Jump to content
Порталът към съзнателен живот

Йордан Анов

Модератори
  • Общо Съдържание

    1492
  • Дата на Регистрация

  • Последно Посещение

  • Days Won

    3

Йордан Анов last won the day on Ноември 22 2014

Йордан Анов had the most liked content!

За Йордан Анов

  • Ранк
    Приятел на Портала

Метод за Връзка

  • Website URL
    http://monavendor.com/
  • ICQ
    0

Профил Информация

  • Пол
    Мъж

Последни Посещения

34931 посещения на профила
  1. Здравейте, г-н Анов, случайно, или не попаднах на този форум, и най-вече на вашите текстове и астрологични напътствия, които ми направиха силно впечатление. От около половин година се занимавам с Астрология, като опитвам да се самообучавам. И още - понеже посещавах няколко пъти няколко различни астролози и при всеки от тях асцендентът ми се появяваше ту като Рак, ту като Близнаци, последно по методът на ректификацията стана ясно, че е Рак. Все още не мога обаче да разбера кой е управителят на асцендента ми - Луната от една страна, може ли да се сметне и Нептун като управител на асцендента, или има някаква друга формула и начин за намирането му...Благодаря предварително. Поздрави :)

  2. Етикети

    Да, точно това изключва съществуването на етикети и тяхното "лепене".
  3. Етикети

    Възхитително е усърдието, с което пропагандираш елементарни идеи, още повече от автор със съмнителна репутация, надявам се да не ги припознаваш като свои - ще е жалко. За съжаление това, което може да се приеме за съвременна психология се е превърнало в продажба на идулгенции, но лошото, е че вече дори практикуващите не претендират да са част от тази наука, а потъват в дебрите на булевардни трудове с лесни рецепти за щастие, успех и любов. Стигнали сме до там, че ако кажем "Аз решавам да съм успял", там някъде на Уолстрийт веднага се материализира едно шефско място, но ние не го заемаме, защото другите ни пречат. С две думи, без да са извадени от контекста и явно без да влизат в контекста на съвременното усещане за живот - животът е борба. Или имаш сили и се бориш, или се обграждаш с меки стени от пожелания.
  4. Етикети

