Jump to content
Порталът към съзнателен живот
Иво
Иво

Житни режими. Правилно отношение.

    Автор: Христо Маджаров

* Можете да изтеглите цялата книга: "Житен Благослов"

“Болестите са обвинителен акт срещу нас. Животните не страдат от диабет, защото ядат просто, естествено” - казва Учителят.

Нима конят, който стои денонощно на краката си, има разширени вени? Но той не познава нашите напитки, торти, сладоледи, нито използва носа си за комин. (35)

По цял ден тегли каруцата или носи господаря си на гърба. А с какво се храни? С трева!

“Ако знаехме как да употребяваме храната, нямаше да ни трябва друга храна освен житото. Чрез промяна на състоянието си, ще привличаш едни или други елементи от него. Ако ти трябват елементи за ума, ще впрегнеш азота на работа, като мислиш постоянно за духовния свят. Ако ти трябва енергия за чувствата, за сърцето, ще впрегнеш кислорода на работа.” (22)

“Ако човек може да извлече всичката енергия от житото, той би могъл със 100 гр. жито да поддържа живота си цяла седмица. А колко пъти по 100 гр. консумира днес за седмица! И колко малко енергия консумира от храната, която възприема в себе си! (22)

“Хранителността на житото е в люспите му –

точно това, което хората изхвърлят.” (35)

Затова груханото жито е с ок. 75% по-слаб ефект.

“Ходете из нивите, когато житото зрее; вземете няколко стръка, и като ги ядете, разговаряйте с тях, да покажете, че съзнавате жертвата, която житото прави за човека. Колкото по-съзнателно се отнасяте към тази жертва, толкова по-голяма полза извличате.” (52)

Дъвчене

“По начина на ядене съдим за духовното развитие. Ако яде лакомо и бързо, той не е достигнал до стъпалото на истинския човек.(53)Както дъвчеш, така ще мислиш, чувстваш и постъпваш. (16)

Ако не дъвчете както трябва, ще се натъкнете на големи противоречия.” (53)”Който бързо яде – рано умира.” (32) “Ако не се дъвче, храната не може да бъде полезна.” (54)

През 30-те г на ХХ век проф. Флетчър се излекувал от куп болести, вкл. подагра, лошо храносмилане, ревматизъм, обриви…(35) Чрез дълго дъвчене на оскъдните хапки Виталий Караваев е “излежал” многогодишна каторга в Сибир и в ураниевите рудници в СССР, където хората измирали за броени месеци.

Как се обяснява това?

Праната се възприема от рецепторите на езика и небцето чрез дъвчене. Езикът е носителят, а небцето представя “небенцето” в микрокосмоса - човек. Затова човек добива енергия веднага след ядене, а не след часове, когато приетите елементи отиват в кръвта.

“Динамичната сила на житото ще ползвате, като дъвчете много. “Като дъвчете… приижда кръв във венците; така и зъбите се хранят и засилват.” (32)

Млечното жито е много силно укрепително средство. Достатъчно е да се храни човек 10 дни с него, когато зърната са още млечни, недоузрели, за да почувства голяма бодрост и сила” – казва Учителят. (55)

Дава го за диабет, а покълналото жито издига в култ. (35)

“Най-добре е житото да се яде сурово,

но понеже съвременните хора нямат здрави зъби,

то трябва да се вари малко и да се яде, дорде е топло.

Всеки ден трябва да се вари прясно жито.

Вчерашно жито не бива да се яде.” (45)

“Който иска да реформира и организира тялото си, нека първо да се храни с жито, ориз, царевица, а после – с плодове” (56)

Така ще ни стане по-ясно защо Христос е карал учениците си да се хранят с житни класове. (34)

Още в първите предпролетни месеци на 1925 г. Учителят дава житни режими. Ще дам няколко примера.

В беседа “Житното зърно” от 25.01 1925 г. (57):

“Добре е да ядете от време на време само сурово жито.

Ще ви дам следния опит:

 

Онези, които имат слаб стомах или слаби гърди, нека се подложат на житен режим за 2-3 месеца. През това време не трябва да употребяват никаква друга храна, освен сурово жито, изчистено, измито, без прах.

 

Този опит нека направят тези, които са нервни, неразположени и които искат да се лекуват. Ако ви се вижда много месец, нека го направят за една седмица.

 

Накиснете 100 гр. жито в една чаша вода и ще го дъвчете, като го разпределите за сутрин, обед и вечер. Ако ви се допие вода, пийте колкото искате.

