Jump to content
Порталът към съзнателен живот

Съвременните дизайнери. Световната мода и модата в България


jaltzver

Recommended Posts

  • 2 months later...

"Красотата идва отвътре и е отражение на индивидуалността на човека"; тя е "чудесна визитна картичка, която помага при първа среща, но съвсем не е достатъчна за следващата" - това са размисли за красотата на любимия ми моден дизайнер.В моделите му се натъкваме на невероятна красота, женственост, еротика, класа, сексапил, стил, линия новаторство и много, много талант.Всичко това в едно име - Роберто Кавали.Приятни минути с част от живота и творчеството му!

">
" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350">
">
" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350">

">
" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350">
">
" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350">

Редактирано от Olq3
Линк към коментар
Share on other sites

Много успех в трудното начинание, мила Ина!И кураж!Стискам ти палци!Ето специално за теб част от колекцията на Долче и Галана.Не знам защо, но някои от твоите модели ми напомнят за линията в тази колекция.

">
" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350">
и Прада
">
" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350">

А ето колекция на Келвин Клайн - http://fashion.club.bg/houses/8336.html (Много ми допада линията му)

Кристиан Диор - http://fashion.club.bg/houses/8336.html

Донна Карън - http://fashion.club.bg/houses/8331.htmlа

Миуча Прада - http://fashion.club.bg/houses/8600.html

Джани Дерсаче - http://fashion.club.bg/houses/8611.html

Джон Галиано - http://gallery.actualno.com/?catid=4941

Линк към коментар
Share on other sites

Колекциите пролет-лято 2008, представени на Седмицата на модата в Париж - http://e-vestnik.bg/3141. Тук са колекциите на модните къщи "Диор", "Валентино", "Шанел", "Живанши", "Луи Вютон" и др.Можете да видите творбите на Жан Пол Готие, Валентино, Джон Галиано, Карл Лагерферлд, Джорджо Армани, Рикардо Тиши, Кристиан Лакроа.

Днес гледах колекцията на Карл Лагерфелд.Ако трябва да опиша ревюто с една дума, това е изумително!Невероятно висока дамска фигура до кръста, облечена със сако, се намираше в центъра на подиума.Моделите излизаха от "процепа след последното копче на сакото".(вижда се на снимката)Самият подиум беше с обла форма, а моделите дефилираха около фигурата.

Впечатлителни са и шапките на Джон Галиано за "Диор".

Ето тук - http://e-vestnik.bg/2289 можете да видите Седмицата на модата пролет-лято 2008 в Милано, където са представени 233 нови колекциии на Версаче, Долче и Габана, Макс Мара, "Фенди", "Прада", "Гучи", "Емпорио Армани", "Москино", "Роберто Кавали", "Джанфранко Фере","Алесандро дел'Акуа", "Джъст Кавали", "Долче и Габана".

А ето и колекциите висша мода представени в Рим - http://e-vestnik.bg/1648 Тук" може да видите моделите на Аливеро Мартини, Джани Калиняно, Сандра Баклунд,Рафаеле Куриел и Тони Уорд, както и на италианската модна къща "Стреч" с дизайнера от Саудитска Арабия Ясем Ал Ясем.Последният представя и една прекрасна колекция от булчински рокли.Можете да видите и моделите на Ниита Лула - "Царицата на индийската мода", както я наричат.Дизайнерката вплита в моделите си елементи от националните облекла на жените от Изтока.

Желая ви приятни минути и много наслада за очите!

Редактирано от Olq3
Линк към коментар
Share on other sites

  • 2 years later...

На мен ми допада творческото търсене на Ирина Флорин.Тя е и добра изпълнителка, но успешно се справя това да твори собствена модна линия.За мен тя не само се справя с предизвикателствата на поп музиката , но разгръща себе си и в друго направление- модата!Мисля, че човек не бива да е реализиран само в една сфера, може и в други насоки да се усъвършенствува. :thumbsup2:  Изобщо дизайнерите като хора на изкуството са с креативно мислене, не логическо.Намирам за много интересно моделиерството. 

