Jump to content
Порталът към съзнателен живот

04.02.2008 г. - Мястото на човека определя неговата служба


Recommended Posts

Мисъл на деня - 4 Февруари 2008 г.

"Мястото, на което е поставен човек, определя неговата служба и начина, по който трябва да живее. Перото, което е поставено на писалката, има задачата да пише. Всеки, който държи писалка, трябва да пише. Всички останали работи, в дадения случай, са второстепенни. Че трябва да ядеш, да се обличаш, да обичаш - това е второстепенна работа. Докато писалката е в ръката ти, ще пишеш."

Из Две категории хора, Лекция, 3.IX.1930 г.

Link to comment
Share on other sites

Да, наистина, да разбереш - "Защо си се родил?"; "Защо съществуваш?" "Какво е твоето предназначение?"; "Каква е определената ти роля и съдба?" - са все въпроси, на които човек е длъжен, заради самия себе си, да намери отговори, за да се придобие смисъл живота му.

Без тези отговори съществуването е непълно и неосъзното. Същото е като да си с лодка в морето, без карта и компас.

Намериш ли картата и компаса си, вече спокойно може да се хванеш за веслата и да гребеш, да гребеш в търсене на твоя бряг и Земя, през бури и вълнения.

Намериш ли Земята си, обетованата, може да стъпиш стабилно на краката си, да се изправиш, без да го има онова клатещо се люшкане на Битейната несигурност.

Да откриеш Земята си - това е необходимото за всеки, който е дошъл да живее и да се учи на/в нея.

Земята е учител.

Дава подслон, храна, вода, а от теб зависи само да овладееш огъня, до степен която, ветровете не правят от него неогасим пожар.

Огънят е за предпочитане да палиш, когато в околовръс си огръдил с камъни, а в близост винагаги разполагаш и разчиташ на вода.

Да се познаеш - цел на всекиго, а след това живот осмислен предстои. До тогава е само лутане, като в пустиня, като в море, заблуден от играта на вятъра в окъсаното ти платно, висящо на накривената ти мачта.

Обетована Земя - твоята Земя - носи края на годините в пустинята и края на издигането на златните идоли и идолопоклонството.

Пустинята е известна със своите миражи, които редовно биват превръщани от тебе в култ.

През ноща, в тъмното, огромните вълни на морето приличат на планини, на Земни възвишения, но те са способни само да разбият лодката ти и да те потопят на дъното, ако те достигнат и ако ти в заблудите си достигнеш тях.

Що за опит и що за опитност?!

Link to comment
Share on other sites

Като ученици ние трябва да можем да използваме и доброто и злото за своето израстване. Както вътре в нас, така и външно...

Всеки има свое място и то е индивидуално и неповторимо, което ни носи удовлетвореност и щастие. И не е важно дали хората го одобряват или не, важното е да сме в хармония с Цялото и да се чувстваме значими...

И тъй, способният ученик решава правилно задачите си, но това няма нищо общо с моралния му живот. Ако ученикът не решава правилно задачите си, това не показва, че той е неморален. Лошите условия, през които човек минава, не показват, че той е лош. Поради отлагане и неработене в миналото, той е изпратен при лоши условия, да се огледа и да завърши недовършените си работи. Ако ученикът не учи редовно уроците си и ги пропуска, ще дойде ден, когато ще го заставят да залегне и да свърши всичките си изпити. Някой ученик не обича математика, не иска да прави усилия, не решава задачите си и казва, че съдбата го преследва. Щом разсъждава така, той е на крив път. Влезе ли в училището, ученикът трябва да учи всички предмети, които се преподават. Там няма избор. Ученикът не може да каже, че този предмет обича, а онзи не обича, и съобразно това единият да учи, а от другия да се отказва. Ученикът на новото учение трябва да има всестранен интерес, да изучава всички предмети. Само по този начин той може да хармонизира своя живот, да влезе в хармония със Цялото. Цялото има отношение към частите, а частите – към Цялото.

Като ученици, вие трябва да изучавате отделните характери, да познавате хората, с които имате отношения. С изучаването на характерите и проявите на хората вие изучавате добродетелите и слабостите им в техните тънки проявления. Например, вие ще изучавате тщеславието, користолюбието, гордостта, но заедно с тях ще изучавате и добродетелите: смирение, кротост, търпение, любов и т.н. Срещате религиозен или светски човек, който разправя, че ви направил големи добрини, че се молил за вас и т.н. В лицето на този човек виждате тщеславието. Ако се е молил за вас и ви е правил добрини, защо трябва да ги споменава? С това той иска да покаже пред вас добротата си, да го почитате. Ако пък ви е правил добрини, без да сте придобили нещо от тях, това показва, че не е знаел как да постъпва. Само разумният може да прави добро. Той прави добро навреме и намясто. Всяко добро, което не е направено намясто и навреме, не е разумно. Това добро не допринася никаква полза на човека. Друг някой се хвали със своята религиозност, но слушате, че той се моли изключително за материални работи: да му се помогне да си направи къща, да се назначи на добра служба, да нареди добре сина и дъщеря си и т.н. Това е користолюбие. Този човек мисли, че като вярва в Бога, трябва да получи големи облаги. Обаче наред със слабостите на човека вие трябва да виждате и неговите добродетели.

Хубаво е да даваме приоритет на хубавите страни в човека и вътре в себе си. Така по-бързо ще овладеем отрицателните.

Link to comment
Share on other sites

и все пак опитност ... :sleeping:

все някога нещата ще си дойдат на мястото...все някога корабчето ще пристигне на др бряг, моряците ще стъпят на земята и на колене, с поклон ще посрещнат изгрева...

все някога ... скоро...

Link to comment
Share on other sites

"Защо си се родил?"; "Защо съществуваш?" "Какво е твоето предназначение?"...

човек е длъжен, заради самия себе си, да намери отговори, за да се придобие смисъл живота му.

:thumbsup:

той може да хармонизира своя живот, да влезе в хармония със Цялото.

разумният може да прави добро.

Link to comment
Share on other sites

Guest Ла Горда

Мисъл на деня - 4 Февруари 2008 г.

"Мястото, на което е поставен човек, определя неговата служба и начина, по който трябва да живее. Перото, което е поставено на писалката, има задачата да пише. Всеки, който държи писалка, трябва да пише. Всички останали работи, в дадения случай, са второстепенни. Че трябва да ядеш, да се обличаш, да обичаш - това е второстепенна работа. Докато писалката е в ръката ти, ще пишеш."

Из Две категории хора, Лекция, 3.IX.1930 г.

Матей 6:33

Но първо търсете Неговото царство и Неговата правда; и всичко това ще ви се прибави.

Това означава да се концентрираш върху същественото. На земята сме, за да учим и на всеки от нас са дадени условия които трябва да се използват, за да се изпълни целта на живота и душата да научи своите уроци. Ако поставим Царството Божие на 1-во място в своя живот всичко останало (второстепенно) ще се нареди от само себе си.Значи, от мястото на което се намираме, да изпълним Божията воля :) .

Филипяни 2:13

Защото Бог е, Който, според благоволението Си, действува във вас и да желаете това и да го изработвате.

Edited by Ла Горда
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...