 

Ако бяхте правили този житен режим по-рано, щяхте да имате здрави зъби и нервната ви система щеше да бъде по-урегулирана.

Онези от вас, които имат здрави зъби,

нека направят опита със сурово жито.

На които зъбите са слаби, да го сварят малко, без сол.

Ще дъвчете житото добре, и ако почувствате

нещо дисхармонично у вас, ще спрете опита.

Нека поне няколко ученика направят опита, да видим резултатите, а на останалите ще дам друг опит.

Всеки от вас ще вземе половин кг жито, ще го изчисти и всеки ден през седмицата ще го прехвърля от едната в другата ръка (до 5 минути), като го гледа внимателно.

После ще го сварите наведнъж или до 3 пъти, и ще го изядете бавно, като се разговаряте с него. Накрая ще ми разкажете какви резултати сте добили от опита.

От това упражнение ще научите едно малко добро,

или ще придобиете една малка мисъл.

И при двата опита няма да ядете нищо друго!

Като разглеждате житото и се занимавате с него, ще възприемете нещо от него в ума и сърцето си...

 

Давам ви тия опити, защото в житото се крият най-мощните и най-благородните сили на живота.”

 

“Всеки земеделец трябва да пълни крините с ръце и да не ги изравнява с дъска, а да им дава пирамидна форма. Тогава той ще има 10 пъти по-голямо благословение…

Добре е земеделецът да пипа житото с ръце,

да му се радва, за да може да се облагороди.” (57)

 

“Започнете преди всичко с морала на житото.

Трябва да си съставите ясна представа за него.

Който не почита Житното зърно, не почита душата.

Житното зърно е излязло от Бога тъй, както и ти.

Като минеш край житна нива, спри се и благодари!..

Имаш ли уважение, благоговение и почит към житото, ще можеш да почиташ и всичко около себе си.

Такъв ще бъде новият морал. Иначе ще минавате от един житен клас в друг и ще учите закона на жертвата, докато се освободите от старата философия.

Житното зрънце съдържа потенциална енергия, която в организма на човека се превръща в кинетична.” (36)

 

“Когато житото на Новия живот се посади в човека, с това ще се подобри и неговия живот.” (49)

 

“Житото е емблема на търпение. Който иска да бъде търпелив, трябва да яде по 100 гр. сурово, неварено жито, като го разделя на три пъти по 33 грама. Ще го дъвчете дълго време в устата си, докато се сдъвче добре. Два часа след ядене ще пиете гореща вода. Тъй се придобива търпението.” (Беседа от 22.03. 1925 г.) (58)

Следващата 1926 г. Учителят преподава лекция за “Придобиване на търпение”, където дава просто упражнение със житни зрънца: (59)

“Ще ви дам един метод за работа върху търпението. Всеки от вас да вземе по 1000 житни зрънца. Когато проявите нетърпение, започнете да броите зрънцата.

Първо ще преброите до 10. Ако нетърпението ви изчезне, ще спрете и ще сложите 10-те настрана.

Ако нетърпението продължава, ще броите до 100. Ако и тогава сте още нетърпеливи, ще продължавате да броите, докато напълно се успокоите. Ще си отбележите при колко зърна сте възстановили търпението си.

Този опит ще правите в продължение на 10 дни. Броенето ще бъде бавно, спокойно, с пълно съзнание за опита. Колкото повече зрънца сте преброили през тези 10 дни, толкова повече сте работили върху себе си. Като броите зрънцата, проявявайте почит към всяко от тях. Те са живи същества и всяко зрънце ще ви предаде нещо от себе си. Те ще ви заставят да мислите… То е като при приятелите ви…” (59)

 

Когато животът стане тежък, аз изяждам по 90 гр. жито на ден: по 30гр. сутрин, обяд и вечер.” (23)

 

“Ще вземеш 100 гр. жито и ще го разделиш на 3 части:

сутрин – 30 гр., на обед – 30 гр. и вечер – 40 гр.

След всяко ядене ще пиеш по 1-2 чаши гореща вода.

Житото съдържа енергия, която печеният хляб няма.

Затова аз наричам житото “Божествена погача(60)

 

“Една сестра се оплака,че очите и се зачервявали. Посъветвах я да се подложи на житен режим: всеки ден да яде по 100 гр. сурово жито. Тя изпълни режима. Десет дни яде сурово жито и червенината на очите й се махна.” (60)

Много възрастни приятели имат проблеми със зъбите при твърдото жито и питат какво да правят. Учителят дава нови инструкции: (48)

“Вечерта да се вари 100 гр. чисто жито за 10 мин. и да се увие с вълнена кърпа, както при подквасване на мляко. Сутринта житото ще се разцъфти и лесно ще може да се дъвче. Разделя се на три части за деня и се дъвче дълго, докато стане на каша в устата.

