Jump to content
Порталът към съзнателен живот

Кон Круз

Участници_
  • Общо Съдържание

    1887
  • Дата на Регистрация

  • Последно Посещение

  • Days Won

    22

Кон Круз last won the day on Октомври 10 2021

Кон Круз had the most liked content!

Профил Информация

  • Пол
    Мъж

Последни Посещения

37559 посещения на профила
  1. Акаша по - сигурен източник ли е на сведения от историческите документи, предмети и легендите?
  2. Здравейте. Интересува ме кога ще получа достъп до пощенската ми кутия. Поздрави.

  3. Тук става дума за сравнение между две цивилизации, което в ден днешен няма същата актуалност, иде реч за една обща картина. Хора всякакви. Освен това понякога по - тъпият може да каже нещо по - умно от някой, който като цяло е по - умен.
  4. От 1-2 констатации (особено, ако не са подкрепени със силна емоция), реалността няма да се промени. Нещата не са толкова лесни иначе щеше да настане страшен хаос. Има разлика между това да посочиш една действителност и това многократно, дълго време, емоционално да я подхранваш. Кришнамурти е казал, че човек трябва да признае нещата такива, каквито са, а не да бяга от тях. Ако си крадец и т.н., да го признаеш, а не да казваш на черното бяло.
  5. Ехоо:P

    1. Покажи предишните коментари  %s още
    2. JULIET

      JULIET

      Да кажем,че и аз съм добре

    3. Кон Круз

      Кон Круз

      Това "да кажем" има ли общо с короната. ;)

    4. JULIET

      JULIET

      Съвсем не :)въпреки че последните месеци от цялата пулмология нищо не остана  ... всичко е корона :D  

  6. Може да се каже, че сънищата с "русо зло" престанаха. Баба ми пък я сънувах много по - рядко от преди години.
  7. В минали епохи от историята на човечеството, хората като цяло са били по - склонни на физическо насилие и повече са го ползвали, то им се е виждало по - малко възмутително от днес. В този ред на мисли: много повече ли са били някога психопатите? Психолозите са изработили критерии по които да определят кой какъв е, включително дали е психопат. Тези критерии важат ли за Средновековието и Античността например и ако да - в същата степен както днес ли?
  8. Мен не ме влече да играя паневритмия, но и не бих пречил на желаещите да го правят. По времето на Дънов, а и днес е имало хора с различни виждания, които са желаели доброто на българския народ, но не са съзнавали, че учението не е зло и че ако бяхме го приложили дори отчасти, България сега щеше да процъфтява.
  9. Това е много добро и е от списание "Житно зърно" от 1940 г.: https://beinsa.bg/newsletters_s.php?s_type=koren&id=1358&status=1&high=Семе&fbclid=IwAR2rMenX2MfVOraH9fgaAj2B0Fq5-GKfG6lU-EsMTvvcGFMR52CkLvLxPRM .
  10. Даниела Горчева е магистър по българска филология и история на СУ "Климент Охридски". От 1990 г. живее в Холандия. От 2003 г. е издател и главен редактор на "Диалог" - списание за политика, култура и история, което излиза на български в Холандия и има читатели в цял свят. По - долният текст е коментар от профила и във Фейсбук на тема "национализъм". Д.Г.: Георги Величков, говориш като тези, които ругаят либерализма, но не знаят какво е либерализъм и без да си дават сметка, че има различни видове либерализъм. Национализмът не изключва човещината и първо да бъдем човеци, напротив! Не е вярно, че национализмът е втълпяване на чувство за превъзходство на една нация над друга. Не е и вярно, че е капсулиране. Има различни видове национализъм и аз не приемам априори, че национализмът е нещо негативно, напротив. Защото националист и ксенофоб са две различни неща. Национализъм, който е изолационистки, ксенофобски, фанатичен, агресивен, милитаристичен, експазионистичен или месиански, е достоен за презрение. Той няма нищо общо с разбиранията на големите ни възрожденски националисти като Васил Левски, Георги Сава Раковски, Любен Каравелов, Захари Стоянов и т.н. Но какво лошо има в просветения демократичен национализъм, без отричане на правото и на другите да обичат и ценят доброто в страните си, без фаворизиране и фетишизиране на собствената държава или народ, без месиански бълнувания? Какво лошо има човек да изпитва обич към родното, гордост и познаване на постиженията на своя народ и на своята държава, да цени добрите качества и силните страни на своята нация? Такъв национализъм е градивен и обединява хората, особено в години на изпитания. Българският национализъм, например, между двете световни войни не е войнствен, нито враждебен, той не разделя, а обединява. Той е естествен израз и на родолюбие, и същевременно на съчувствие и солидарност с останалите извън пределите на България, на територията на Гърция, Турция, Югославия и Румъния българи, подложени на жестоко етническо прочистване и преследване. Той е демократичен и градивен, а не милитаристичен и се стреми към мирен реваншизъм. Той пледира за правата на българските малцинства, особено на българите в Македония, подложени на масов и индивидуален терор и опит за претопяване. Не само българи, но и чужди журналисти като Анри Поззи и други наблюдатели свидетелстват с потрес за мъченията и издевателствата, на които гърци и сърби подлагат българите в Македония. Обаче тогавашният българин очевидно е бил доста по-просветен, по-интелигентен и по-християнин, и от съседите си, и от нас, днешните българи. Затова и тогавашният български национализъм не води до омраза към всички сърби, гърци, турци и румънци, а до съчувствие към жертвите на съответната сръбска или гръцка политика и до настояване, вкл. пред Обществото на народите да се облекчи съдбата им. И е показателно за духа на тогавашните българи, че бедна и разорена България приема радушно и осигурява и подслон, и препитание на повече от половин милион бежанци! Хора, стекли се в България откъде ли не и пристигнали без нищо – дрипави, боси и гладни, изтерзани. И не само на българи, но и на арменци, а по-късно и на руснаци, украинци, кавказци, мюсюлмани, калмици, бягащи от издевателствата на болшевиките, протягат ръка тогавашните българи и ги приемат гостоприемно, за да делят оскъдния си залък с тях. А през Втората световна война българите често отварят домовете и сърцата си за нелегално пребиваващи у нас немски, полски, германски, австрийски евреи. Това е истинският български дух – доброта, любов и състрадание към ближния, а не омраза и крясъци, примитивни страхове. Така че не национализмът трябва да ни притеснява, а псевдонационализмът, който вместо да възпитава любов към България, насажда страх, враждебност, подозрителност и дори агресивност към другите, към различните, към чужденците. Има огромна разлика между българския проевропейски и просвещенски национализъм и ... антиевропейския, агресивен, креслив псевдо-национализъм на *****1 и на други подобни партийки. Да защитаваш националните си интереси не е отживелица. ------------------------------------- Бел. моя: 1. Цензурирах името на политическата сила, защото е действаща.
  11. Пиша тук, защото не мога на лични или в темата. Веднъж сънувах, че убивам с химикал полицай, който ме тормозеше. Мисля, че го наръгах в окото.

     

  12. "За мистификацията „Протоколи на Ционските мъдреци"": https://hranislav.blog.bg/history/2021/01/23/za-mistifikaciiata-protokoli-na-cionskite-mydreci-quot.1745866.
  13. Ще си използвам правото на един коментар за денонощие, за да ти препоръчам да сравниш последните си два коментара по темата.
  14. Сандо, според мен това е по - близо до изкуство от показаното от теб.
×
×
  • Добави...