Jump to content
Порталът към съзнателен живот
holyvalentine

Защо Исус Христос е космическо съзнание

Recommended Posts

От време на време темата с Исус Христос ме вълнува на талази, така съвсем неочаквано. Чувам тука хора да го определят като космическо съзнание. Това клишета ли са,  не мога да разбера. Аджеба някой може ли да предостави примери, текстове, цитати и извадки  върху какво се базира това твърдение за Исус Христос? От всичко , което пише за него в библията, той е бил леко ненормален сектант, който се е вживявал като спасител. Екхарт Толе го представя като един просветлен човек, макар че и в неговата книга не намерих конкретни доводи защо. Също така ще споделя някои есета, които мой приятел написа върху крилатите фрази на Христос. Поне той там се е аргументирал логически. 

Да обръщаме ли и другата буза?

 

Една позната веднъж ми каза, че все пак, колкото и да съм хулел библията, колкото и противоречия да имало, все пак в нея били записани и някои мъдри слова. Тогава отвърнах, че много лъжи, за да бъдат по-лесно прокарани и възприети, ловко се омешват с истини и несвикналият да прави бърз критичен анализ, поглъща всичко. Но след това се замислих и реших да се опитам да намеря нещо мъдро в библията. Веднага се сетих за добре звучащата и приписвана на Исус мисъл за обръщането на другата буза. Веднага прозира доброто намерение по този начин да се пресече злото, да се прекъсне линията на ескалирането му, като търпящият насилие съзнателно се откаже от съответен силов отговор.
Но само ако се загледаме малко по-задълбочено и веднага ще видим колко е подвеждащ, утопичен и по-скоро вреден е този съвет.

Защото явно не се позната Закона на Информационната Достатъчност. В съвета когато ни ударят по едната буза да обърнем и другата само привидно има някаква логика и може да я търсим единствено в недоказаното предположение, че като позволиш на насилника да продължи да те насилва, той в един момент ще се стресне от липсата на съпротива и желание за възмездие и това ще го накара да спре да ти бие шамари. Да речем, че това би могло да се случи, но само тогава, когато насилникът е решил да удари само един шамар. Тогава липсата на ответен шамар може да го изненада до степен да се почувства виновен и гузен и крамолата да спре до там.

Лошото обаче е, че това е само една и то твърде утопична възможност, докато другите аспекти на подобен казус са сериозно загърбени, което веднага превръща тази уж мъдра препоръка в опасно подвеждаща.

Тъй като всичко се оставя на волята и съвестта на насилника, което никак не е разумно, а е наивно и освен това насърчава хората да бъдат жертви!

Второ, веднага щом насилникът разбере или дори само се досети, че ние сляпо следваме тази препоръка и поради това няма нито да се отбраняваме, нито да търсим справедливост, то какво точно ще го спре да не продължи да издевателства над нас, над жена ни, над децата ни, над притежанията ни? Абсолютно нищо!

Освен това в тази история не се споменава нищо за профилактиката и как да постъпваме така щото да не се превръщаме в жертви и да не се стига изобщо до биене на шамари по едната буза.

И точно този съвет очевидно са последвали много жени, за да се стигне днес до сериозния проблем с домашното насилие. Защото я си представете, че реагираме твърдо и категорично още в момента на първите малки знаци на агресия – да речем повишаване на тон или при опит да ни отправят обидни или пренебрежителни квалификации. Дали ескалацията на насилието към нас ще продължи толкова лесно или ще се стигне до преговори и ясен регламент, защитаващ еднаквите права на всички участници?

