Jump to content
Порталът към съзнателен живот

"Мысли на каждый день" (06.06.16 - 12.06.16)


Recommended Posts

06.06.16

Когда в первой главе Книги Бытия Бог говорит, что Он создал человека по Своему образу и подобию, имеется в виду, что Он хотел, чтобы человек мыслил и действовал, как Бог мыслит и говорит, чтобы у человека была воля. Подобие [Богу] указывает на необходимость уподобления [Ему], то есть на необходимость различения Добра и зла, создания гармонии. Мыслить и действовать – это Божественный принцип, который Господь вложил в нас. И каждый, кто не мыслит и не действует как Господь ему повелевает, не имеет образа Божьего, он – овца.

Насколько же человек лучше овцы!

Насколько же человек лучше овцы


Когато Бог е казал в първата глава на Битието, че е направил човека по Неговия образ и подобие, Той е искал човек да мисли и действа, както Бог мисли и твори, да има воля; а „подобие“ значи да уподобяваме нещата, т.е. да правим разлика между доброто и злото, да произвеждаме хармония. Да мислим и действаме – това е Божествен принцип, който Господ е вложил в нас. И всеки, който не мисли и действа, както Бог му повелява, няма образа Божи, той е овца.

 Колко по-горе стои човек от овца!

Линк към коментар
Share on other sites

07.06.16

Однажды один ангел, глядя с Неба, как некий человек грешит, обернулся к Господу и сказал Ему: «Как Ты терпишь эту низкую тварь? Если бы я был на Твоём месте, я бы очистил Землю от него». Господь отправил ангела воплотиться на Землю и поставил его в такое же положение [как у этого грешника], и ангел наделал в два раза больше грехов, чем тот человек, которого он осуждал. Так что не следует человеку осуждать людей за их деяния, находясь на том месте, на которое он поставлен, потому что на их месте и он бы так поступал.

Фарисей и мытарь

Фарисеи и мытарь

 

Някога един ангел, като гледал от Небето как един човек греши, обърнал се към Господа и Му рекъл: „Как търпиш тази низка твар? Аз да бях на Твое място, бих очистил земята от нея“. Господ пратил ангела на земята да се въплъти и го оставил в същото положение, и ангелът направил два пъти повече грехове от онзи човек, когото той осъждал. Та човек не бива да осъжда хората за деянията им от онова място, на което е поставен, защото на тяхно място и той би ги направил. 

Фарисей и Митар

Линк към коментар
Share on other sites

08.06.16

Когда мы встречаем людей, которые, допустим, находятся на более низком уровне чем мы, то, по учению Христа, нельзя в своей душе осуждать их, а надо извлечь урок, найти причины, которые их довели до такого низкого положения, и, если есть нечто подобное в нас, искоренить это. Потому что Тот, Кто установил великие законы жизни, говорит: «Не судите, да не судимы будете». В этих словах содержится глубокий смысл и кто их понял – тот достиг великого закона человеческого блага.

Фарисей и мытарь

Фарисеи и мытарь

 

Когато срещнем някои хора, които стоят, да кажем, по-долу от нас, според Христовото учение не бива да ги осъждаме в своята душа, а да извлечем урок, да намерим причините, които са ги довели до това ниско положение, и ако има нещо от тях в нас, да го изкореним. Защото онзи, който е положил великите закони в живота, казва: „Не съдете, да не бъдете съдени“. В тия думи има дълбок смисъл, и който ги е проумял, се е домогнал до великия закон на човешкото благо. 

Фарисей и Митар

Линк към коментар
Share on other sites

09.06.16

Есть разные виды Любви. К какому миру относится самопожертвование? Кто может пожертвовать собой? – Только умный человек может жертвовать собой, а не глупый. Следовательно Любовь относится к миру ангелов.

Проявления сознания

 

Сега, Любовта и тя е разни видове. Самопожертвуването към кой свят спада? Кой може да се самопожертвува? – Само умният човек може да се самопожертвува, а не глупавият. Следователно, спада към ангелския свят.

Прояви на съзнанието

Линк към коментар
Share on other sites

10.06.16

Современные люди проповедуют, что для успеха человеку нужно иметь волю. Воля может быть трех родов: 1) она может быть своеволием, 2) может быть волей, которая имеет в виду только наши интересы, только интересы нашего народа, 3) волей, которая имеет в виду интересы и нашего общества и народа, и человека, и Бога. Эта последняя воля, объемлющая все обязанности, которые мы имеем по отношению к этому миру, не допускающая никакой силы, которая могла бы отклонить нас от нашего долга, – добрая воля. Настоящая воля – это воля работать во Славу Божию и за человечество, для своего народа, для своего дома и для возвышения своего характера.

Фарисей и мытарь

Фарисеи и мытарь


Съвременните хора проповядват, че човек, за да успее, трябва да има воля. Във волята има трояко проявление – волята може да бъде: 1) своеволие; 2) воля, която има предвид само нашите интереси, само интересите на нашия народ, и 3) воля, която има предвид интересите и на нашето общество и народ, и на човека, и на Бога. Последната воля, която обема в себе си всички задължения, които имаме към този свят, воля такава, че няма никоя сила, която може да ни отклони от нашия дълг – тя е воля добра. Воля да работиш за славата Божия и човечеството, за народа си, за дома си и за повдигането на своя характер – това е воля.

Фарисей и Митар

Линк към коментар
Share on other sites

11.06.16

Некоторые люди, например, считают, что «религия» – это просто обрядность; пойти в церковь, зажечь свечку, перекреститься, и думают, что, сделав всё это, они религиозны. Однако религия – нечто более глубокое. Самое глубокое содержание религии – Любовь к Богу. Если мы имеем в себе этот основной закон, то будем готовы совершить тысячи других вещей ради Господа.

Страх

Страх

 

Някои, например, считат религия да идат без друго в черква, да запалят една свещ, да се прекръстят, и мислят, че като направят тия неща, имат религия. Обаче религията е нещо много по-дълбоко. Най-дълбокото съдържание на религията е да имаме любов към Бога. Щом имаме този основен закон в себе си, ще бъдем готови да направим хиляди други неща за Господа.

Страхът

Линк към коментар
Share on other sites

12.06.16

В нас иной раз зарождается мысль: «Хотим увидеть Господа, хотим увидеть Иисуса Христа». Вы видите Его каждый день – как только зародится в вас это чувство Любви. Он там (в этом чувстве Любви) – и вы Его чувствуете, только нужно раскрыть духовные очи, чтобы Его увидеть. Вы видите сейчас внешнюю сторону вещей, а существенную не видите.

Страх

Страх

 

В нас някой път се заражда мисъл: „Искаме да видим Господа, искаме да видим Исуса Христа“. Всеки ден Го виждате. Щом се зароди във вас това чувство на Любов, на обич. Той е там, и вие Го чувствате; само трябва да разтворите вашите духовни очи, за да Го видите; вие виждате сега външната страна на нещата, но съществената не виждате.

Страхът

Линк към коментар
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Добави...