училищата? Като изучават различни предмети, учениците отправят повече кръв към мозъка си и с това хранят известни мозъчни центрове. Не казвайте, че не можете да мислите, но кажете си: Аз мога да мисля като умен човек. Всяка положителна мисъл повдига човека, а отрицателната – руши и понижава нивото на неговия ум. Ако царският син и синът на прост баща имат еднакво здрави и добре развити очи, и двете деца еднакво ще виждат нещата и еднакво ще се радват на живота. Следователно, ако вашият ум е здрав и добре развит, вие ще имате такива схващания за живота, каквито и философът. Да разбираш и схващаш правилно живота, това значи, да се радваш на всичко, което те обикаля.

    Мнозина искат да станат духовни, да придобият вътрешни знания. Никой не може да стане духовен, преди да е развил ума си. Някой иска преждевременно да разбере духовните работи. Това е невъзможно. Защо? – Челото му е ниско. Той трябва да работи върху ума си, да повдигне челото си и тогава ще бъде готов за духовната наука. Човешкият ум се движи в три свята: във физическия, в духовния и в умствения. Някой се затворил само във физическия свят, а иска да разбира духовните работи. Излез от физическия свят, разшири своя кръгозор до духовния и до умствения свят, тогава ще разбереш всичко, което те интересува.“

    „Опитайте се да хвърлите една сламка в мрежата на паяка, да видите, какво ще направи. Той веднага ще скъса нишките на паяжината, ще извади сламката и ще изправи паяжината си. С това той иска да каже, че не търпи непотребни неща.
    Каква поука можете да извадите от паяка? Да не допущате в ума си непотребни мисли. Ако някой подхвърли една непотребна мисъл в ума ви, веднага я изхвърлете навън. Ще кажете, че паякът е лишен от всякаква интелигентност. Фактът, че той може да тъче тънка мрежа, каквато хората не могат, показва, че той е интелигентен, че и в него има някаква разумност. Ако за паяжината се изисква известна разумност, колко по-голяма разумност се изисква за тъкането на човешките мисли. Човешката мисъл трябва да бъде свободна от заблуждения, в които се ловят хора, както мишките се ловят в капани. Не е позволено на човека нито себе си да заблуждава, нито другите. Всеки момент той се намира пред лицето на Бога и носи отговорност за всичко, което прави.“

    „– Защо днес синовете и дъщерите не уважават родителите си? – Защото повечето родители са пренебрегнали своя ум. Те малко работят върху ума си и остават назад в умствено отношение. Майката и бащата трябва да стоят високо в умствено отношение. Който е развил добре ума си, той има условия за проява на своето висше съзнание. Дето умът, сърцето и душата на човека са добре развити, там вече може да се говори за висше съзнание, за причинен свят. Това се постига постепенно, чрез последователна работа върху физическото тяло, върху сърцето и ума, върху висшия разум и най-после върху душата и духа.“

    „И от мъжа, и от жената се изисква работа. Да държат в равновесие своите мисли и чувства. Щом изгубят равновесието си, те губят всичко, което са изработили и придобили. Задачата на съвременните хора е да работят върху своя ум, да организират силите му, да ги поставят в хармония. Когато умът се развива правилно, мислите и чувствата на човека са хармонични. Той се чувства бодър, силен, готов за работа. Най-малкото нарушаване в дейността на човешкия ум създава известна дисхармония между мислите и чувствата на човека. Той е постоянно уморен и, дето седне, веднага заспива.“

    „Ако ви смущава нещо, мислете върху него няколко часа или няколко дена, докато дойде в ума ви една светла мисъл. Приложете тази мисъл и благодарете че ви е посетила. Ако ви посещават светли мисли, без да ги прилагате, вие не можете да подобрите живота си, нито отношенията си с хората.“

    Из „Дали може“ – 10 юни 1917 г.
  22. Like
    veselinvalchev1981 reacted to Станимир in Думи на Учителя за мисълта   
    „Оръжие назаем не се дава. Ум назаем не се дава. Сърце назаем не се дава. Според Божията Правда пазете ума си неопорочен, никому не го давайте. Той е свещен нож, с който всеки сам трябва да си служи. Докато човек е с ума си, дотогава само той е силен. Въоръжим ли се един ден, ние ще се браним със своя ум и със своето сърце. Имаме ли сърце и ум неопорочени, нямаме нужда от никакви други оръжия. Освен тези две оръжия, на помощ иде и волята ма човека. Няма по-страшна бомба от сърцето и по-разрушителна сила от волята, проявени във физическия свят.“

    Из „Праведният“, НБ, 20 февруари 1927 г.