Абсурдът на този “мъдър“ съвет става още по-ясен, ако го преформулираме така: “Ако ви вземат ризата, дайте си и панталона!“

Или да посъветваме жените в същия дух: “Ако ви изнасилят вагинално, дайте му и анално!“

Или: Когато те ударят по едната буза, обърни и другата.  А когато те ударят и по нея, отвори си бузите и го поеми!“

Или пък както се оправдал един лицемерен поп, обвинен че е пребил някой: “Той ме удари по едната буза и аз обърнах другата, удари ме и по нея и аз скочих и го пребих, защото Христос не говори нищо за след това!“

Нито едно от най-популярните уж мъдри съвети в Библията не издържа критичния анализ:

“Обичайте другите като самите себе си“

“Ако ви ударят по едната буза, обърнете и другата“

“Обичайте враговете си“

Защото са дадени от невеж човек, който не разбира човешката психология, но претендира, че е “духовен“ авторитет и резултатът е или произвеждане на лицемери, които имитират тяхното следване, или на невротици, които се побъркват от чувството за вина, че не могат да ги следват!

 

Ето, точно по темата днес цитирам мисъл за деня на Беинса: Да обичаш и да те обичат – в това е смисълът на живота. Кой да те обича? – Бог да те обича и ти да Го обичаш. След това иде вторият закон: Да обичаш ближния си и ближният да те обича. И най-после, да обичаш себе си. Кой е твоят ближен? – Твоят син, твоят брат или твоят приятел. (Беинса Дуно)

 

Да обичаш себе си е чак на 3то място? Вие съгласни ли сте? Бог да те обича?? Че защо някакъв външен фактор трябва да те обича? Ето това води до подчинение и зависимости. И това виждам аз в думите на Исус Христос в библията. После трябва да обичаш ближния си?? И то преди себе си? Ами как ще обичаш някого или нещо изобщо преди да обичаш себе си? Значи всички други са по-важни от самия себе си? Аз виждам, че тука работата е много сбъркана. И настина започвам да мисля, че Христос не е разбирал любовта и не разбирам защо толкова припадат по него.

 

Сподели това мнение


Link to post
Share on other sites

една идея получих в ученическите си години .То смисъла и изкристализира много по късно , щото като дете в спомена ми бе за математиката . А години по късно се промени и освети мисленето . .Като есенция , звучи , че резултата зависи главно от заложените условия . Можеш да получиш всеки желан резултат , ако заложиш нужните условия .Значи , всеки проблем може да има множество решения , в зависимост от от изходната база , от поставените условия . Разбира се  задължително  се работи , безстрасно и обективно ( :( ). Ако човека  може да обхваща с мисълта целия обем на разглеждания проблем .То практически това е невъзможно , но имайки в предвид и други нечии резултати , може да се види някакво постижимо решение . 

Да обръщаме ли и другата буза ?

Цитат

В света когато ни ударят по едната буза да обърнем и другата само привидно има някаква логика и може да я търсим единствено в недоказаното предположение, че като позволиш на насилника да продължи да те насилва, той в един момент ще се стресне от липсата на съпротива и желание за възмездие и това ще го накара да спре да ти бие шамари.

Това противоречи на предното :

Цитат

Веднага прозира доброто намерение по този начин да се пресече злото, да се прекъсне линията на ескалирането му

Както тука , така и в другата ти тема за космическата любов е същото .На български се казва голо мислене . Свикнали сме да го наричаме чисто абстрактно мислене . На практика това е мислене отделено от живота . За това започнах с този увод по горе ...

Правилно разглеждаш нещата , но по адвокатски . Тръгваш със собствено мнение и го доказваш . Това правиш , доказваш .

Ако търсиш истината за нещо . Трябва да  разгледаш как е в живота . В множеството му проявления .А те са различни .

Конкретно за другата буза , е  отменяне на ,,зъб за зъб " от стария завет . Има много писано , че злото не се премахва със зло . То е вече в новия завет където също  пише  обичай враговете си . ...Но това са напътствия които всеки трябва да провери сам . Мога да ти привеждам примери за потвърждение , но знам ли кой ще е валиден за теб ? Смисъла на всеки пример ще е за свободния избор чрез любовта . Грешката при абстрактното мислене е че човека се вторачва в някой неразбран детаил . Тук изтъквам най често срещаното неразбрано , е понятието за любовта в избора . А мислене построене на неразбиране , не става .

