dcveta Posted August 2, 2011 Report Share Posted August 2, 2011 Няма много писано за Мелхиседек в Библията, да не кажа почти нищо. Ето стиховете, които ми са направили впечатление и за размисъл. За Христос се казва, че е началото и краят, Алфа и Омега Евреи 6 20 гдето Исус като предтеча влезе за нас, и стана първосвещеник до века според Мелхиседековия чин. Евреи 7 1 Защото тоя Мелхиседек, салимски цар, свещеник на Всевишния Бог, Който срещна Авраама, когато се връщаше от поражението на царете и го благослови, 2 комуто Авраам отдели и десетък от всичката плячка - тоя, който е първо, по значението на името му, цар на правда, а после и салимски цар, цар на мир, 3 - без баща, без майка, без родословие, без да има или начало на дни, или край на живот, но оприличен на Божия Син, остава за винаги свещеник. И какво значи това, че Авраам отдели десятък на Мелхиседек за вас? Какво учи езотериката по тези въпроси? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eлф Posted August 2, 2011 Report Share Posted August 2, 2011 Интересна тема, а ти какво знаеш по този въпрос. Интересно ще ми е да науча. Щом я пускаш значи имаш нещо в предвид, сподели ако обичаш . Поздрави Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dcveta Posted August 2, 2011 Author Report Share Posted August 2, 2011 (edited) Интересна тема, а ти какво знаеш по този въпрос. Интересно ще ми е да науча. Щом я пускаш значи имаш нещо в предвид, сподели ако обичаш . Поздрави За съжаление не знам нищо повече от това, което споделих. Направи ми впечатление, че за Христос се говори че е началото и краят, има начало и край, което е различно от вечност. Откровение 22 13 Аз съм Алфа и Омега, първият и последният, началото и краят. Евреи 6 20 гдето Исус като предтеча влезе за нас, и стана първосвещеник до века според Мелхиседековия чин. Вечността е свързана с Мелхиседек, който няма начало и край. Още се свързва с осмицата, а тя със закона за обрязването, който се извършвал в осмият ден и който закон по приоритет е поставен пред закона за съботата. Понеже може да се нарушава събота и да се върши работа като обрязване. В НЗ се говори за обрязване на сърцето, а съботата е представена като влизане във вечната Божия почивка. Христос приема Това е едната насока. Другата е относно десятъка. Поздрави! Edited August 2, 2011 by dcveta Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eлф Posted August 2, 2011 Report Share Posted August 2, 2011 ... За съжаление не знам нищо повече от това, което споделих. Направи ми впечатление, че за Христос се говори че е началото и краят, има начало и край, което е различно от вечност.... ... Това е едната насока. Другата е относно десятъка. Поздрави! Кое го прави различно според теб? Благодаря, че даде насока на дискусията, вярвам че тук има участници които биха ти отговорили доста изчерпателно на въпросите. Търсете и ще намерите, хлопайте и ще ви се отвори... Вярвам че щом търсиш ще намериш. На мен лично ще ми бъде интересна дискусията ако се получи . Лека вечер! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Слънчева Posted August 3, 2011 Report Share Posted August 3, 2011 (edited) dcveta, няма да съм изчерпателна, но ето нещо по въпроса: Мелхиседек-Богомилски легенди Откровение 22 13 Аз съм Алфа и Омега, първият и последният, началото и краят. Христос идва преди 2000 години /неточно казано/ и ние от тогава все се стараем да приложим, да събудим Любовта в себе си. "Христос е до Йоан 22" до тогава имаме възможността да се смирим и да приемем Христос в себе си, ако искаме... Имаме и една тема за Друнвало Мелхиседек тук ако искаш погледни. Edited August 3, 2011 by Слънчева Eлф and dcveta 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Мария-София Posted August 3, 2011 Report Share Posted August 3, 2011 (edited) Ще се опитам с няколко думи да нахвърлям нещата: Христос е Дух и Същност от най-висок ранг в Йерархиите,той всъщност е над Йерархиите,той е Слънчевия Бог,Водач на Белите братя-ръководещи човечеството,той е създател на на нашата Галактика-Млечния път и съответно Земята.В еоните време развитието на човечеството се е подготвяло за идването на Христос на Земята.Дух с такива висши вибрации също се е подготвял дълго и е слизал постепенно ,докато е бил в състояние да слезе в тялото на Исус за 3 земни години ,и да се изяви на хората в материален вид,какъвто само са можели да приемат в този етап .Целта на това слизане е оставането на Христос в етерно тяло в астралните нива на Земята,където е и в момента.В Новата епоха ще слезе още по-близо...