    „Казваш: Важно е да пазя достойнството си като човек. Всеки говори за своето достойнство. В какво се заключава достойнството на човека? Според мене, достойнството на човека зависи от това, доколко той пази достойнството на Бога в себе си. Ако не го пази, той няма никакво достойнство. Ако не пазиш достойнството на баща си, който те е родил, какво достойнство ще имаш? Следователно, ако ти не пазиш и не цениш това, което Бог е вложил първоначално в тебе, нищо не си. ... Дръжте в ума си мисълта, че Бог е мъдър и справедлив, за да бъдете и вие мъдри и справедливи. Каквато мисъл държите в ума си за Бога, такива може да бъдете и вие. Щом се усъмните в Бога, вие губите всички блага, всички дарби и способности, дадени ви от Него.“

    Из „Ликвидация на века“ – ООК, 26 септември 1937 г.


    „Ти си войник и каквото ти заповядват, това правиш. Полковникът ти казва: Войник, вземи този и го арестувай. Ти казваш: Слушам! Обърнеш се назад и изпълняваш заповедта. Полковникът е чуждата мисъл, която изпълняваш. – Кой е отговорен: полковникът, или войникът? – И двамата. Ама полковникът заповядва. – Ти пък изпълняваш. Макар да изпълняваш чужда заповед, и ти си отговорен. Какво печелиш, ако арестуваш, или убиеш някого? Този полковник дава една заповед, друг полковник дава друга заповед. Той казва на войника: Слушай, вземи този човек, закарай го до границата и го пусни свободно да си отиде в отечеството. Кажи му една-две благи думи и се сбогувай с него. Кой от двамата полковници постъпва по-добре? Да застреляш човека, това е лесно, но какво се печели с това?“

    Из „Учение и служене“ – УС, 30 януари 1938 г.


    „Вие съдите хората, че имат особени възгледи, особени вярвания, които не можете да приемете. И те ви съдят, че вие не приемате техните възгледи. Кой е на правата страна? – Аз имам право да мисля. – Че кой няма право да мисли? Важно е, че мисълта не е ваша. Вие не създавате вашите мисли. Мисълта е подобна на парите, с които си служите. Както изваждаш и туряш в джоба си пари, така и мислите идат отнякъде и си отиват. Вие ли създадохте парите? – Държавата ги създаде, а вие се ползвате от тях. Ако ти отпечаташ една банкнота, държавата ще те държи отговорен за това. Тя те пита: Ти ли отпечата тази банкнота? Ако не можеш да се оправдаеш, ще намериш затвора. Както държавата съди човека за делата му, така и невидимият свят го съди. Светът е пълен с фалшиви мисли, желания и постъпки. Те са фалшиви, защото нямат никакво съдържание. Има един закон в природата, който хваща фалшивите мисли. Той пита човека: Отде взе тази мисъл?“

    Из „Първата песен“ – УС, 14 ноември 1937 г.


    „Всяка мисъл за Бога, колкото слаба да е, свети като искрица в съзнанието на човека и му допринася нещо. Дали разбираш, какво нещо е Бог, не е важно; обаче, всякога можеш да мислиш за Него. Тази мисъл все ще ти донесе някакво благо, макар и микроскопическо. Да мислиш за Бога, това значи да мислиш право. Ако кажеш, че Бог те е забравил, че на едного дал къща, а на тебе нищо, твоята мисъл за Бога е крива. Къщата е човешка придобивка. – Моят съсед има добри деца, ходят на училище, учат се, а моите деца не учат добре, нямам възможност да ги издържам. Бог на мене нищо не е дал. – Ти мислиш криво за Бога. Ти не оценяваш това, което ти е дадено, и не го прилагаш. Бог ти е дал ум, сърце и воля, на които всякога можеш да разчиташ. Бог ти е дал душа и дух, на които също можеш да разчиташ.“

    Из „Оценяване и прилагане“ – УС, 3 октомври 1937 г.


    „Някой казва: Дотегна ми да живея като праведен, да се моля по три пъти на ден. Искам да бъда свободен, да си поживея, както ми е угодно. Ето, ти направи вече един грях. Тази мисъл не е твоя, тя е на черната ложа. Ти взе тази мисъл без позволение и я внесе в своята глава. Като влезе в главата ти, тази мисъл започва да работи, и ти я приемаш като своя. Тъмната, мрачна мисъл е подобна на бомба. Ти внасяш бомбата в къщата си и мислиш, че си в безопасност. Не, къщата ти, в един момент ще хвръкне във въздуха. Онези, които са направили бомбата, ще бутнат запалката и ще бягат. Всяка лоша мисъл и всяко лошо желание имат експлозивна сила. Всеки момент могат да избухнат и да ти причинят пакост. Като знаеш това, дръж всяка лоша мисъл, всяко лошо желание далеч от себе си, да не избухнат. Те са бомби, които кога и да е, ще избухнат.“

    Из „Първата песен“ – УС, 14 ноември 1937 г.