Изобщо не ми се навлиза в доводите ти . То нали и аз съм като всички слаб и ще се увлека в полемика . Тук в даването на другата буза не се визират отношенията които  описваш . При домашното насилие няма равнопоставеност а от там не може да има свободен избор . Има само илюзия за такъв . Жертвата живее във фантазиите си .

Да обърнрш другата буза не е да се чувстваш жертва нито да станеш герой . Това е свободно избран разумен избор в посока на общочовешкото добруване . Не е за да задоволиш свое или нечие его . Да обърнеш другата буза е символ в новия завет . Разделянето на стар и нов завет дава много лесна възприемаема позиция . Ако предпочиташ да отвръщаш на удара с удар си старозаветен . Ако не приемаш другия за брат--сродна душа , си старозаветен .Ако не можеш да обичаш тези които те мразят , не живееш в новия завет .Тези и много други напътствия касаят едиствено този които се възприема за дух в човешко тяло . Този когото наричат , търсач , ученик и тн . Останалия свят е потопен в собстената си мизерия . Истина е че живота на земята се възприема като самия ад . Друго по светло виждане е като училище/чистилище .

Единствено от начина по които  използуваме  ума , можем да живеем в ада или в училището . Бих казал и в предверието на рая , но да не прекалявам :) .

пп ,  ето и пример за илюстрация ,,,последна случка ...Карам мотора по широка двулентова във всяка посока улица . Движа се почти по осевата линия с около 40 до 50 км . в. час . Пред мен едно малко пежо , малко по бавно . Преди поредното кръстовище , пежото леко намалявайки дава и малко в дясно , без мигачи . Помислих че ми прави път и смело продължих да го изпреварвам . Точно като се изравнявахме ,   даде пълен ляв и ме запрати на паважа . Шока е доста силен и адреналина скача . Въпреки че уплахата на , сега ми е трудно да я нарека , кифла ме охлади . Трябваше поне половин час да разбера какво да правя . Въпреки че пазителя ми остави само няколко ожулвания .  Трябваше и расъждението за този опит за убииство ,че съм си виновен само аз . Все пак изпреварвах на двойно непрекъсната осева линия , нищо че не я пресякох .

Съчувствам на хората страдащи от насилие . Съчувствам и на себе си в преживяванията за жертва . Но знам  че всички те са резултат на умствена настройка и погрешно взети решения .

---още едно допълнение :) , Цитат от лекция на Бондарев --антропосов

Цитат

  И накрая, на трето място, още през 4. век великият посветен Мани изразява основния принцип за това, как човек да се справя със злото в съответствие с Импулса на Христос. Той каза, че всичко, което съществува в света, първоначално е възникнало от Бога и че нищо не може да бъде отстранено от този свят. Това включва и злото, което не е възникнало първоначално, а едва в процеса и заради еволюционния процес. Злото може само да се трансформира, да метаморфозира в добро и по този начин да бъде победено. А съзнателната душа има това като основна задача на своята дейност

Вмъкнах го , защото тенденцията към преувеличаване значението на двоичността добро/зло е актуална илюзия изместваща вниманието от реалното единство на човешката троичност , дух , душа и тяло .

Редактирано от АлександърТ.А.

Сподели това мнение


Link to post
Share on other sites
преди 9 часа, holyvalentine каза:

 

Ето, точно по темата днес цитирам мисъл за деня на Беинса: Да обичаш и да те обичат – в това е смисълът на живота. Кой да те обича? – Бог да те обича и ти да Го обичаш. След това иде вторият закон: Да обичаш ближния си и ближният да те обича. И най-после, да обичаш себе си. Кой е твоят ближен? – Твоят син, твоят брат или твоят приятел. (Беинса Дуно)

 

Да обичаш себе си е чак на 3то място? Вие съгласни ли сте? Бог да те обича?? Че защо някакъв външен фактор трябва да те обича? Ето това води до подчинение и зависимости. И това виждам аз в думите на Исус Христос в библията. После трябва да обичаш ближния си?? И то преди себе си? Ами как ще обичаш някого или нещо изобщо преди да обичаш себе си? Значи всички други са по-важни от самия себе си? Аз виждам, че тука работата е много сбъркана. И настина започвам да мисля, че Христос не е разбирал любовта и не разбирам защо толкова припадат по него.

