Jump to content
Порталът към съзнателен живот

Дамян

Участници
  • Общо Съдържание

    219
  • Дата на Регистрация

  • Последно Посещение

За Дамян

  • Ранк
    Новодошъл
  • Рожден Ден 05/31/1955

Метод за Връзка

  • AIM
    zadamyan
  • Website URL
    http://www.paneurhythmy.us
  • Skype
    zadamyan

Профил Информация

  • Пол
    Мъж
  • Местоположение
    ЯМБОЛ-живея в Чикаго,САЩ
  1. Дамян

    Паневритмия - Пентаграм

    Благодаря за заченатата дискусия по играта на дяла "Пентаграм". Геометрията на Паневритмията в досегашното й изучаване е почти неразработено поле, според моите наблюдения. В беседите и лекциите на Учителя геометрията като наука е широко застъпена. Там всяка линия и фигура проговаря през Учителя. Там той ни учи да говорим и разбираме фигурите в една, две, три и повече проекции. Нашата най- силна страна получена от типа на образователната ни система ,която сме минали на Земята , е проекцията в равнина, след това в триизмерното пространство, стереометрията, и понататък сетивата ни свършват. Според мен, да развием сетивата си в по горните измерения,трябва да съгласуваме третото измерение, материалния свят и неговите закони на построение, с духовния свят, светът на нашите душевни усещания. Душата също си има закони на построение,тя също има материална конфигурация, но според мен, нейните форми се изменят с огромна скорост, близка до скоростта на светлината и от т.н. стробоскопичен ефект, който има развито светлинно тяло, може да види тези форми. Така че, в играта на Пентаграма има и геометрия на плоскостта, има геометрия на обемността, има геометрия на невидимостта, която е в душите ни, в мислите и чувствата и техните невидими движения. По мое усещане е оставено поле за проява на невидимите връзки на душите в играта на това упражнение. Сиреч не всичко може да се построи по законите на военния парад. Нагласянето на формата на Пентаграма в рамките на 8 такта под звуците на "...нов живот на милостта в света да въдворим. ." ни дава поле за проява на нашата лична и взаимна свобода в милостта да съградим нов Живот , нова форма. Или по скоро да възстановим загубената форма на Живот, която сме имали до излизането ни от Бога. Ако сме в Хармонията на четвърто измерение, в закона на Любовта, то формата се постига бързо и точно. Ето тук е полето, по мое наблюдение и усещане през годините, че е полето на изява на Духа, който пропускаме или не,да работи в нас.В тези 8 такта. Благодаря на Тони за повдигнатата тема,която е дълга и сякаш едва сега започва. Благодаря на брат Всеволод за професионалните графики, в които е вложил много старание и научено- духовен усет. Тази конфигурация е много интересна и е прекрасна тема за размишление за силите,които биха се получили при това изпълненине. Благодаря за възможността да говорим за видимата и невидима Геометрия на Светлината в различните материални полета на проявления.
  2. Здравейте, почитатели на ИЗГРЕВите. Водата тече , а с нея и времето. За ИДЕАЛ има нови 37 видео материала и за мен беше много приятно да ги видя след 5 години. Надявам се и за вас ще бъдат. Паневритмията е особено вълнуваща да се види. Приятно гледане. https://vimeo.com/51373222
  3. Мелхиседек, чието име означава „цар на правдата”, бил цар на Салем (Ерусалим) и свещеник на Всевишния Бог (Битие 14:18-20; Псалм 110:4; Евреи 5:6-11; 6:20-7:28). Внезапната поява и изчезване на Мелхиседек в книгата Битие е малко загадъчна. Мелхиседек и Авраам се срещат за пръв път след като Авраам поразява Ходологомор и неговите трима съюзника. Мелхиседек дава хляб и вино на Авраам и неговите уморени мъже, като демонстрира приятелство. Той благославя Авраам в името на Ел Елион („Всевишния Бог”) и прославя Бог, че е дал на Авраам победа в битката (Битие 14:18-20). Авраам дава на Мелхиседек десятък (една десета част) от всички предмети, които е събрал. С този акт Авраам показва, че признава Мелхиседек като поклонник на единия истински Бог, както и като свещеник, чийто ранг е духовно по-висш от неговия. Съществуването на Мелхиседек показва, че е имало и други хора, освен Авраам и неговото семейство, които са служели на единия истински Бог. В Псалм 110, месиански псалм написан от Давид (Матей 22:43), Мелхиседек се вижда като символ на Христос. Тази тема се повтаря в книгата Евреи, където Мелхиседек и Христос са считани царе на правдата и на мира. Като цитира Мелхиседек и неговото уникално свещенство като образец, авторът показва, че новото свещенство на Христос е по-висше от стария левитски ред и свещенството на Аарон (Евреи 7:1-10). Някои предполагат, че Мелхиседек в действителност е бил поява на Исус Христос преди въплъщението. Следователно и Мелкиседек и Авраам са жреци и царе, но Авраам е дошъл по земите на Мелкиседек да търси земя за рода си. Така като и двамата са избранници божии те изразяват братска любов и взаимно уважение. Авраам дава десятък на Мелкиседек, което е обикновенно дан на мирянин към общата хазна, доброволен акт в името на Бог за укрепване царството му на Земята. Такива десятъци са изплащани и на богомилите в Дубровнишко, Босна и Херцеговина, в знак на благодарност и признателност към чистият им живот и върховенство на учението им. Предполагам, че процентът имперското мислене и поведение на братска Русия към българите в един момент окончателно ще се разтвори и изчезне. Русия накрая ще признае и поклони на древните си братя българи, по чийто земи жънат посятото древно българско семе и ще отделят една десета от урожая си.