    „Помагайте на хората, както можете. Ако не можете по физически начин, поне мислено помагайте. Преди да си отиде някой вкъщи, твоята добра мисъл да го настигне още по пътя.“

    Из „Служене на Бога“ – УС, 28 ноември 1937 г.
  23. Like
    veselinvalchev1981 reacted to Станимир in Думи на Учителя за мисълта   
    „Какво се иска от вас? – Да мислите и разсъждавате правилно. Виждаш, че брат и сестра дружат. Не ги критикувай, но пожелай им да се обичат. Ако не се обичат, те не са никакви брат и сестра. Срещаш мъж и жена – пожелай им да се обичат помежду си, да ги обичат и децата им. Ако любовта не ги свързва, те не са нито мъж и жена, нито баща и майка. Щом мислиш така, мисълта ти иде от Бога. Всяка светла и възвишена мисъл иде от Бога. Тя е минала през много чисти съзнания, които още повече са я повдигнали. И лошата мисъл иде от Бога, но като минавала през изопачените съзнания на хората, и тя се изопачила. Тогава всички я наричат лоша. Приеми тази мисъл с любов, очисти я, повдигни я, за да видиш, че и в нея се крие нещо Божествено. Бог ще се зарадва и ще те възнагради.“

    „Вчера слънцето показа всичката си любов към нас. Чрез лъчите си то ни изпращаше своите целувки. В целувките му се крие знание и сила. Така то изявява своята мисъл. Значи, слънцето е носител на разумната и права мисъл. Като приемеш една негова мисъл, ти трябва да му отговориш. Слънцето те пита: Какво правиш на земята? Какво ще му кажеш?“

    Из „Прави разсъждения“ – ООК, 3 май 1933 г.


    „Повечето хора са осакатили мисълта си. Не знаят коя мисъл е права. Всяка Божествена мисъл е права. – Коя мисъл е Божествена? – Всяка мисъл, която дава светлина, е Божествена. Всяко чувство, което дава топлина, е Божествено. Всяка постъпка, придружена с хармонични движения, е права. Правата постъпка внася подтик, импулс в човека. Дай път на най-малкия импулс в себе си. Посей и най-малката красива мисъл в своя ум. Дават ти една ябълчна семка. Посей я в почвата на твоята градина. След една година тя ще израсте, а най-много след четири-пет години, ти ще се убедиш, че ябълката е хубава. Трябва ли сега да се съмняваш в нея? Като опиташ нещата, ще се освободиш от подозрението си.

    И тъй, когато в ума ти се ражда лоша, престъпна мисъл, знай, че вината е в тебе. Ти си се отклонил от правата и чиста мисъл. Помни: Твоята мисъл трябва да бъде права; твоето чувство трябва да бъде право, и твоята постъпка трябва да бъде права. В дадения случай, ти си баща и майка на своите мисли и чувства. Ако се поколебаеш и отклониш, вината е в тебе. Кажи си: Ако искам, мога да направя престъпление; ако не искам, няма да направя – от мене зависи. ... Знай, че ти си фактор на твоя живот, тебе държат отговорен. Като направиш връзка със зъл човек, зло ще правиш; като направиш връзка с добър човек, добро ще вършиш. Трябва ли да се оправдаваш за злото със слабата си воля?“

    „За да определите посоката на вашата мисъл, служете си с отвеса, т.е. с перпендикуляра. Този отвес аз наричам живот. Той показва пътя, по който разумните същества се изявяват. Ако не знаете този път, никакво добро не можете да направите.“

    „Помни, че имаш ум, който мисли право, сърце, пълно с добродетели, и воля, която преодолява всички мъчнотии. Носи тези мисли в себе си, докато оживеят. Това изисква Божественото в човека.“