 

Това са степени на съзнание 

Първото го има и в стария завет но като първа заповед .В новия завет заповедите са претопени през любовта . Истинската любов е взаимна .

Второто по низше , по лесно достижимо да обичаш ближния като себе си . Ние сме еднакви части от една обща цялост . Осъзнаването на тази ни взаймосвързаност е степен на осъзнатост .

И първата степен на осъзнаване , да обичаш себе си защото тук имаш само себе си . Това е инструмента да опознаваме света .Тази степен я имаме отдавна и нямаше да се връщаме към нея ако не бе прекаленото залитане към духовно съвършенство .Стълба не се изкачва с тичане , И също е заблуда , че някой друг ще те пренесе там горе при боговете .

 

Сподели това мнение


Link to post
Share on other sites

Ето едно кратко обяснение :

https://www.zdravjivot.org/25791/защо-христос-не-е-християнски-бог/

 

За да навлезем във въпроса и отговора на темата – нека си представим един физик, който открива даден физичен закон. Макар и законът да може да бъде кръстен на негово име, той не му принадлежи, ученият само го е наблюдавал и осъзнал за себе си и за човечеството. Самият закон си е съществувал и независимо дали бива определен като физичен или химичен, или пък към някоя по-тясна област – термодинамика или магнетизъм – законът не принадлежи, не изхожда от тези понятия. Тези понятия и категории са за наше разбиране – да може да подреждаме и правим връзки. Така е и с Христос, той не е Християнски Бог, но познатото ни християнство в неговите разклонения го е описало. Подобно е и с Буда. Всъщност Буда не е Бог, той дори не е човек. Буда е степен на съзнание, която бива постигната от някое същество. Будизмът е понятие, обхващащо няколко подразделения. В една от по-главните групи – Дхинаяна на Буда се причисляват божествени качества. Но в други подразделения това не е така. Всъщност като кажем Буда, най-често разбираме Гаутама Буда – т.е. Гаутама, който е със степен Буда. Преди това той е бил Бодхисатва. В бъдещите хилядолетия ще има друг Буда, т.е. друго човешко същество ще се издигне до степен Буда. Това е голям преход и изисква хиляди години подготовка и работа, за да може едно същество да стане Буда и вече да не се преражда във физическо тяло, а да действа като сила от горе в помощ на човечеството.

Но нека се върнем на Христос. Христос не е степен, а е същество. Посветените в древните мистерии също са знаели за Христос, те са го наблюдавали. Имали са знанието, че някой ден това същество, което те наблюдават в духовния свят – ще слезе на Земята и ще се свърже с едно земно тяло. Така това същество ще стане човек. Това знание е било известно в мистерийните школи на Индия, Персия, Египет. В еврейската традиция дори още чакат Месията, т.е. това същество. В този ред на мисли Христос не е християнски Бог, а по-скоро християнството е тази област от човешкия светоглед, която обяснява до някъде това събитие – свързването на Христовто същество с едно човешко тяло – Исус, пребиваването му за почти 3 години на Земята, смъртта и Възкресението.