 

Възрастните да изяждат и по една ябълка за тонизиране на нервите, по три ореха за усилване и подхранване на мозъка и по една лъжичка мед за регулиране на стомаха. Житото е за сърцето.

Два часа след изяждането му да се пие вода и ако им се гади, да капнат по някоя капка лимон във водата.”

 

Житната вода (от сварено жито) пречиства кръвта, лекува кръвоносните съдове и още много болести. (35)

Животворен еликсир

“Разцъфването“ на житото, за което говори Учителят, е всъщност покълване. Мисля, че Покълналото жито царува на върха на хранителната пирамида за човека.

Семената са първична храна. Те са материализация на Космичната идея, затова в зародиша се съдържа цялостния модел на атомите, молекулите, клетките и тъканите, които ще представляват бъдещето растение.

В естествена форма зърната са пълни с ензими. Те са съставени от белтъчини, въглехидрати и мазнини, които могат лесно да се усвоят при покълването им.

В зародиша се намира по-голямата част от биологично ценните мазнини с високо съдържание на витамин Е, калий фосфор и магнезий. Изследванията показват, че покълналите зърна акумулират и синтезират космичната енергия и са много по-заредени с прана, белтъчини, калций и магнезий. Под влияние на ензимите в зърното се синтезират аминокиселини, които то не е имало преди. Става рязко активиране на ферментите и разпадане на белтъците, мазнините и въглехидратите, като се образуват лесно усвоими захари, мастни киселини и особено витамини.

Цифрите и диаграмите ликвидират всякакви спорове:

Обикновено зърно - 423 мг% Фосфор, 133 мг% Магнезий, 45 мг% Калций

Покълнало зърно - 1050 мг% Фосфор, 342 мг% Магнезий, 71 мг% Калций

Бял хляб – 86 мг Фосфор, 0,5 мг Магнезий, 14 мг Калций

Диаграма за намаление на скорбялата и увеличение на нерафинирана захар. (65)

Нерафинираната (плодовата) захар се комбинира с елементи, необходими за асимилирането им и е биологично съвместима с всякакви храни.

В кълновете съдържанието на витамин С и В6 се увеличава над 5 пъти, на витамин В1 – 1,5 пъти, на фолиева киселина – 4 пъти, на витамин В2 – 13,5 пъти! Вит.Е се утроява за 4 дни. Играе важна роля при оплождането. Повишава се концентрацията на природни антиоксиданти, антибиотици, стимулатори на растежа. Съдържанието на нерафинираната захар нараства, а скорбялата намалява.61

Съществува мнение, че дългите кълнове вече не са полезни и вкусни, но диаграмите и таблиците не го потвърждават.

С оглед на всичко това е ясно защо житни кълнове се дават на жителите на Крайния север, на геолози, космонавти, спортисти, бременни и деца…

Изброените качества ги правят водещи в списъка на растенията срещу пролетната умора. (61)

Тя се явява поради несъгласуваност на биоритмите при преминаване от минимална обща активност и зимната мъртва храна с недостиг на биологично активни вещества (БАВ) към обратната ситуация. Растителните БАВ активизират обмяната на веществата, повишават резервите за функциониране на системите и диапазона на нервното и ендокринно регулиране и поддържат работоспособност при динамични ситуации.

Затова те се използват като специална енергизираща храна или просто гарнират с тях салатите.

В редица страни е разпространена употребата на накиснати във вода цели зърна от жито, ръж, соя и т.н., приготвени без загряване.

Д-р Йохан Шмид от Швейцария говори за изключително важен стимулатор за жизнената дейност – “Акусон” – витамин от групата “В”, в голямо наличие в пшениченото зърно при неговото прорастване.

След повече от 20 г. експериментални изследвания на стимулиращото въздействие на прораслата пшеница, той я нарича животворен еликсир на живота за:

- координирано развитие на човешкия организъм; контрол и възстановяване на жизнено важни процеси;

- активизиране на обмяната на веществата и стимулиране на нервната система.

Д-р Шмид е постигнал редица удивителни и невероятни резултати. Една-две седмици след приемане на житните зърна е настъпвало явно подобрение, а след това и пълно излекуване.

Едновременно с лечебния ефект е настъпвало възстановяване на координацията на движенията, на цвета и гъстотата на косите, на остротата на зрението, укрепване на зъбите. После се наблюдава пълна невъзприемчивост към простудни заболявания.