а и хората ще се издигнат,ще направят фините си тела,и ще могат да контактуват с Него..... Мелхиседек е Същност от високите Йерархии на Бялото братство,който е бил директен Духовен водач хиляди години/Същности от такава величина вече нямат нужда от прераждане и смърт,те се движат свободно между измеренията/ по времето на Атлантида,имал е духовна школа и е обучавал по-напреднали човеци.Хермес Трисмегист е от неговата духовна школа.След Потопа водачеството на човечеството се поема от тези негови напреднали ученици като Хермес и Заратустра и той престава да се изявява на материален план. Инволюцията на човечеството приключва при Голгота и започва Еволюцията-издигане чрез съзнателна работа на всеки един в издигане съзнанието,така че да се превърнем в Десетата Йерархия. Учителя Беинса Дуно е Пратеник на самия Христос,за да изяви същността на Христовото учение с оглед на идващата Нова епоха -шеста по ред в Следатлантския период на развитие на човечеството. Прочети Пътят на Бялото братство през вековете на Влад Пашов,както и Рудолф Щайнер,ако искаш да добиеш знания в тази посока и да обозреш историята на човечеството в етапите на Инволюция и Еволюция,както и да се запознаеш с развитието и историята на човечеството от Сътворението насам...... Edited August 3, 2011 by Мария-София dcveta and Слънчева 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dcveta Posted August 3, 2011 Author Report Share Posted August 3, 2011 Кое го прави различно според теб? Благодаря, че даде насока на дискусията, вярвам че тук има участници които биха ти отговорили доста изчерпателно на въпросите. Търсете и ще намерите, хлопайте и ще ви се отвори... Вярвам че щом търсиш ще намериш. На мен лично ще ми бъде интересна дискусията ако се получи . Лека вечер! Не знам точно, обръквам се. По принцип вечността няма начало и няма край, нещо като кръг може би. А спиралата/има начало и край/ . Не знам дали този пример е подходящ, но за него се сетих в момента. А от друга страна и Христос се свърза с вечността, защото чрез Него световете били създадени и защото получава чин Мелхиседеков/вечен първосвещеник/. И така въпросът си остава. Началото и края предимно се свързват с Битието, с проявеното, което излиза от непроявеното/Невидимия Бог/, за да се върне един ден пак обратно, тоест да се превърне в непроявено/един вид това е Божият покой, когато проявеното се върне в непроявеното, за да се прояви отново. Тези обяснения ги четох в Сефер Иецира, че всичко излиза от Бог и се връща при Него. В Библията също е описано подобно нещо. Представям си всичко което излиза са на първо място буквите, думите и това са тухлите, които съграждат. Когато излизат те образуват пространство. А движението в пространството се свързва с време. Тези неща са споменати и в Библията, но за който разсъждава и може да свързва, да нарежда нещата по местата им. Ето цитата от Ефесяни 1 10 за да се приложи когато се изпълнят времената, сиреч, да се събере в Христа всичко - това, което е небесно и земно, Когато се изпълнят времената, ще се събере всичко в Христа, и небесното и земното. Тоест вече се губи пространството, защото се събира в едно небесното и земното, в Христос. Губи се и времето, защото се говори за изпълване на времената, за края на времената един вид или с други думи казано, когато времената свършат/се изпълнят/ - ще се събере всичко в Христа. Всичко се събира в едно, в Христос и времето и пространството. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dcveta Posted August 3, 2011 Author Report Share Posted August 3, 2011 (edited) dcveta, няма да съм изчерпателна, но ето нещо по въпроса: Мелхиседек-Богомилски легенди Откровение 22 13 Аз съм Алфа и Омега, първият и последният, началото и краят. Христос идва преди 2000 години /неточно казано/ и ние от тогава все се стараем да приложим, да събудим Любовта в себе си. "Христос е до Йоан 22" до тогава имаме възможността да се смирим и да приемем Христос в себе си, ако искаме... Имаме и една тема за Друнвало Мелхиседек тук ако искаш погледни. Благодаря за включването Слънчева! Може да се включиш и по-изчерпателно! Погледнах темата за Друнвало Мелхиседек и се включих в нея. Не разбрах какво значи "Христос е до Йоан". Йоан е пророк, роден от жена и нещо пишеше, че най-малкият в небесното царство ще бъде по-голям от него. Намерих го в Матей 11:11 Между родените от жени, не се е въздигнал по-голям от Иоана Кръстителя; обаче, най-малкият в небесното царство, е по-голям от него. От друга страна се казва, че Матей 11 3 Защото всичките пророци и законът пророкуваха до Иоана; Лука 16:16 6 Законът и пророците бяха до Иоана; оттогава Божието царство се благовествува, и всеки на сила влиза в него. Edited August 3, 2011 by dcveta Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dcveta Posted August 3, 2011 Author Report Share Posted August 3, 2011 (edited) Мария-София, Благодаря