Jump to content
Порталът към съзнателен живот

За доброто и неговата същност


@ЮлЯ@

Recommended Posts

"Искам да направя най-доброто за тебе!" ... чували сте го, нали?

Още Кирил и Методий казват що е добродетел в създаването на глаголицата.

Аз

Буки

Веди /виждам/

Глаголь /действам, правя/

Добро.

Значи “добродетел” е да правиш добро. Ако правиш добро - значи си добродетелен.

А, знае ли някой кое е най-доброто за мене/тебе?

Правят ли ти добро?

-----------

П.С.

"Казваш на едного, че е говедо. На английски „го“ значи отивам; веди – да се уча. Говеди – отивам да се уча."

Из афоризмите на Петър Дънов :3d_146:

Линк към коментар
Share on other sites

Интересна тема. Питам се, ако никой, нищо не трябва да ми казва, тогава защо са ми родители, приятели?...

Да, едва ли някой отвън знае кое е най-добро за мен, но дали и аз знам?...

Всеки прави това "най-добро", на което е способен, за този момент. Взаимно се подкрепяме или не, поскарваме се или поучаваме. Но важно е вътрешното ни чувство, намерение, стремеж... Ако щете живеца... И е много важно също това, кой, на какво ниво на съзнание е все пак. ;)

А ако включим и Бог, т. е. онова нещо, което запълва и обяснява празнините, дава отговори и ни води, то картинката ни ще се подреди.

П. П. Понякога ако кажем на някого, че е говедо, може пък да го накараме да се замисли и да се постарае да се промени... :dancing yes::feel happy:

Линк към коментар
Share on other sites

Здравей, Слънчева!

Тръгвам поред:

Интересна тема. Питам се, ако никой, нищо не трябва да ми казва, тогава защо са ми родители, приятели?...

Да, едва ли някой отвън знае кое е най-добро за мен, но дали и аз знам?...

Проблемът е, че при повечето хора понятието "добро" се простира в техния интерес, който често е твърде ограничен.

Всеки прави това "най-добро", на което е способен, за този момент. Взаимно се подкрепяме или не, поскарваме се или поучаваме. Но важно е вътрешното ни чувство, намерение, стремеж... Ако щете живеца... И е много важно също това, кой, на какво ниво на съзнание е все пак.

Общо взето това си е така. :)

Ам какво става когато на различни нива в душата се появяват различни дори противоположни стремежи , когато има няколко отговора и няколко ключа на различни нива?

А ако включим и Бог, т. е. онова нещо, което запълва и обяснява празнините, дава отговори и ни води, то картинката ни ще се подреди.

А защо ли Бог го намесваме като оправдание винаги там, където човек не си знае сигурност мястото и предназначението? :3d_146:

П. П. Понякога ако кажем на някого, че е говедо, може пък да го накараме да се замисли и да се постарае да се промени... :dancing yes::feel happy:

По-скоро ще получим защитна реакция от първичен тип.

Но кой знае? А може и някой примитив да е отдавна да е обръгнал да му наливат знанията с чук. :3d_146:

Линк към коментар
Share on other sites

  • 2 months later...

Когато хората видят някои неща като красиви, други неща стават грозни. Когато хората видят някои неща като добро, други неща стават лоши.

Битие и не-битие се обуславят помежду си. Трудно и лесно се пораждат едно от друго. Дълго и късо се определят помежду си. Високо и ниско зависят едно от друго. Преди и след се следват едно друго.

Затова Премъдрият действа не-настоятелно, и учи, без да каже нищо. Нещата възникват и Той им позволява да дойдат; нещата изчезват и Той им позволява да си тръгнат. Той има, но не притежава, действа но не обсебен от резултатите. Когато работата Му е завъшена Той я забравя. Ето защо трудът Му остава навеки.

Редактирано от ivail
Линк към коментар
Share on other sites

Когато хората видят някои неща като красиви, други неща стават грозни. Когато хората видят някои неща като добро, други неща стават лоши.

Битие и не-битие се обуславят помежду си. Трудно и лесно се пораждат едно от друго. Дълго и късо се определят помежду си. Високо и ниско зависят едно от друго. Преди и след се следват едно друго.