    Баналността на текста успява да постави няколко въпроса, които могат да се доловят само смътно в контекста. Подмяна на "Аз съм" с "Аз мога да бъда" всъщност е едно и също идейно завършване на процес на действеност. Или казано иначе, "Аз мога да бъда/избирам да бъда" в последствие ставам "Аз съм", ключовият момент е прехода от пожелателното към дейстителното, а той е действието, способността да се действа, възможността да стигне от идейното към фактическото. И това всъщност е човешката природа, тази, която според автора не съществува. Дори според Павлов и неговата класификация на нервната система на четири типа, ние можем да реагираме на дразнение, съответно на да действаме категоризирано, според собствената си конституция, ако щете го наречете натура, природа, но преди всичко това е способност да бъдеш това, което си, а не друго. Съответно ние реагираме по определен начин на определени обстоятелства в определена среда и това са нашите възможности. Човекът не е свободен да кове съдбата си/характера си, той просто заема толкова място, колкото е способен да си осигури. Отпада не "човешката природа", а "етикет" като понятие. Човекът като единица, не получава етикета, той сам го "лепва" за себе си точно в динамиката "аз съм" и "аз избирам да бъда". Ние просто не можем да бъдем друго освен това, което сме, и да ние ковем съдбата си, точно в рамките на собствената си природа/възможности.
  5. Малко закъснял отговор, но все пак отговор Цитираният абзац направи и впечатление и на мен, и точно с него исках да започна. Без да знам, със сигурност, какво иска да каже автора на материала, мога да кажа, че формулиран по този начин, абзаца не носи никаква практическа стойност, а само прохологически фикции. Но нека започнем отначало. Системата, да се извежда краен диспозитор е доста стара и е може би едно от първите неща, с които би започнал един майстор по астрология в старите времена. Това се прави с цел, и тук съм съгласен с част от материала, да се определи водещата планета/и, които ще имат водеща роля в картата. Тук правя уточнението, че аз бих използвал само планетите от септенера, по една проста причина. Откриват се все нови и нови тела, които ще се борят за прави да управляват знаци, става все по тясно, а човекът който иска да борави със всички е обречен да попадне в капан на заблуди или собствени виждания. Астрологията е практична наука, която борави с материята такава каквато е, а основният принцип е, че нещата се случват по доминанта. Точно тази доминанта ни дава и веригата от диспозитори. Има много условности при построяването на веригата, ярък проблем е планета в обител, която, ако не се лъжа в текста се казва, че "прекъсва веригата". Това не е така. Във всеки знак имаме минимум една и максимум три планети, които имат достойнства в знак, затова, дори планета, която е на трон може да има диспозитор, които да изменя нейните характеристики и да влия на темите, които управлява. Прост пример, който много обичам. Венера във Везни и Сатурн във Водолей, и двете планети са в дневна карта и в дневната половина на картата. Имаме две планети на трон, интересува ни, дали Сатурн може да е диспозитор на Венера - може. Може, защото Сатурн има много повече права да управлява Везни от Венера. Венера управлява Везни по обител, което й дава право върху знака +5 точки, Сатурн екзалтира в знака +4 и управлява дневния въздушен триплицитет, което дава още +3. В крайна сметка Венера претендира върху Везни с +5, а Сатурн с +7 точки. По този начин, дори планета на трон може да има диспозитор, но това е идеален случай, в крайна сметка, това, как ще разклоним веригата зависи изцяло от 1) това каква задача сме си поставили и 2) каква е спецификата на самата карта. Но въпреки условностите, ако в крайна сметка сме се сдобили с краен диспозитор трябва да знаем и какво да правим с него. Това ме навежда на втората фрапираща грешка в цитирания текст. Планетата сама по себе си не дава проявление, не дава описание на сюжет, не дава събитие, сценарии. Планетата действа чрез домовете, които управлява, съответно темите, които са вписани в тези домове ще опишат доминантата в живота на човека. Но това не е задължително да се отразява в мисленето или емоциите на човек. Можем да имаме краен диспозитор, който управлява 10 дом, което ще даде в живота на този човек водеща роля майката, соц. статус, кариерата и тн, може да имаме акцент на тема 2 дом - парите, личното имущество и тн. Изрази от типа на "ум, сърце и воля" не казват нищо, защото в астрологията, прогностичната такава, търсим конкретни ситуации и възможни събития, които винаги се случват с някого и някъде. Що се отнася до това, как трепти веригата от диспозитори, то отново имаме много критерии на оценка. Ако диспозитора е по-силен от подчинената му планета, то той ще вземе правото да управлява темите на тази планета, възможен е и обратния вариант, възможни са и други варианти. Класическата астрология предлага много комбинации с доста "ограничен" набор от инструменти, затова преди да се захванем с новооткритите небесни тела и да започнем да ги разпределяме като управители на знаците, предлагам да свикнем да работим с класическите схеми - 12 знака, 7 планети и 5 аспекта.
  6. Последната, от популярните, техники за прогнозиране е афесиса. Това е моята любима техника, не заради своите достойнства в прогнозирането, а защото тази система събира в себе си цялата красота на наследството, което сме получили от традицията в западната астрология. При афесиса ние се сблъскваме с много и различни задачи, оценки на ситуацията, анализ, както и дълбоко разбиране на това, което правим и защо го правим. В основата на тази техника стоят две фиктивни точки, така наречените арабски точки, макар техниката да произхожда от школите на древна Гърция, но това е друга тема. Базата, от която започва всичко е точката на Фортуна/Луната или точката на Духа/Слънцето. При римлянина Манилий, Фортуна играе ролята на втори асц, и подобно на "стандартния" асц, от Фортуна, по-точно от знака, в който се намира тя, започва отброяване на домове по системата дом // знак. Подобно на профекцията, при афесиса отново работим със