Линк към коментар
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Учителят казва, че природата е обективиран израз на Бог, човекът е обективиран израз на природата. Може ли да се каже, че дрехата е обективиран израз на човека ?

Линк към коментар
Share on other sites

http://www.style.com/

На FASHION SHOWS /горе ляво/ можете да си "сверите модния часовник" със всички световни дизайнери и последни тенденции.

00180m.jpg

00320m.jpg

00120m.jpg

00190m.jpg

Редактирано от Мария-София
Линк към коментар
Share on other sites

Относно модата в България, на мен много ми допада модата която създава НЕВЕНА:

http://www.nevenamoda.com/

Много нежност, финес, елегантност, романтика, свежест...

Линк към коментар
Share on other sites

  • 4 months later...

През изминалата година си отиде любимият ми дизайнер, а именно Александър Маккуин. Самоуби се - смъртта като шоу, пък и защо не, в крайна сметка. Харесва ми какво е написал преди да умре:

Непрекъснато се лутаме между Рая и Ада. Животът е забавен, а красотата може да бъде открита дори в непоносимите неща.

alexander-mcqueen-spring-2008.jpg

Редактирано от Мона
Линк към коментар
Share on other sites

Мили жени, защо се връзвате на тия моди дето днеска са така, а утре инак?

Да започнем само с това, че повечето съвременни манекенки приличат на зомбита или бездушни кукли в най-добрия случай(т.е. гледат с мъртвешки поглед).

Мажете се с Нивея и ще разберете откъде идва красотата. :lol:

Линк към коментар
Share on other sites

Мили жени, защо се връзвате на тия моди дето днеска са така, а утре инак?

Да започнем само с това, че повечето съвременни манекенки приличат на зомбита или бездушни кукли в най-добрия случай(т.е. гледат с мъртвешки поглед).

Мажете се с Нивея и ще разберете откъде идва красотата. :lol:

Брей значи, не може човек да сподели нещо и веднага се намират пропагандатори; както обикновено темата е за едно, ама се говори съвсем друго. Модата е социален феномен, освен това е изкуство - както се казва - извън контекста е.

В крайна сметка, всеки да прави каквото иска и да се облича с каквото иска или пък да ходи гол - все едно е :)

И понеже писах за Александър Маккуин - да повторя - велик е и най-вече уникален ценител на красивото.

Линк към коментар
Share on other sites

И понеже писах за Александър Маккуин - да повторя - велик е и най-вече уникален ценител на красивото.

Мона, значеш, че "красиво" е абстрактно понятие. За един гроздето е сладко, за друг кисело.

Аз също обичам красивите неща. Но не смятам тия чучела дето ги лансират за манекенки за красиви. Е и? Кой е прав и кой е крив? Или пак опираме до въпроса за властта?

Редактирано от Канел
Линк към коментар
Share on other sites

И понеже писах за Александър Маккуин - да повторя - велик е и най-вече уникален ценител на красивото.

Мона, значеш, че "красиво" е абстрактно понятие. За един гроздето е сладко, за друг кисело.

Аз също обичам красивите неща. Но не смятам тия чучела дето ги лансират за манекекнки за красиви. Е и? Кой е прав и кой е крив? Или пак опираме до въпроса за властта?

Ооооооооо, Канел, знаеш ли какво - хайде да не правим от различните теми в портала една ОБЩА, каквато е тенденцията напоследък. Всичко това вече се превръща в ужасно лош вкус. Едни безкрайни спорове и т.н. само и само да властва ЛОГОРЕЯТА.

Темата е за модата и за дизайнерите. Факт ли са - факт са. Не е за и против тях.

И понеже аз съм голям почитател на Маккуин, ми е изключително неприятно, че отново има спорове, отново има някакви подмятания и обсъждания. Егати чудото на чудесата!!!

Линк към коментар
Share on other sites

Ами да, темата е за модата и аз изказвам мнението си за съвременната мода. Какъв е проблема освен може би негативната ми оценка?