Особено атрактивни били случаите, при които медикаментозното лечение на хронични заболявания като туберкулоза, възпаление на белите дробове, язва на стомаха, камъни в различни органи, екземи и др. не е давало добри резултати. След въвеждане в храната на сурова каша от прорасли житни зърна е настъпило рязко подобрение, а после и пълно излекуване.

Д-р Шмид обяви резултатите от лечение на голяма група деца (220 души) с тежки заболявания на дробовете. При приемането им те изглеждали по-големи от възрастта си, изтощени, с редки коси.

Вместо на лечение с медикаменти, децата били подложени на лечение с прорасли пшеничени зърна.

Няколко седмици по-късно те изглеждали прекрасно, с пищни блестящи коси. Прекратил се зъбният кариес, който през следващите 15 г. изобщо не се появил. Получил се и издръжлив имунитет към простудни и инфекциозни заболявания.

“Аз самият започнах да приемам прорасли житни зърна на закуска, когато бях на 54 г. – говори д-р Шмид. – Няколко месеца по-късно моите коси – сиви и редки - станаха еластични и гъсти; възстанови се зрението, което ми позволява да се трудя с пълни сили днес, когато съм вече на 75 години.”

Лечебната доза на д-р Шмид е от 50-100 гр. добре измити зърна, като замърсените и изплавалите се изхвърлят. Водата в съда (порцеланов или глинен) достига до горния слой зърна, без да ги покрива. Съдът се оставя на топло, покрит с тъмна кърпа. След 12-24 ч. зърната прорастват (ок. 1мм) и се промиват отново. Това може да се повтори няколко пъти, докато прораснат добре. После се подсушават с кърпа и се мелят в кафе-машина, но ние знаем, че са по-полезни цели. Покълналите зърна могат да се ядат сурови. Консумират се с всякакви салати, орехи, мед… по вкус.

Хора на умствения труд: научни работници, интелигенти, ученици и студенти…, ще имат голяма полза, ако изяждат по няколко ореха с прибавка по една лъжица житен зародиш. Тази биологична комбинация ще им помогне да устоят на усилено нервно напрежение, което иначе може да ги изтощи.

Ако има на земята панацея, това е покълналото жито.

Мнения на практикуващите

Така битуват различни Житни режими. Изборът на вариант зависи от целта, която си поставяме. Според предназначението им Житните режими са два вида: Профилактични и Лечебни.

Профилактичните режими са за всички (“както горе, така и долу”). Те са сезонни, свързани с два Празника на Природата – Пролетното и Есенното равноденствия.

Целта на “Пролетния” житен режим е да освободи тялото от натрупания през зимата баласт, поради застоял живот и консумиране на “мъртва” храна и да го зареди с “жива” енергия, за да го предпази от т.н. “пролетна умора”. Това очистване става при разсип на Луната (разсипване) в предпролетния месец втори (“женски” месец – последен за “Тъмния период”).

Целта на “Есенния” режим (свързан с древния празник на житото, почти забравен днес) е да зареди “складовете” на организма с кондензирана слънчева енергия. Прави се при растене на Луната около 22.09 (“мъжки” месец – последен за “Светлия период”).

Лечебните режими са индивидуални, по всяко време, казва Учителят, “за лечение или трансформация на тягостно състояние, големи трудности, страдания”. (48)

60-90-те години на ХХв. бяха трудни за практикуващите режима. Трудно се намираше пълноценното негрухано жито, за да може да покълва. Понякога го откривахме по църквите, друг път - при мелниците. Криехме се и отпоствахме на малки групички с Ангелска супа (картофи, магданоз, сол), като пеехме тихо песните. Това ставаше в 3 дни, като постепенно в менюто се включваха препечен хляб, коприва с орехи, моркови...

Сега се разпространяват различни мнения относно начините за провеждане на режима, между които някои без познания, напр. да бъде житото грухано (грух-грух), да не покълва и т.н. Може, но са важни целта и резултата. А той не може да се постигне с изпразнени от енергия и съдържание трупове, каквито са разбитите зърна. За да не бъде описаното тук мнение еднолично, ще цитирам някои авторитетни мнения на свидетели.