знаците, а не с планетите, като управители на периодите, като за всеки знак имаме определена продължителност на периода. На база на знаците извеждаме и планетите, които ще описват измененията в дадения период - това са всички планети, които имат достойнства в знака - по обител, екзалтация и триплицитет. Връщаме се отново на фиктивните точки. Отново аналогия с профекцията, знака в който се намира фортуна / духа, служи за начало на отброяването на периодите в афесиса, но тук има един момент, който трябва да се вземе под внимание, преди да се започне изчисляването. Във формулата, по която се изчислява Фортуна, главен елемент е Луната, съответно, като краен резултат, фортуна ще бъде много по описателна в женски карти и в картите на деца до четири години. Обратното, във формулата на за изчисляване на точката на Духа, главен елемент е Слънцето - респективни, то трябва да е много по описателни като инструмент в мъжка карта. Тук идва и въпросното "Но!". Това правило не трябва да се следва сляпо, тук идва анализа. Първата стъпка, която трябва да се направи е да се изследва силата на заряда, който носи в себе си арабската точка. Понеже тя е фиктивна, несъществуваща, а просто математически резултат, тя не може да се оцени по сила, както можем да правим това с планетите. Съответно, трябва да оценим силата на двете светила, по позиция в дом - за да разберем тяхната акцидентална сила - до каква степен те могат да породят действие, и тяхната позиция по знак - тяхната есенциална сила - до каква степен те са описателни за едно потенциално събитие. И на последно място - силата на диспозитора на арабската точка, която разглеждаме. Когато сме придобили представа за "заряда", който носи в себе си арабската точка, идва вторият етап на анализ. Както вече стана дума, Фортуна служи за анализ в женски карти, а точката на Духа в мъжки, но това, разбрахме, не е константа. При работата с арабските точки, ние работим с техните диспозитори, подобно на асц-та. И като допълнение, на горното правило, отново трябва да премерим силата, но този път на диспозитора, малко по внимателно. Знака, в който се намира Фортуна/Духа е първи дом, например Везни, трябва да разгледаме нейните диспозитори - Венера, Сатурн и Меркурий за нощните раждания. Като пример - Венера ще е в Козирог, Сатурн ще е в Овен, съответно Венера ще е в четвъртия знак от този на Фортуна, а Сатурн в седмия от този на Фортуна. Аналогично на стандартната домификация - имаме положение в ъглови позиции, което е равно на силни и действени планети. Респективно - точката на духа в Стрелец, работим с Юпитер и Слънцето при дневно раждане. Юпитер е във втория знак от Стрелец - Козирог, а слънцето в петия от Стрелец - Овен. Втори и пети, като домове, по аналогия със стандартната домификация, са слаби акцидентално, съответно и тези планети са неспособни да опишат ярко действие. И нека допуснем, че предполагаема карта е мъжка. По правило трябва да се обърнем към точката на Духа, но в този случай Фортуна ще ни бъде по полезна. Всичко това трябва да се направи в самото начало на работата с афесиса, когато основата е получена, другото са прости сметки. При смяната на периода на един знак, се сменят и планетите, с които работим. От тази гледна точка, афесиса е комбинация от профекция и фирдарии, но със собствена вътрешна логика и капани. П.С Стана малко дълго, но гарантирам, че е много по забавно отколкото звучи!
  7. Профекцията е най-простата и елегантна техника, която помага в прогнозата. Както и другите прогнозни техники и тази има за цел да изведе на преден план хронократор, управител на времето, планета, която ще помогне да се опишат събитията в даден период от време. Това е циклична техника, обхващаща период от дванадесет години. В същността си тази техника, се състои в това, наталния асц, да се предвижва със стъпка един знак - една година. Първата година обхваща периода от датата на раждане до навършване на една година, съответно тази първа година се управлява от планетите, които имат достойнства в знака на наталния асц. Втората година се управлява от планетите имащи достойнства във втория знак след този на асц-та и тн, до затваряне на кръга или до навършване на 12-тата година, когато периода започва отначало с наталния асц. По този начин профекцията ни дава управителите на всяка година от нашия живот. Ние просто трябва да следим как те се изменят.
  8. Фирдария е една от основните техники при прогностиката. Тя обхваща период от 75 години, като за сигнификатори в нея участват седемте планети от септенера и лунните възли. Принципа на който работи фирдария е едно от основните деления в наталната астрология - дневно и нощно раждане. Вида раждане е база за много техники в астрологията, като се започне от фирдария, мине се през формулите за изчисляване на арабските точки и стигнем до делението на планетите на дневни и нощни. Точно върху това деление, се поставя началото на броенето в поредицата от сигнификатори. Когато говорим за дневно раждане, редицата започва от Слънцето, което управлява 10 години от раждането, следва го Венера - 8, Меркурий - 13, Луната - 9, Сатурн - 11, Юпитер - 12, Марс - 7, Главата на дракона - 3, Опашката на дракона - 2. Нощното раждане започва с Луната, продължава със Сатурн, Юпитер, Марс, Слънце, Венера, Меркурий, Главата и Опашката. Има няколко варианта на фирдария, неговата подредба, също варианти има и при подпериодите в главните периоди. Но, специално за подпериодите, предпочитам най-простия вариант, който се състои в деленето на главния период на седем равни части, като първият подпериод се управлява от планетата, управляваща главния. Само периодите на Главата и Опашката нямат подпериоди. Основното при работата с фирдариите, е че планетите, които в момента са хронократори, работят с темите, които управляват в натална карта. Тълкувания от рода на - фидарии на Венера - период за влюбване, или фирдарии на Луната - бременност/майчинство, не са правилни. Хубавото при работата с фирдариите, е че могат да служат като проверка, за това дали правилно сме определили сигнификатора на темата, която ни интересува. Наталната планета, съответно и планетата, която управлява дадения период, трябва да се оценят според - 1. Дома/знака, в който се намира 2. Домовете, които управлява 3. Диспозитора и неговата сила 4. Домовете, които управлява диспозитора 5. Планетите, с които планетата, управляваща фирдария, прави аспекти/рецепции Всички тези фактори ще се проявят в периода на хронократора.