    Из „Живите линии“ – ООК, 10 май 1933 г.
  24. Like
    veselinvalchev1981 reacted to Станимир in Думи на Учителя за мисълта   
    „Знае се, че колкото по-близо е предметът до очите, толкова по-ясно се вижда. Ако сте военен и обстрелвате предмети, които са на разстояние един километър, ще си послужите с един мерник. Ако обстрелвате предмети на разстояние десет километра от вас, ще си послужите с друг мерник. Вие не можете да си послужите с една и съща мярка. Същият закон се отнася и до мисълта. Ако решаваш един въпрос, който стои на един километър от тебе, ще си послужиш с една мисъл; ако въпросът е на десет километра от тебе, ще си послужиш с друга мисъл. Невъзможно е една мисъл да решава всички въпроси. Ще кажеш, че мисълта ти е права. – Колкото по-далечен е въпросът, който решавате, толкова по-високо ще стои мерникът, т. е. толкова по-висока трябва да бъде мисълта. Високата мисъл има отношение към високия идеал, а той – към високия мерник. Великите работи се постигат по велик начин.“

    Из „Безопасното място“ – ООК, 22 декември 1943 г.


    „Вие имате голям страх, страхувате се за нищо и никакво. Големият страх не е на място, но и малкият страх не е на място. Трябва да дойдете до средната линия на страха, която е линия на благоразумието. Докато се движиш наляво и надясно в страха, ти всякога ще губиш равновесие. За да запазиш равновесието, ще вървиш по перпендикуляра. Страх те е да не те прицелят отдалеч и да те убият. Ако те прицелват отдалеч и отвисоко, вероятността да те убият е малка. Ако един аероплан се движи с бързина 300 км в час, вероятността да падне бомба върху тебе е малка. За да падне бомбата върху тебе, ти трябва да я привлечеш с мисълта си. Човек привлича добрите, или лошите неща към себе си с мисълта и с желанията си. Забелязано е, че това, от което кай-много те е страх, то ще дойде до главата ти; и това, от което не те е страх, и то ще дойде до главата ти. Значи, страхът не може да те предпази.“

    Из „Благата в живота“ – ООК, 8 декември 1943 г.


    „Мнозина се оплакват от противоречията на живота. От кои противоречия се оплакват? Ако се оплакват от човешките противоречия, трябва да знаят, че те сами са ги създали. Човешките противоречия не са противоречия и на птиците. Човек минава през кални пътища и се цапа. Птицата, като дойде до калта, ще хвръкне и няма да се окаля. Тя показва начина, по който и човек може да не се каля. С крилата на мисълта ти можеш да се освободиш от земната кал.“

    Из „Най-мъчната работа“ – ООК, 15 декември 1943 г.


    „Стреми се да се освободиш от закачките на живота, да работиш свободно на Божествената нива. – Как да работя? – Ще се молиш и ще работиш. Молитвата е работа, от която приемаш нещо и за себе си, и за окръжаващите. Всички хора трябва да се молят, да придобият някакво благо и да го предадат на близките си. Молитвата е общ процес, както и мисълта. Като мислиш право, ти се свързваш с всички ония, на които съзнанието е будно. Те възприемат твоята мисъл, и ти приемаш тяхната. Само така хората взаимно си помагат.“

    Из „Родени от Бога“ – ООК, 5 януари 1944 г.


    „Дръжте се за старите правила, без да пренебрегвате новите. Старо правило е: Цени росните капки. Цени всяка добра мисъл, колкото и да е малка. Тя е свещена мисъл. Ценете най-малкото чувство и най-малката постъпка и отдавайте им нужното почитание.“

    Из „Малките величини“ – ООК, 1 декември 1943 г.


    „Правата мисъл е вродена в човека. Той е в положението на добрия цигулар – взима цигулката си и свири. Той не мисли, как се нареждат пръстите, как се тегли лъка. Той свири, хората го слушат с разположение, и парите вървят след него. Дали ще му плащат, или не, той не мисли за това. Добрият цигулар не мисли за пари, а те дрънкат след него, сами го търсят. Лошият цигулар търси парите, а те го избягват. И на вас казвам: Вървете вие напред, а парите след вас. Така можете да направите всичко, каквото желаете. Ако парите вървят пред вас, а вие след тях, нищо няма да постигнете. Докато хората вървят след вас, всичко ще постигнете; ако вие вървите подир хората, нищо няма да постигнете. С други думи казано: Докато вие следвате Бога, всичко може да направите. Очаквате ли Бог да върви след вас, нищо няма да постигнете.“

    „Всяка мисъл, всяко чувство трябва да се подложат на изпит, да се провери тяхната издържливост.“

    „Помнете: Всяка добра мисъл иде от Бога. Тя е в състояние да изправи десет лоши мисли.“

