Jump to content
Порталът към съзнателен живот

,,Писмото " относно регистрацията ?


Recommended Posts

Външните форми макар да са полезни то е само за най малките . За първи стъпки . После има опасност да отклонят ученика от вярната посока . Въпросът ,,Кое е първото ? Яйцето или кокошката ? ' е първа стъпка за опознаване на света . Защото е много лесно търсещия да се задълбае и загуби в материята .

Моят спомен от беседите е , че дисциплината и реда са резултат на вътрешно желание . Когато поведението е обусловено от външни ограничения , човек живее в затвор .

  Цитат

 

Георги Касапов
14 януари в 9:31  · 
Писмото
Честита Ви братя и сестри 101-та годишнина отъ изпращането по Тодоръ Стоименовъ на събралитѣ се братя и сестри, очакващи Учитела за държи поредната бесѣда, Писмото.
Учительтъ не се явява и изпраща това Писмо по поводъ на регистрирането на Общество Бѣло Братство съ съотвѣтенъ Уставъ. Това Му дѣйствие е реакцията Му къмъ това имъ дѣйствие въ противовѣстъ на Неговото изрично нежелание Божественото Учение, което Той сваля на Земята срѣдъ бългъритѣ, да бѫде регистрирано.
Писмото.jpg
Миналата година при отбѣлѣзването на 100-годишншната отъ изпращането на Писмото почти сто процента отъ публикациитѣ отбѣлѣзнащи годишнината бѣха съ изрѣзана частьта отъ горната снимка, съдържаща да кого е адресирано, прѣдполагамъ, че и тази година ще се повтори сѫщото. А защо ли?
А Писмото е адресирано до: Ученицитѣ на В. (Всѣмирното) Б. (Бѣло) Братство.
Въ сега дѣйстващия Уставъ се водимъ ОББ (Общество Бѣло Братство). Ето това е отговора на въпроса: А защо ли?
А истината е че: Прѣзъ 1900 г. Петъръ Константиновъ ДЪНОВЪ е въ Нови пазаръ, кѫдѣто баща му попъ Констонтинъ Дъновски е служилъ като попъ и е ималъ само трима съмишленици, а не послѣдователи, а камо ли ученици, както се наричатъ по настояще: Д-р Мирковичъ по убѣждение спиритистъ, който е слѣдвалъ въ Европа, Виена и рѣдко е билъ въ страната и въ честность Варна, Пеньо Кировъ отъ Бургасъ и Тодоръ Стоименовъ. Прѣзъ 1900 г. четримата сѫ се срѣщали въ Варна 3 ÷ 4 пѫти и не сѫ оснавали никакво духовно общество БѢЛО БРАТСТВО, както се твърди съ първото изрѣчение на дѣйстващия въ момента Уставъ (Общество БѢЛО БРАТСТВО е духовенъ приемникъ и продължитель на създаденото прѣзъ 1900 въ гр. Варна отъ УЧИТЕЛЯ Петъръ Константиновъ ДЪНОВЪ самобитно българско духовно общество БѢЛО БРАТСТВО). Първия Уставъ, както се твърди въ уводната часть на настоящия уставъ е регистриранъ прѣзъ 1921 г., цѣли 21 години по-кѫсно. Поместенитѣ тамъ линкове, два отъ които съмъ поместилъ и тукъ не сѫ достѫпни. Едва ли на този уставъ стой свещенния подписъ на Учителя.
Прѣзъ 1990 г. Обществото е регистрирано по чл. 6 отъ Закона за вѣроизповѣданията подъ името Духовно Общество „Всѣмирно Бѣло Братство”, въ самия Уставъ навсѣкѫдѣ е записано като Общество Бѣло Братство. Защо?
А името на Учението на Учителя Беинса Дуно е именна Всѣмирно Бѣло Братство. Като неуспоримо даказателство за това сѫ:
1. Молитва на братството;
2. Заглавието на книгата е „За Ученицитѣ на Всѣмирното Бѣло Братство”. Въ книгата е дадено и факсимиле кѫдѣто е изписано заглавието отъ рѫката на Учителя;
3. Вечерна малитва;
4. Въ извадки отъ бесѣди на Учителя прѣдимно отъ 1922 и 1923 г., отъ които самъ си направилъ извадки до сега сѫ 21 на брой, Учительтъ говори за Всѣмирно Бѣло Братство. При интересъ мога да изпратя тѣзи извадки.
Не самъ попадалъ на бесѣда или спомѣни на ученици на Учителя, кѫдѣто да се говори за Общество Бѣло Братство.
Ако има въ Словото нѣкѫдѣ написано „Общество Бѣло Братство”, като такова съчетани, а не само общество, моля да се цитира.
Нашите приятели тогава са говорили помежду си: „Как може така? Навсякъде има ред, навсякъде има дисциплина, навсякъде има членски карти, има членски вноски, има изрядна организация с ръководство, а при нас няма? У нас никой в тези събрания не те пита кой си, кога идваш, кога си заминаваш, слушаш ли или не слушаш, четеш ли, не четеш ли, никой на никого не се подчинява, всички слушат само Учителя. Разбира се, слушат, но не всички изпълняват. Изпълняват тези, които имат послушание. Затова трябва да се сложи ред и порядък. Трябва организация и ръководство. А този въпрос, върху който сега размишляваме, в следващата сряда ще го поставим на Учителя". Така мислят и решават приятелите, без знанието на Учителя.
Спомен на Нестор Илиев
Такива им бяха разбиранията. И което е най- важното, всички така смятаха. Всички говореха, че Братството трябва да стане по-организирано, че всеки си прави каквото си иска и че няма никакъв ред, че трябва някаква дисциплина да се въведе, че трябва да се направи устав, че трябва да се направят членски карти, в които да се вписва членски внос и изобщо - да бъдем образец на идеална вътрешна и външна организация. Дори смятаха да въвеждат униформи, за сестрите - една униформа, а за братята - друга. Всичко това го бях чувала да се говори доста време.
Спомен на Елена Андреева


 

Expand  
Линк към коментар
Share on other sites

Благодаря за темата! Тя все още продължава да бъде актуална след толкова време. Има си ревностни привърженици и на "реда", и на "свободата". По моите впечатления, обаче, повечето от последователите, които познавам лично, предпочитат усреднения вариант. Добре е да сме организирани - така ще бъдем заедно на Паневритмия, ще имаме общност на съмишленици, ще се учим един от друг, ще успяваме да свършим повече работа заедно и т.н. От друга страна, няма да се усещаме приитиснати от зоркото око на някой "голям брат", който следи дали идваме редовно на събиранията, на Паневритмия, дали посрещаме изгрева и колко молитви и песни сме научили, четем ли беседи и записваме ли си извадки от тях, колко дни сме прекарали на Рилските езера по време на Лятната духовна школа и т.н. 
Струва ми се, че най-доброто решение е да оставим на Учителя в разбирателство с душата на всеки ученик да определя кога, кой, колко и с какво да участва в организираните от общностите инициативи, и кога да се оттегля в личния си свят за осмисляне и саморазвитие.

Линк към коментар
Share on other sites

Например и това :  

  Цитат

Георги Касапов
8 ч  · 
На 27.01.1918 г. си заминава ръководителят на Бургаското братство брат Пеню Киров. В негова чест Учителят дава песента „Благославяй”, която не позволява да се нотира. Нотират я в 1936 г. и по този повод Той казва: „Ех, скроихте й едни тесни дрешки.”

Expand  


 

Линк към коментар
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Добави...