  9. Прогностичните техники са система за прогнозиране, основано на базата, на наталната карта. Точно на тази основа, техниките могат да се разделят, условно, на две групи. Първата група са такива, условно, "затворени" в наталната карта. Такива са например техниките, които работят, с планетите, които управляват по триплицитет знака на асц, като на всяка планета се отрежда една трета от живота на натива. Например, ако на асц-та имаме воден знак, в карта с дневно раждане, първата третина от живота ще се управлява от Венера, втората от Марс и третата от Луната. Според силата на тези планета - есенциална и акцидентална, както и силата на техните диспозитори и темите, които управляват в наталната карта, ще опишат влиянията, които ще изпитва Натива в периода, подвластен на определената планета. Подобна техника, може да се прилага и върху Светилото, което управлява раждането - Слънцето за дневните раждания и Луната - за нощните раждания. Друга затворена в наталната карта техника се базира на квадрантите. Имаме четири квадранта: от Асц до Мц - е ранен, първи квадрант, говори за детството от Мц до Дсц - втори квадрант, описва младостта от Дсц до Иц - трети квадрант, описва зрелите години от Иц до Асц - четвурти квадрант, описва старостта Тук живота на човека се дели на четири части, съобразно изменението във физиологията, и ако се позовем на тази техника, първо трябва да определим сигнификатора, на темата, която ни интересува и да разгледаме разположението му в квадрантите. Оценява се разположението на планетата, дали е по близо до началото на квадранта или към неговия край и тн. Това са две техники, които помагат да се ориентираме за приблизителното време на потенциално събитие. Техниките, които не са "затворени" в пределите на наталната карта са много повече, сравнително прости, като алгоритъм на изчисляване, но всяка със собствени особености, усвояването на които е тънкостта в работата. Основната задача при работа с техниките за прогнозиране започва с наталната карта. Първо трябва да определим сигнификатора на темата, която ще изследваме, а след това с помощта на прогнозните техники да определим кога този сигнификатор ще проработи. В общи линии наталната карта ни трябва, за да определим сигнификатора на събитието, а прогнозните техники, за да определим кога този сигнификатор се превръща в хронократор, или Управител на определен период от живота на натива сигнификатор, за да даде тласък на събитието, което управлява. Основните прогнозни техники са: - Фирдарии, профекция, афезис и подпериодите в солара. Ще разгледаме обстойно всяка една от тях.
  10. От астрологична гледна точка кафето има природата на Марс или на Сатурн, зависи от сорта и от вкуса. Това ще рече че кафето изсушава и в двата случая и загрява или охлажда. В съчетание с топло време, отново бинома горещо - сухо, природата на кафето се подсилва допълнително. Явно в темперамента ти има доминанта на влагата, затова кафето не ти понася. Обратното - айряна / млякото е с природа на Луната - хладна и влажна, което засилва естествената ти природа и намалява действието на летните жеги, например. "Подобното се подсилва с подобно" Относно билковите чайове, също трябва да се внимава, какви билки има в него и с каква природа. Поздрави!
  11. Едно от условията във форум Астрология е да дадеш собствено тълкуване на синастрията, която си предложил за обсъждане. Сам казваш, че имаш познания в астрологията, не би трябвало да е проблем за теб, да дадеш твоето тълкуване по въпроса. Поздрав! Модераторска бележка: Темата беше слята с друга със сродна тематика, за да се избегне дублиране на теми.
  12. За психотерапия не знам, но форум Астрология ще последва модела на форум Таро. Ще рече, че определени теми, практики и техники в астрологията, както и цитати от редки източници, преводи на специализирана литература, съответно - техния анализи и проверка ще бъдат предоставяни само на хора, които имат сериозен интерес към материята. Нещо което съм се въздържал да правя до сега, както се казва - "на всеослушание". Това е така, защото някои неща, могат да се обсъдят само с хора, които са достигнали определено ниво на познание в материята, имат определена практика, и преди всичко собствено мнение изградено с опит, а не от четене на книги. Основното в тази идея, не е рестрикцията, точно обратното. Ако човек има интерес и желание да учи и практикува, подобни мерки биха били стимулиращи. Казвам това, не от гледна точка на хипотетичното, а защото аз също участвам в форум устроен по подобен начин. Проверено е - работи!
  13. Не виждам смисъл да питам, когото и да е било за визията му в изкуството, просто защото самия акт е противоречив. Художникът или събирателно - творецът, ако е такъв, не трябва да изразява визията си, а да претворява теченията на времето, или ако отидем още по напред, да пречупва непреходното през духа на времето. Точно времето, в ретроспекция, дава своята оценка за изкуството в дадения период, а тези творци, които са го уловили се запомнят, а тези, които не са, биват забравени. Пред съвременния творец стои сложен проблем, който може да се дефинира, както би казал Марио Льоса, в явление наречено - Култура на зрелището. А в нашата българска действителност, поне върху нея имам наблюдения, се вижда точно това. Оформя се странен парадокс в нашите арт-среди. Изкуство, което се стреми да се отдели от масовата публика, да си лепне етикета "елитарно", да се тълкува и оценява от кръг специалист, отдавна спрели развитието си в минала соц. епоха, но с единия крак върху врата на съвремието. Българската визия в изкуството, подобно на всичко в България, е отделено от теченията в света, затисната в лоното на пресъхналите, но още стискащи авторитета си в мъртвешка хватка, преподаватели. И всичко това гарнирано с вино от картонени кутии.
  14. Eмиграцията