Американска брошура за Житния режим (62)

Донесох от Калифорния брошура, издадена в Канада, относно храненето и готвенето (по извадки от беседи). По интересуващия ни въпрос четем:

“През зимата е много добре да се прави режим с покълнало жито. За 10 дни се използва 1 кг. Жито (по 100 гр. на ден). Дневната порция се накисва във вода със стайна температура за три дни. Като видите малко бяло кълнче, тогава може да го ядете много бавно, като всяка хапка се дъвчи 60-70 пъти. Нищо друго не трябва да се яде през тези 10 дни. Топла вода с няколко капки лимонов сок може да се пие по желание.

 

Този режим е предназначен да освободи тялото от всички полуздрави или болни клетки, както и да снабди организма с витамини и минерали. Режимът трябва да се прави винаги през февруари и трябва да започва заедно с Трета четвърт на Луната. Ако през февруари се паднат два разсипа, прави се при втория разсип. В този случай ще завърши през март.

 

Докато трае режима, хората трябва да имат възвишени мисли, позитивно отношения, да четат духовни книги, да слушат хубава музика и да се молят. Ако са група, добре е да се молят в определен час.

Ако за някои хора е трудно да изкарат целия режим, те не трябва да се насилват. Необходимо е режимът да се прави в добро душевно състояние и отношение. Някои хора продължават да ходят на работа, а други си вземат 10 дни отпуск.”

Кирил Стоянов (Лъвчето - печатар в издателството).

Много болести Учителят лекуваше с жито, като даваше различни диети и режими.54 Житният режим през февруари е един от тях. Поради работата с книгите, застоялия живот през зимата и липсата на пресни плодове и зеленчуци, много приятели бяха понапълняли. Трябва да си казваме истината, Христо!

“За да не затлъстявате, постете! Храната ви трябва да бъде съвършено чиста и здравословна.” – каза Той. Тогава даде Житния режим през февруари, като лек вариант между пост и хранене, за да се прочисти организмът и да се подготви за пролетните енергии.

“Из писмо от стенографката Елена Андреева до Магдалена Димитрова от 15 февруари, 1973 г.

“Учителят даде задачата за житото в Младежкия клас. Каза да натопим сурово жито във вода, за да омекне, и една седмица да ядем само жито и да пием вода, колкото искаме. След тези 7 дни на жито да бъдем 7 дни на обикновена храна, и отново така три пъти. Доколкото зная, повечето правихме само първата седмица. Понеже ни беше трудно само жито, впоследствие, по съвет на Учителя, прибавяхме плодове и мед… Още тогава Учителят каза, че които нямат здрави зъби, могат да го варят, но тогава на ден да вземат по-голяма доза. Днес много хора варят житото, защото нямат здрави зъби… Други го натопяват два дни по-рано, за да омекне. Тогава след 24 ч трябва да му се смени водата.

Мнозина ядат мед, плодове. Така режимът е по-лек.

Учителят казваше, че човек може да лекува нерви, като яде житото сурово. Казваше също, че може да се лекува туберкулоза, ако изкара 3 месеца само на жито.

Добре е за режима, житото да не е грухано.

Това са правилата, а всеки си избира, което може да направи. Пожелавам ти лек и приятен житен режим!”

Н. Шарова: Когато дойдох във Варна през 1951, се включих към варненските приятели, които го правеха. Времето бе такова, че се налагаше да го правим тайно и индивидуално. Оказа се, че имаме малка разлика в приложението, поради съветите от различни беседи. Тогава питахме тези, които са го прилагали с Учителя:

 

Елена Андреева. Тя го правеше с покълнало жито. Използваше и мед, орехи и ябълки. Казваше основните правила и различните варианти, като винаги повтаряше, че учението няма догми, че човек трябва да опитва и да избере това, което е най-полезно и приложимо за неговия случай.

 

Паша Теодорова (стенографка при Учителя) казваше: “Режимът се прави без насилие и по разположение. Организмът на ученика показва това. Затова понякога аз го продължавам след определения срок – тялото блаженства и иска още. Друг път го съкращавам – организмът не се чувства хармонично...

Учителя даде основния тон. Ние правим аранжировка.”

“Това е най-свободното от догми и ритуали учение” – завърши кака Николинка.

Из Записките на Цанка Дойнова (16)

/Сестра на Николай Дойнов и Борис Николов/

(по беседи и лекции)

Житото възпитава чувство на жертвеност, но човек още не знае как да извлича от него хранителни елементи. Може в продължение на месеци да се храни вечер с варено жито. Може да се подслади с мед и орехи, но най-добре е само жито - по 120 гр. на вечер.

През месец февруари, когато почне разсипа на Луната, може да се изкара за 10 дни житен режим с по 100 грама на ден, с малко мед, лимон, орехи и гореща вода. Това е прекрасен начин за пречистване от зимните утайки. Добре е водата (до 1л) да се употребява 15-20 мин преди ядене на житото.

