дана Posted June 14, 2007 Report Share Posted June 14, 2007 Има ли някой личен опит за работа с надарени деца и поведенческите проблеми,които съпътстват тези деца в социалните им контакти? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Зара_ Posted June 17, 2007 Report Share Posted June 17, 2007 Аха. Какво по-точно те интересува? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
GailaSashkovaKoleva Posted January 11, 2011 Report Share Posted January 11, 2011 Искам да попитам някой знае ли кой в България се занимава с надарените деца ? Моят син от 5 годишен смята сам без никои да го е учил , говоря за събиране на двуцифрени числа както и умножение с такива . Има собствена система на смятане ! С нормално развитие е даже е доста палав Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest pavletA Posted January 17, 2011 Report Share Posted January 17, 2011 Надарените деца идват на тази земя с готови умения, Учителят например е споменал, че децата ще се раждат с музикални умения, можещи да свирят от 6-7 годишна възраст.За себе си Учителя е споделил, че ходел на уроци при един цигулар-чех.Много бил сприхав, активен като темперамент.На богатите децата ходели и плащали определена сума родителите.Но Учителят искал да се научи и казал, че ще присъства само на свиренията на чеха.Наблюдавал как държи инструмента следял основни постановки как да се държи лъкчето.Твърди, че се фиксират палеца и една става на показалеца при грифа, така се извлича звука най- правилно и точно за първи етаж.Вече съзнанието възприеме ли това, се намират правилните звуци и за следващите етажи.Учителят е имал точно звуково възприятие, и при слушане на музикантите е познавал верността на тоновете.На хиляда музиканти един ще възпроизведе най- точно тона. В Китай вече се раждат деца с музикален усет, притежавайки качеството абсолютизъм-способност да разграничават тон без свързването му с друг.Определят ми бемол например или сол диез без усилие.Ако някоя майка среща затруднение да открие учител за рожбите си и пожелавам успех в търсенето.Мисля си дали деца с креативно мислене заети с изкуства са с развита логика!?Наблюдавам моя моя малък син.Нахвърляла съм една вечер двуцифрени числа за събиране.Той ме стресна със сбора беше /66/?Не бе учил до 10 сбор и разлика.Но съм полагала усилия, определено- игри на карти, сматане, будене на мисленето.Обикновено дете, нищо повече. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Florestan Posted January 17, 2011 Report Share Posted January 17, 2011 В Китай вече се раждат деца с музикален усет, притежавайки качеството абсолютизъм-способност да разграничават тон без свързването му с друг.Определят ми бемол например или сол диез без усилие. Това не е нещо ново, защото такива деца са се раждали и преди, и то не само в Китай (по-скоро повече в другите държави, където е по-силно застъпена музикалната традиция). Много музиканти са абсолютисти, такива са били и много от големите композитори. Може би при надарените деца трябва да се обръща най-вече внимание на две неща - първо, да се подхожда правилно към тяхното развитие откъм духовни факти, т.е. да се обръща внимание на това, което духовното познание може да каже за развитието на детето или дори за конкретни неща от ежедневния живот, които то може да срещне и които могат да заемат едно или друго отношение към неговото развитие или разбиране, в зависимост от това как се интрепретират и как се отнасяме към тях. В тази връзка такива текстове като препоръките на Учителя за педагогиката, както и текстове на други автори с подобна насоченост - стига да се базират на верни духовни факти - могат да помогнат. Второ, важно е може би да се има предвид, че детето понякога само усеща кое е подходящо за него и кое не е. Това обаче не означава то да бъде разглезено. Всъщност, добре е такова дете и да укрепне, но в това отношение може би най-много помага това да се развива неговият начин на мислене, неговата вяра в собствените способности. Не е лошо да се обърне внимание и на развиване на здравето и начина на хранене, но всичко трябва да е с мярка и с времето си, защото родителите на такива деца може много да се вманиачат в подобни препоръки. Често надарени хора на изкуството или науката са имали и по някои не особено здравословни и продуктивни практики, отчасти защото са преживявали тежко нещата около себе си. Пламъче 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Пламъче Posted January 17, 2011 Report Share Posted January 17, 2011 Според мен родителите на надарени деца никога не бива да показват с каквото и да било,че детето им превъзхожда другите деца.Това може да попречи на оформянето на личността и да стане причина за доста проблеми в зряла възраст. Още по-страшно е,когато родителите внушат на детето си че е надарено,без това да е истина.За съжаление подобни примери има много,но това е друга тема. kali, Дъгата and Слънчева 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Пламъче Posted April 1, 2011 Report Share Posted April 1, 2011 Вижте как рисува едно надарено дете на 3 годишна възраст! http://vbox7.com/play:b9996384 Аделаида, Донка and Слънчева 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Донка Posted April 1, 2011 Report Share Posted April 1, 2011 Искам да попитам някой знае ли кой в България се занимава с надарените деца ? Моят син от 5 годишен смята сам без никои да го е учил , говоря за събиране на двуцифрени числа както и умножение с такива . Има собствена система на смятане ! С нормално развитие е даже е доста палав Здравейте Галя! Съжалявам, че съм пропуснала написаното от вас - видях го едва днес. Писалите преди мен са казали много верни неща. Имала съм ученици като вашето дете и знам пред какво изпитание сте изправени. Но щом сте изправени, значи вие сте хората, които ще се справят. Мисля, че вместо да търсите на кого да поверите детето си, по-разумно е вие да следите отблизо и подкрепяте развитието на детето, като четете, търсите съвети и мислите и живеете заедно с детето си. Това, което ви е нужно да знаете в самото начало: - развитието на децата е твърде неравномерно, скокообразно. Така често се случва на 5-6 години детето да е твърде напред в развитието си в сравнение с връстниците си в някои области, но после да настъпи застой в тази област за сметка на развитието в други. Това е нормалното, не е отклонение и повод за тревоги. - възрастта на вашето дете е свързана с развитието на физическото тяло - опитайте се да свържете неговите естествени умения с физическа активност, колкото и странно и невъзможно да ви звучи. Има начин. Много важно за неговата дарба е да овладее навреме фината мускулатура на пръстчетата - това се постига с рисуване, писане, чертане и манипулиране с малки предмети - конструиране например. Досещам се, че е твърде възможно да се дърпа от подобни дейности, но те са важни и за основната му дарба. Родителят е този, който да намери връзката между дейностите, които са нужни на детето и това, в което то е надарено. - абсолютно подкрепям казаното от Пламъче : Според мен родителите на надарени деца никога не бива да показват с каквото и да било,че детето им превъзхожда другите деца.Това може да попречи на оформянето на личността и да стане причина за доста проблеми в зряла възраст. Още по-страшно е,когато родителите внушат на детето си че е надарено,без това да е истина.За съжаление подобни примери има много,но това е друга тема. Детето ще забележи своята дарба - можете да бъдете сигурни. Ролята на родителите е не да засилят усещането му за превъзходство (имала съм такъв печален случай), но не и да се опитват да обезценят дарбата. Просто дарбата си има място и време и няма нищо общо с игрите и общуването между децата. Пламъче, Рассвет and Florestan 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Пламъче Posted June 7, 2011 Report Share Posted June 7, 2011 АЕЛИТА АНДРЕ Рассвет 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Дриада Posted June 7, 2011 Report Share Posted June 7, 2011 Надарени деца има в различни области, но те сами си намират средите, нивата с които общуват.Това им дава увереност за по- нататъшно развитие.Те сами си определят темпа на поемане на нива на познания, но не бива да се отделят от естествената среда на връстниците.Не може да се откъсват от детството, но да се намират начини за развитие на дарбите им. Рассвет 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.