    Какво означава и как трябва да се разбира свободата, когато живеем в общество. Проблемът на българите, е че не разбират, че обществото налага преди всичко задължения, първо към държавата, като институция, а после и задължения към другите членове на обществото. Тези проблеми са регулирани по различен начин в различните общества. Проблема за "полицейщината" винаги е пораждал смях в мен. Какво значи това? Нивото на сигурност, определя нивото на свобода, като казвам свобода, подразбирам свободата, спокойно да изпълняваш ежедневните си задачи и задължения. Какво повече можем да искаме от това? Ако трябва да говорим за наблюдение и полицейско присъствие, Америка дори изостава. Страната с най-много камери за наблюдение е Англия, страната с най-засилено присъствие на силите на реда е Израел. Ако трябва да дадем за пример държава, която може да наречем "полицейска", то това е Русия. Такава е, не защото съотношението между милиционери на глава от населението е по-голямо от другите страни, а защото те си позволяват пряко да влияят на живота и свободно да упражняват своеволия спрямо гражданите. Интересни са ми тези българи, с които си общувала, с какви пари ще се приберат и с какви пари ще живеят тук. Определено с тези, които са изкарали в Америка. Предполагам ще се надяват и на американска пенсия и всичко останало, което могат да ползват като социални придобивки - не от нашата, а от чуждата държава. Също ми е интересно и "това за какво си говорят американците". Ако те си говорят за пари и храна, то ние си говорим за храна и болести. Пред нашите и техните разговори, бих предпочел техните, защото способността да изкарваш пари е единствения съществуващ механизъм за дефиниране на УСПЕШНОСТ. Но в крайна сметка всеки може да избере средата, в която да се движи и хората, с които да общува. Заговора за "поливането с отрови", няма да го коментирам, смешно е ........ Но ето това изречение е гвоздеят или по-точно котвата, която не позволява на българина да бъде успешен, което перефразирано гласи горе-долу това: по-добре да си кютаме тук, отколкото да работим там.
  15. И друг вариант на прочит на същият материал - цък
×