100 гр. покълнало жито е отлично за обновяване на сърцето. Зародишите са извънредно богати на витамини. Покълването става така: 100 гр жито се изчиства и измива, поставя се в съд с вода - да е един пръст над житото. Така стои 24 ч.

После житото отново се изплаква, водата се изцежда, оставя се само една супена лъжица вода. В това положение то се завива добре с вълнено парче (кожух), защото е нужна известна температура. Опитът ще научи човека как да се добере до тази температура.

Ако си спазил това, след 24 ч. житото ще покълни. Изчаква се, докато се появи покълването: появяват се бели връхчета. Тези 100гр. жито се изяждат на три пъти.

За вегетарианците е особено важно и необходимо да спазват този режим. Добре е да се прави 10 дни, да се почива 10 дни, и пак да се продължи. Ако сърцето е слабо, добре е да се поддържа цял месец.

България и Житното зърно

Прадядото на житото (49)

През 1927 г. Учителят бил посетен от един земеделец, който дълго издирвал предците на житото на Балканите. Най-после той намерил в Хасково два класа, които с увереност приел за предци на българското жито… Класът му бил много дълъг, с по 40 зърна, два пъти по-едри от днешните, а също било и по-хранително.

“Зърното на сегашното жито отвътре е бяло – съдържа повече нишесте, а прадядо му има отвътре рогова ципица, която е причина за издръжливостта му. Това жито не се изражда и съдържа два пъти повече хранителни елементи от сегашното. Ако то се посади в добра почва, ще даде зърна, едри като дренки...

 

Можете ли да намерите своите предци, от които сте произлезли?... “Нищият духом” е кротък и смирен човек. Той казва: “Господи, до сега съм се лутал в живота, … но намерих житното зърно, върху което почива моето щастие.” Казвам: Тази идея струва повече от всичкото богатство и знание на света… Само онзи ще дойде до възкресението, който е придобил основната идея, който е намерил своите предци. Бог ще се всели само в ония житни зрънца, които са в състояние да възприемат слънчевата светлина по новия начин…

Когато житото на новия живот се посади в човека, с това ще се подобри и неговия живот.

 

Сега, аз желая да се намери още един българин, който да издири предците на самите българи. С намиране предците на житото, решава се и въпроса за храната. Дето са двама-трима ученици…, те ще могат да намерят предците на сегашното жито в себе си.”

Превъплъщението на Житното зърно

На събор през лятото на 1923 г. Учениците на Учителя изнасят доклади от сферата на науката, възпитанието, мистицизма и обществения живот. Учителят обявява, че спис. “Нов живот” е претенциозно и се спира, а ще изникне нещо по-скромно, но с Божествена идея, която сее в душите семена. Така, за Пролетния празник на 1924г., цъфва първото “Житно Зърно”.

В продължение на 20 г., неговите редактори творят

с вдъхновение в пряк контакт със Словото на Вечния.

После идва на власт Диктатурата на робите, а с нея –

и мракобесието спрямо културата и духовността…

Забранено бе консумирането на “Житните Зърна” –

били “лоша храна за промитите съзнания”.

Те бяха изземвани, тъпкани, горени и претопявани.

За щастие – някои оцеляха. Малка част от тях,

заровени дълбоко в българския чернозем,

черпеха енергия, покълваха и чакаха своята пролет…

За оцеляване на една Божествена идея,

не са нужни количества, а качества.

И ето, 72 години след първото “Житно Зърно”,

възродена като безсмъртния Феникс,

земята ни бе бременна и готова пак да ражда.

Тогава жесток вихър – интрига - отнесе труда ни.

Но нейсе, “Божественото се не губи” – каза Учителят.

Днес отново Фениксът показва вечното си битие!

Щастливците чуват Тихия глас и разпознават

истинския Учител от гръмките му сенкоподобия!

Само миг в Аурата Му дава повече от всички книги,

прочетени през цял един празен и скучен живот!

Тогава Житното зърно се превръща в Житен клас!

Мировият Учител

Ще завърша с думите на стенографката Паша: (63)

“Учителят – Сеятел с Божествена крина в ръце, щедро пръскаше семето на Словото – златните житни зрънца – по всички краища на Божествената нива.

Чудна бе тази крина! Отдолу се черпеше,

отгоре се пълнеше и никога празна не оставаше.

Тя донесе много благословения за цялото човечество.