Затова Премъдрият действа не-настоятелно, и учи, без да каже нищо. Нещата възникват и Той им позволява да дойдат; нещата изчезват и Той им позволява да си тръгнат. Той има, но не притежава, действа но не обсебен от резултатите. Когато работата Му е завъшена Той я забравя. Ето защо трудът Му остава навеки.

:3d_046::3d_066:

Линк към коментар
Share on other sites

„Казал е Бог: „Да направим човека по образ и подобие Свое. “ И каквото е казал, това е станало. „По образ и подобие“ – разбирам по ума и по сърце. Наистина, по ум и по сърце човек е направен точно като Бога. Бог се възмущава на всяка неправда. Лошото в света седи в това, че хората се възмущават на доброто. Да се възмущава човек, това е право, но не от доброто. От злото трябва да се възмущава той. Нашите мисли и чувства се проявяват точно по образ и подобие Божие. Ако не се проявяват, както трябва, ние никога не можем да познаем Божественото. Човек познава Божественото начало в себе си само чрез образа на своите мисли и чувства.“

Разбиране и съзнание – СС, 1 август 1937 г.

Линк към коментар
Share on other sites

"....... Човек познава Божественото начало в себе си само чрез образа на своите мисли и чувства.“

Разбиране и съзнание – СС, 1 август 1937 г.

Добре, а как да си обясним твърденията в една друга тема, че само мислите ни могли да бъдат висши (т.е. Божествени), а чувствата били все низши?! Забравих темата. Ако може ми я припомнете.

П.С. Сори, ама съм скорпио и помна кат слон :)

Редактирано от БожидарЗим
Линк към коментар
Share on other sites

Ами явно не само че не можеш да помниш, но и фантазията ти добавя много неща от себе си.

Може, може.

Точното твърдение беше "Висшите чувства се коренят в Будхи. В астрала се коренят само егоистичните емоции".

Та се чудя какво е имал предвид Учителя под "своите чувства" след като нямаме връзка с Будхи?!

Линк към коментар
Share on other sites

Та се чудя какво е имал предвид Учителя под "своите чувства" след като нямаме връзка с Будхи?!

Искаш да кажеш, че всички чувства на хората са егоистични?

Линк към коментар
Share on other sites

Та се чудя какво е имал предвид Учителя под "своите чувства" след като нямаме връзка с Будхи?!

Искаш да кажеш, че всички чувства на хората са егоистични?

Не, искам да кажа, че в астралното ни ниво има не само егоистични чувства.

Линк към коментар
Share on other sites

Тъй ли? Човек умира. Известно време след това се разгражда и астралното му тяло. Значи заедно с него си отиват не само егоистичните, но и висшите чувства? Значи в по-високите светове от астрала няма висши чувства? И как стигна до заключението че човек няма връзка с висшите си тела (будхи и атма)?

Линк към коментар
Share on other sites

Тъй ли? Човек умира. Известно време след това се разгражда и астралното му тяло. Значи заедно с него си отиват не само егоистичните, но и висшите чувства? Значи в по-високите светове от астрала няма висши чувства? И как стигна до заключението че човек няма връзка с висшите си тела (будхи и атма)?

Виждаш ли. Ти като говориш за висшите тела будхи и атма на човека предполагаш, че ги има. Че лично ти Станимир имаш тяло Будхи, тяло Манас и тяло Атма. Имаш ли ги наистина като развити подтела?

Редактирано от БожидарЗим
Линк към коментар
Share on other sites

Безсмислени въпроси (освен, че задаването им е много некоректно).

Нямаш ги развити като тела, нали? Докато ги нямаш и сам усети това.

Е, тогава като ги няма как може да усещаш в нещо, което го нямаш?!

Линк към коментар
Share on other sites

Виж какво, много е тъпо да правиш предположения и след това да правиш изводи все едно предположенията ти са правилни. Когато не знаеш нещо, още повече в случая касаещо човек, който не познаваш (мен), просто си мълчи.

Линк към коментар
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Добави...