от сърце! Беше ми полезно. И аз свързвам НЗ и Христос със Слънцето, а СЗ с Луната/то и затова там съботния ден е на почит/. Значи когато говорим и употребяваме името Исус, то имаме в предвид само тези три години и половина в които е живял ли? А когато споменаваме името Христос имаме в предвид, времето преди раждането в тялото на Исус, времето по време на смъртта и възкресението и възнесението и сегашното и бъдещето един вид. Тогава защо казва, че е началото и краят, не разбирам? Какво мислите? Да, четох за Тоот, и Мелхиседековите ученици. Шеста по ред раса, епоха. Подобни неща за раси, четох в книгата на Балаватска. Числото шест е краят на нещо старо, а седем новото начало. В шест - всичко се развива в пълнота. В Откровението, когато се говори за шест се разбира Антихрист. А седем е появата на Христос, Пришествието. Книги се очертава от другия месец, да чета/нови/. Edited August 3, 2011 by dcveta Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Мария-София Posted August 3, 2011 Report Share Posted August 3, 2011 (edited) Значи когато говорим и употребяваме името Исус, то имаме в предвид само тези три години и половина в които е живял ли? А когато споменаваме името Христос имаме в предвид, времето преди раждането в тялото на Исус, времето по време на смъртта и възкресението и възнесението и сегашното и бъдещето един вид. Духът Христос влиза в тялото на човека Исус от Назарет при кръщението в река Йордан. В трите години от Кръщението до Голгота действа Христос в тялото на Исус. Edited August 3, 2011 by Мария-София Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Мария-София Posted August 3, 2011 Report Share Posted August 3, 2011 (edited) http://www.beinsadou...0%B4%D0%B8-r554 Edited August 3, 2011 by Мария-София Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dcveta Posted August 4, 2011 Author Report Share Posted August 4, 2011 (edited) http://www.beinsadou...0%B4%D0%B8-r554 Благодаря от сърце! А за хлябът и виното? Edited August 4, 2011 by dcveta Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eлф Posted August 4, 2011 Report Share Posted August 4, 2011 (edited) dcveta Чудесен пост, благодаря! Виж аз какво си помислих, че просто в Библията е казано по този начин, за да стане по- разбираемо за всички видове съзнания, защото умът обича да разделя нещата и да си ги обяснява по някакъв начин иначе всичко изтича от и се влива в Пустотата/Неизговоримата Пълнота... Поздрави! За Мелхиседек знам мъничко, трошица,но опитът по форумите ми е показал че тези неща се споделят само с най- близки съкровени същества, но това което се споделя тук истински ме вдъхновява, аз едва ли ще се отпусна пък и моето знание е трошичка, но въпросът е твърде съкровен за мен за да си позволя да се отпускам публично. Edited August 4, 2011 by Eлф Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dcveta Posted August 8, 2011 Author Report Share Posted August 8, 2011 dcveta Чудесен пост, благодаря! Виж аз какво си помислих, че просто в Библията е казано по този начин, за да стане по- разбираемо за всички видове съзнания, защото умът обича да разделя нещата и да си ги обяснява по някакъв начин иначе всичко изтича от и се влива в Пустотата/Неизговоримата Пълнота... Поздрави! За Мелхиседек знам мъничко, трошица,но опитът по форумите ми е показал че тези неща се споделят само с най- близки съкровени същества, но това което се споделя тук истински ме вдъхновява, аз едва ли ще се отпусна пък и моето знание е трошичка, но въпросът е твърде съкровен за мен за да си позволя да се отпускам публично. Днес си получих някои отговори, като отговарях на друго място. Ще ги споделя и тях, неща които не съм ги виждала и разбирала от малкото писано за Мелхиседек, но всъщност, когато човек тръгне по нишката, кълбото се развива. Исус след възкресението си прие чин Мелхиседеков? Та какво общо ще има този Бог с човешки племена, освен като Бог? Затова не случайно се споменава, че е без начало на дни и безкрай. Единствено Бог няма начало и край! И то всички проявени богове, като Христос имат начало и край. Не знам как, но явно Мелхиседек се свързва с друг вид Богове, без начало и край. Не разбирам с умът си, как тогава може да се прояви и Невидимият да стане видим, но за мен това се говори с тези един, два реда писано в Библията. Десятък даваш на Бог и в закона явно са описани подробностите, преди имах едно още разбиране за десятъка. Десятъка трябвало да се внася в Божието лоно или Божията утроба един вид. Небесният храм представлява това, а земният е само сянка на небесният! Мелхиседек е служител на небесният храм, не на сенковият и съответно на Бог! А Аарон е бил служител на земният храм, тоест на сенковият! Авраам е разбирал