  4. Паневритмията е наука за 2000 години, дадена ни от Учителя. Мисля, че полемиката в духовния танц не се води научно. Има архивни снимки, в които ясно се вижда , че Учителя е отварял и на десен и на ляв крак. Но тъй като подхода на един Миров Учител към учениците му е дълбоко бащински и тънко педагогичен, той не ни е обяснил всичко. Дал ни е поле за действие за две хилядолетия. А хората, че са играли покрай него паневритмия не се знае в кой вариант са попаднали. И в който са попаднали за тях това е "правилният". Учителя не е показвал и ръководил само танца, той едновременно е регулирал теченията на България и цялото земното кълбо. И когато е играел различно, околните са се учудвали и питали : Учителю, ние можем ли така да играем? И са играели, макар че не им е било ясно защо. Щом Учителя разрешава, играли са ...и толкоз. Във всяка една точка, Дъхът се проявява като две основни течения и от пропорцията на двете течения зависи резултантния поток. Като се отваря на десен и на ляв крак, се регулира съотношението на двата потока. Това е описано в окултните лекции. Паневритмията е инструмент за съзнателни и знаещи хора. Но явно ние сме далече още от нейното дълбоко познание. Засега я играем по литературному още, по лични предпочитания и приятелски симпатии .
  5. Дълбок поклон пред духа на брат Борис,събрал на едно място такива души,излъчващи синхронното сияние на Божията Любов. Този филм ще отзвучава в мен с растящо благозвучие,като живо свидетелство ,че в България Учението има дълбоки корени. Необикновена благост,сила и талант излъчват гласовете,музиката,инструментите,сградата,картините ,потънали в присъстващите спомени за брат Борис. Дай Боже, такива срещи да ги има и има още.Те радват и раждат.
  6. Вятърът духа и донася една по една песните песните на дедите ни. Браво на Радислав.
  7. Дано тази неделя Дончето остане малко ссвободна, та да качи малко фотоси от срещата.Ако не,то стискам палци за другата неделя.
  8. 3. "Вината на говора"-да се чете "Височината на говора"
  9. Печатни грешки: 1. "Росен е само по техническата част" да се чете -"Това е само по техническата част" 2."Като двама такава работа". да се чете "Като всяка такава работа". Съжалявам,че това пречи на гладкостта на коментара,но пиша на телефон и нямам възможност за корекция. Благодаря.
  10. Сестра Йоана,написаното ме развълнува.Не толкова с тематиката( и тя важна ), колкото с отношението. Чисто,непринудено,искренно и изчистено от фанфарност.Думи на градивна загриженост и деликатност. Трябва да се поучим от неповторимия ти начин на споделяне. Още в стила на израза е заложена половината свършена работа. Та и на мен ми дойдоха някои стари идеи за общите молитви. Общата молитва е общо мероприятие,а щом има повече от двама българи на едно място, то подсъзнателния българин винаги бута братятата си от по горните етажи и иска да е първи.Затова трябва да като в оркестъра и хора -диригент и партитури.То и там въпреки,че ги има понякога се получава разминавания,а камо ли в едно молитвена говорилня. Общата молитва е едно речитативно музикално произведение. Трябва да има отделно написани текстове за общи молитви.В тях да се разделят молитвите на фрази,които се изгоеарят на един дъх,да се поставят паузи за вдишвания.Да се тренира височината на тона с който се изговаря молитвата,вината на говора,взаимното слушане.Мисля,че като чуваме собствения си глас над гласа на останалите,това е знак за нарушен баланс. Росен е само по техническата част,но тя е условие,база на която стъпва мисълта и чувството.Там всеки сам твори,но общите условия за добър изказ трябва да са на физическо ниво добре тренирани и синхронизирани. Да не забравяме ,че има шепнеща молитва,за душата, и мисловна молитва,обърната към духа.Говорещата молитва работи повече в телесния,физическия свят.Затоеа и трябва според мен,като във двама такава работа и ред и тренировка. Това мисля,благодаря за споделеното и възможността да споделя.
  11. Това е мястото,където Учителя е бил поканен за пастор.Знаем,че поради условието му да служи без пари,не се е състояло назначението.Това е последната точка от светския му път.От това место нататък следва вакума и узряването за Новия път,който ни заввеща.Това място е в двора на Гимназия "В.Левски"-Ямбол/средната сграда в дълбочина,която функционира и до днес като старата сграда на Гимназията/Страничните сгради,които са били цамата църква ги няма вече,но аз ги помня от детството си.