Учителят рече пророчески думи:

“България ще бъде духовен кредитор,

духовен разсадник на целия свят.”

Затова поетът - летописец на Великото Дело, написа в Мировият Учител: (64)

Прекосил дъгата мистична в безкрая,

дъга от пламтящи звезди и слънца,

Духът, натоварен със мед и омая,

вплътен се вестява и сее зрънца.

Европа, залязла във дим, пепелища,

Европа, под облак от тма и от грях,

възкръсва за подвиг и жажда насища

с българска Мъдрост в мистичен екстаз.

Духът на България – квас на Европа –

кълнил е в земята ни Житно Зърно:

то Клас е, прекланящ дванадесет снопа.

- Мълвете, помнете Беинса Дуно!

1939 г. Елвилюри

Да бъде Житен благослов над страната ни и

над всички, които учат уроците на Житното зърно!

Варна, 01. 02. 2006

Христо Маджаров


Христо Маджаров,

из "Житен Благослов"

книга в процес на издаване

Дата на първоначално въвеждане: 06.02.2006 г., 07:50 ч.

 

 

ЛИТЕРАТУРА

1.Молитвеник, изд. Сонита, Сф., 1995

2. Томалевски, Г., “Псалми за живия Бог”, Сф., 1929

3. Маджаров, Хр. “Завръщането на богомилите”, стр 9-15, Алфиола, Вн., 1997

4. Дядо Благо, “Куршум и житно зърно”, в-к “Братство, бр. 134, 06.10. 1935

5. Исус и Христос – виж Макс Хайндл, “Космогония на розенкройцерите”, ч. ІІІ, Вн. 2001

6. Евангелие на Йоан, гл. 14-16, 19

7. Алфаел, “Седемте разговора”, изд. Алфа-Дар, 1998

8. Учителя 1897, Хио-Ели-Мели-Месаил, Изд. Бяло Братство, Сф., 2003

9. Какво в действителност учи Библията?, Библ. Асоциация от Ню Йорк

10. Маджаров, Хр. “Ефективно познание за библейските кодове”,

11. Константинов, Маджаров, “Новата култура през Епохата на Водолей”, т. 3, Вн. 1994

12. “Ето човекът!” Първа беседа от първа серия “Сила и живот”, 16.03.1914г.

13. Елвилюри “Към Учителя”, Мистична антология”, Неиздадена

14. “Житното зърно” Втора беседа от първа серия “Сила и живот”, 23.03.1914

15. Еделвайс, “Озареният връх”, №22, Сф., 1932

16. Калименов, С. “Учителят за храненето”, неиздаден труд

17. “Стар и нов живот”, Лекция 5 на МОК, г.1, т.1 “Двата пътя”, Сф., 2004, стр. 62

18. “Дреха на живота”, Утринни слова, г. 2, т.3, стр.116

19. “Той създава”, Утринни слова, т. І, г. VІ, Сф, 1947, стр. 252

20. “Условия за растене”, Н. Б, ХІІІ г., т.ІІ, Сф. 1949, стр.116

21 Беседа “ В своите си”, л-я 33, стр 15, т. “За слава Божия”, Русе1927

22. Нанков, Н., съставител, “Нова книга за здравето”, изд. “Астрала”, Сф. 1993

23. “Затова се родих”, НБ, г.ІХ, т.І., 12 беседа, Сф. 1929

24. Съборна беседа, “Вечното благо”, Сф., 1943, стр.14

25. Махатма Ганди, “Пътят към здраве”, ок. 1935

26. Беседа “Положителни и отрицателни черти на човека”, Сф., 1928, ст. 33

27. Извадки от книгата “Смутени ли сте?” на д-р Пааво Аирола, Х изд., 1979

28. Д-р Григоров, “Някои проблеми на нашето здраве”, доклад към БЕС, Пловдив, 1984

29. Д-р Хиндхеде, бивш Министър на здравето в Дания, “Храната на народа като причина за …смъртност”, Сф., 1928

30. Д-р Караиванов, Л., “Хранителна и лечебна сила на плодовете и зеленчуците”, Сф.