всичко това и ясно е виждал в духовният свят, щом е видял Невидимият Бог или Мелхиседек, служител на небесният храм. Разликата в този десятък ще е нещо в порядъка, както разликата между кръвта на принесени животни и кръвта на Христос! Разликата в застъпничеството ще е същата, каквато е разликата между застъпничеството между първосвещениците от земен храм и първосвещениците от небесен храм/в лицето на Христос например, който стана първосвещеник по Мелхиседековия син/. Споменато е в Евреи. И още може да направите едно сравнение. Христос, който беше първороден от мъртвите, Словото, което стана плът, Който е началото и края, в който е съвършенството и пълнотата, който има духа без мяра, който умря и възкръсна, за да приеме този чин, чин Мелхиседеков! Това не ли ви говори нещо? Христос, Божият Син, едва след възкресението приема чин Мелхиседеков. А този Мелхиседек си е съществувал от преди това и от преди това е свещенодействал по този чин. Това трябва да ви говори нещо! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eлф Posted August 8, 2011 Report Share Posted August 8, 2011 (edited) Аз пък заобичах да те "слушам" докато говориш, явно ти се дава метода да го кажеш подобаващо пред публика Карай по нишката, думите ти са мелодия за моите уши . Както споменах на друго място, ще го кажа и тук - дълбоко почитам търсачите на истината. Edited August 8, 2011 by Eлф Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Мария-София Posted September 16, 2011 Report Share Posted September 16, 2011 http://www.scribd.com/doc/8486364/- Богомилски легенди Мелхиседек от стр.20 до стр.24 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
aiia Posted September 16, 2011 Report Share Posted September 16, 2011 Ще се опитам с няколко думи да нахвърлям нещата: Христос е Дух и Същност от най-висок ранг в Йерархиите,той всъщност е над Йерархиите,той е Слънчевия Бог,Водач на Белите братя-ръководещи човечеството,той е създател на на нашата Галактика-Млечния път и съответно Земята.В еоните време развитието на човечеството се е подготвяло за идването на Христос на Земята.Дух с такива висши вибрации също се е подготвял дълго и е слизал постепенно ,докато е бил в състояние да слезе в тялото на Исус за 3 земни години ,и да се изяви на хората в материален вид,какъвто само са можели да приемат в този етап .Целта на това слизане е оставането на Христос в етерно тяло в астралните нива на Земята,където е и в момента.В Новата епоха ще слезе още по-близо...а и хората ще се издигнат,ще направят фините си тела,и ще могат да контактуват с Него..... Мелхиседек е Същност от високите Йерархии на Бялото братство,който е бил директен Духовен водач хиляди години/Същности от такава величина вече нямат нужда от прераждане и смърт,те се движат свободно между измеренията/ по времето на Атлантида,имал е духовна школа и е обучавал по-напреднали човеци.Хермес Трисмегист е от неговата духовна школа.След Потопа водачеството на човечеството се поема от тези негови напреднали ученици като Хермес и Заратустра и той престава да се изявява на материален план. Инволюцията на човечеството приключва при Голгота и започва Еволюцията-издигане чрез съзнателна работа на всеки един в издигане съзнанието,така че да се превърнем в Десетата Йерархия. Учителя Беинса Дуно е Пратеник на самия Христос,за да изяви същността на Христовото учение с оглед на идващата Нова епоха -шеста по ред в Следатлантския период на развитие на човечеството. Прочети Пътят на Бялото братство през вековете на Влад Пашов,както и Рудолф Щайнер,ако искаш да добиеш знания в тази посока и да обозреш историята на човечеството в етапите на Инволюция и Еволюция,както и да се запознаеш с развитието и историята на човечеството от Сътворението насам...... Чудничък пост Мария-София.Ти наистина си се опитала да нахвърлиш нещата.Даже доста си ги разхвърляла. Хубаво е да се чете Учителя и Влад Пашов и Щайнер но ...винаги има едно но.Не смесвай словото на Учителя с това на Щайнер пък и с други.Кой ти каза че инволюцията на човечеството приключва на Голгота?А най-много ме разсмя целта и слизането на Христос в етерно тяло в астралните нива на Земята където е в момента.Ей това направо ме разби.Ти видя ли го че е там в момента?Толкова категорично си го написала.Това което си писала са изречения извадени от контекста от словото на Учителя-Щайнер и др.Но ти така си процедираш по принцип. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Мария-София Posted September 17, 2011 Report Share Posted September 17, 2011 Да,видях го. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
papin4o Posted September 17, 2011 Report Share Posted September 17, 2011 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.