  12. Тази статия ме впечатли с искренноста на споделения изстрадал опит в разпространението на Паневритмията/ПЕР/. Възприемам я като близка,защото се стреми да прокара балансиран творчески подход към танца. Има и някои моменти,които ме спъват да я приема като чисто братска статия.Това са: 1." ...Достоверната информацията идва единствено от Общество Бяло Братство, което е естествен приемник на наследството на Школата " 2."През последните години наблюдаваме една млада жена от София...." Според мен достоверната информация идва от много висок източник,само Бог е единствения Учител,ние сме негови съработници.Може някой да е много ревностен събирач и издател на информацията върху книжен носител,но това е много важно за този ,който го върши.Защото той мисли,че това може да прави и го прави по най добрия начин.Тези понятия,като ...единствен...естествен приемник....не звучат хармонично.Нека бъдем добри и внимателни един към друг,дане омаловажаваме или надценяваме приноса на нито един от нас,защото така се цепи кръга. Нефизическия душевен кръг е първичния,мислите се материализират във форми,а пренебрежителното отношение няма образа на кръга.Значи ние не играем правилно ПЕР на чистите мисли още преди да сме подредили телата си около музикантите.Има вече съвременна апаратура,която "вижда" мислите и чувствата ни и те имат форми.Свещенните форми на Живата геометрия,която Учителя преподава в ОКК и МОК, са източника и ключа към разумно възприемане на движенията в танца,според мен.И те,движенията са отражение на нашето възприятие,нашето отношение към околния свят.Но това е магичното на ПЕР,че движенията индуктират прави мисли и чувства от по висшите измерения в нас. Така че за мен това е един тристранен подход към танца-мисъл,чувство,движение.Те взаимно се допълват и преливат и самокорегират и самоизкривяват и пак се изправят. В хода размислъл съм си задавал и други тези за братски дискусии,като: Тази статия ме впечатли с искренноста на споделения изстрадал опит в разпространението на Паневритмията/ПЕР/. Възприемам я като близка,защото се стреми да прокара балансиран творчески подход към танца. Има и някои моменти,които ме спъват да я приема като чисто братска статия.Това са: 1." ...Достоверната информацията идва единствено от Общество Бяло Братство, което е естествен приемник на наследството на Школата " 2."През последните години наблюдаваме една млада жена от София...." Според мен достоверната информация идва от много висок източник,само Бог е единствения Учител,ние сме негови съработници.Може някой да е много ревностен събирач и издател на информацията върху книжен носител,но това е много важно за този ,който го върши.Защото той мисли,че това може да прави и го прави по най добрия начин.Тези понятия,като ...единствен...естествен приемник....не звучат хармонично.Нека бъдем добри и внимателни един към друг,дане омаловажаваме или надценяваме приноса на нито един от нас,защото така се цепи кръга. Нефизическия душевен кръг е първичния,мислите се материализират във форми,а пренебрежителното отношение няма образа на кръга.Значи ние не играем правилно ПЕР на чистите мисли още преди да сме подредили телата си около музикантите.Има вече съвременна апаратура,която "вижда" мислите и чувствата ни и те имат форми.Свещенните форми на Живата геометрия,която Учителя преподава в ОКК и МОК, са източника и ключа към разумно възприемане на движенията в танца,според мен.И те,движенията са отражение на нашето възприятие,нашето отношение към околния свят.Но това е магичното на ПЕР,че движенията индуктират прави мисли и чувства от по висшите измерения в нас. Така че за мен това е един тристранен подход към танца-мисъл,чувство,движение.Те взаимно се допълват и преливат и самокорегират и самоизкривяват и пак се изправят. В хода размислъл съм си задавал и други тези за братски дискусии,като: 1.Колко е минималния брай на играчите,за да има енергийно покритие и плътност на полето? 2.Какво трябва да е разстоянието между кръговете,така че да има вълново синфазно препокритие и усилване? 3.Трябва ли да има препускане в галоп след 28-те упражнения за Слънчеви лъчи.Всеки мисли ,че да е в 12 лъча е много важно.Предвижването между дяловете на ПЕР не е ли част от хармонията? и т.н.......... Това е полезна статия,дано да се множат.
  13. Благодаря на всички,че бяхме заедно в този ден. Мус алла е близо до Бога Отец,а ние в плоските равнини до Големите езера на Северна Америка се чувствахме на едно морско равнище с Бога Майка-изобилие от вода,трева,дървета и птици. Благодаря на Учителя за този изваян с толкова Любов танц,който ни завеща.
  14. "А пък след игрите ще отида да работя,врме да не губя дор в небето слеънце грее." Един ден тези сгради ще са пълни с танцували хора,и светът вече ще бъде друг.
  15. Има толкова потенциално танцуващи полянки по бетонните ни селища.Дано вашия порив се разстели и ги превърне в място за красиво начало на деня.
×