    „В какво се крие силата на добрата мисъл? Добрата мисъл подкрепя всички добри мисли, всички добри желания и всички добри постъпки. Тя е Божествена мисъл. Следователно, вложи Божественото в себе си и не се страхувай. То ще подкрепи всичко добро, към което се стремиш. Възлюби Бога, и всичките ти работи постепенно ще се наредят. Любовта разрешава всички въпроси. Тя е като добрата и разумната слугиня. Остави тая слугиня вкъщи, тя ще нареди всички работи. Важно е да влезе тая слугиня в дома ти. Влезе ли глупавата слугиня, вместо порядък, тя ще внесе пълен безпорядък. Погрешката на човека се крие в това, че глупавата слугиня разпорежда в неговия дом. Внесете ли една крива мисъл в ума си, тя ще разбърка работите. Каквито съвети да й се дават, тя не може да се оправи. Пусни разумната слугиня в къщата си и я остави свободна. Тя сама ще оправи всичко. Единствената, на която не трябва да се дават никакви съвети, е любовта. Щом дойде при вас, поздравете я, дайте й свобода, да свърши работата си, както тя знае. – Искам да я напътя, по-лесно да свърши всичко. – Остави твоето желание настрана.“

    Из „Безопасното място“ – ООК, 22 декември 1943 г.


    „Човек трябва да носи три запалени свещи, за да се справя с мъчнотиите в живота си. Първата запалена свещ е свещта на Божествената мисъл. Тая свещ трябва всякога да гори и свети. Втората свещ е на Божествената топлина. Третата свещ е на Божествената сила. И трите свещи трябва постоянно да горят. Първата свещ е свързана с извора на мъдростта; втората свещ е свързана с извора на любовта; третата свещ е свързана с извора на истината. Когато и трите свещи в човека горят, той има правилно разбиране. Той е добър, гениален и светия. За него е безразлично, какво положение заема на земята. Какво ще придобиеш, ако живееш в царски палат? Умният човек и в палат, и в колиба да е, все умен си остава. Глупавият и в палат, и в колиба да е, все глупав си остава. Ако си глупав, но имаш сила и добро сърце, какво ще направиш с тях?“

    Из „Трите срещи“ – ООК,6 октомври, 1943 г.


    „Казвам: Най-важното за човека е светлата мисъл; най-важното за човека е благородното чувство; най-важното за човека е възвишената постъпка. Когато цигуларят постъпва добре това е неговото чувство; когато цигуларят внася съдържание в свиренето си, това е неговото чувство; когато цигуларят внася красота в свиренето, това е неговият умствен живот. В свиренето цигуларят участва със своя ум, със своето сърце и със своята душа. На същото основание казвам: Умът и сърцето трябва да взимат участие във всяка постъпка на човека.“

    Из „Послушание“ – ООК, 20 октомври 1943 г.


    „Да мисли човек, това е Божие благословение. Да изнасилваш ума си, да мислиш повече, отколкото трябва или да не мислиш достатъчно, това причинява пакости. Когато умът работи, колкото трябва, човек изпитва радост, мир. Това го прави търпелив. Той спокойно очаква плода на онова, което е посял. Като вкуси от тоя плод, той се радва и раздава на ближните си. Това значи, да си помагат хората взаимно, както една система на друга, както лявата ръка на дясната и дясната на лявата.“

    Из „Малкото добро“ – ООК, 29 декември 1943 г.
  25. Like
    veselinvalchev1981 reacted to Креми (късметче) in Думи на Учителя за мисълта   
    Продължение на цитата:
    "Като проговори 3 пъти на човека, Бог спира вечеда му говори. ко не послуча Бога, човек си изработва някаква крива форма на ума, която се възприема от сътцето му и той започва да страда. За да предпази човека от страдания, Бог дохожда до сърцето му и започва да говори: Слушай, в умствения свят ти изработи една изопачена форма, която се възприе от сърцето ти , но тя ще ти причини страдания. Внимавай да не реализираш тази форма на физическия свят, защото нещастия и страдания ще те сполетят.
    Като не послуша и този глас, човек зпочва да реализира своята мисъл, но веднага се натъква на ред страдания - физически и психически. След това се чуди отде идат тия страдания.
    ....
    Всяко съзнание, което съдейства на човека да се свърже с Първичната Причина, е добро. Всяко съзнание, което противодейства на човека да се свърже с Първичната Причина, е зло. Що е зло? Всяко нещо, което отдалечава човека от първичната причина, което съкращава живввота му и внася в него ред нещстия, като разбърква мислите и чувствата му, огрубява го, прави го болен, нервен и недоволен, е зло. Злото е чуждо съзнание в човека."
×