Jump to content
Порталът към съзнателен живот

Велина Василева

Участници
  • Общо Съдържание

    801
  • Дата на Регистрация

  • Последно Посещение

  • Days Won

    16

Велина Василева last won the day on Юни 26 2023

Велина Василева had the most liked content!

4 Следващи

За Велина Василева

  • Рожден Ден Февруари 11

Метод за Връзка

  • Website URL
    https://www.facebook.com/velina.vasileva1

Профил Информация

  • Пол
    Не казвам

Последни Посещения

54518 посещения на профила

Велина Василева's Achievements

Статус Обновяване

Виж всички обновявания по Велина Василева

  1. ~~~~~~~~~~~~~~~~~~
    Истинско знание е познаването и разбирането на първичните образи, с които Природата си служи.
    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~
    Петър Дънов – Учителя: „В какво се заключава истинското знание? – В познаването и разбирането на първичните образи, с които Природата си служи.

    Геометрията, с която Природата си служи, наричаме първична, идейна.

    Геометрията и математиката, с които съвременните учени си служат, са преводи от образите на Природата, нагодени според условията на сегашния живот, според състоянията му.“

    Из: „Групиране на сили / Трансформиране на енергиите“
     

    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~
    Само Идейният Живот може да ни ползва. Идейният Живот е Водата на Божествения Извор, която протича през нас и отнася далеч, всичко нечисто; Идейният живот е планинско място. Идейният живот е – да е човек, сам [когато има работа с гъстата материя, на Земята]. Щом има две идеи, ще има разногласия.
    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~
    Петър Дънов – Учителя: „Злото в света е старият живот. Всички отрицателни положения, които съществуват в живота, трябва да се преработят.

     Водата на нашия ограничен живот може да се изчисти само от изобилието на Целокупния Живот.

    Питам: Какво по-хубаво от това, да пуснете Божествената Любов да протече през вас, че да измие и отнесе всичката кал, от вашето дъно?

    Пуснете Доброто да тече, през вас. То ще ви освободи от всички утайки и наслоявания на миналото, които днес ви измъчват.

    Водата на този Извор представя Идейния Живот, който протича през нас и отнася далеч всичко нечисто. Само този Живот може да ни ползва.“

    Из: "Кръг и елипса"
     

    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~
    Добрината про­никва в целия Космос. Тя се раздава навсякъде.
    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~
    Петър Дънов – Учителя: „Идейният живот е – да е човек сам [когато има работа с гъстата материя, на Земята]. Щом има две идеи, ще има разногласия.

    Човек трябва да мине и нирвана, и да дой­де в това състояние във вечната светлина. Минал е страдания и се радва само на благото.

    Ще се въздържате от любопитство. Нито ще казвате всичко, но и няма мълчите.

    Нашият живот [в самота; т.е. Идейният Живот] може да бъде за разумните хора.

    Добрината про­никва в целия Космос. Тя се раздава навсякъде. “

    Из: „Кратки бележки от Общия окултен клас“
     

    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~
    Идейният живот е планинско място.
    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~
    Настроението е пустиня в живота. Доброто желание е поле, обрасло с трева [тревата е символ на смирение], а Идейният Живот е планинско място, с хубави градини и извори, дето птички пеят, деца играят, хора се разхождат и приятелски разговарят. Такъв трябва да бъде и вашият живот! В ума ви всеки ден трябва да има нещо красиво, хубаво, за да превръщате и най-лошите условия, в добри. Само по този начин можете да напредвате.
    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~
    Петър Дънов – Учителя: „Господ казва: “Ще скрия лицето си от ленивите ученици и те ще останат в тъмнина.” Всеки човек има тази опитност: един ден е в светлина, а на другия ден е на дъното на ада, в тъмнина. Тогава той започва да се запитва: “Аз ли съм или не съм?” Цял ден ходи натук-натам, мъчи се, страда и казва: “Не вижда ли Господ как страдам?”

    Господ го пита: “Научи ли урока си?”

    Същото прави и ученикът: той плаче, пъшка и се чуди как учителят му не вижда колко много страда! Той казва: “Сърцето ми ще се пукне от мъка!”

    С пукане на сърцето урок не се учи. Сърцето трябва да бъде здраво, да издържа, а ученикът трябва да научи урока си!

    Докато не научи урока си, учителят няма да го погледне. Така трябва да мисли ученикът и да не се поддава на никакви настроения.

    Настроението е пустиня в живота. Доброто желание е поле, обрасло с трева, а идейният живот е планинско място с хубави градини и извори, дето птички пеят, деца играят, хора се разхождат и приятелски разговарят.

    Такъв трябва да бъде и вашият живот!

    В ума ви всеки ден трябва да има нещо красиво, хубаво, за да превръщате и най-лошите условия, в добри.

    Само по този начин можете да напредвате.“

    Из: „Оглашен, вярващ, ученик “
     

    1. Велина Василева

      Велина Василева

      ~~~~~~~~~~~~~~~~~~
      Природата е жива и разумна. Природата всякога си служи с образи и ако човек иска да я разбира добре, трябва да се стреми да научи Нейния език. Тя винаги говори с картини и символи. Езикът ѝ е жив, картинен, символичен, език на великото и красиво разнообразие.

      ~~~~~~~~~~~~~~~~~~
      Петър Дънов – Учителя: „Живата Природа си има свой език, и ако човек иска да я разбира добре, трябва да се стреми да научи Нейния език.

      Природата всякога си служи с образи. Тя винаги говори с картини и символи.

      Нейният език не е като езика на съвременните хора – сухи понятия, голи логически форми на аналитичния интелект.

      Езикът ѝ е жив, картинен, символичен, език на великото и красиво разнообразие.

      Из: „Живата Природа“

    2. Велина Василева

      Велина Василева

      ~~~~~~~~~~~~~~~~~~
      Преводи, от символния език на Природата
      ~~~~~~~~~~~~~~~~~~
      Петър Дънов – Учителя: „Във висшата окултна математика има два принципа, които гласят така: отношенията на Земята спрямо Слънцето определят отношенията на Слънцето спрямо Земята.
       
      Заменям Земята с човека, а Слънцето с Бога и тогава ще имате един превод: отношенията на човека към Бога определят отношенията на Бога към човека.
       
      Това е принцип, върху който не може да има никакъв спор. Следователно от този закон произтичат всички противоречия в нашия частен и обществен живот.
       
      От това съчетание на съотношенията правя един втори превод: отношенията на Душата към Духа, определят отношенията на Духа към Душата.
       
      Правя друг един превод, като заменям Душата с детето, а Духа – с майката, и тогава имаме пак същия закон: отношенията на детето към майката, определят отношенията на майката към детето.“
       
       
×
×
  • Добави...