Стигаме до въпроса какво същество е Христос? В древното познание са известни различни видове свръхсетивни същества. В западната традиция тези същества са описани в девет чина ангелски йерархии – първа триада Серафими, Херувими, Престоли; втората триада от Господства, Сили, Власти (Елохими); и третата триада от Начала (Архаи), Архангели, Ангели. Тези девет степени отгоре надолу, в низходящ ред, стоят между Бога и човека – като ангелите са най-близко до нас хората, архангелите са водачи на народите и т.н. Но Христос не е от тези йерархични същества, а е над тях. Христос произхожда от Бог-Отец, Той е от Светата Троица – същество, което движи цялата еволюция на целия космос. За пример Йехова, често се бърка с Бог Отец, но Антропософията осветява този въпрос и ни разяснява, че Йехова всъщност е от йерархията елохими ( имащ за мисия да ръководи еврейския народ и подготви тяло, за идването на Христос. А Бог Отец е различно същество от Йехова. Разбира се, далече не е лесно и просто да се обясни духовния свят, бивайки много по-сложен и просторен от физическият, не следва да се очаква да бъде схванат и разбран лесно и без усилия, както не бива разбран така и физическия свят. Но нека сега да се върнем към християнството.

Християнството не е нещо статично, то се изменя и развива. В него има най-различни клонове и реформации. Примерно Богомилите са християни, които се стремят към чистотата на християнството. Но както Гаутама Буда не съществува само за будистите, както Кришна не съществува само за източните хора, така и Христос не е реалност само за християните. Ако само си представим, че физичните закони важат само за физиците, химичните за химиците и т.н. – много добре знаем, че това не е така. Духовния свят и съществата не са разделени спрямо разделенията на религиите. Както стана въпрос в статията “Буда в светлината на Христос”, работата на светлите сили е обща и разумна и последователна.

И ако днес си мислим, че християнството е вече архаизъм – това би могло да бъде вярно в смисъла на някои остарели форми и разбирания. Но както физиката не е архаизъм, а се обновява с разширяване на разбиранията, така е и с християнството, което тепърва предстои да разбираме. В статията “Учителя за бъдещата единна религия” сме публикували мисли Учителя Беинса Дуно за това: “В бъдеще ще има една единна религия за цялото човечество, по цялото земно кълбо. Тази религия ще бъде езотерическото Християнство. То ще бъде мировата религия”

Разбира се, Учителя не е единственият, който говори за това. Рудолф Щайнер ни казва, че сега сме още едва в началото на християнството и то тепърва ще се разгръща. Ванга и Слава Севрюкова също имат изказвания, които подкрепят визията за това бъдеще. Разбира се, познатото ни християнство има нужда от голямо обновление. Такова обновление винаги е имало още от първите християнски отци, богомили, реформация, протестантство и стигнем до двата езотерични християнски импулси излъчени през 20 век имащи за цел обновлението и отварянето на пътя пред човешките души за по-голямо и пълно разбиране на христовото събитие, а именно – Антропософията и делото на Учителя Беинса Дуно (може да видите статията: “Християнския образ на Учителя”).

В заключение ще напиша, че пред нас стои задачата да се извисим над негативното и да потърсим сили в себе си да разберем и приложим по-добре Христовото учение. А какво се е случило в Мистерията на Голгота защо това променя всичко и е централно събитие в Земната еволюция, ще засегна, може би, в други статии.

Благодаря за вниманието. Всичко най-добро!

 

 

Калоян Гичев, 2 декември 2016 г.

Редактирано от АлександърТ.А.

Сподели това мнение


Link to post
Share on other sites
В 11.03.2021 г. at 10:55, holyvalentine каза:

той е бил леко ненормален сектант

Христос си е съвсем нормален сектант. Да си сектант означава да си част от нещо цяло. И човекът е частица от Цялото, а вследствие на това съзнанието на всички хора на земята, от първия човек още до всички сега съществуващи е съединено в едно цяло. Съзнанието на всички тези хора представлява Космическия човек.

Сподели това мнение


Link to post
Share on other sites
В 11.03.2021 г. at 10:55, holyvalentine каза:

“Обичайте другите като самите себе си“

“Ако ви ударят по едната буза, обърнете и другата“

“Обичайте враговете си“

 

Познанието на истината освобождава . Каква по хубава свобода от тази да се се посмееш над случка  .