31. Ърл Миндъл, “Библия на витамините за 21 век”, изд. “Кибеа”, 2000

32. Тодоров, Т. и колектив, “Слънчева храна за нашата трапеза”, Сф.1984

33. Д-р Бирхер Бенер, “Суровата растителна храна и нейното значение за здравето”, статия във в-к “Братство”, бр. 3 (314) год ХVІ, 11.1943

34. Стоицев, М. “Проблемът на храненето”, Пд., 1938

35. Дочев, Хр., “Хранене и здраве”, изд. “Кралица Маб”, Сф., 1996

36. “Чудните предположения”, 16 Лекция на МОК от 01. 02. 1925г., г.ІV

37. Дойнов, Н., “И очите ми видяха изгрева”, Сф., 1999

38. Лекция “Погледът на Бога”, МОК, г.11, т.ІІ, “Фактори в природата”

39. “Фактори в природата”, МОК, г.ХІ, т. ІІ, Сф., 1947, стр. 158

40. Рилски Беседи “Плодът на Духа”, т.“Езикът на Любовта”, Сф.,1939

41. “Козативни сили”, ООК, V год, т. І, Сф.1925, стр. 126

42. “Съразмерност в природата”, МОК, г. ХІІ, т. ІІ, Сф., 1949, стр. 163

43. “Влязоха в ладията” НБ от 24.11.1929, 13 с-я, т.І “Крадецът и пастирът”

44. “Да ви даде”,НБ, г.ХІІІ, 1929-30г., т.ІІ, Сф.

45. “Отношение на простите истини към човека”, ООК, г.VІ, т.І, стр.14, Сф., 1933

46. “Великата разумност”, МОК, г.ХІІ, Сф., 1949, стр.5

47. Маджаров, Хр. “Мелхиседек”, стр.21, изд. Алфиола, Вн.1995

48. Няголов, Св. “Хранене, пост и житен режим”, ІV доп. изд., Сф. 2000

49. “Посред тях” НБ от 30.10.1927, 10 серия т. І “Мнозина казваха”, изд. Сф, 1933

50. Колева, Г., “Сребърният пръстен на българите” отп. в “Златна България”, Вн., 2002

51. Влад Пашов, “Науката за храненето”, в-к “Братство”, бр. 102, г.VІІ, 28.10.1934

52. “Божествените условия”, МОК, г. VІІІ, т.І, Сф., 1942, стр. 143

53. “Начало на Мъдростта” от 1932г., ООК, г.11, т.3, изд. С, 1947

54. “Трите чаши и скъпоценният камък”, Извънредна беседа от Учителя, от 12.07.1941

55. Владимиров и Михайлов, “Здраве и сила са богатство”, ІІ изд., Сф., 1973

56. Беседа, “Избавената душа”, 02.05.1926 г., Великден

57.Лекция 15 на МОК, г. ІV (1924-5), т.ІІ “Изпити на Ученика. Житното зърно”

58. Неделна Беседа, “Да се не смущава сърцето ви”, 22.03.1925, Пловдив

59. “Придобиване на търпение”, МОК от 07.11.1926, г. VІ, т. І

60. “Новата мисъл”, ООК, г.ХІІ, т.І, Сф., 1947, стр. 176,7, 109

61. Валерий Иванченко, “Растения и работоспособност”, Медицина и физкултура, Сф. 1988

62. Beinsa Douno, Some esoteric views on food, cooking, …Crystal Clear Enterprises, CA

63. Паша Теодорова, “Слово за Учителя”, в “Сила и живот”, бр.1/1995

64. Елвилюри, “Мировият Учител”, в “Новата култура …на Водолей”, т.1, “Алфиола” Вн.1991

65. Д-р Шалер, “Покълнали семена, млади поници”, изд. Жорж-Неф, 1993

Благодарности

Дължа специална благодарност на

Светозар Няголов (цитиран в списъка под №48);

д-р Васил Велев “Здраве и болест по Учителя Беинса Дуно”, Сф. 2001;

д-р Илиян Стратев “Философия на здравето”, Сф. 1994;

Христо Дочев (в списъка № 35); Сава Калименов (№16); Никола Нанков (№ 22)

и всички останали, чиито отпратки ми помогнаха много

за извличане необходимото от Словото на безкрайното познание.

Сърдечна благодарност и на всички,

които ми помагаха в намиране на източниците и изготвянето на труда:

съпругата ми Галя, приятелките Божидарка, Милена, Маринела…

Благодарен съм и на Бялото Братство в България,

което ме подтикна и активизира да напиша всичко за седмица.

Разбира се, всички оставаме длъжници

за Светлината на вдъхновителя на този труд – Учителя Беинса Дуно,

автор и на невлязлите в списъка рилски беседи “Нашето място”, Сф., 1932

който ни показа животворните Уроци на Житното зърно,

за да осмислим по-добре нашето място в земния живот

и се научим да вървим в неговия път в отпуснатото ни време.

User Feedback

Recommended Comments


×
×
  • Добави...