В интерес на истината, тая рокля, която си показала, ми харесва, за разлика от онова, което виждам по-горе.

Това вече е наистина чудо. :sorcerer:

Редактирано от Канел
Линк към коментар
Share on other sites

В интерес на истината, тая рокля, която си показала, ми харесва, за разлика от онова, което виждам по-горе.

Това вече е наистина чудо. :sorcerer:

Ами да, много е женствена, с малко ретро кройка и дължина като на роклите от края на Втората световна война - под коляното. Иновативен е ръба на роклята. Наистина Красота - наситено от цветове въображение.

Чудото се нарича реална оценка и на красивото не можеш да кажеш грозно, което какво значи: има универсални вкусове, универсална мъжественост и универсална женственост в кройките на дрехите. Жената в рокля е винаги по-красива, това е :)

Редактирано от Мона
Линк към коментар
Share on other sites

Чудото се нарича реална оценка и на красивото не можеш да кажеш грозно, което какво значи: има универсални вкусове, универсална мъжественост и универсална женственост в кройките на дрехите. Жената в рокля е винаги по-красива, това е :)

Ами! Имаш късмета, че прилича на феникс или на кадър от Нешънъл Джиографик. :3d_146:

За роклята не съм много съгласен. Има момичета, които изглеждат страхотно и в джинси. :feel happy:

Линк към коментар
Share on other sites

  • 2 months later...

Ето една моя дипломна работа .Future Ethno - ето и концепцията ,дано да се разбере правилно .

FUTURE ETHNO

INA TRIFONOVA

...Модерният човек на 21- ви век има усещането за нов тип принадлежност към света. Този свят ,който познаваме и в който живеем представлява странно съжителстване на развити ,напреднали общества и все - още живи, древни култури , които предстои да бъдат асимилирани .

Съвременната култура е в непрестанно движение , рециклиране, смесване и трансформиране на високи скорости , обединяване на древност и съвременност .

Екзистенциални въпроси като как ще се идентифицираме през следващите 10-20 години са също част от еволюцията на модерното общество .

Този въпрос е важен за модата, защото тъкмо тя дава кодовите названия и идентифицира отделния човек в съвременността.

С темата „ FUTURE ETHNO” ще се опитам да дам своя отговор за себе си , изследвайки живите култури, рециклирайки ги в нова, модерна форма.

Изследването ,което направих на неасимилираните етноси в Тибет е инспирация от древните култури и от съвременната концептуална мода .

Конструкцията на дрехите е вдъхновена от силуета на тибетския костюм.

Като цветно решение колекцията е издържана в черно в съчетание с ярки оранжеви,розови и виолетови акценти.Концепцията за древните култури ,намира израз и в коснтруктивните разрези на дрехите ,под които прозира ярък цвят.Цвят ,който говори за скритата идентичност и древните корени ,които носи всеки от нас.

022779051.jpg?r=0022779058.jpg?r=0

022779061.jpg?r=0022779062.jpg?r=0

022779065.jpg?r=0

022779066.jpg?r=0022779068.jpg?r=0

022779069.jpg?r=0022779074.jpg?r=0

022779072.jpg?r=0

Линк към коментар
Share on other sites

  • 1 year later...

Харесвам създаването на облекла, не харесвам модата. Дизайна на облекла е изкуство, модата е манипулация. Човекът със стил, избира облекло, което изразява неговата същност, останалите се оставят да бъдат водени.

Линк към коментар
Share on other sites

  • 2 years later...

На скоро получих покана за семинар по от кутюр, който се оказа, че води една забележителна българка, казва се Милена Атанасова, работила дълги години за Аликзандър Маккуин. Ето малко повече информация за нея. 

