Jump to content
Порталът към съзнателен живот

незная

Участници
  • Общо Съдържание

    1
  • Дата на Регистрация

  • Последно Посещение

Профил Информация

  • Пол
    Жена

Последни Посещения

1067 посещения на профила

незная's Achievements

  1. Аз съм майка на тинейджър и съм в безизходица, моля ви за съвет. Синът ми е на 16 години, преди 5 години преживя много голям стрес.От тогава се срина имунитета, получи анемия, започна да боледува много. От отличник в осми клас в елитна гимназия с много изисквания и класна , която непрекъснато го караше да се чувства виновен, че боледува . Прекъсна годината, сега повтаря по здравословни причини, наложи се да се премести в друго училище на индивидуална подготовка. Получи пристъпи на паническа атака , при тръгване на училище, направо припадна първия ден и тръгна след 2 седмици на у-ще. Получаваше световъртежи, главоболие.След зимната ваканция го боля гърло, глава, последната седмица стана мн зле и се стигна до там да опита да сложи край на живота си, като изпие много хапчета и алкохол. Слава богу оцеля, и изживя някакъв катарзис, сега сякаш се разтовари, като ми каза това и сега е поуспокоен вече месец .Но само стои на компа и не ходи на училище. Казва, че няма смисъл, че ще се занимава с нещо друго, за което не трябва образование. Каза, че търси своето място в живота. Висок, строен, неуверен , мн умен , с ниско самочувствие, мн чувствителен . С баща му сме разделени и той не подържа връзка с сина си. Депресията се разви като по учебник, само дето ние разбрахме късно за това, а той е извънредно упорит и не иска да ходи на психолог . Колко сме говорили .Нямало смисъл да ходи, нямало смисъл да се оправя.Много е затворен не споделя, таи в себе си, и това се получи Този цитат от книгата "Как да обичаме тинейджъра" описва случая точно. 1,Неустойчиво внимание. Първият симптом, очевиден в началната фаза на депресията, е намаляване на вниманието. Тийнейджърът не е в състояние да се концентрира продължително върху даден предмет. Умът му блуждае и той се отклонява от темата. Тази неустойчивост на съсредоточаването обикновено се забелязва, когато тийнейджърът се опита да напише домашната си работа. Той установява, че му е все по-трудно да се концентрира върху нея. Разбира се, това води до объркване и тийнейджърът започва да се самообвинява, че е "глупав" и "тъп". . Представете си как това ще се отрази на самочувствието му. 2. Разсеяност. Неустойчивото внимание се проявява в клас. Първоначално тийнейджърът може би ще успява да се концентрира през повечето време. Докато обаче депресията се задълбочава и способността му за съсредоточаване намалява, юношата ще става все по-разсеян и невнимателен.. За съжаление, разсеяността обикновено се тълкува като лентяйство или пренебрежителност към училищната работа. 3. Лоши оценки. когато тийнейджърът е с неустойчиво внимание и става все по-разсеян, естественият резултат е понижаване на оценките. За съжаление, обикновено спадът на успеваемостта е така постепенен, че трудно се забелязва. По тази причина той рядко се тълкува като депресия. Всъщност, тийнейджърът, родителите и учителят обикновено заключават, че училищната работа е твърде трудна или че други неща са по-интересни от учението.. 4. Отегчение. Докато все по-лесно се разсейва, тийнейджърът постепенно изпада в състояние на отегчение. Отегчението е нормално за тийнейджърите, особено в ранния пубертет, но само за кратък период от време. Обикновено то продължава час или два, понякога цяла вечер или ден, а понякога по изключение и два дни. Но когато досадата не престава няколко дни, това вече не е нормално и трябва да послужи като предупреждение за нас, че нещо не е наред. В юношеството и особено в ранния пубертет малко неща ме обезпокояват така, както дълготрайното отегчение. Обикновено симптом за това е, когато тийнейджърът желае да остава сам в стаята си за дълги периоди от време. Той прекарва часове като просто лежи в леглото, мечтае или слуша музика. Освен това той губи интерес към неща, които преди това е харесвал, например спорт, дрехи, коли, хобита, срещи, клубове, църква, социални дейности. 5. Соматична (телесна) депресия. Докато отегчението все повече се задълбочава, юношата постепенно изпада в умерена депресия. Тук той започва да страда от това, което наричам "соматична депресия". Използвам този термин, защото, макар депресията да е психологична и да има биохимично-неврологична база, в този случай симптомите започват да влияят на детето директно физически. Например при умерената депресия тийнейджърът започва да изпитва осезаема болка. Тя може да се прояви на много места, но най-често се чувства в областта на гърдите или като главоболие. Не са малко и тийнейджърите, които страдат от такива болки в резултат на развиваща се депресия. 6. Уединяване (затваряне в себе си). В това отчаяно състояние тийнейджърът често се оттегля от своите връстници. И което е още по-лошо, той не само ги избягва, но и прави това с такава враждебност, войнственост и грубост, че и те започват да го отбягват. В резултат на това тийнейджърът става още по-самотен. Скоро се записа се да тренира боен спорт, но ходи няколко пъти, прекъсна за малко заради грип и сега се ослушва и не отива на тренировка.Аз така разчитах на спорта...Играе на компа CS, това го вълнува. Моля, посъветвайте ме , КАК ДА ГО НАКАРАМ да ходи на психотерапевт и на училище, защото така може да си помогне и да не се измъчва толкова.Така си пропилява години, а може да си го спести и да се почувства добре. Аз вече ходя и се чувствам значително по-добре. Но той не иска и смята, че няма нужда. А как само има нужда!
×
×
  • Добави...