В храма влиза млад човек с вид на хулиган . Приближава се до свещеника , удря му един шамар и смееики се го пита :

---Какво отче , нали е казано когато те ударят по едната буза , обърни и другата страна .

Отчето , бивш спортист , с ляво право кроше , изпраща наглеца в далечния ъгъл на храма и казва :

--Казно е още , с какъвто аршин мерите , с такъв ще ви се отмери .

 изплашени посетители на храма питат дякона :

--какво става ? . Той им отговаря сериозно 

---Тълкуват библията 

Сподели това мнение


Link to post
Share on other sites
В 18.03.2021 г. at 1:17, АлександърТ.А. каза:

Тълкуват библията 

В Библията са казани ценни неща, дадени са примери, с които не само веднъж да спечелим, но да ги ползваме цял живот. Ние седим и мислим дали е според нашите възгледи, дали е според нашите разбирания.

Христос казва : "Моите мисли, моите разбирания не са като вашите". Човек може да мисли като Христос само когато живее чист, духовен живот, защото само тогава Христовият Дух се проявява чрез него. Като познава и прилага законите на милосърдието и търпението, човек лесно ще се справя с трудностите в живота. Страданията ще идват и ще си отиват, докато най-после научим урока си.

Сподели това мнение


Link to post
Share on other sites
В 11.03.2021 г. at 10:55, holyvalentine каза:

Нито едно от най-популярните уж мъдри съвети в Библията не издържа критичния анализ:

“Обичайте другите като самите себе си“

“Ако ви ударят по едната буза, обърнете и другата“

“Обичайте враговете си“

Защото са дадени от невеж човек, който не разбира човешката психология, но претендира, че е “духовен“ авторитет и резултатът е или произвеждане на лицемери, които имитират тяхното следване, или на невротици, които се побъркват от чувството за вина, че не могат да ги следват!

 

Е това наистина щеше да ме разсмее, ако не осъзнавах колко много хора разсъждават така, за съжаление.... 

И трите принципа отдавна са изтълкувани с брилянтна логика. И не само от един уважаван Учител. Това, че ние се опитваме да прилагаме някакво повърхностно буквално разбиране, още не можем да претендираме за ТЪЛКУВАНЕ. Моят съвет към самоуверения тълкувател от началния пост - да попрочете малко написаното от умни хора. 

Невротиците се раждат точно сред тези, които тълкуват принципите по изложения по-горе начин. И не говоря празни приказки - имам лични, конкретни примери, както и примери за излекуване, когато се следват РАЗУМНО принципите. 

Сега ще устоя на изкушението да дам своето тълкуване, защото първо не е мое, а съм го научила от мъдри книги. И второ, защото е по-добре човекът да си го намери сам. 

Сподели това мнение


Link to post
Share on other sites
В 11.03.2021 г. at 10:55, holyvalentine каза:

той е бил леко ненормален сектант, който се е вживявал като спасител

 

В 11.03.2021 г. at 10:55, holyvalentine каза:

невеж човек, който не разбира човешката психология, но претендира, че е “духовен“ авторитет

Христос дойде на земята да научи хората на великата наука да прощават. Прошка към всички. Любов към малки и големи. Това изисква Христос от своите последователи. Само Божествената любов може да прощава и люби по този начин. Това не е човешка любов.

Вярно е обаче, че Христос е крайно невеж в едно отношение.  Христос не знае да лъже.

Сподели това мнение


Link to post
Share on other sites

Направете си регистрация или влезте в акаунта си, за да коментирате

Трябва да сте регистриран участник, за да можете да оставяте коментари

Направете регистрация

Регистрирайте се в Портала. Лесно е!

Нова Регистрация

Влизане

Вече имате регистрация? Влезте тук.

Влизане Сега

×