Милена Атанасова кове кадри за Лагерфелд и "Диор"

от Албена АТАНАСОВА Култура

Милена Атанасова кове кадри за Лагерфелд и "Диор"
 
 
 

Още плача за Макуин, признава топдизайнерката

 

Милена Атанасова, която през 90-те години на миналия век беше от най-смелите и разкрепостени художнички и дизайнерки в София, отдавна трупа рейтинг по света. От години живее и работи в Париж - като истински артист на "високата мода", като човек, чиито корени се преплитат с галите още от края на XIX век. В столицата на музите и на техните капризи българката е уважавана - заради моделите, които твори, заради изключителната си артистичност и работохолизъм, заради таланта да обучава и възпитава майстори на шева и кройката. Тези дни Милена почти денонощно се труди в своето училище - защото поредният му випуск трябва да получи дипломите си. А след това момчетата и момичетата ще атакуват най-големите фешън компании в Европа и Щатите. Преподава и като гост професор в "Studio MVL - fashion design" - център за визуални изкуства и дизайн. Самият Карл Лагерфелд й е направил комплимент - за умението да предава знанията, енергията и финеса. Кайзерът харесва българката след тяхно съвместно телевизионно участие в Канал +.

 

Неотдавна Милена откри страхотна изложба в елитна парижка галерия. Тя показа различни сюжети и хрумки от няколко жанра. Пресата я похвали - заради дарбата й да постига хармонията между поп културата и изтънчената арт философия. "Миксирам мисли и емоции. Но всеки може да приеме своята версия на това, което вижда", признава авторката.

 

В началото на нейния парижки живот тя се занимава с проектиране и декорация на различни пространства. Сред тях е капелата на Ордена на йезуитите. Получава много комплименти, а интересът й към религиозното учение нараства неимоверно. Не след дълго я приемат във факултета, където изучава теология, философия и средновековна архитектура. Години наред прекарва времето си из библиотеките на Париж - нищо не може да я откъсне от желанието да учи. Професорите й обаче насърчават нейната стара любов към правенето на облекло - и заръчват да сътвори одеждите за литургия и аксесоарите към тях. След като приключва с теологията, продължава с декорацията. За известно време наблюдава отстрани какво се случва в модата - но с абсолютно хладнокръвие. Защото решава да влезе в института за дизайн "Dupere". Сменя жилището си, за да й бъде по-удобно - и се оказва съседка на Жерар Депардийо и тогавашния министър-председател Лионел Жоспен. Един прекрасен ден успява да спаси рокля за 18 000 евро - всъщност това е тестът, за да се включи в екипа на Стела Макартни. Така стартира нейната главна роля в спектаклите на първата класа - при "Живанши", "Ланвен", "Луи Вюитон"... Малко след като се е завърнала от Ню Йорк в Париж, отива в щаба на Аликзандър Макуин във френската столица. Влиза в огромна зала, оглеждайки се за нарочен посрещач. "Бяха ме предупредили, че току-що отново са сменили кода на вратите. Всичко беше строго секретно. Защото индустриалният шпионаж в модата е грандиозен. И тъкмо се оглеждах, когато до мен се приближи някой и запита: "Виждате ли онази рокля на манекена в дъното? Можете ли да направите още нещо за нея?". Обърнах се и видях самия Макуин. След това се загледах в модела, около който се суетяха шест-седем човека. "Трябва да се приближа - иначе не мога да преценя", отговорих аз. "Заповядайте", подкани ме той. И тогава му посочих какво аз бих променила във визията. "Оставате да работите за нас", побърза да финализира дебата той. Беше невероятен. Нищо от това, което се пишеше по вестниците, не беше вярно. Аликзандър беше добро, свестно, почтено момче. Грижеше се за целия екип. Три дни плаках за него. И още рева, когато си спомня колко щастливи бяхме. Участвах в правенето на осем колекции на марката "Макуин", разказва Милена.

 

От ръцете й излизат рокли за по 500 000 евро. Той оставя на нея да реши два от моделите за Кари Брадшоу в "Сексът и градът".

 

Милена винаги намира време за своята живопис. Нейни картини са притежание на частни колекционери в Париж, Москва, Италия и Бразилия. На откриването на всяка нейна изложба във френската столица международен елит вдига тостове за талантливата българка.

 

 

 

Линк към коментар
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Добави...